-
Відкриті торги
-
Мультилотова
-
КЕП
Послуги щодо тимчасового розміщування, інші. Класифікатор ДКПП 55.90.1; ДК 021:2015 (CPV) 55243000-5 Послуги дитячих таборів.
Завершена
514 640.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 425.50 UAH
мін. крок: 0.5% або 2 425.50 UAH
Період оскарження:
02.02.2018 10:53 - 15.02.2018 00:00
Вимога
Залишено без розгляду
Вимога про усунення дискримінаційних умов (у порядку ч.1 ст.23 Закону)
Номер:
694cc6f28cc24332b5d9afeaaaf34080
Ідентифікатор запиту:
UA-2018-02-02-000886-b.c1
Назва:
Вимога про усунення дискримінаційних умов (у порядку ч.1 ст.23 Закону)
Вимога:
Маючи намір взяти участь у Процедурі закупівлі, під час детального вивчення тендерної документації (далі – ТД) для підготовки тендерної пропозиції виявили, що Замовник у ТД встановив дискримінаційні вимоги, які перешкоджають нам взяти участь у процедурі закупівлі, що суперечить законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок якого порушено наші права та законні інтереси, а саме: Замовник безпідставно звузив (визначив) місце надання послуг по першому лоту – виключно “узбережжя Чорного моря (Миколаївська область)” та встановив пов’язані із звуженням місця надання послуг технічні вимоги до послуг, які закуповуються, що дискримінують нас й інших потенційних учасників процедури закупівлі.
Таким чином, допущені Замовником порушення законодавства у сфері публічних закупівель та встановлені Замовником у ТД дискримінаційні вимоги, що перешкоджають нам взяти участь у процедурі закупівлі, обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, суперечать принципам здійснення закупівель, закріпленим статтею 3 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), та вимогам частини четвертої статті 22 Закону.
Замовником у підпункті 4.2 пункту 4 розділу І ТД та додатку 4 до ТД визначено місце надання послуг по першому лоту “на узбережжі Чорного моря (Миколаївська область)”.
Вважаємо, що звуження місця надання послуг для проведення відкритих торгів виключно до меж однієї адміністративно-територіальної одиниці (виключно Миколаївської області) є порушенням принципів здійснення закупівель, встановлених статтею 3 Закону, а саме: добросовісної конкуренції серед учасників, недискримінації учасників, містить ознаки корупційних проявів та зловживань. В порушення вимог частини четвертої статті 22 Закону ТД містить вимоги, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, зокрема і нас, що полягають у наступному.
Оскільки Замовник є місцевим органом виконавчої влади і входить до системи органів виконавчої влади, а члени тендерного комітету Замовника є посадовими особами, вони зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Такий правовий порядок прийняття рішень посадовими особами органів державної влади закріплений у статті 19 Конституції України, що є нормою прямої дії.
Відповідно до абзацу четвертого частини першої статті 14 Закону України “Про оздоровлення та відпочинок дітей” позаміський заклад оздоровлення та відпочинку або дитячий заклад оздоровлення і відпочинку санаторного типу (саме послуги таких закладів є предметом цієї закупівлі) належить до закладів оздоровлення і повинен мати спеціально відведену територію, що знаходиться в курортній або заміській зоні. Жодних інших спеціальних вимог до місця надання послуг, а тим більше обмежень щодо місцезнаходження таких “курортних або заміських зон” в межах однієї чи кількох чітко визначених адміністративно-територіальних одиниць, які складають територію України, законодавством у сфері оздоровлення та відпочинку дітей не визначено. Наявність у закладу спеціально відведеної території та її знаходження (перебування) в курортній або іншій зоні разом із дотриманням інших вимог перевіряться під час здійснення державного контролю за діяльністю дитячих закладів оздоровлення та відпочинку органами державної влади відповідно до їх компетенції. Підтвердженням відповідності закладу цій та іншим вимогам для якісного оздоровлення та відпочинку дітей є факт проходження державної атестації закладу та присвоєння йому відповідної категорії атестації.
Відповідно до інформації, яка міститься у Державному реєстрі дитячих закладів оздоровлення та відпочинку (реєстр перебуває у вільному доступі), позаміські заклади оздоровлення та відпочинку та дитячі заклади оздоровлення і відпочинку санаторного типу мають необхідні дозвільні документи та провадять свою господарську діяльність з надання послуг оздоровлення та відпочинку дітей на усій території України.
Відповідно до статті 20 Закону під час проведення процедури відкритих торгів пропозиції мають право подавати всі зацікавлені особи. Всупереч цій вимозі Закону Замовник своїм рішенням у ТД встановив такі дискримінаційні вимоги, що перешкоджають і унеможливлюють участь у процедурі відкритих торгів усіх потенційних учасників, зокрема й нас, які надають послуги в інших областях України, окрім позаміських закладів оздоровлення та відпочинку або санаторного типу, які знаходяться на узбережжі Чорного моря (Миколаївська область).
Скаржник знаходиться та провадить господарську діяльність з надання послуг з оздоровлення та відпочинку дітей на узбережжі Чорного моря Херсонської області, отож дискримінаційні умови, встановлені Замовником у ТД, дискримінують скаржника та не дозволяють йому взяти участь у процедурі відкритих торгів, що суперечить статті 20 Закону.
Скаржник не заперечує проти обмеження участі у закупівлі позаміських закладів оздоровлення та відпочинку, які розташовані та надають послуги, що є предметом цієї закупівлі, на тимчасово окупованій території або в районах проведення антитерористичної операції, так як існує реальна загроза завдання шкоди життю і здоров’ю осіб, що перебувають на цих територіях.
Замовник своїм рішенням про затвердження ТД в існуючій редакції повністю обмежив (заборонив, встановивши дискримінаційну вимогу щодо звуження місця надання послуг) можливість участі у торгах ДЗОВ, які надають послуги на решті території України, окрім узбережжя Чорного моря Миколаївської області. У разі подання тендерних пропозицій учасниками, які надають послуги на іншій території, окрім узбережжя Чорного моря Миколаївської області, їх пропозиції, навіть за умови повної відповідності усім вимогам законодавства у сфері оздоровлення та відпочинку дітей, підлягають відхиленню відповідно до пункту 4 частини першої статті 30 Закону як такі, що не відповідають умовам ТД в частині місця надання послуг.
Окрім того, тендерний комітет Замовника неправомірним та необґрунтованим закладенням таких дискримінаційних вимог у ТД порушив свої обов’язки, прямо визначені абзацом п’ятим частини третьої статті 11 Закону, а саме: тендерний комітет забезпечує рівні умови для всіх учасників, об’єктивний та чесний вибір переможця. Вищевикладене доводить факт порушення зазначеної норми Закону.
Якщо Замовник мав на меті оздоровити дітей на морському узбережжі, то на яких правових підставах він своїм рішенням обмежив право взяти участь у закупівлі ДЗОВ, які знаходять та надають свої послуги на морському узбережжі Херсонської, Запорізької, Миколаївської областей. Жодних підстав, в тому числі визначених законом (посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України) для такого обмеження немає.
Вважаємо, що виклавши ТД у існуючій редакції, Замовник мав на меті послабити конкуренцію серед потенційних учасників процедури закупівлі, заклав дискримінаційні та пов’язані з ними умови за попередньою домовленістю з конкретними учасниками.
Безумовно, місцезнаходження дитячого закладу оздоровлення та відпочинку відносно лісового/гірського масиву або наявність морського/річкового пляжу тощо впливає на якість оздоровлення дітей вже за рахунок постійної дії природних факторів на організм дитини. Такий критерій може оцінюватися Замовником під час розгляду та оцінки пропозицій, у разі якщо Замовник застосує змішану методику оцінки (ціна і критерій якості послуг). Підтвердженням цього є те, що місцезнаходження дитячого закладу оздоровлення та відпочинку відносно кліматичних факторів є оцінювальним параметром, але в жодному разі не дискримінуючим, відповідно до наказу Міністерства України у справах сім’ї, молоді та спорту від 19.05.2010 №1391 "Про затвердження критеріїв присвоєння дитячому закладу оздоровлення та відпочинку відповідної категорії".
Зважаючи на вищевикладене, вважаємо, що ТД містить дискримінаційні умови, а рішення, прийняті Замовником під час проведення процедури закупівлі, суперечать законодавству, в тому числі законодавству у сфері публічних закупівель, і порушують права та охоронювані законом інтереси потенційних учасників закупівлі.
Аналогічне питання вже неодноразово розглядалося органом оскарження і умова щодо обмеження місця надання послуг була визнана дискримінаційною.
Зважаючи на вищевикладене, просимо замовника внести зміни до тендерної документації та усунути дискримінаційні умови по першому лоту для проведення закупівлі з дотриманням вимог статті 3 Закону.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
06.02.2018 16:55
Вирішення:
Шановний відвідуваче, Ваші зауваження не цілком об’єктивні. Виконавчим комітетом Коростенської міської ради у січні 2018 року було проведено тендер по закупівлі путівок для відпочинку дітей м. Коростеня в таборах на узбережжі Чорного моря (Одеська, Миколаївська та Херсонська області). З метою пошуку нових таборів та, за можливості, більш комфортних умов відпочинку для юних коростенців, другим лотом виставлена закупівля путівок для відпочинку в таборі на узбережжі Чорного моря (Миколаївської обл.)
Місто Коростень, в якому проживають понад 6 тисяч дітей, 80% яких перебувають на диспансерному обліку, маючи хронічні захворювання, є найбільшим містом, яке постраждало від наслідків Чорнобильської катастрофи. В зв’язку з радіаційною забрудненість території, в місті відсутні будь-які заклади оздоровлення чи літнього відпочинку. Тому бажання оздоровити юних коростенців в максимально комфортних умовах є цілком виправданим.
Статус вимоги:
Не задоволено