• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Поточний ремонт приміщень Макарівської дитячо-юнацької спортивної школи імені Симоненка Василя Михайловича Макарівської селищної ради – заходи з усунення аварій в закладі освіти за адресою: вул. Димитрія Ростовського, 27, смт. Макарів Бучанського р-ну Київської обл.

Пропозиції розглянуті

період кваліфікації завершився 839 днів назад

1 490 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 7 500.00 UAH
Період оскарження: 17.04.2023 15:32 - 26.04.2023 00:00
Вимога
Є відповідь

вимога щодо скасування відхилення ТОВ "Азов клінінг і Ко"

Номер: 7a8c95f7194042c18c41d2d0e6fc9951
Ідентифікатор запиту: UA-2023-04-17-006031-a.b2
Назва: вимога щодо скасування відхилення ТОВ "Азов клінінг і Ко"
Вимога:
31 травня 2023 р Замовником оприлюднено протокол № 32 щодо прийняття рішення уповноваженою особою відхилити тендерну пропозицію ТОВ «Азов клінінг і Ко» Товариство з обмеженою відповідальністю «Азов клінінг і Ко» не погоджується з прийнятим рішенням Замовника з огляду на наступні підстави. Згідно п. 5.1 Настанови з визначення вартості будівництва» затвердженої наказом Мінрегіону від 01.11.2021 № 281 (далі – Настанови): «Ціна пропозиції учасника процедури закупівлі (договірна ціна) формується на підставі вартості будівельних робіт, до складу якої включаються … кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, кошти на сплату податків, зборів, обов’язкових платежів». Згідно п. 4.41 Настанови «Кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, призначені на відшкодування збільшення вартості трудових та матеріально-технічних ресурсів, спричинене інфляцією, яка може відбутися з моменту складання інвесторської кошторисної документації. Кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, розраховуються виходячи зі строків будівництва, виду будівництва, структури робіт, вартості трудових та матеріально-технічних ресурсів, врахованих у локальних кошторисах (кошторисних розрахунках), та прогнозного зростання їх вартості, яке визначається на підставі прогнозних індексів цін виробників промислової продукції на наступні періоди, що встановлюються Кабінетом Міністрів України. Розрахований розмір цих коштів за узгодженням із замовником включається до зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта будівництва.» Замовник в тендерній документації не узгодив включення Коштів на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами в кошторис. Таким чином, включення вищезазначених витрат до розрахунку ціни тендерної пропозиції носить не обов’язковий, а рекомендаційний характер за Настановою. Замовником також не було встановлено вимоги про обов’язковість включення вищезазначених витрат. В даному випадку, якщо підрядник не включив дані витрати при розрахунку тендерної пропозиції, як це рекомендовано нормативними документами та тендерною документацією Замовника, то підрядник добровільно взяв на себе ризики можливого подорожчання вартості матеріальних ресурсів у період будівництва, можливого подорожчання вартості обсягів робіт та витрат, можливого подорожчання вартості будівництва, спричиненого зміною державних стандартів тощо. В Додатку 4 (п.3.1) тендерної документації «Проект договору» зазначена ціна договору як тверда. За вищезазначеною Настановою «твердий кошторис (тверда договірна ціна) – кошторис, що може коригуватися лише в окремих випадках за згодою сторін у порядку, визначеному договором». Це свідчить, що у випадку підвищення підрядником твердої договірної ціни, не передбаченого договором підряду, всі пов'язані з цим витрати, якщо інше не встановлено законом, несе сам підрядник. Також повідомляємо, що кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, учасники розраховують, зокрема, з огляду на строки будівництва. Оскільки за вимогами Тендерної документації строк поточного ремонту не є довгостроковим (лише біля двох місяців), то й ризиків немає. Виходячи з вищенаведеного, та враховуючи те, що в тендерній документації Замовником не вимагалося включення в розрахунок договірної ціни коштів на покриття інфляційних витрат, відсутність таких витрат не може бути підставою для відхилення тендерної пропозиції учасника. Отже, відсутність в складі розрахунку ціни тендерної пропозиції Учасника ТОВ «Азов клінінг і Ко» можливих додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами ніяким чином не впливає на об’єм та якість виконання робіт і не може бути істотною причиною для відхилення його тендерної пропозиції. Пропозиція ТОВ «Азов клінінг і Ко» відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації згідно Закону України «Про публічні закупівлі». Враховуючи вищевикладене та керуючись ст. 18 ЗУ «Про публічні закупівлі», ПРОСИМО: скасувати протокольне рішення уповноваженої особи № 32 від 31.05.2023 р. про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Азов клінінг і Ко» та визнати переможцем ТОВ «Азов клінінг і Ко».
Пов'язані документи: Учасник Замовник
Вирішення: Відповідь на вимогу ТОВ " АЗОВ КЛІНІНГ І КО"
Статус вимоги: Не задоволено
Скарга
Задоволена, очікує виконання

С К А Р Г А щодо неправомірного рішення, дії чи бездіяльності Замовника торгів.

Номер: 7b712e6ab1304690b4731960ffeb40a5
Ідентифікатор запиту: UA-2023-04-17-006031-a.c1
Назва: С К А Р Г А щодо неправомірного рішення, дії чи бездіяльності Замовника торгів.
Скарга:
Замовник торгів встановив вимогу щодо надання документів для підтвердження технічних, якісних, кількісних характеристик предмету закупівлі, а саме: «Учасник у складі пропозиціі? надає договірну ціну, локальні кошториси, відомості ресурсів, розрахунок загальновиробничих витрат та інші документи відповідно до своєі? тендерноі? пропозиціі?. Вказані розрахунки надаються згідно з кошторисними нормами Украі?ни «Настанова з визначення вартості будівництва», затвердженими Наказом Міністерства розвитку громад та територіи? Украі?ни від 01.11.2021 №281»(цитата). Переможець надає файл «Договірна ціна.pdf» в якому знаходиться договірна ціна без включення витрат пов’язаних з інфляційними процесами, що не відповідає Настанови з визначення вартості будівництва, затвердженої наказом Міністерства розвитку громад та територій України 01 листопада 2021 року №28. Відповідно до пункту 4.41 «Настанови з визначення вартості будівництва» Кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, призначені на відшкодування збільшення вартості трудових та матеріально-технічних ресурсів, спричинене інфляцією, яка може відбутися з моменту складання інвесторської кошторисної документації. Кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, розраховуються виходячи зі строків будівництва, виду будівництва, структури робіт, вартості трудових та матеріально-технічних ресурсів, врахованих у локальних кошторисах (кошторисних розрахунках), та прогнозного зростання їх вартості, яке визначається на підставі прогнозних індексів цін виробників промислової продукції на наступні періоди, що встановлюються Кабінетом Міністрів України. Розрахований розмір цих коштів за узгодженням із замовником включається до зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта будівництва. В той же час відповідно до пункту 5.33 «Настанови з визначення вартості будівництва» До складу ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни незалежно від її виду) включаються кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, призначені на відшкодування збільшення вартості трудових та матеріально-технічних ресурсів, спричинене інфляцією, яка може відбутися протягом будівництва. Кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, розраховуються виходячи зі строків будівництва, виду будівництва, структури робіт, вартості трудових та матеріально-технічних ресурсів, врахованих у ціні пропозиції учасника процедури закупівлі (договірній ціні), та на підставі на підставі прогнозних індексів цін виробників промислової продукції на наступні періоди, що встановлюються Кабінетом Міністрів України. Згідно з постановою КМУ  від 29 липня 2020 р. № 671 «Про схвалення Прогнозу економічного і соціального розвитку України на 2021-2023» роки на кінець 2023 року задекларований Урядом показник інфляції становить 8,3%, а середньорічний показник інфляції у 2022 році прогнозується на рівні 9,3%. Переможець подав у складі пропозиції договірну ціну розрахунок якої не містить розрахунок коштів на покриття додаткових витрат, повязаних з інфляційними процесами, які призначені на відшкодування збільшення вартості трудових та матеріально технічних ресурсів, спричинене інфляцією, яка може відбутися протягом будівництва. Дана позиція підтверджується рішенням Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 4010-р/пк-пз від 21.04.2022 ( UA-2021-12-31-000603-a). Отже, Учасником не виконана вимога Замовника, що не відповідає умовам тендерної документації Замовника і є підставою для відхилення пропозиції Учасника на підставі Закону України «Про публічні закупівлі». Замовник торгів встановив вимогу щодо надання документів для підтвердження технічних, якісних, кількісних характеристик предмету закупівлі, а саме: «Учасник у складі пропозиціі? надає договірну ціну, локальні кошториси, відомості ресурсів, розрахунок загальновиробничих витрат та інші документи відповідно до своєі? тендерноі? пропозиціі?. Вказані розрахунки надаються згідно з кошторисними нормами Украі?ни «Настанова з визначення вартості будівництва», затвердженими Наказом Міністерства розвитку громад та територіи? Украі?ни від 01.11.2021 №281»(цитата). Переможець надає файл «Договірна ціна.pdf» в якому знаходиться договірна ціна без включення витрат пов’язаних з ризиками, що не відповідає Настанові з визначення вартості будівництва, затвердженої наказом Міністерства розвитку громад та територій України 01 листопада 2021 року №28. Відповідно до пункту 5.31 «Настанови з визначення вартості будівництва» у ціні пропозиції учасника процедури закупівлі (договірній ціні) враховуються кошти на покриття ризиків, пов’язаних з виконанням робіт, що пропонуються, розмір яких залежить від сукупності цілого ряду факторів, у тому числі: 1) стадії проектування; 2) виду будівництва; 3) технічної та технологічної складності об’єкта будівництва, складності виконання будівельних робіт; 4) тривалості будівництва; 5) способів фінансування будівництва; 6) виду договірної ціни, що пропонується за умовами конкурсних торгів. Зазначені кошти враховуються у розмірі, визначеному на підставі обґрунтовувальних розрахунків підрядника, виходячи з перелічених факторів. При цьому: а) за твердої договірної ціни —в розмірі до 1,5%. Переможець не подав у складі пропозиції договірну ціну розрахунок якої не містить розрахунок коштів на покриття ризиків. Отже, Учасником не виконана вимога Замовника, що не відповідає умовам тендерної документації Замовника і є підставою для відхилення пропозиції Учасника на підставі Закону України «Про публічні закупівлі». Таким чином, тендерна пропозиція Переможця підлягала відхиленню на підставі ЗУ "Про публічні закупівлі" у зв’язку з її невідповідністю умовам тендерної документації. Зважаючи на викладене вище, Замовник повинен був прийняти рішення про відхилення тендерної пропозицій Переможця згідно умов тендерної документації і оприлюднити протокол відхилення тендерної пропозиції. Замість цього, всупереч вимогам ЗУ "Про публічні закупівлі" і умовам власної тендерної документації Замовник прийняв неправомірне рішення про відповідність тендерної пропозиції Переможця. Отже, протиправні дії Замовника полягають у дискримінаційному підході до розгляду тендерних пропозицій учасників аукціону щодо визначення тендерної пропозиції Переможця такою, що відповідає вимогам тендерної документації, в той час як вона не відповідає умовам тендерної документації, що призвело до спотворення результатів аукціону і дискримінації учасників. При цьому, протиправні дії Замовника, що полягають у визначенні тендерної пропозиції Переможця такою, що відповідає вимогам тендерної документації, в той час як вона не відповідає умовам тендерної документації,, призводить до неможливості Скаржника стати переможцем цього аукціону, чим порушенні наші права та інтереси. Також заявляємо про бажання бути присутніми на засідання Комісії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель. Наслідком зазначеного вище стало недотримання Замовником 3 з 6 принципів здійснення закупівель, закріплених у Законі України «Про публічні закупівлі», а саме: ? принцип добросовісної конкуренції; ? принцип недискримінації учасників та рівне ставлення до них; ? принцип об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі. Керуючись Законом України «Про публічні закупівлі», Скаржник як суб’єкт оскарження в органі оскарження, звертається до органу оскарження з метою захисту своїх прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено права та законні інтереси. ВИХОДЯЧИ З ВИКЛАДЕНОГО, НА ПІДСТАВІ ЗАКОНУ УКРАЇНИ "ПРО ПУБЛІЧНІ ЗАКУПІВЛІ" СКАРЖНИК ЗВЕРТАЄТЬСЯ З ПРОХАННЯМ ДО ПОСТІЙНО ДІЮЧОЇ АДМІНІСТРАТИВНОЇ КОЛЕГІЇ АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ З РОЗГЛЯДУ СКАРГ ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ: 1. Прийняти цю Скаргу до розгляду. 2. Прийняти обґрунтоване рішення про наявність порушення процедури закупівлі в діях Замовника, що стосується не відхилення тендерної пропозиції Учасника і визнання його Переможцем процедури закупівлі. 3. Зобов’язати уповноважену особу Замовника скасувати рішення про відповідність тендерної пропозиції Переможця всім умовам, встановленим тендерною документацією і визнання його Переможцем процедури закупівлі.
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 22.05.2023 11:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 12.05.2023 14:20
Дата прийняття рішення по скарзі: 25.05.2023 11:09
Автор: ФОП КРАВЦОВА НЕЛЛІ ЯКІВНА, Кравцова Неллі Яківна +380999652584 nelliK@i.ua