-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Напівавтоматичний коагулометр; Гематологічний аналізатор; Автоматичний біохімічний аналізатор (ДК 021:2015 - 38432000-2 Аналізатори. Код НК 024:2019 56690 Напівавтоматичний коагулометр; код НК 024:2019 35479 Гематологічний аналізатор; код НК 024:2019 56676 Автоматичний біохімічний аналізатор)
Торги відмінено
1 751 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 17 510.00 UAH
мін. крок: 1% або 17 510.00 UAH
Період оскарження:
19.04.2023 15:18 - 28.04.2023 00:00
Вимога
Вирішена
Дискримінаційні умови закупівлі
Номер:
3880cd5f4e5946ae8b292fc108da9e59
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-04-19-007908-a.a1
Назва:
Дискримінаційні умови закупівлі
Вимога:
СКАРГА
на дискримiнацiйнi вимоги тендерноi документацii
19.04.2023 року Замовник – Комунальне некомерційне підприємство Берестечківська міська лікарня Берестечківської міської ради Волинської області, оголосив закупівлю: «Код ДК 021:2015– 38430000-8 – «Детектори та аналізатори», номер UA-2023-04-19-007908-a.
Ознайомившись з тендерною документацією, виявили дискримінаційні вимоги, які суттєво обмежують конкуренцію та порушують права нашої компанії, що вбачається з нижченаведеного.
Відповідно у Додатку 2 до Тендерної документації наведений перелік обладнання, а саме автоматичний гематологічний аналізатор, автоматичний біохімічний аналізатор та коагулометр, які закуповуються Замовником та СУКУПНІ ВИМОГИ до них.
Слід зазначити, що, враховуючи саме СУКУПНІ ВИМОГИ до предмета закупівлі, відсутні щонайменше два виробники, обладнання яких відповідають усім в сукупності вимогам тендерної документації (ТД). Зокрема всі сукупні медико-технічні вимоги до обладнання зазначені в Додатку №2, прописані під конкретного виробника обладнання, а саме гематологічний аналізатор АВХ Yumizen H500, Автоматичний біохімічний аналізатор Pentra C200, НАПІАВТОМАТИЧНИЙ АНАЛІЗАТОРИ ГЕМОСТАЗУ Yumizen G200 2-х канальний, офіційного представника в Україні компанії «LABIX».
Зокрема, у сукупності з іншими умовами ТД (Додаток 2) дискримінаційними є наступні вимоги:
Вимога до пункту 1 медико-технічних характеристик до коагулометра – Продуктивність: не менше 20 зразків/добу. Прохання прибрати дану вимогу взагалі, оскільки більшість виробників даного обладнання – напівавтоматичних коагулометрів – не зазначають в інструкції до приладу такої інформації як продуктивність тестів в добу. Адже враховуючи принцип роботи на даному типі аналізатора, а це напівавтоматичний прилад, то продуктивність роботи в більшості залежить від лікаря-лаборанта, який на ньому працює. А також враховуючи що інкубації на приладі, мінімальний час 125 секунд на один тест, то апріорі кількість тестів буде набагато більшою ніж 20 зразків. Дана вимога є необґрунтованою, а тому дискримінує учасників.
Вимога до пункту 4. медико-технічних характеристик до коагулометра –Об`єм реакційної суміші: мінімум від 140 мкл, максимум до 220 мкл. Вимагаємо розширити даний діапазон, замінивши текст на: мінімальний об’єм реакційної суміші від 150 мкл. до 250 мкл. Адже зазначені вами об’єми реакційної суміш не є притаманними для більшості марок коагулометрів, оскільки для роботи на приладі немає великої різниці 10 мкл реакційної суміш, тобто ми не можемо говорити про якусь кардинальну економію реактиву, а дана вимога покликана лише обмежити коло учасників, до тих які пропонують коагулометр Yumizen G200 2-х канальний.
Вимога до пункту 4. медико-технічних характеристик до автоматичного гематологічного аналізатора – Можливість використання відкритих та закритих пробірок. Дана вимога є дискримінаційною скупною вимогою, адже на ринку існує обмежена кількість гематологічних аналізаторів, які мають систему автопроколювання пробірок, а аналізаторів які відповідатимуть усім сукупним медико-технічним вимогам, то це лише гематологічний аналізатор АВХ Yumizen H500.
Те ж саме стосується вимоги до пункту 14. Наявність сенсорного кольорового екрану, не менше 11,5 дюймів. Дана вимога є дискримінаційною сукупною вимогою, адже більшість гематологічних аналізаторів мають сенсорний дисплей діагоналлю в середньому від 8,4 до 10 дюймів. Діагональ екрану жодним чином, на якість аналізів не впливає. Діагоналі екрану максимум в 10 дюймів цілком вистачає для нормальної роботи на приладі, для швидкого переходу між меню аналізатора. Вимога замовника є необгрунтованою, і лише вказує на конкретного виробника і конкретний прилад гематологічний аналізатор АВХ Yumizen H500.
Вимога до пунктів 7, 8, 9 медико-технічних характеристик до автоматичного біохімічного аналізатора: 7. Цикл дозування: максимум до 50 секунд, 8. Цикл вимірювання: максимум до 21 хвилини, 9. Час реакції: максимум до 11 хвилин. Дані вимоги є дискримінаційними, а також вони всі є похідними від загальної вимоги щодо продуктивності біохімічного аналізатора, яка зазначена в пунктах 1 та 2 даної таблиці вимог, оскільки характеризують один і той самий процес. Адже неважливим є окремі часові проміжки кожного етапу вимірювання окремо, якщо вказується загальна продуктивність тестів в годину. Більшість виробників обладнання навіть не зазначають в інструкції до аналізатор подібну інформацію, оскільки її можна редагувати користувачем. Дані вимоги є необгрунтованими і вказуються Замовником лише з метою обмежити коло потенційних учасників лише автоматичним біохімічним аналізатором Pentra C200.
Вимога щодо пунктів 15 та 18. 15. Можливість автоматичного завантаження та вивантаження кювет. 18. Наявність блоку відходів для використаних кювет. Дана можливість притаманна лише приладам, де реакційний блок штативного типу, з механізмом автоматичної подачі та вивантаження реакційної кювети, з одноразовими кюветами. Проте дана система передбачає відсутність промивної станції для кювет, що тим самим означатиме суттєве здорожчання аналізу, оскільки кювети є одноразовими. Тим паче більшість виробників на ринку пропонують аналізатори з промивною станцією, де кювети є багаторазового використання, аналізатор їх миє після аналізу. Наполеглива вимога Замовнику дані характеристики з медико-технічних вимог прибрати, оскільки вони суттєво звужують коло потенційних учасників та є дискримінаційними по відношенню до виробників, які пропонують автоматичні біохімічні аналізатори з промивними станціями на борту.
Вимога до пункту 24. Максимальна споживана потужність: до 700 Вт. Прохання Замовника розширити дану вимогу, щоб дати можливість більш потужним за номінальним споживанням приладам брати участь у процедурі закупівлі, адже прилад який ви розглядаєте з продуктивністю до 100 тестів в годину, та номінальною потужністю до 700 Вт. Проте якщо прилад з більшою продуктивністю то й споживання його буде більшим. Тому наполегливо вимагаємо інформацію в пункті замінити на: Максимальна споживана потужність: до 1000 Вт.
Вимога до пункту 25. Сенсорний LCD екран: не менше 10 дюймів. Дана вимога дуже обмежує коло потенційних учасників процедури закупівлі, оскільки більшість автоматичних біохімічних аналізаторів постачаються із робочою комп’ютерною станцією, принтером, блоком ДБЖ. Діагональ екрану монітора комп’ютера суттєво більша за сенсорний екран вбудованого комп’ютера, і складає 17, 19 і більше дюймів, на ньому набагато зручніше працювати, краще видно наведену інформацію. Вбудований комп’ютер, суттєво впливає на продуктивність роботи на приладі, адже вводити дані, редагувати їх та створювати шаблони для визначень набагато зручніше за допомогою персонального комп’ютера чи ноутбука за допомогою мишки та клавіатури, а не з сенсорного екрану. Дана вимога є необґрунтованою і дискримінаційною, оскільки вказує на конкретну модель приладу – автоматичний біохімічний аналізатор Pentra C200 і не дає змоги іншим учасникам брати участь в процедурі закупівлі.
Таким чином, наявність встановлених Замовником ДИСКРИМІНАЦІЙНИХ СУКУПНИХ ВИМОГ до предмету закупівлі у чинній редакції (так як відсутні ВИРОБНИКИ, які можуть запропонувати медичні вироби саме з такими СУКУПНИМИ вимогами) позбавляє потенційних учасників можливості прийняти участь у закупівлі, що є дискримінацією та порушенням їхніх прав як учасників.
За таких умов, прийняти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, які запропонують продукцію конкретного виробника, зокрема лише компанія «LABIX», яка є офіційним представником в Україні продукції виробництва АВХ, гематологічний аналізатор АВХ Yumizen H500, Автоматичний біохімічний аналізатор Pentra C200, НАПІАВТОМАТИЧНИЙ АНАЛІЗАТОРИ ГЕМОСТАЗУ Yumizen G200 2-х канальний, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника. Обґрунтування наведеної вище інформації, про чітку приналежність всіх описаних характеристик до конкретного обладнання, за посиланням нижче:
1. Коагулометр – https://www.labix.com.ua/index.php?route=product/product&product_id=95
2. Гематологічний – https://www.labix.com.ua/avh-yumizen-h500-5-diff-27-parametrov
3. Біохімічний – https://www.labix.com.ua/avtomaticheskiy-biohimicheskiy-analizator-abx-pentra-200-abx-pentra-c200
Згідно з частиною першою та четвертою статті 5 Закону закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінація учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону.
Враховуючи вищезазначене, з метою усунення дискримінаційних вимог, керуючись п. п. 52-64 Постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування", ст. ст. 5, 18, 20, 22, Закону України “Про публічні закупівлі”, -
ПРОШУ:
1. Прийняти скаргу на процедуру закупівлі до розгляду: «Код ДК 021:2015– 38430000-8 – «Детектори та аналізатори». Ідентифікатор закупівлі UA-2023-04-19-007908-a.
2. Встановити викладені у скарзі порушення, допущені Замовником торгів щодо процедури закупівлі UA-2023-04-19-007908-a..
3. Припинити порушувати Закон та внести зміни або прибрати взагалі вимоги що є дискримінаційними сукупними вимогами, як описано Скаржником вище.
В разі не задоволення наших законних вимог та забезпечення недискримінаційних, рівних умов для усіх потенційних учасників процедури закупівлі, будемо звертатися до органів АМКУ із відповідною скаргою.
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга, вимога 23.04.2023 17:43
- Відповідь на вимогу.pdf 26.04.2023 16:51
Дата подачі:
23.04.2023 17:43
Вирішення:
У відповідь на вашу вимогу від 23.04.2023 р. щодо дискримінаційних вимог повідомляємо, що медико-технічні характеристики предмету закупівлі: ДК 021:2015 - 38432000-2 Аналізатори (код НК 024:2019 56690 Напівавтоматичний коагулометр; код НК 024:2019 35479 Гематологічний аналізатор; код НК 024:2019 56676 Автоматичний біохімічний аналізатор), зокрема, якісні та кількісні характеристики, визначені Замовником з урахуванням частини четвертої статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі «Закон») та п. 28 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою КМУ від 12.10.2022 р. № 1178.
Зауважимо, що перед формуванням тендерної документації відповідними спеціалістами Замовника проведений аналіз ринку, шляхом попередньої ринкової консультації, який дозволив зібрати інформацію та документи про характеристики наявних на ринку лабораторних аналізаторів, а отже, і сформувати проконкурентні вимоги документації. Відкриті зустрічі з ринком до оголошення тендеру абсолютно не суперечать закупівельному закону, який регламентує лише процес проведення тендеру, а допомагають забезпечити можливості визначення коректних технічних характеристик, очікуваної вартості, вимог до потенційних учасників, вимог до документів.
При плануванні здійснення закупівлі Замовником визначена потреба в певних медичних виробах, керуючись принципом максимальної ефективності, виходячи з наявного позитивного досвіду використання аналізаторів в інших лікувальних закладах та можливістю відповідного сервісного обслуговування обладнання в процесі експлуатації.
Відповідно до статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі» технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг). Замовник самостійно визначає перелік та характеристики предмету закупівлі у відповідності до його потреб, головне, щоб технічні специфікації не містили посилання на конкретну марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі, якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз «або еквівалент».
В Додатку 2 тендерної документації чітко вказано, що всі посилання на конкретну торгівельну марку чи назву читати з доповненням «або еквівалент». Запропонований предмет закупівлі повинен бути не гіршим ніж у наведених нижче вимогах (таблицях), і це вже само собою вказує, що Замовник має на меті купити обладнання з такими, або ж кращими медико-технічними характеристиками, а тендерна документація підготовлена Замовником у суворій відповідності до вимог статей 22-23 Закону і не містить незаконних вимог чи будь-яких дискримінаційних вимог до потенційних учасників.
Еквівалентом є продукт або товар, який є рівнозначний, рівноцінний іншому товару за своїми характеристиками; еквіваленти можуть бути взаємозамінними при досягненні того ж самого або кращого результату. В розумінні здійснення закупівель еквівалентом є товари, роботи, послуги будь-якої торгівельної марки, фірми та ін., з аналогічними технічними специфікаціями. Відповідно до розділу 1 статті 1 пункту 31 Закону, тендерна документація, технічні характеристики та вимоги до предмету закупівлі розробляються та затверджуються Замовником. Законом України «Про публічні закупівлі» встановлено, що визначення потреби, кількісних та якісних характеристик предмету закупівлі є виключним правом Замовника.
Вимога до пункту 4 медико-технічних характеристик до автоматичного гематологічного аналізатора щодо можливості використання відкритих та закритих пробірок не є дискримінаційною, оскільки така можливість застосування закритих пробірок дозволяє досліджувати біологічний матеріал будь-якого ступеня небезпеки, що зменшує його ризик впливу на лаборанта. Якщо кількість гематологічних аналізаторів, які мають систему автопроколювання пробірок обмежена, але такі гематологічні аналізатори мають кращі характеристики, то чому Замовник має змінювати технічні вимоги, що призведуть до погіршення технічних характеристик обладнання, що планується до закупівлі.
Не є дискримінаційною вимога пункту 14 щодо наявності сенсорного кольорового екрану не менше 11,5 дюймів. Ключовим в даній вимозі є вираз не менше, а оснащений великим сенсорним екраном гематологічний аналізатор дозволить швидше та комфортніше здійснювати контроль за процесом діагностики, а також зменшить зорове навантаження працівників лабораторії. Більше того, ви ж самі зазначаєте у своїй вимозі, що з більшим екраном набагато зручніше працювати, краще видно наведену інформацію.
Мають свої переваги характеристики до біохімічного аналізатора, зазначені в пунктах 15 та 18 щодо можливості автоматичного завантаження кювет та наявності блоку відходів для використаних кювет. Одноразові кювети повністю виключають ймовірність перехресного забруднення, підвищують точність результатів, дозволяють уникнути використання миючого розчину.
Не підлягає коригуванню пункт 24 технічних вимог до біохімічного аналізатора щодо максимальної споживчої потужності до 700 Вт, тому, що аналізатор саме з такою потужністю повністю забезпечує потреби лабораторії, а використання з більшою потужністю аналізатора призведе до необґрунтованого збільшення витрат.
Необґрунтованою є вимога щодо внесення змін в пункт 25 технічних характеристик щодо сенсорного LCD екрану біохімічного аналізатора, який має бути не менше 10 дюймів. Аналогічна ситуація як і до розміру гематологічного аналізатора, дана вимога не забороняє пропонувати обладнання з більшим екраном, а використання вбудованого комп’ютера та екрану дає змогу використовувати обладнання, яке скомпоноване виробником для найбільш продуктивної та ефективної робити. Використання сторонніх комплектуючих (персональний комп’ютер чи ноутбук) може викликати збої в роботі обладнання.
В свою чергу, ми завжди стараємось цінувати думку потенційних учасників закупівель, тому вирішено все ж таки внести деякі зміни в Додаток 2 до тендерної документації з метою розширення кола потенційних учасників, а саме:
1. В технічні характеристики біохімічного аналізатора додати вимогу щодо можливості підключення мишки та клавіатури.
2. Пункт 19 викласти в наступній редакції: Ємність бази даних – не менше 9 000 результатів.
3. Вимоги пунктів 7, 8, 9 виключити з технічних характеристик біохімічного аналізатора.
4. З технічних характеристик коагулометра виключити вимоги, що в пунктах 1 та 4.
Хочемо наголосити, що ми зацікавлені у закупівлі якісного товару, адже, закупівля та використання якісних товарів, що надає змогу підвищити ефективність діагностичних процесів, прискорити виконання завдань Замовника, є невід’ємною і необхідною умовою функціонування закладу в цілому та, безумовно, впливає на своєчасність надання медичної допомоги пацієнтам. Технічні характеристики, вказані Замовником у тендерній документації, ніяким чином не порушують принців закупівель, передбачених статтею 5 Закону, у тому числі таких як: добросовісна конкуренція серед учасників, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, недискримінація учасників, об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій. Всі ці принципи в повній мірі дотримуються при проведенні процедури відкритих торгів. Коли в технічній характеристиці вказано «або еквівалент», то це стосується не тільки назви медичного виробу, а й всіх технічних характеристик, але не гірше тих, що зазначені Замовником. Тобто, всі пропозиції з такими або кращими технічними характеристиками будуть розглянуті згідно Закону України «Про публічні закупівлі».
Щодо дискримінації учасників та дотримання принципів здійснення закупівлі, таких як конкуренція, то в Україні не один і не два постачальники лабораторного обладнання, що само по собі призводить до виникнення конкуренції. Твердження про дискримінаційний характер вимоги є безпідставним, оскільки вами не доведено, що виробники чи їх офіційні представники (дистриб’ютори) не надали вам гарантійних листів, які вимагаються, або договору про співпрацю як особі, яка бажає реалізовувати їх продукцію. Таким чином, у вашій вимозі не доведено необхідність внесення змін до документації в частині, що стосується медико-технічних характеристик, а також не зазначено, яким чином згадана умова порушує ваші права та законні інтереси, пов’язані з участю у процедурі закупівлі. Більше того, Закон зобов’язує скаржників подавати докази, що підтверджують наявність у скаржника порушених прав та інтересів, таким доказом є документ з техніко-якісними характеристиками товару, який скаржник планує запропонувати у закупівлі і чого вами не надано у вимозі.
Виходячи з вищенаведеного, Замовником прийнято рішення частково задовільнити вашу вимогу та внести відповідні зміни в технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, що наведені вище у даному листі.
Статус вимоги:
Задоволено