-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Пробірки за кодом ДК 021:2015:33190000-8 «Медичне обладнання та вироби медичного призначення різні»
Торги відмінено
176 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 880.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 880.00 UAH
Період оскарження:
18.04.2023 11:26 - 24.04.2023 00:00
Скарга
Виконана замовником
СКАРГА на дискримінаційні вимоги тендерної документації
Номер:
76ad66cda286441ea5e9d57ac3c64994
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-04-18-003237-a.b2
Назва:
СКАРГА
на дискримінаційні вимоги тендерної документації
Скарга:
18.04.2023 року Замовник оголосив закупівлю: Пробірки за кодом ДК 021:2015:33190000-8 «Медичне обладнання та вироби медичного призначення різні».
Ознайомившись з тендерною документацією, виявили дискримінаційні вимоги, які суттєво обмежують конкуренцію та порушують права нашої компанії - учасника ТОВ “Ледум”, що вбачається з нижченаведеного.
Відповідно у Додатку 2 до Тендерної документації наведений перелік медичних виробів, які закуповуються Замовником та СУКУПНІ ВИМОГИ до них.
Слід зазначити, що, враховуючи саме СУКУПНІ ВИМОГИ до медичних виробів (за позиціями №1-3), відсутні щонайменше два виробники, медичні вироби яких відповідають усім в сукупності вимогам тендерної документації (ТД).
Звертаємо особливу увагу на те, що, оскільки закупівля щодо предмета закупівлі здійснюється Замовником в цілому (без поділу на лоти), то безпосередньо потенційний учасник (виробник) повинен запропонувати медичні вироби одразу за всіма позиціями №1-3, які повинні відповідати всім сукупним вимогам ТД.
Зокрема, у сукупності з іншими умовами ТД (Додаток 2) дискримінаційними є наступні вимоги:
Вимоги до п. 3 Додатку 2 до Тендерної документації: в частині " Фасування: 100 шт в упаковці ".
Повідомляємо, що наразі існують інші виробники, які мають своїх уповноважених представників в Україні, включаючи ТОВ “Ледум”, та мають можливість запропонувати згадані вище медичні вироби, які відповідають загальновстановленим стандартам до медичних виробів, однак з іншими технічними характеристиками (перелік технічних характеристик до позицій, які пропонує Скаржник наведений у прохальній частині даної скарги).
Зокрема одним з виробників є “Chengdu Rich Science Industry Co., Ltd” Китай (уповноваженим представником якого є наша компанія — ТОВ “Ледум”).
Таким чином, наявність встановлених Замовником ДИСКРИМІНАЦІЙНИХ СУКУПНИХ ВИМОГ до предмету закупівлі у чинній редакції (так як відсутні ВИРОБНИКИ, які можуть запропонувати медичні вироби саме з такими СУКУПНИМИ вимогами) позбавляє потенційного учасника ТОВ “Ледум” можливості прийняти участь у закупівлі, що є дискримінацією та порушенням його прав як учасника. Оскільки ТОВ “Ледум” має можливість поставити дані медичні вироби згідно переліку предмета закупівлі, які відповідають загальновстановленим стандартам (з іншими технічними характеристиками), однак лише за умови внесення змін до тендерної документації (усунення дискримінаційних вимог).
За таких умов, прийняти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, які запропонують продукцію конкретного виробника, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника.
Згідно з частиною першою та четвертою статті 5 Закону закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінація учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону.
Враховуючи вищезазначене, з метою усунення дискримінаційних вимог, керуючись п. п. 52-64 Постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування", ст. ст. 5, 18, 20, 22, Закону України “Про публічні закупівлі”, -
ПРОШУ:
1. Прийняти скаргу до розгляду та призупинити процедуру закупівлі: Пробірки за кодом ДК 021:2015:33190000-8 «Медичне обладнання та вироби медичного призначення різні». Ідентифікатор закупівлі UA-2023-04-18-003237-a.
2. Встановити викладені у скарзі порушення, допущені Замовником торгів щодо процедури закупівлі UA-2023-04-18-003237-a.
3. Зобов'язати Замовника внести зміни до тендерної документації, а саме:
• Вимоги до п. 3 Додатку 2 до Тендерної документації частково змінити та викласти у наступній редакції: у частині Опис: " Фасування: 100 шт в упаковці." замінити на " Фасування: 100 або 50 шт в упаковці ".
Додаток:
1. Копія декларації про відповідність - ТОВ “Ледум”, як представника виробника “Chengdu Rich Science Industry Co., Ltd” Китай.
Генеральний директор ТОВ “Ледум” Н.Б. Коваленко
21.04.2023 року
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга.pdf 21.04.2023 09:50
- CDRICH Декларація відповідності.pdf 21.04.2023 09:50
- рішення від 24.04.2023 №5246.pdf 24.04.2023 14:30
- Інформація про резолютивну частину рішення від 02.05.2023 № 5804.pdf 03.05.2023 11:41
- рішення від 02.05.2023 №5804.pdf 05.05.2023 15:43
- 2.Виробник DISERA TIBBI MALZEME LOJISTIK SANAYI VE TICARET A.S_ (1) (1).pdf 25.04.2023 14:50
- 2.Декларація про відповідність_пробірки IVD (1) (1).pdf 25.04.2023 14:50
- В даному листі надаємо наступні пояснення.docx 25.04.2023 14:50
- EximLab_.docx 25.04.2023 14:50
- F.L. Medical s.r.l.docx 25.04.2023 14:50
- В даному листі надаємо наступні пояснення.pdf 25.04.2023 15:23
- Для АМКУ!.pdf 08.05.2023 09:25
- 258 Протокол про відміну відкритих торгів у разі неможливісті усунення порушення, виконання рішення АМКУ.docx 08.05.2023 10:04
Дата прийняття скарги до розгляду:
21.04.2023 13:25
Дата розгляду скарги:
02.05.2023 11:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
24.04.2023 14:31
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
05.05.2023 15:43
Дата виконання рішення Замовником:
08.05.2023 10:04
Коментар замовника щодо усунення порушень:
1. Відмінити Закупівлю на підставі підпункту 2 пункту 47 Особливостей та Виконання рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №5804-р/пк-пз від 02.05.2023.
Вимога
Є відповідь
Вимога
Номер:
de71560a57b741648c82f2c6aea3ba9a
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-04-18-003237-a.a1
Назва:
Вимога
Вимога:
18.04.2023 року Замовник оголосив закупівлю Пробірки за кодом ДК 021:2015:33190000-8 «Медичне обладнання та вироби медичного призначення різні»
Ознайомившись з тендерною документацією, виявили у ній дискримінаційні вимоги, які суттєво обмежують конкуренцію. А саме відповідно Додатку 1 до Тендерної документації наведений перелік медичних виробів, які закуповуються Замовником та СУКУПНІ ВИМОГИ до них. Звертаємо Вашу увагу, що, враховуючи саме СУКУПНІ ВИМОГИ до медичних виробів (за позиціями №1-3), ВІДСУТНІ ВЗАГАЛІ ВИРОБНИКИ, які можуть ОДРАЗУ РАЗОМ запропонувати такі медичні вироби, ЖОДЕН ВИРОБНИК НЕ МАЄ ТАКИХ МЕДИЧНИХ ВИРОБІВ САМЕ З ТАКИМИ СУКУПНИМИ ВИМОГАМИ. Зокрема, дискримінаційними є наступні вимоги:
- п. 3 Додатку 2 до Тендерної документації у частині Медико-технічні вимоги: " Фасування: 100 шт в упаковці. "
Відповідно до ст. 5 ЗУ “Про публічні закупівлі” закупівля відбувається, зокрема, за принципами добросовісної конкуренції серед учасників, максимальної економії та ефективності, недискримінації учасників.
Згідно ч. 4 ст. 22 ЗУ “Про публічні закупівлі”: “Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.”
Враховуючи вищезазначене, з метою усунення дискримінаційних вимог, розширення кола потенційних учасників, забезпечення реальної добросовісної конкуренції, керуючись ст. 5, 20, 22 ЗУ “Про публічні закупівлі”, просимо ВНЕСТИ ЗМІНИ до тендерної документації:
- п. 3 Додатку 2 до Тендерної документації у частині Опис: " Фасування: 100 шт в упаковці." замінити на " Фасування: 100 або 50 шт в упаковці "
Звертаємо Вашу увагу, що АМКУ з аналогічних обставин (наявність дискримінаційних вимог) вже неодноразово приймав рішення !!! Зокрема надаємо Вам для огляду копії рішень АМКУ, якими було встановлено факт дискримінаційних вимог, а тому було зобов'язано Замовника внести зміни до тендерної документації !!! (копії рішень АМКУ додаються).
В разі незадоволення даної вимоги, залишаємо за собою право оскаржити дані вимоги, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, безпосередньо до АМКУ у порядку ст. 18 Закону України “Про публічні закупівлі” .
Дякуємо за розуміння!
Пов'язані документи:
Учасник
- Рішення від 22.03.2023 №3575.pdf 19.04.2023 12:08
- Рішення від 16.02.2023 №1835.pdf 19.04.2023 12:08
- Рішення від 26.05.2021 № 11641.pdf 19.04.2023 12:08
- EximLab®.docx 21.04.2023 11:43
- 2.Декларація про відповідність_пробірки IVD (1).pdf 21.04.2023 11:43
- В даному листі надаємо наступні пояснення.docx 21.04.2023 11:43
- 2.Виробник DISERA TIBBI MALZEME LOJISTIK SANAYI VE TICARET A.S_ (1).pdf 21.04.2023 11:43
- F.L. Medical s.r.l..docx 21.04.2023 11:43
Дата подачі:
19.04.2023 12:08
Вирішення:
На сьогоднішній день на медичному ринку існує велика кількість дистриб’юторів та відповідно потенційних учасників, які мають можливість запропонувати визначені до закупівлі Замовником товари, тобто жодним чином не обмежується конкуренція серед учасників ринку.
Таким чином, Замовник ніяким чином не порушує вимоги п. 4 частини 1 Статті 5 «Недискримінація учасників та рівне ставлення до них», оскільки, дані вимоги Закону та практика закупівель були враховані при оголошенні закупівлі.
Статус вимоги:
Відхилено