• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

ДК 021:2015 38430000-8 Детектори та аналізатори (Біохімічний автоматичний аналізатор метаболічного профілю IVD, стаціонарний)

Завершена

700 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 7 000.00 UAH
Період оскарження: 17.04.2023 13:11 - 22.04.2023 00:00
Вимога
Відхилено

Дискримінаційні вимоги, порушення

Номер: 3558cd29cfcd4c74a59288b7e53925f2
Ідентифікатор запиту: UA-2023-04-17-003966-a.a1
Назва: Дискримінаційні вимоги, порушення
Вимога:
Скарга, вимога усунення порушення 17.04.2023 року Замовник – Військова частина А 3267, оголосив закупівлю: «Код ДК 021:2015– 38430000-8 – «Детектори та аналізатори» (НК 024-2019: 56669 – Біохімічний автоматичний аналізатор метаболічного профілю IVD, стаціонарний ) Номенклатурна позиція ДК 021:2015 код 38434500-1 - Біохімічні аналізатори. Ознайомившись з тендерною документацією, виявили дискримінаційні вимоги, які суттєво обмежують конкуренцію та порушують права нашої компанії, що вбачається з нижченаведеного. Відповідно у Додатку 2 до Тендерної документації наведений перелік обладнання, а саме автоматичний біохімічний аналізатор, яке закуповуються Замовником та СУКУПНІ ВИМОГИ до них. Слід зазначити, що, враховуючи саме СУКУПНІ ВИМОГИ до предмета закупівлі автоматично гематологічний аналізатор, відсутні щонайменше два виробники, обладнання яких відповідають усім в сукупності вимогам тендерної документації (ТД). Зокрема, у сукупності з іншими умовами ТД (Додаток 2) дискримінаційними є наступні вимоги: Вимога до пункту 25 – Стартовий набір реагентів. 1) Діагностичний набір для визначення глюкози - 1 шт. Фасування: 4 х 35 мл. Стабільність на борту аналізатора при 2-10°С: не менше 11 тижнів. Чутливість: не вище як 2,8 мг/дл. Лінійність: не нижче як до 440 мг/дл. 2) Діагностичний набір для визначення креатиніну - 1 шт. Фасування: реагент 1 - 4 x 15 мл, реагент 2 - 2 x 7,5 мл. Стабільність на борту аналізатора при 2-10°С: не менше 4 тижнів. Чутливість: не вище як 0,8 мг/дл. Лінійність: не нижче як до 20 мг/дл., 3) Діагностичний набір для визначення сечовини - 1 шт. Фасування: реагент 1 - 2 x 30 мл, реагент 2 - 1 x 15 мл. Стабільність на борту аналізатора при 2-10°С: не менше 10 тижнів. Ліміт кількісного визначення: не вище як 0,5 ммоль/л. Лінійність: не нижче як до 43 ммоль/л., 4) Діагностичний набір для визначення холестерину - 1 шт. Фасування: 4 х 35 мл. Стабільність на борту аналізатора при 2-10°С: не менше 10 тижнів. Чутливість: не вище як 0,2 ммоль/л. Лінійність: не нижче як до 22 ммоль/л. 5) Діагностичний набір для визначення АЛТ - 1 шт. Фасування: реагент 1 - 2 x 35 мл, реагент 2 - 1 x 17,5 мл. Стабільність на борту аналізатора при 2-10°С: не менше 12 тижнів. Ліміт кількісного визначення: не вище як 8 Од/л. Лінійність: не нижче як до 1000 Од/л., 6) Діагностичний набір для визначення АСТ - 1 шт. Фасування: реагент 1 - 2 x 35 мл; реагент 2 - 1 x 17,5 мл. Стабільність на борту аналізатора при 2-10°С: не менше 12 тижнів. Ліміт кількісного визначення: не вище як 7 Од/л. Лінійність: не нижче як до 1000 Од/л., 7) Контрольна сироватка норма - 1 шт. Фасування: 1 х 5 мл (1 флакон). Ліофілізована сироватка людського походження, яка призначена для контролю вимірювань вмісту неорганічних, органічних і ферментативних компонентів, які в загальному знаходяться в межах норми. Стабільність: не менше 7 днів при температурі 2-8°С, не менше 30 днів при температурі -20°С., 8) Контрольна сироватка патологія - 1 шт. Фасування: 1 х 5 мл (1 флакон). Ліофілізована сироватка людського походження, яка призначена для контролю вимірювань вмісту неорганічних, органічних і ферментативних компонентів, які в загальному знаходяться в патологічному діапазоні. Стабільність: не менше 7 днів при температурі 2-8°С, не менше 30 днів при температурі -20°С., 9) Мультикалібратор - 1 шт. Фасування: 1 х 5 мл (1 флакон). Призначений для використання в якості калібратора в аналізах в клінічній хімії та виготовлений на базі ліофілізованої людської сироватки. Стабільність: не менше 7 днів при температурі 2-8°С, не менше 30 днів при температурі -20°С. Вами дуже детально розписано склад кожного набору реактиву, їхні фасування, стабільність та чутливість. Сукупні вимоги до даного пункту є дискримінаційними, адже чітко вказують на реактиви торгової марки Cormay, які на ринку України пропонує лише один постачальник, офіційний представник компанія Діамеб. Тож наполеглива вимога до Замовника прибрати чи змінити вимоги до реактивів, тим паче, що більшість з цих вимог не впливають безпосередньо на роботу самого аналізатора, (тобто прилад працюватиме як на одних, так і на інших реактивах – еквівалентних), а лише покликані обмежувати коло потенційних учасників. Вимагаємо внести наступні зміни, зокрема: 1) Діагностичний набір для визначення глюкози - 1 шт. Фасування: не менше 4 х 35 мл. 2) Діагностичний набір для визначення креатиніну - 1 шт. Фасування: не менше реагент 1 - 4 x 15 мл, реагент 2 - 2 x 7,5 мл. 3) Діагностичний набір для визначення сечовини - 1 шт. Фасування: не менше реагент 1 - 2 x 30 мл, реагент 2 - 1 x 15 мл. 4) Діагностичний набір для визначення холестерину - 1 шт. Фасування: не менше – 4 х 35 мл. 5) Діагностичний набір для визначення АЛТ - 1 шт. Фасування: не менше – реагент 1 - 2 x 35 мл, реагент 2 - 1 x 17,5 мл. 6) Діагностичний набір для визначення АСТ - 1 шт. Фасування: не менше – реагент 1 - 2 x 35 мл; реагент 2 - 1 x 17,5 мл. 7) Контрольна сироватка норма - 1 шт. Фасування: не більше 1 х 5 мл (1 флакон). Ліофілізована сироватка людського походження, яка призначена для контролю вимірювань вмісту неорганічних, органічних і ферментативних компонентів, які в загальному знаходяться в межах норми. 8) Контрольна сироватка патологія - 1 шт. Фасування: не більше 1 х 5 мл (1 флакон). Ліофілізована сироватка людського походження, яка призначена для контролю вимірювань вмісту неорганічних, органічних і ферментативних компонентів, які в загальному знаходяться в патологічному діапазоні. 9) Мультикалібратор - 1 шт. Фасування: не більше 1 х 5 мл (1 флакон). Призначений для використання в якості калібратора в аналізах в клінічній хімії та виготовлений на базі ліофілізованої людської сироватки. Таким чином, наявність встановлених Замовником ДИСКРИМІНАЦІЙНИХ СУКУПНИХ ВИМОГ до предмету закупівлі у чинній редакції (так як відсутні ВИРОБНИКИ, які можуть запропонувати медичні вироби саме з такими СУКУПНИМИ вимогами, які включають вимоги в\інших пунктів медико-технічного завдання) позбавляє потенційних учасників можливості прийняти участь у закупівлі, що є дискримінацією та порушенням їхніх прав як учасників. За таких умов, прийняти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, які запропонують продукцію конкретного виробника, зокрема лише компанія Діамеб, яка є офіційним представником в Україні продукції виробництва Cormay, зокрема автоматичного біохімічного аналізатора Accent-200, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника. Згідно з частиною першою та четвертою статті 5 Закону закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінація учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону. Враховуючи вищезазначене, з метою усунення дискримінаційних вимог, керуючись п. п. 52-64 Постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування", ст. ст. 5, 18, 20, 22, Закону України “Про публічні закупівлі”, - ПРОСИМО: 1. Прийняти скаргу на процедуру закупівлі до розгляду: «Код ДК 021:2015– 38430000-8 – «Детектори та аналізатори» (НК 024-2019: 56669 – Біохімічний автоматичний аналізатор метаболічного профілю IVD, стаціонарний ) Номенклатурна позиція ДК 021:2015 код 38434500-1 - Біохімічні аналізатори. Ідентифікатор закупівлі UA-2023-04-17-003966-a. 2. Встановити викладені у скарзі порушення, допущені Замовником торгів щодо процедури закупівлі UA-2023-04-17-003966-a. 3. Внести зміни або прибрати взагалі вимоги що є дискримінаційними сукупними вимогами, як описано Скаржником вище. В разі незадоволення наших законних вимог, ми будемо змушені звертатися із відповідною скаргою до органів АМКУ.
Пов'язані документи: Учасник
Вирішення: Шановні постачальники. Вашу Вимогу розглянуто та повідомляємо, що відповідно до п. 3 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), Замовник здійснює публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону з урахуванням цих Особливостей. Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього ЗаконуУкраїни «Про публічні закупівлі». Відповідно до ч. 4 ст.23 Закону України «Про публічні закупівлі» технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент" В частині 3 статті 22 Закону «Про публічні закупівлі» зазначено, що тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку Замовник вважає за необхідне до неї включити. При цьому технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг). Замовник самостійно визначає перелік та характеристики предмету закупівлі у відповідності до його потреб. В Додатку 2 тендерної документації чітко вказано, що Учасники мають право подавати еквіваленти. У разі подачі еквіваленту Учасник подає порівняльну таблицю запропонованого товару з посиланням на сторінки технічного документу та надання такого документу у складі пропозиції. Отже, Замовником не встановлено дискримінаційних вимог до учасників, технічні вимоги передбачають надання еквівалентного товару. На ринку України є не менше двох постачальників, які готові запропонувати товар з вказаними технічними характеристиками. Якщо запропонований Вами товар є еквівалентним до встановлених технічним вимог у тендерній документації, то він буде вважатися таким, що відповідає вимогам тендерної документації. Замовник зацікавлений у закупівлі якісного товару, який не втратить своєї актуальності у найближчі роки, тому замовник не вноситиме зміни до тендерної документації з метою погіршення технічних вимог до предмета закупівлі. Ви пропонуєте внести зміни до стартового набору реактивів, але дані реактиви передбачені для використання на обладнанні яке планується закупити, отже еквівалент стартового набору реактивів повинен повністю відповідати тим, що заявлені в Додатку 2 тендерної документації. Більше того спеціалістами з лабораторної діагностики разом з уповноваженою особою Замовника, перед здійсненням закупівлі проведено моніторинг закупівель на Прозорро з метою обрати якісне та довговічне обладнання з точними результатам, що є вкрай важливими для діагностики та лікування. Враховуючи вищевикладене, Замовником в повній мірі виконано норми діючого законодавства про закупівлю та не встановлено жодного дискримінаційного критерію чи вимог, які порушують принципи здійснення публічних закупівель”. В технічній специфікації, що в додатку №2 тендерної документації не передбачено конкретного виробника, тому учасники можуть надавати пропозиції з товаром, що має такі ж характеристики від різних виробників.Більше того, кожен потенційний учасник може забезпечити договірні відносини з виробниками або їх офіційними представництвами та дистриб’юторами. Таким чином, Замовник ніяким чином не порушує вимоги п. 4 частини 1 Статті 5 «Недискримінація учасників та рівне ставлення до них», оскільки, дані вимоги Закону та практика закупівель були враховані при оголошенні закупівлі. Дякуємо за звернення та увагу до нашої закупівлі.
Статус вимоги: Відхилено