-
Спрощена закупівля
-
Безлотова
-
КЕП
Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами (вивіз та знешкодження (кремація) відходів категорії В (органічні медичні відходи))
Завершена
96 854.50
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 500.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 500.00 UAH
Період оскарження:
16.02.2018 14:52 - 19.02.2018 14:57
Вимога
Залишено без розгляду
стосовно відповідальносіті Замовника
Номер:
3c97fed93e544913957b32ba91259917
Ідентифікатор запиту:
UA-2018-02-16-001234-a.a3
Назва:
стосовно відповідальносіті Замовника
Вимога:
Стосовно Вашої відповіді на нашу Вимогу, надаємо наступні пояснення:
1. Стаття 17 Закону України «Про відходи» Обов'язки суб'єктів господарської діяльності у сфері поводження з відходами передбачає, що «Суб'єкти господарської діяльності у сфері поводження з відходами зобов'язані:н) мати ліцензії на здійснення операцій у сфері поводження з небезпечними відходами і/або дозвіл на транскордонне перевезення небезпечних відходів».
Тобто, Учасник публічної закупівлі за Код ДК021: 90520000-8 — Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами в обов’язковому порядку повинен мати або ліцензію Міністерства екології та природних ресурсів України або дозвіл Укртрансбезпеки на перевезення небезпечних відходів.
2. Статтею 34 даного Закону Вимоги щодо поводження з небезпечними відходами передбачено, що «Суб'єкт господарської діяльності, у власності або у користуванні якого є хоча б один об'єкт поводження з небезпечними відходами, зобов'язаний: мати ліцензію на здійснення операцій у сфері поводження з небезпечними відходами (не підлягає ліцензуванню зберігання (накопичення) суб’єктом господарювання утворених ним небезпечних відходів, якщо протягом року з дня утворення небезпечні відходи передаються суб’єктам господарювання, що мають ліцензію на здійснення операцій у сфері поводження з небезпечними відходами). Дана норма чітко вказує, що у будь-якому випадку суб’єкт господарювання у сфері поводження із небезпечними відходами обов’язково повинен мати ліцензію, а у випадку накопичення ним небезпечних власних відходів терміном до 1 року, він їх має передати суб’єкту господарювання, який має таку ліцензію.
3. Щодо «провокації конфлікту нашим товариством», то воно лише хоче законного відношення до послуг під час поводження із небезпечними відходами Вашим підприємством. Так як діючим законодавством передбачено Загальний перелік правопорушень у сфері поводження з відходами визначено у ст. 42 Закону України “Про відходи” від 5 березня 1998 року. До них належать: порушення встановленого порядку поводження з відходами, що призвело або може призвести до забруднення навколишнього природного середовища, прямого чи опосередкованого шкідливого впливу на здоров’я людини та економічних збитків; самовільне розміщення чи видалення відходів. Зазначений перелік не є вичерпним. Законами може бути встановлена відповідальність і за інші правопорушення законодавства про відходи. До дисциплінарної відповідальності притягуються винні особи у разі порушення законодавства у сфері поводження з відходами в процесі виконання трудових обов’язків. У такому випадку на фізичну особу дисциплінарні стягнення накладаються на підставі КЗпП України. Склади правопорушень законодавства про відходи з установленням відповідних санкцій за їх скоєння визначаються КУпАП та КК України.
Цивільно-правова відповідальність настає незалежно від притягнення винних осіб до адміністративної або кримінальної відповідальності. Особи повинні нести цивільно-правову відповідальність у разі заподіяння шкоди навколишньому природному середовищу або здоров’ю громадян.
Пов'язані документи:
Учасник
- відповідь на ЗОПЦ стосовно відповідальності.docx 28.02.2018 12:58
Дата подачі:
28.02.2018 12:58
Вирішення:
Дякуємо за ваше третє звернення в межах цієї закупівлі та викладені в ньому зауваження.
Відповідно до статті 13 Закону України «Про відходи», суб'єктами у сфері поводження з відходами є громадяни України, іноземці та особи без громадянства, а також підприємства, установи та організації усіх форм власності, діяльність яких пов'язана із поводженням з відходами.
Тобто, актуальний переможець закупівлі є суб’єктом у сфері поводження з відходами. Документація другого учасника замовником не розглядалася, так як ним було запропоновано більшу цінову пропозицію.
І як, ви правильно посилаєтесь на припис статті 34 Закону України «Про відходи», не підлягає ліцензуванню зберігання (накопичення) суб’єктом господарювання утворених ним небезпечних відходів, якщо протягом року з дня утворення небезпечні відходи передаються суб’єктам господарювання, що мають ліцензію на здійснення операцій у сфері поводження з небезпечними відходами.
За договором, який доданий зазначеним переможцем до його пропозиції, він передає відходи ліцензованому підприємству із найменшою ціною для нашого закладу. При цьому, замовник планує укладати договір на рік, тому порушень закону не вбачається.
Про ваші противоправні дії, які направлені на протидію законній господарській діяльності нашого медзакладу, що відображені у ваших зверненнях, з прямою вказівкою для замовника про укладення договору тільки з вашим товариством та останньої складеної погрози, повідомляємо.
В останній раз просимо вас дотримуватись господарської добросовісності та чинного законодавства, в тому числі конкуретного. В разі подальшої ескалації конфлікту посадовими особами вашого підприємства та вкотре перешкоджання торгам на утилізацію відходів, замовник буде змушений звернутися із заявою про вчинення кримінального порушення за статтею 206 КК України до Головного управління Національної поліції у м. Києві.
Таким чином, вимоги вашого звернення є необґрунтованим та безпідставним, тому не можуть бути задоволені замовником.
Статус вимоги:
Не задоволено
Вимога
Залишено без розгляду
порушення чинного законодавства при проведення закупівлі
Номер:
f1c8cf7901e34e3ea8722019d2c8e3eb
Ідентифікатор запиту:
UA-2018-02-16-001234-a.a2
Назва:
порушення чинного законодавства при проведення закупівлі
Вимога:
1. Замовник:
Комунальний заклад «Обласний перинатальний центр» ЗОР, Код ЄДРПОУ: 38732288
2. Скаржник: Товариство з обмеженою відповідальністю «Екологічні переробні технології», код ЄДРПОУ 37797799, Юр. адр. / Факт. адр.: 04201, м. Київ, вул. Полярна, буд. 20, офіс № 218,
3. Номер повідомлення про проведення закупівлі UA-2018-02-16-001234-a код ДК 021:2015 90520000-8 Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами (вивіз та знешкодження (кремація) відходів категорії В (органічні медичні відходи))
4. Підстави подання вимоги: Замовник відхилив вимогу від 26.02.2018р. Учасника ТОВ «Екологічні переробні технології» щодо проведення процедури закупівлі з порушення чинного законодавства - вибраний переможцем Учасник, ТОВ "Муніципальна екологічна компанія" (код ЄДРПОУ 39733303), пропозиція якого не відповідає умовам закупівлі (Протокол засідання тендерного комітету КЗ «Обласний перинатальний центр» ЗОР від 26 лютого 2018 року №42).
5. Обґрунтування вимоги: Замовник надав відповідь на вимогу від 26.02.2018р.: Переможець за протоколом додав до своєї документації договір з товариством, яке має відповідні ліцензії та дозволи, копії які також додані до документації переможця. Беручи до уваги посередницький напрямок діяльності переможця, його пропозиція є найбільш вигідною за ціною, що автоматично визначено системою Прозорро. Правовідносини з даних торгів регулюються спеціальним нормативно-правовим актом, а саме Наказом ДП Зовнішторгвидав України від 13.04.2016 № 35. Згідно з ч. 2 п. 6.1. цього Наказу, під час закупівлі замовники повинні дотримуватися максимальної економії та ефективності. А згідно з ч. 6 згаданого пункту вказаного Наказу, замовник повинен запобігати корупційним діям і зловживанням. Тобто, замовник зобов’язаний за законом економити бюджетні кошти, а використання на послугу, що закуповується коштів більших, ніж потрібно розцінюватиметеся, як корупційне зловживання. Цінова пропозиція наступного учасника (учасника, що склав зауваження, яке розглядається) є більшою на 12816,00 грн. В значних розмірах більшою. Порушень п. 9.2. Наказу ДП Зовнішторгвидав України від 13.04.2016 № 35 також замовником не вбачається, тому що норма цього пункту визначає засади дискваліфікацій учасника з найменшою ціновою пропозицією, що на цей час не відбулося. Що ж до виконання замовником пункту 20 Розділу V «Вимоги до відходів категорії В» Наказу МОЗ від 08.06.2015 № 325 «Про затвердження Державних санітарно-протиепідемічних правил і норм щодо поводження з медичними відходами» повідомляємо наступне. За умови укладання договору з переможцем визначеним протоколом, переможцем торгів медичні відходи будуть передані на підприємство, що має ліцензію на здійснення операцій у сфері поводження з небезпечними відходами та має відповідне сертифіковане обладнання. У підтвердження чого служать документи, які додані переможцем до своєї пропозиції. Таким чином, вимоги звернення учасника ТОВ "ЕКОЛОГІЧНІ ПЕРЕРОБНІ ТЕХНОЛОГІЇ" є нормативно необґрунтованими та безпідставним, отже вимоги звернення учасника не можуть бути задоволені замовником.
Таким чином, Замовник стверджує, що закупівля послуг, що підлягають ліцензуванню, через компанію-«прокладку», яка не має ніяких дозвільних документів та взагалі не має права приймати участь в даній закупівлі, відповідно вимог документації, не є порушенням чинного законодавства.
Товариство з обмеженою відповідальністю «Екологічні переробні технології», що здійснює діяльність в сфері поводження з небезпечними відходами на підставі Ліцензії, виданої Міністерством екології та природніх ресурсів(збирання, зберігання, знешкодження) та УКРТРАНСБЕЗПЕКИ (перевезення небезпечних відходів), наполягає на тому, що Учасник, ТОВ "Муніципальна екологічна компанія" (код ЄДРПОУ 39733303) взагалі не мав права приймати участь в зазначені закупівлі через відсутність у нього дозвільних документів, відповідно вимог документації замовника та вимог Наказу МОЗ від 08.06.2015 № 325 «Про затвердження Державних санітарно-протиепідемічних правил і норм щодо поводження з медичними відходами». Те, що даний Учасник, не маючи дозвільних документів, демпінгує ціни, тому що не несе відповідальність за знешкодження небезпечних відходів відповідно діючому законодавству, не дає права замовнику на розгляд пропозиції такого Учасника. ТОВ "Муніципальна екологічна компанія" підлягає дискваліфікації на підставі пункту 9.2 Наказу №35 «Про порядок здійснення допорогових закупівель».
Крім того, замовник при підготовці документації по даній закупівлі порушив основні принципи закупівель, що визначені в Ст.3 Закону України «Про публічні закупівлі» та в п.6.2 Наказу №35 «Про порядок здійснення допорогових закупівель», а саме: недискримінація учасника та запобігання корупційним діям і зловживанням.
Замовник в Додатку 1 «Технічни вимоги» до документації визначив вимогу: Знаходження виробничих потужностей об’єкта поводження з небезпечними відходами / місця розвантаження повинно бути у межах Запорізької області, так як Замовник потребує вивезення відходів тричі на робочий тиждень (понеділок, середа, п’ятниця).
Дана вимога є дискримінаційною, що навмисно звузила коло учасників та суперечить вимогам чинного законодавства в сфері публічних закупівель, позбавляє права учасників на добросовісну конкуренцію та недискримінацію учасників, що визначені в Ст.3 Закону України «Про публічні закупівлі» та в п.6.2 Наказу №35 «Про порядок здійснення допорогових закупівель».
Наша позиція щодо дискримінаційності вимоги наявність обладнання та матеріально-технічної бази, прив’язаної до конкретної місцевості, підтверджується на практиці Рішенням Антимонопольного Комітету України № 389-р/пк-пз від 31.01.2017 року, висновком якого є, що «дана вимога обмежує конкуренцію та призводить до дискримінації учасників, а також порушує принципи здійснення закупівель, а саме – недискримінація учасників, відкритість та прозорість на усіх стадіях закупівель».
Хоча закупівля UA-2018-02-16-001234-a не регулюється ЗУ «Про публічні закупівлі», так як є допороговою, але пунктом 6.2. Наказу ДП Зовнішторгвидав України від 13.04.2016 №35 передбачено, що Замовник має дотримуватись основних принципів закупівель:
- добросовісна конкуренція серед учасників;
- максимальна економія та ефективність;
- відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
- недискримінація учасників;
- об'єктивна та неупереджена оцінка пропозицій;
- запобігання корупційним діям і зловживанням.
Враховуючи вищевикладене, вбачається корупційна складова в процесі проведення даної закупівлі, яка була складена під конкретного Учасника ТОВ "Муніципальна екологічна компанія", який є постійним і єдиним постачальником послуг по коду ДК 021:2015 90520000-8 Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами для КЗ «Обласний перинатальний центр» ЗОР, в порушення вимог чинного законодавства в сфері поводження з небезпечними відходами, за даними DOZORRO:
• UA-2017-12-11-001347-c
• UA-2018-01-29-000232-c
• UA-2017-03-15-000084-b
• UA-2017-01-16-000713-a
• UA-2016-12-02-000286-c
Вимагаємо: Відмінити процедуру закупівлі UA-2018-02-16-001234-a , в зв’язку з тим, що вона проведена з порушенням чинного законодавства.
Пов'язані документи:
Учасник
Дата подачі:
27.02.2018 14:06
Вирішення:
Дякуємо за ваше повторне звернення та викладені в ньому зауваження.
Вдруге звертаємо вашу увагу на те, що в тендерній документації прямо не зазначено, що дозвільні документи повинні бути надані саме на учасника, який приймає участь у закупівлі. А зазначено, про необхідність надання дозвільних документів, за якими замовник може з’ясувати, що учасник здатний забезпечити законне знешкодження відходів та їх своєчасне вивезення. У підтвердження чого служить зміст Додатку 2 тендерної документації. Також, зазначений вами Наказ МОЗ не містить прямих вказівок, а зазначає про передачу відходів підприємству, яке має відповідну ліцензію. Що і буде здійснено, у разі укладання договору із учасником, що зараз визнаний переможцем.
За мотивувальною частиною Рішення № 389-р/пк-пз, що долучено до останнього вашого звернення, Комісією розглядалися питання оскарження тендерної документації торгів, що відбувалися за правилами ЗУ «Про публічні закупівлі», а не за порядком, який визначений Наказом ДП Зовнішторгвидав України від 13.04.2016 № 35.
При цьому, тендерна документація даної закупівлі учасником не оскаржувалася, а тому учасник прийняв умови закупівлі.
Замовник у тендерній документації обґрунтував підстави з яких йому потрібно знаходження потужностей учасника на території Запорізької області. А саме: послуга з утилізації безпосередньо надаватиметься за адресою замовника: вул. Південноукраїнська, 17А, м. Запоріжжя та враховується вивезення відходів тричі на тиждень та можлива незапланована потреба відвантаження відходів упродовж восьми робочих годин від дати виникнення нагальної потреби та надходження повідомлення від замовника про необхідність відвантаження відходів.
Важливим та загально відомим фактом є те, що на території запорізької області діють декілька компаній з утилізації, що мають на цій території необхідні потужності та транспорт.
Про економію бюджетних коштів та велику різницю між ціновою пропозицією ТОВ «Муніципальна екологічна компанія» та другого учасника закупівлі, тобто вашого товариства, та узгодження позиції замовника із діючим законодавство зазначалося у попередній відповіді.
У вашого товариства була можливість стати переможцем торгів, в разі зменшення ціни за послугу, що планується закуповувати замовником. Однак, замість цього вами провокується конфлікт та блокується штатна робота нашого закладу, постійно вимагається укласти угоду тільки з вашим підприємством, через погрози та тиск. Що компетентними органами може бути розцінено, як протидія законній господарській діяльності нашого медзакладу. За яке статтею 206 Кримінального кодексу України передбачене кримінальне покарання.
Окрім того, вимоги вашого звернення зводяться до голослівних порушень законодавства, які не обґрунтовуються нормативно.
Таким чином, вимоги вашого звернення є необґрунтованим та безпідставним, тому не можуть бути задоволені замовником.
Статус вимоги:
Не задоволено
Вимога
Залишено без розгляду
Порушення Замовником вимог чинного законодавства при здійсненні Закупівлі
Номер:
fbb475f167694891a9a893297f667ee1
Ідентифікатор запиту:
UA-2018-02-16-001234-a.c1
Назва:
Порушення Замовником вимог чинного законодавства при здійсненні Закупівлі
Вимога:
1. Замовник:
Комунальний заклад «Обласний перинатальний центр» ЗОР, Код ЄДРПОУ: 38732288
2. Номер повідомлення про проведення закупівлі UA-2018-02-16-001234-a код ДК 021:2015 90520000-8 Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами (вивіз та знешкодження (кремація) відходів категорії В (органічні медичні відходи))
3. Підстави подання вимоги: Вибраний переможцем Учасник, ТОВ "Муніципальна екологічна компанія" (код ЄДРПОУ 39733303), пропозиція якої не відповідає умовам закупівлі.
4. Обґрунтування заперечення: Учасник, ТОВ "Муніципальна екологічна компанія" (код ЄДРПОУ 39733303) не відповідає умовам закупівлі замовника за наступних причин: в Додатку №2 до документації про закупівлю передбачено, що Учасник в складі своєї пропозиції надає наступні документи.
• копія ліцензії на здійснення операцій у сфері поводження з небезпечними відходами категорії В та мати відповідне сертифіковане обладнання для кремації.:
Учасник взагалі не має Ліцензії на здійснення операцій у сфері поводження з небезпечними відходами, що не дає йому права приймати участь в даній закупівлі та надавати послуги з вивозу та знешкодження (кремації) відходів категорії В (органічні медичні відходи), що є предметом закупівлі.
Учасник надав Ліцензію третьої сторони – Приватного Підприємства «Центр екологічної безпеки», що є порушенням чинного законодавства в сфері закупівель.
Крім того, Учасник не має відповідного сертифікованого обладнання для кремації, що не відповідає умовам закупівлі.
Пунктом 20 Розділу V «Вимоги до відходів категорії В» Наказу МОЗ від 08.06.2015 № 325 «Про затвердження Державних санітарно-протиепідемічних правил і норм щодо поводження з медичними відходами» передбачено наступне:
20. Відходи категорії В після знезараження передаються на підприємства, що мають ліцензію на здійснення операцій у сфері поводження з небезпечними відходами та мають відповідне сертифіковане обладнання.
На підставі вищевикладеного, Замовник повинен був дискваліфікувати пропозицію ТОВ "Муніципальна екологічна компанія" (код ЄДРПОУ 39733303) як таку, що не відповідає умовам закупівлі, згідно п.9.2 Наказу №35 «Про порядок здійснення допорогових закупівель», але Замовник, порушуючи вимоги чинного законодавства, визнав цього Учасника переможцем та по суті здійснює закупівлю у третьої особи, що не є Учасником закупівлі. В даних діях Замовника вбачається корупційна складова.
Вимагаємо:
1. Відмінити рішення про вибір переможця Закупівлі та прийняти рішення про дискваліфікацію пропозиції ТОВ "Муніципальна екологічна компанія" (код ЄДРПОУ 39733303), в зв’язку з тим, що пропозиція Учасника, який запропонував найменшу ціну, не відповідає умовам Закупівлі, згідно п.9.2 Наказу ДП "Зовнішторгвидав України вiд 13.04.2016 N 35 «Про затвердження Порядку здійснення допороговuх закупівель».
2. Провести неупереджену оцінку пропозицій, дотримуючись основних принципів закупівель, що визначені в Ст.3 Закону України Про публічні закупівлі, та в п.6.2 Наказу №35 "Про порядок здійснення допорогових закупівель".
Пов'язані документи:
Учасник
Дата подачі:
26.02.2018 15:51
Вирішення:
Дякуємо за ваше звернення та викладене в ньому зауваження.
В обґрунтування свого зауваження ТОВ "ЕКОЛОГІЧНІ ПЕРЕРОБНІ ТЕХНОЛОГІЇ" зазначив, що визнаний протоколом переможець не відповідає умовам закупівлі замовника, так як його документація не відповідає вимогам Додатку №2, стосовно надання ліцензій та дозволів. З чим замовник не може погодитися з наступних підстав.
Переможець за протоколом додав до своєї документації договір з товариством, яке має відповідні ліцензії та дозволи, копії які також додані до документації переможця.
Беручи до уваги посередницький напрямок діяльності переможця, його пропозиція є найбільш вигідною за ціною, що автоматично визначено системою Прозорро.
Правовідносини з даних торгів регулюються спеціальним нормативно-правовим актом, а саме Наказом ДП Зовнішторгвидав України від 13.04.2016 № 35.
Згідно з ч. 2 п. 6.1. цього Наказу, під час закупівлі замовники повинні дотримуватися максимальної економії та ефективності. А згідно з ч. 6 згаданого пункту вказаного Наказу, замовник повинен запобігати корупційним діям і зловживанням. Тобто, замовник зобов’язаний за законом економити бюджетні кошти, а використання на послугу, що закуповується коштів більших, ніж потрібно розцінюватиметеся, як корупційне зловживання.
Цінова пропозиція наступного учасника (учасника, що склав зауваження, яке розглядається) є більшою на 12816,00 грн. В значних розмірах більшою.
Порушень п. 9.2. Наказу ДП Зовнішторгвидав України від 13.04.2016 № 35 також замовником не вбачається, тому що норма цього пункту визначає засади дискваліфікацій учасника з найменшою ціновою пропозицією, що на цей час не відбулося.
Що ж до виконання замовником пункту 20 Розділу V «Вимоги до відходів категорії В» Наказу МОЗ від 08.06.2015 № 325 «Про затвердження Державних санітарно-протиепідемічних правил і норм щодо поводження з медичними відходами» повідомляємо наступне.
За умови укладання договору з переможцем визначеним протоколом, переможцем торгів медичні відходи будуть передані на підприємство, що має ліцензію на здійснення операцій у сфері поводження з небезпечними відходами та має відповідне сертифіковане обладнання. У підтвердження чого служать документи, які додані переможцем до своєї пропозиції.
Таким чином, вимоги звернення учасника ТОВ "ЕКОЛОГІЧНІ ПЕРЕРОБНІ ТЕХНОЛОГІЇ" є нормативно необґрунтованими та безпідставним, отже вимоги звернення учасника не можуть бути задоволені замовником.
Статус вимоги:
Не задоволено