• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

45230000-8 - Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь (Послуги з нанесення дорожньої розмітки)

Місцезнаходження замовника -16600, Чернігівська обл., м. Ніжин, вул. Станіслава Прощенка, 20. Категорія замовника - органи державної влади та органи місцевого самоврядування. 03.01.2023 р. набула чинності Постанова від 30.12.2022 № 1495 «Про внесення змін до особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (офіційне опублікування в Урядовому кур’єрі, № 1 від 03.01.2023). Даною Постановою відмінено аукціони у процедурі закупівлі, але технічно не можливо оголосити процедуру без вказання "Розміру мінімального кроку пониження ціни", за цієї причини є розбіжності між інформацією в оголошенні (вказано розмір мінімального кроку пониження ціни) та тендерній документації (складена відповідно чинної Постанови, тому інформація про розмір мінімально кроку пониження ціни відсутня)

Завершена

1 040 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 10 400.00 UAH
Період оскарження: 20.04.2023 10:00 - 28.04.2023 00:00
Скарга
Відхилено

Незаконне відхилення

Номер: 132893e0fefb49a49224e96272c9be81
Ідентифікатор запиту: UA-2023-04-20-001513-a.b2
Назва: Незаконне відхилення
Скарга:
Управлінням житлово-комунального господарства та будівництва Ніжинської міської ради Чернігівської області (далі – Замовник) було оголошено тендер по процедурі відкриті торги (з особливостями) на закупівлю послуг 45230000-8 - Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь (Послуги з нанесення дорожньої розмітки). 1. Вимогами Додатку 2 до тендерної документації «Технічні вимоги на закупівлю» було встановлено: «Надати документи, які підтверджують якість фарби для нанесення дорожньої розмітки (сертифікат якості (паспорт) заводу-виробника та сертифікат відповідності (сертифікат визнання) або їх копії завірені у встановленому порядку, дійсні на період надання послуг).» Період надання послуг згідно оголошення закупівлі до 31.08.2023 року. Звертаю Вашу увагу, що вимогами тендерної документації не передбачено надання вищевказаних документів саме учасником процедури закупівлі і саме у складі тендерної пропозиції. Вимога звучить надати документи, а хто їх має надавати та на якому етапі закупівлі не зрозуміло, чи то учасник, чи то переможець, чи то підрядник. Учасник процедури закупівлі ТОВ «СІТІ-А» в складі тендерної пропозиції на підтвердження технічних вимог надає документ «Технічні вимоги на закупівлю» №5 від 26 квітня 2023 року за підписом директора підприємства чим підтверджує погодження вимог Додатку 2 тендерної документації. На підтвердження вимоги щодо надання документів, які підтверджують якість фарби для нанесення дорожньої розмітки в складі тендерної пропозиції Учасник ТОВ «СІТІ-А» надає: Сертифікат якості фарба для розмічання проїзної частини автомобільних доріг «АК-107-StarWay», датою виготовлення від 07.04.2023 року та строками зберігання до 12 місяців та сертифікат відповідності RR №000565 від 16.06.2022 року який дійсний до 15.06.2023 року, чим засвідчує, що фарба для дорожньої розмітки доріг «АК-107-StarWay» виробляється підприємством-виробником ТОВ «Промколортайм» у відповідності до вимог нормативних документів а саме СОУ 42.1-37641918-116:2014. Сертифікат відповідності що поданий є чинним, в тому числі чинний на етапі подання, розкриття пропозицій, навіть на етапі початку надання послуг. Звертаю вашу увагу, що сертифікація в Україні є добровільною справою, та не підлягає обов’язковій сертифікації у зв’язку із втратою чинності Декрету Кабінету Міністрів України «Про стандартизацію і сертифікацію» від 10.05.1993 р. Знову ж таки, звертаю вашу увагу, що Замовником не конкретизовано хто та на якому етапі має надавати вищевказані документи. У зв’язку з вищевикладеним підстава для відхилення тендерної пропозиції ТОВ «СІТІ-А» є незаконною. 2. Вимогами Додатку 2 до тендерної документації «Технічні вимоги на закупівлю» було встановлено: «в складі пропозиції Учасник надає кошторисну документацію розраховану згідно Кошторисних норм України, які затверджені Наказом Мінрегіону від 01.11.2021 № 281 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві». Наказ Міністерства розвитку громад та територій України №281 від 01.11.2021 року «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві» затверджує кошторисні норми України у будівництві, а саме: Кошторисні норми України "Настанова з визначення вартості будівництва" та "Настанова з визначення вартості проектних, науково-проектних, вишукувальних робіт та експертизи проектної документації на будівництво" набирають чинності з моменту реєстрації їх в Єдиній державній електронній системі у сфері будівництва. Згідно п. 5.1 «Настанови з визначення вартості будівництва», зазначено: Ціна пропозиції учасника процедури закупівлі (договірна ціна) розраховується на підставі нормативної потреби в трудових і матеріально-технічних ресурсах, необхідних для здійснення проектних рішень по об’єкту будівництва, та поточних цін на них або з використанням укрупнених показників вартості робіт, обсяги та види яких передбачені затвердженою проектною документацією. Укрупнені показники вартості робіт можуть розраховуватись ресурсним методом з використанням діючих РЕКН (ресурсні елементні кошторисні норми) або УКН (укрупненні кошторисні норми). В тендерній документації Замовником прописано, що: Договірна ціна повинна містити такі витрати: - прямі витрати (заробітна плата; вартість матеріальних ресурсів; вартість експлуатації будівельних машин та механізмів); - загальновиробничі витрати; - прибуток; - адміністративні витрати; - податок (відображається податок в залежності від системи оподаткування учасника). Учасник процедури закупівлі ТОВ «СІТІ-А» розрахував кошторисну документацію у відповідності до Наказу Міністерства інфраструктури України від 07 жовтня 2022 року № 753 «Про затвердження Методики визначення вартості дорожніх робіт та послуг щодо визначення вартості нового будівництва, реконструкції, ремонтів та експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування» яка не суперечить «Настанові з визначення вартості будівництва» та конкретизує визначення вартості дорожніх робіт та послуг, що фінансуються за рахунок бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, установ та організацій. В структурі укрупнених показників вартості договірної ціни, яка є невід’ємною частиною Договірної ціни, всі ці витрати зазначені. Враховуючи що у віддані Управління житлово-комунального господарства та будівництва Ніжинської міської ради Чернігівської області (Замовника) знаходяться дороги і вулиці комунальної форми власності, не має відмінностей з тим, що ціна пропозиції розрахована згідно Ресурсних елементних кошторисних норм утримання об’єктів вулично-дорожньої мережі населених пунктів. У зв’язку з вищевикладеним розрахунок не є помилковим, та таким що не суперечить нормативно правовим актам України. Договірна ціна є твердою, незмінною, за якою учасник готовий надати послуги та економічно вигідною у порівнянні до інших учасників. Підстава для відхилення є незаконною. 3. Відповідно до п.40 Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування згідно Постанови КМУ №1178 від 12 жовтня 2022 р. зі змінами (далі – Особливості) якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерній пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. На підставі вищевказаної норми Замовник зобов’язаний надати учаснику ТОВ «СІТІ-А», пропозиція якого стоїть на розгляді, є економічно вигідною, повідомлення в електронній системі закупівель з вимогою про усунення невідповідностей в частині щодо сертифікату відповідності та кошторисної документації. Адже невідповідність тендерної пропозиції учасника ТОВ «СІТІ-А» з вимогами у тендерній документації є такими, що не впливають на зміст тендерної пропозиції та можуть бути усунені учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 40 Особливостей. Ще раз звертаємо увагу на норму п.40 Особливостей під невідповідністю розуміється відсутність інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції а учасник ТОВ «СІТІ-А» надає в складі пропозиції інформацію і документи. Дії Замовника є незаконними в частині відхилення тендерної пропозиції Учасника ТОВ «СІТІ-А» без надання повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей.
Дата розгляду скарги: 16.05.2023 13:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 08.05.2023 15:51
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 19.05.2023 12:51
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "СІТІ-А", Царенко Юлія Георгіївна 380684101001 citia@ukr.net
Вимога
Є відповідь

Неправомірне відхилення економічно вигідної пропозиції

Номер: cdad1a376d8b4215b8cb276db3f27bcc
Ідентифікатор запиту: UA-2023-04-20-001513-a.c1
Назва: Неправомірне відхилення економічно вигідної пропозиції
Вимога:
Предмет оскарження описаний у документі, що прикріплений
Пов'язані документи: Учасник Замовник
Вирішення: На вимогу /скаргу щодо неправомірного відхилення економічно вигідної тендерної пропозиції учасника закупівлі повідомляємо наступне: 1. По першому пункту звернення. Розділом 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» П. 1. «Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції» визначено в якому форматі, якого змісту документи/інформацію повинен подати учасник в складі тендерної пропозиції. Вимоги Додатку 2 до тендерної документації «Технічні вимоги на закупівлю» передбачають надання документів в складі тендерної пропозиції для підтвердження технічних та якісних характеристик предмету закупівлі. Таким чином, в складі тендерної пропозиції подаються документи, які підтверджують якість фарби для нанесення дорожньої розмітки (сертифікат якості (паспорт) заводу-виробника та сертифікат відповідності (сертифікат визнання) або їх копії завірені у встановленому порядку, дійсні на період надання послуг). Розділом 2 «Порядок внесення змін та надання роз’яснень до тендерної документації», а саме п. 1 «Процедура надання роз’яснень щодо тендерної документації» визначено: «Фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за три дні до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру». Також, Розділом 5 «Оцінка тендерної пропозиції» в п. 2 «Інша інформація тендерної документації» зазначено, що: «Відсутність будь-яких запитань або уточнень стосовно змісту та викладення вимог тендерної документації з боку учасників процедури закупівлі, які отримали цю документацію у встановленому порядку, означатиме, що учасники процедури закупівлі, що беруть участь в цих торгах, повністю усвідомлюють зміст цієї тендерної документації та вимоги, викладені Замовником при підготовці цієї закупівлі». Звертаємо увагу, що запитань від учасника закупівлі щодо змісту тендерної документації чи то роз’ясненнями не надходило. Узагальнюючи, Додаток 2 до тендерної документації містить вимоги до Учасника в частині надання документів для підтвердження технічних та якісних характеристик до предмету закупівлі. Учасником ТОВ «»СІТІ-А» в складі тендерної пропозиції на підтвердження якості фарби для нанесення дорожньої розмітки надано Сертифікат якості терміном дії до 15.06.2023 року, в той час як вимогами Додатку 2 встановлено, що сертифікат повинен бути дійсним на весь період надання послуг до 31.08.2023 року. Таким чином, тендерна пропозиція учасника не відповідає умовам тендерної документації в цій частині. 2. По другому пункту звернення. Додатком 2 до тендерної документації передбачено, що: в складі пропозиції Учасник надає кошторисну документацію, розраховану згідно Кошторисних норм України, які затверджені Наказом Мінрегіону від 01.11.2021 № 281 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві». В Наказі Міністерства інфраструктури України № 753 від 07.10.2022р. в п.1 зазначено, що Методика затверджена для визначення вартості дорожніх робіт та послуг щодо визначення вартості нового будівництва, реконструкції, ремонтів та експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування. Згідно ст. 10 Закону України від 08.09.2005 № 2862-IV Органами, що здійснюють управління автомобільними дорогами загального користування, є: - центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері дорожнього господарства; - центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері дорожнього господарства та управління автомобільними дорогами загального користування державного значення; - Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні та Севастопольська міська державні адміністрації. Згідно ч. 1 ст. 16 Закону України від 08.09.2005 № 2862-IV Вулиці і дороги міст та інших населених пунктів знаходяться у віданні органів місцевого самоврядування і є комунальною власністю. У віддані УЖКГ та будівництва знаходяться дороги і вулиці – комунальної власності, тому застосовувати Методику для розрахунку договірної ціни є неправомірно. У тендерних вимогах зазначалося, що учасник надає кошторисну документацію розраховану згідно Кошторисних норм України, які затверджені Наказом Мінрегіону від 01.11.2021 № 281 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві». Таким чином, тендерна пропозиція учасника не відповідає умовам тендерної документації в цій частині. 3. По третьому пункту звернення. Відповідно п.40 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування згідно Постанови 1178 від 12 жовтня 2022 року зі змінами: «Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерній пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції).» В складі тендерної пропозиції учасника подано документи щодо підтвердження технічних та якісних характеристик до предмету закупівлі, які не відповідають вимогам тендерної документації, а саме: - Сертифікат якості терміном дії до 15.06.2023 року; - Кошторисну документацію, розраховану згідно Кошторисних норм України, які затверджені Наказом Мінрегіону від 01.11.2021 № 281 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві». Таким чином, Замовник не має права надавати 24 години на виправлення невідповідностей згідно норми п. 40 Особливостей у разі, коли невідповідності виявлено в інформації/документах, поданих у складі тендерної пропозиції щодо підтвердження технічних та якісних характеристик до предмету закупівлі. Приклади рішень АМКУ щодо не застосування зазначеної норми: № 1084-р/пк-пз від 31.01.2023р.; № 1543-р/пк-пз від 09.02.2023р.
Статус вимоги: Не задоволено