-
Відкриті торги з особливостями
-
Мультилотова
-
КЕП
Труби попередньоізольовані та комплектуючі
Відкриті торги проводяться без застосування електронного аукціону. Водночас, Замовником зазначено в оголошенні розмір мінімального кроку пониження ціни на виконання п. 11 ч. 2 ст. 21 Закону України «Про публічні закупівлі» (Закон). Дата і час проведення електронного аукціону визначені електронною системою закупівель автоматично згідно з ч. 3 ст. 21 Закону без участі Замовника. Зазначена ситуація обумовлена суперечністю між нормативно-правовими актами, що регулюють одні й ті ж правовідносини (Закон та Постанова КМУ від 12.10.2022 № 1178 в чинних редакціях), та особливостями електронної системи закупівель.
Завершена
51 589 538.92
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.1% або 34 741.11 UAH
мін. крок: 0.1% або 34 741.11 UAH
Період оскарження:
14.04.2023 14:50 - 12.05.2023 00:00
Вимога
Вирішена
Технічні вимоги
Номер:
fa01fa3180ab4f43b1c28182b8eecd92
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-04-14-006988-a.a4
Назва:
Технічні вимоги
Вимога:
Шановний Замовник, у відповіді на нашу вимогу Ви посилаєтесь на досвід експлуатації, ремонту та монтажу трубопроводів діаметром 530-1220мм в минулому році. Тобто виходячи з зазначеної інформації, Ваше підприємство отримало труби, якістю яких ви були незадоволені. Проте необхідне підтвердження того, що труби отримані Вашим підприємством, були невідповідної якості та саме через відсутність проведення процедури термічної обробки або експандування. Виробництво сталевих електрозварних труб, передбачає більше десяти виробничих процесів, та від якості виконання кожного з цих процесів залежить якість кінцевого продукту. Якщо були якісь конкретні випадки технологічних порушень на нових трубопроводах минулого року, повинні бути висновки технічної комісії, які визначають саме причину порушень.
Тобто просимо надати конкретні підтвердження (акти, протоколи, висновки комісії) невідповідної якості труб, які викликані саме відсутністю проведення термообробки або експандування.
Окрім того, просимо надати нормативні документи, на підставі яких уповноважені особи Вашого підприємства вносять вимогу щодо проведення термообробки або експандування труб, зважаючи на те, що в минулому році зазначеної вимоги не було.
Щодо термооброки звертаємо Вашу увагу, що сучасні труби типу 3 виготовляють з сталей контрольованої прокатки тому, що вони мають оптимальні властивості - поєднання високої міцності та пластичності. У разі термічної обробки труб з сучасних високоміцних сталей у яких суттєво обмежений вміст вуглецю та легуючих елементів будуть втрачені показники міцності та пластичності, які можливо забезпечити тільки при використанні технології термомеханічної (контрольованої) прокатки. Термічна обробка для таких труб не має сенсу тому, що погіршує механічні показники основного металу та зварних з’єднань а технологічний процес виготовлення виробу (гнуття, вальцювання) не викликає неприпустимі зміни властивостей та структури матеріалу напівфабрикатів та наявність неприпустимих внутрішніх напруг.
Тобто, виходячи із Вашої відповіді на вимогу виникає наступне питання: якщо труби виготовляються із напівфабрикату відповідної якості, та під час формування труб не відбуваються неприпустимі зміни властивостей та структури металу труб, процедуру термообробки або експандування можна не проводити?
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
20.04.2023 23:35
Вирішення:
Замовником внесено зміни
Статус вимоги:
Задоволено
Скарга
Розгляд припинено
СКАРГА про порушення законодавства у сфері публічних закупівель
Номер:
f422f56b91bb479393176617a1f77fa3
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-04-14-006988-a.b3
Назва:
СКАРГА про порушення законодавства у сфері публічних закупівель
Скарга:
СКАРГА
про порушення законодавства у сфері публічних закупівель
І. Підстави подання скарги, посилання на порушення процедури закупівлі або прийняті рішення, дії або бездіяльність замовника, фактичні обставини, що це можуть підтверджувати.
14.04.2023 КОМУНАЛЬНИМ ПІДПРИЄМСТВОМ ВИКОНАВЧОГО ОРГАНУ КИЇВРАДИ (КИЇВСЬКОЇ МІСЬКОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ) «КИЇВТЕПЛОЕНЕРГО» (далі – Замовник) в електронній системі закупівель за ідентифікатором UA-2023-04-14-006988-a оголошено про проведення процедури закупівлі за процедурою відкриті торги з особливостями та оприлюднено тендерну документацію, затверджену Протоколом уповноваженої особи з проведення публічних закупівель КОМУНАЛЬНОГО ПІДПРИЄМСТВА ВИКОНАВЧОГО ОРГАНУ КИЇВРАДИ (КИЇВСЬКОЇ МІСЬКОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ) «КИЇВТЕПЛОЕНЕРГО» протокол №181/2023 від 14.04.2023 р. на закупівлю за товарів за кодом ДК 021:2015:44160000-9: Магістралі, трубопроводи, труби, обсадні труби, тюбінги та супутні вироби. Протокол № 193/2023 від 18.04.2023 були затверджені зміни до тендерної документації.
Товариство з обмеженою відповідальністю «ЗАВОД СТАЛЕВИХ ПРОФІЛІВ» (далі – Скаржник) є національним виробником труб для магістральних трубопроводів, в тому числі труб сталевих за ГОСТ 20295-85, зокрема, труб сталевих зварних, прямошовних: Труба тип3 720х8 - К 34,
Скаржник має намір прийняти участь у даній процедурі закупівлі та запропонувати до постачання труби власного виробництва, які є предметом даної процедури закупівлі.
Ознайомившись з Тендерною документацією, затвердженою Протоколом уповноваженої особи з проведення публічних закупівель КОМУНАЛЬНОГО ПІДПРИЄМСТВА ВИКОНАВЧОГО ОРГАНУ КИЇВРАДИ (КИЇВСЬКОЇ МІСЬКОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ) «КИЇВТЕПЛОЕНЕРГО» протокол №181/2023 від 14.04.2023 р. та змінами затвердженими Протоколом № 193/2023 від 18.04.2023, Скаржником виявлено дискримінаційні вимоги, внаслідок чого порушуються права та охоронювані законом інтереси Скаржника на участь у даній процедурі закупівлі, у зв'язку з чим, Скаржник, з метою захисту свого порушеного права, звертається до органу оскарження зі скаргою на дискримінаційні вимоги тендерної документації.
Вважаємо такими, що порушують права та законні інтереси суб'єкта оскарження, дії Замовника стосовно встановлення у Тендерній документації дискримінаційних (по відношенню до Скаржника) вимог, що перешкоджають Скаржнику взяти участь у Процедурі закупівлі на рівні з іншими учасниками, а саме:
1.1. Замовником у Додатку 2 до тендерної документації «ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі - технічні вимоги до предмета закупівлі ДК 021:2015: 44160000-9 Магістралі, трубопроводи, труби, обсадні труби, тюбінги та супутні вироби (Труби попередньоізольовані та комплектуючі)», встановлено вимоги: «Труба має бути термічно оброблена по всьому об’єму або експандована» до сталевої труби тип 3 720х8 ГОСТ 20295-85:
ЛОТ 2 – Труби попередньоізольовані та комплектуючі
1. Інформація про кількісні та якісні характеристики предмета закупівлі:
№ Найменування товару Технічний опис/характеристики товару;
при наявності посилання на Держстандарт України (ДСТУ), ГОСТ, тощо Одиниця виміру Кількість
1 2 3 4 5
1 Труби виду СТ/ПЕ
720 × 8 × 900 × 11500 ДСТУ Б В.2.5-31:2007
Труби виду СТ/ПЕ довжиною 11,5 м із провідною трубою зовнішнім діаметром 720 мм і товщиною стінки 8 мм зі сталі марки 20/P265GH (ДСТУ 7809:2015/ДСТУ EN 10027-1:2019;ДСТУ EN 10027-2:2019), виготовленої за групою В, згідно з ГОСТ 20295-85/ДСТУ EN 10217-2:2019 (Труба тип 3 720х8 - К 34, труба має бути термічно оброблена по всьому об'єму або експандована) і оболонкою з ПЕ 80 номінальним зовнішнім діаметром 900 мм з системою сигналізації ушкоджень типу NORDIC.
Граничні параметри: Р= 1,6 МПа; Т= 150⁰С м 831,00
Вважаємо, що встановлення вимоги стосовно обов’язкового проходження процедури експандування труб є дискримінаційною та встановлено в інтересах одного конкретного виробника.
Експандування за своєю суттю є процедурою калібрування, яка використовується під час виготовлення труб для забезпечення відповідності геометричних параметрів труб (діаметру, овальності тощо) вимогам нормативних документів.
Однак при виробництві труб використовується й інші технології калібрування, які забезпечують відповідність труб нормативним документам щодо їх геометричних форм і без здійснення експандування. Наприклад, Скаржник, при виробництві труб використовує іншу технологію, яка забезпечує відповідність труб усім нормативам і без здійснення експандування.
Технологія виробництва прямошовних труб зварених під шаром флюсу (тип 3 по ГОСТ 20295 або SAW по ISO 3183, API Spec.5L) з використанням сучасних високоякісних сталей контрольованої прокатки, атестованою технологію зварювання і калібруванням на вальцях, яка використовується ТОВ «ЗСП» забезпечує виконання усіх вимог по геометричним параметрам труб.
Додаткові переваги є у забезпеченні кращих показників відносного подовження основного металу труб порівняно з експандованими трубами. Це сприяє можливості подальшої деформації труб без втрати експлуатаційних характеристик, наприклад, при виготовленні гнутих відводів. Наша думка підтверджується також вимогами, які викладені у «Основних положеннях технічних вимог та правил контролю труб для магістральних нафтогазопроводів» ( розділ 6 табл 6.1 «Технологічні вимоги до виробництва труб» п 9). Цей документ було затверджено у 2007р. за підписом Генерального директора НТК «ІЕЗ ім. Є.О. Патона» Б.Є. Патон, Головного інженера ВАТ «Укртранснафта» В.М. Василюк, Директора з питань науки та технічного прогресу ДК «Укртрансгаз» Б.О. Клюк.
Скаржник, здійснюючи виробництво труб, що є предметом закупівлі, забезпечує ії відповідність нормативам щодо їх геометричних форм шляхом процедури калібрування на вальцах, яка є альтернативною експандуванню.
Наразі, жодним нормативним документом не передбачено обов’язкового експандування труб під час їх виробництва. Існують різні процедури перевірки труб на відповідність нормативам щодо їх геометричних параметрів (експандування, колібрування тощо) і залежать вони виключно від виду технології виробництва, яку використовує виробник. Застосування різних процедур перевірки геометричних параметрів труб жодних чином не впливає на їх якість.
Відсутність проведення обов’язкового експандування підтверджується, в тому числі, і листами від відповідних профільних інститутів (копії листів додаються).
До того ж, на труби сталеві, які є предметом закупівлі, відповідно до Постанови КМУ від 16 січня 2019 р. № 27 «Про затвердження Технічного регламенту обладнання, що працює під тиском» обов’язковим є проходження процедури оцінки відповідності за наслідками проходження якої видається сертифікат відповідності.
Уся продукція, що виробляється Скаржником проходить відповідні процедури оцінки відповідності, що підтверджується наявністю відповідних сертифікатів (копії додаються).
Належна якість труб, що є предметом закупівлі, та можливість їх використання без проходження процедури експандування підтверджується численними позитивними відгуками від Замовників, які співпрацювали та уклали контракти зі Скаржником (копії відгуків додаються).
Крім того, труби виробництва Скаржника проходять незалежну аудиторську інспекції на всіх етапах виробництва (скан-копія звіту надається). Позитивний звіт, в даному випадку підтверджує те, що труби, виготовлені без проходження процедури експандування або термічної обробки мають належні якісні показники, відповідають ГОСТ 20295-85 та іншим відповідним ДСТУ, що в свою чергу ще раз доводить необов’язковість та штучність включення оскаржуваної вимоги до Тендерної документації з метою обмеження кількості учасників процедури закупівлі.
Щодо проведення термічної обробки для електрозварних прямошовних труб великого діаметру, повідомляємо що ми маємо узгоджений з провідними вітчизняними інститутами ДП НДТІ та ІЕЗ ім Є.О. Патона нормативний документ ТУ У 24.2-40903202-001:2021 та сертифіковане виробництво труб без використання термічної обробки та експандування, яке забезпечує усі якісні характеристики згідно вимог до магістральних трубопроводів та ГОСТ 20295-85.
Сучасні труби типу 3 для магістральних газопроводів,нафтопроводів та теплових мереж , виготовляють з низьколегованих сталей контрольованої прокатки тому, що вони мають оптимальні властивості - поєднання високої міцності та пластичності. У разі термічної обробки труб з сучасних високоміцних сталей у яких суттєво обмежений вміст вуглецю та легуючих елементів будуть втрачені показники міцності та пластичності, які можливо забезпечити тільки при використанні технології термомеханічної (контрольованої) прокатки. Термічна обробка для таких труб не має сенсу тому, що погіршує механічні показники основного металу та зварних з’єднань.
Дана інформація підтверджується Листом Інституту Транспорту та Нафти (лист вих 01-08/85 додається )
Додатково зазначаємо що на ТОВ «ЗСП» працюють кваліфіковані фахівці , які мають багаторічний досвід праці на Харцизькому трубному заводі, де магістральні труби діаметром 530÷1020мм до 2000 року та труби діаметром 530÷630 мм до 2007 року виготовлялись без експандування.
Таким чином, вимога щодо обов’язкового 100 % експандування труб або термічної обробки є «штучною», включеною до вимог тендерної документації виключно з метою обмеження потенційного кола учасників. Вказана вимога жодним чином не впливає на якість закуповуваного товару та не є обов’язковим критерієм, якого слід дотримуватись при виробництві труб, в тому числі згідно ГОСТ 20295-85. Положення чинних нормативних документів свідчать, що підтвердженням відповідності труб, які є предметом закупівлі, в тому числі і щодо якості, і щодо геометричних параметрів є проходження процедури оцінки відповідності та отримання відповідного сертифікату.
Аналогічний висновок міститься в рішеннях Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного Комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 12.05.2022 року № 4569-р/пк-пз та від 26.05.2022 року № 4783 -р/пк-пз (роздруківки додаються).
Рішення від 12.05.2022 року № 4569-р/пк-пз стосувалось саме закупівлі, яку проводило КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО ВИКОНАВЧОГО ОРГАНУ КИЇВРАДИ (КИЇВСЬКОЇ МІСЬКОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ) «КИЇВТЕПЛОЕНЕРГО».
Крім того, особливу увагу звертаємо на те що, на протязі 2022 року Товариство з обмеженою відповідальністю «Завод Сталевих Профілів » були переможцями публічної закупівлі UA-2022-07-07-005349-a замовником якої являється КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО ВИКОНАВЧОГО ОРГАНУ КИЇВРАДИ (КИЇВСЬКОЇ МІСЬКОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ) "КИЇВТЕПЛОЕНЕРГО" (надалі Замовник) , по результатам закупівлі , було укладено Договір поставки №3413/ДЗЗ- 22 від 12 вересня 2022 року , та пізніше Додаткова Угода №1 до Договору №3413/ДЗЗ- 22 від «12» вересня 2022 року від 5 грудня 2022 ,на поставку додаткового об’єму , за якими ТОВ «ЗСП» здійснили поставку труб електрозварних Труби були поставлені якісно та вчасно без будь яких проблем або скарг зі сторони замовника. Крім того були інші тендерні закупівлі, на яких пропонувались труби нашого виробництва .
Наголошуємо що, в зазначених закупівлях були відсутні будь які дискримінаційні вимоги щодо проведення експандування та/або термічної обробки. Тому ми можемо вважати що наявність даної вимоги в закупівлі не є обов’язкова та застосовується з ціллю обмеження кола учасників
З метою розширення кола потенційних учасників та задля забезпечення належного дотримання принципів здійснення процедури закупівлі, Скаржник вважає, що вимога щодо проведення термічної обробки по всьому об’єму або експандування до сталевої труби тип 3 720х8 ГОСТ 20295-85, має бути виключена з тендерної документації.
Таким чином, у потенційних учасників, в тому числі й у Скаржника, буде можливість прийняти участь у даній процедурі закупівлі та пропонувати до постачання трубну продукцію, виконану не тільки методом експандування або термооброблену, а й іншими альтернативними методами.
Враховуючи вищевикладене, є всі підстави для зобов’язання Замовника внести зміни до тендерної документації в цій частині.
2) Також в Інформації про кількісні та якісні характеристики предмета закупівлі наявна вимога щодо довжини труби
№ Найменування товару Технічний опис/характеристики товару;
при наявності посилання на Держстандарт України (ДСТУ), ГОСТ, тощо Одиниця виміру Кількість
1 2 3 4 5
1 Труби виду СТ/ПЕ
720 × 8 × 900 × 11500 ДСТУ Б В.2.5-31:2007
Труби виду СТ/ПЕ довжиною 11,5 м із провідною трубою зовнішнім діаметром 720 мм і товщиною стінки 8 мм зі сталі марки 20/P265GH (ДСТУ 7809:2015/ДСТУ EN 10027-1:2019;ДСТУ EN 10027-2:2019), виготовленої за групою В, згідно з ГОСТ 20295-85/ДСТУ EN 10217-2:2019 (Труба тип 3 720х8 - К 34, труба має бути термічно оброблена по всьому об'єму або експандована) і оболонкою з ПЕ 80 номінальним зовнішнім діаметром 900 мм з системою сигналізації ушкоджень типу NORDIC.
Граничні параметри: Р= 1,6 МПа; Т= 150⁰С м 831,00
Відповідно до п. 1.4 ГОСТ 20295-85 (Зміни 1), труби виготовляють довжиною від 10,6 до 12,2 м.
Враховуючи особливості виробництва труб, які зокрема обумовлюють необхідність відбору зразків для проведення іспитів та інші, вимога стосовно довжини труб 11,5 м. не відповідає вимогам ГОСТ 20295-85.
ІІ. Обґрунтування наявності порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи.
Скаржник має змогу вчасно, якісно та в повному обсязі поставити Замовнику товари, що є предметом закупівлі за кодом ДК 021:2015:44160000-9: Магістралі, трубопроводи, труби, обсадні труби, тюбінги та супутні вироби.
Разом з цим, Замовник вчиняє дії щодо необґрунтованого обмеження кількості учасників торгів (закупівлі) з метою надання переваги окремим потенційним учасникам закупівлі, чим порушує принципи добросовісної конкуренції та недискримінації учасників під час проведення процедури закупівлі, що суперечить законодавству у сфері публічних закупівель.
В результаті таких дій Замовника порушуються права та законні інтереси Скаржника, зокрема, право на участь у процедурі закупівлі з дотриманням принципу недискримінації.
Статтею 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників та рівного ставлення до них, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення у Тендерній документації наведених вище вимог порушують принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону, вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси суб’єкта оскарження, пов’язані з його участю у процедурі закупівлі.
ІІІ. Вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування.
Скаржник просить зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації (Додатку 2), а саме: виключити вимогу щодо термічної обробки по всьому об'єму або експандована труб тип 3 720х8 ГОСТ 20295-85.
Файли/документи, які можуть підтвердити все вищезазначене, знаходяться у вільному доступі в електронній системі закупівель, зокрема, на сайті https://prozorro.gov.ua (пряме посилання на дану закупівлю https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-04-14-006988-a).
Обґрунтуванням вищевказаних вимог є все, зазначене вище, у тому числі, обґрунтування наявності порушених прав та охоронюваних законом інтересів суб'єкта оскарження.
Задоволення зазначених вимог створить підстави для відновлення порушених прав та законних інтересів Скаржника, зокрема, на його право участі у процедурі закупівлі з дотриманням принципу недискримінації.
До скарги додаються документи (докази), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії Замовника та документи в електронній формі (в тому числі у форматі pdf), що підтверджують інформацію, викладену у скарзі, а саме:
- Скан-копія Договору про закупівлю товарів № 3413/033-22 від 12 вересня 2022
-Скан- копія Додаткової угоди №1від 5 грудня 2022року. до Договору про закупівлю товарів № 3413/033-22 від 12 вересня 2022;
- Скан-копія сертифікату відповідності № UA.ПР.10120-0045-21;
- Скан-копія сертифікату відповідності UA. TR.131.9427-22;
- Скан-копія листа Інституту зварювання ім. Є.О. Патона (вих. № 28/730 від 10.07.2020 року);
- Скан-копія листа Івано-Франківського Національного технічного університету нафти і газу (вих. 69-37-32/37 від 04.08.2020 року);
- Скан-копія листа Інституту Транспорту та Нафти №01-08/858 від 28.12.2022;
- Скан-копія листа ДП «Науково-дослідний та конструкторсько-технологічний інститут трубної промисловості ім. Я.Ю. Осади» (вих. № 15/372 від 16.12.2021 року);
- Скан-копія Договору на поставку труб № 23-02/52-18 від 11.10.2018 року;
- Скан-копія Договору на поставку труб № 23-02/54-18 від 11.10.2018 року;
- Скан-копія відгуку АТ «Укртанснафта» НАК «Нафтогаз» (вих. № 23-00/423/3098 від 05.08.2019 року) ;
- Скан-копія листа ПІІ ТОВ «Бюро Верітас Україна»(вих. № 563-19 BV DNP від 04.04.2019 року);
- Роздруківка з електронної системи закупівель Prozorro рішення АМКУ від 12.05.2022 року № 4569-р/пк-пз;
- Роздруківка з електронної системи закупівель Prozorro рішення АМКУ від 26.05.2022 року № 4783 -р/пк-пз;
-Інспекційний звіт
- ГОСТ 20295-85 (ст. 67)
- ГОСТ 20295-85 (ст. 71)
На підставі викладеного та керуючись ст. 3, ч. 5 ст. 5, ч. 2 ст. 18, ч. 4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі», Особливостями здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 р. № 1178
П Р О С И М О:
1. Прийняти скаргу до розгляду та призупинити процедуру закупівлі за ідентифікатором UA-2023-04-14-006988-a, що проводиться КОМУНАЛЬНИМ ПІДПРИЄМСТВОМ ВИКОНАВЧОГО ОРГАНУ КИЇВРАДИ (КИЇВСЬКОЇ МІСЬКОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ) «КИЇВТЕПЛОЕНЕРГО».
2. Зобов’язати КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО ВИКОНАВЧОГО ОРГАНУ КИЇВРАДИ (КИЇВСЬКОЇ МІСЬКОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ) «КИЇВТЕПЛОЕНЕРГО» внести зміни до тендерної документації на закупівлю товари за кодом ДК 021:2015:44160000-9: Магістралі, трубопроводи, труби, обсадні труби, тюбінги та супутні вироби, ідентифікатор закупівлі UA-2023-04-14-006988-a, а у разі неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
3. Просимо зобов’язати Замовника внести зміни стосовно довжини труб, а саме:
• видалити вимогу по довжині труби 11,5м та зазначити що труби мають бути довжиною від 10,6 до 12,2.
Додатки:
- Скан-копія Договору про закупівлю товарів № 3413/033-22 від 12 вересня 2022
-Скан- копія Додаткової угоди №1від 5 грудня 2022року. до Договору про закупівлю товарів № 3413/033-22 від 12 вересня 2022
;
- Скан-копія сертифікату відповідності № UA.ПР.10120-0045-21;
- Скан-копія сертифікату відповідності UA. TR.131.9427-22;
- Скан-копія листа Інституту зварювання ім. Є.О. Патона (вих. № 28/730 від 10.07.2020 року);
- Скан-копія листа Івано-Франківського Національного технічного університету нафти і газу (вих. 69-37-32/37 від 04.08.2020 року);
- Скан-копія листа Інституту Транспорту та Нафти №01-08/858 від 28.12.2022;
- Скан-копія листа ДП «Науково-дослідний та конструкторсько-технологічний інститут трубної промисловості ім. Я.Ю. Осади» (вих. № 15/372 від 16.12.2021 року);
- Скан-копія Договору на поставку труб № 23-02/52-18 від 11.10.2018 року;
- Скан-копія Договору на поставку труб № 23-02/54-18 від 11.10.2018 року;
- Скан-копія відгуку АТ «Укртанснафта» НАК «Нафтогаз» (вих. № 23-00/423/3098 від 05.08.2019 року) ;
- Скан-копія листа ПІІ ТОВ «Бюро Верітас Україна»(вих. № 563-19 BV DNP від 04.04.2019 року);
- Роздруківка з електронної системи закупівель Prozorro рішення АМКУ від 12.05.2022 року № 4569-р/пк-пз;
- Роздруківка з електронної системи закупівель Prozorro рішення АМКУ від 26.05.2022 року № 4783 -р/пк-пз;
-Інспекційний звіт .
- ГОСТ 20295-85 (ст. 67)
- ГОСТ 20295-85 (ст. 71)
Пов'язані документи:
Учасник
- Додатки до скарги .rar 20.04.2023 16:07
- Скарга 20:04-23-a.docx 20.04.2023 16:07
- Додатки .zip 20.04.2023 16:07
- Заява АМК щодо скарги.docx.p7s 24.04.2023 09:20
- Заява АМК щодо скарги.pdf 24.04.2023 09:20
- рішення від 21.04.2023 №5229.pdf 21.04.2023 14:51
- Інформація про резолютивну частину рішення від 02.05.2023 №5813.pdf 03.05.2023 13:11
- рішення від 02.05.2023 №5813.pdf 05.05.2023 16:02
- Xerox Scan_21042023154806.pdf 21.04.2023 15:40
- Підтвердження усунення порушень, зазначених у скарзі.docx 21.04.2023 15:40
- Пояснення.docx 25.04.2023 13:55
- Пояснення.pdf 25.04.2023 13:55
Дата прийняття скарги до розгляду:
20.04.2023 16:24
Дата розгляду скарги:
02.05.2023 11:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
21.04.2023 14:52
Причина:
Замовником відповідно до Закону про публічні закупівлі усунено порушення
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги:
05.05.2023 16:03
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги:
05.05.2023 16:03
Вимога
Відхилено
ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ
Номер:
276f4d927110465a8ba2299919d9a8a8
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-04-14-006988-a.c2
Назва:
ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ
Вимога:
Згідно тендерної документації труби повинні відповідатм ДСТУ Б В.2.5-31:2007 вказано, в цьому стандарті вказано, що:
Стандарт в частині основних параметрів, розмірів, технічних вимог та методів контролювання відповідає:
- EN 253 ru - 2003 Е Preinsulated bonded pipe systems for underground hot water networks – Pipe assembly of steel service pipes, polyurethane thermal insulation and outer casing of polyethylene (Попередньо ізольовані системи збірних труб для підземних мереж гарячої води - Труби, що складаються зі сталевих основних труб, поліуретанової термоізоляції і зовнішньої оболонки з поліетилену високої густини);
А в ДСТУ EN 253:2016 Розподільчі мережі опалення. Попередньо ізольовані системи трубопроводів із нерухомою ізоляцією для підземного прокладання мереж гарячого водопостачання. Системи труб зі сталевою напірною трубою з поліуретановою тепловою ізоляцією та зовнішньою оболонкою з поліетилену (EN 253:2009 + A2:2015, IDT)
Вказується на застосування таких сталевих труб, зокрема і ДСТУ EN 10217-5:2019
Просимо, Вас, дозволити використання труб типу ІІ згідно ГОСТ 20295-85 виготовлених електодуговою зваркою, що відповідає ДСТУ EN 10217-5:2019.
Застосування ДСТУ EN 10217-5:2019 відповідає вимогам тендерної документації, щодо термічної обробленості по всьому об’єму або експандованості.
Вважаємо, що Дії замовника (внесення умов по обов’язковому експандуванню та обмеження використання нормативних документів на сталеві труби) – порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, яким передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника(Учасника), пов’язанні з його участю в процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників та рівне ставлення до них передбачене статтею 5 Закону .
Пов'язані документи:
Учасник
- ВИМОГА.docx 20.04.2023 14:29
Дата подачі:
20.04.2023 14:29
Вирішення:
Враховуючи те, що трубопроводи по Лот-2 замовлені по розробленої та затвердженої в установленому порядку проектно-кошторисної документації, немаємо можливості вносити зміни до проектно-кошторисної документації в частині використання труб типу 2 згідно ГОСТ 20295-85.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Відхилено
Вимога до Замовника закупівлі щодо внесення змін в тендерну документацію
Номер:
23a380f1ec4c47d8a516e913778a98e3
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-04-14-006988-a.a1
Назва:
Вимога до Замовника закупівлі щодо внесення змін в тендерну документацію
Вимога:
Шановні панове, звертаємось до Вас з проханням щодо виключенні вимог із тендерної документації в торгах номер у Prozorro Prozorro UA-2023-04-14-006988-a(ЛОТ 2) предмет закупівлі: Магістралі, трубопроводи, труби, обсадні труби, тюбінги та супутні вироби
Наше підприємство є Виробником труб великого діаметру (ТВД). На даний момент,наше підприємство являється вітчизняним заводом, який має технічну можливість виробництва труб великого діаметра згідно вимог ГОСТ 20295-85 , ДСТУ ISO 3183 у повному обсязі.
Зважаючи на Додаток №2 до тендерної документації «ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ» ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі технічні вимоги до предмета закупівлі ДК 021:2015: 44160000-9 Магістралі, трубопроводи, труби, обсадні труби, тюбінги та супутні вироби (Труби попередньоізольовані та комплектуючі), де замовником вказуються основні вимоги до виробництва , та необхідність дотримання стандартів , зокрема наявність вимоги «Труба має бути термічно оброблена по всьому об’єму або експандована»до труби виду СТ/ПЕ 720х8х900х11500 довжиною 11,5 метрів
Звертаємо Вашу увагу, що ГОСТ 20295-85 відповідно до якого мають бути виготовлені Труби, немає вимог щодо обов’язкового експандування. Відповідно до п.1.7. ГОСТ 20295-85, має місце вимога, яка стосується лише відхилень діаметра експандованих труб.
Експандування за своєю суттю є процедурою калібрування, яка використовується під час виготовлення труб для забезпечення відповідності геометричних параметрів труб (діаметру, овальності тощо) вимогам нормативних документів.
Є і негативні наслідки експандування, так за рахунок додаткової пластичної деформації під час цієї операції знижуються показники відносного подовження основного металу труб, тому стандартами обмежуються максимальні коефіцієнти експандування. До листа додається інформація щодо дослідження недоліків експандування.
Технологія виробництва прямошовних труб зварених під шаром флюсу (тип 3 по ГОСТ 20295 або SAWL по ISO 3183) з використанням сучасних якісних сталей, атестованою технологію зварювання і калібруванням на вальцях, яка використовується ТОВ «ЗСП» забезпечує усі вимоги по геометричним параметрам труб. Додаткові переваги є у забезпеченні кращих показників відносного подовження основного металу труб порівняно з експандованими трубами. Це сприяє можливості подальшої деформації труб без втрати експлуатаційних характеристик, наприклад, при виготовленні гнутих відводів. Наша думка підтверджується також вимогами, які викладені у «Основних положеннях технічних вимог та правил контролю труб для магістральних нафтогазопроводів» ( розділ 6 табл 6.1 «Технологічні вимоги до виробництва труб» п 9). Цей документ було затверджено у 2007р. за підписом Генерального директора НТК «ІЕЗ ім. Є.О. Патона» Б.Є. Патон, Головного інженера ВАТ «Укртранснафта» В.М. Василюк, Директора з питань науки та технічного прогресу ДК «Укртрансгаз» Б.О. Клюк.
Тому ми вважаємо необґрунтованим внесення в умови тендерної документації вимоги по обов’язковому експандуванню. Дана вимога не є обов’язковим критерієм якого слід дотримуватись при виробництві труб згідно заявлених в закупівлі нормативних документах.
Щодо проведення термічної обробки для електрозварних прямошовних труб великого діаметру, повідомляємо що ми маємо узгоджений з провідними вітчизняними інститутами ДП НДТІ та ІЕЗ ім Є.О. Патона нормативний документ ТУ У 24.2-40903202-001:2021 та сертифіковане виробництво труб без використання термічної обробки та експандування, яке забезпечує усі якісні характеристики згідно вимог до магістральних трубопроводів та ГОСТ 20295-85.
Додатково зазначаємо що на ТОВ «ЗСП» працюють кваліфіковані фахівці , які мають багаторічний досвід праці на Харцизькому трубному заводі, де магістральні труби діаметром 530÷1020мм до 2000 року та труби діаметром 530÷630 мм до 2007 року виготовлялись без експандування.
Важливо те що на протязі 2022 року Товариство з обмеженою відповідальністю «Завод Сталевих Профілів » були переможцями публічної закупівлі UA-2022-07-07-005349-a замовником якої являється КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО ВИКОНАВЧОГО ОРГАНУ КИЇВРАДИ (КИЇВСЬКОЇ МІСЬКОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ) "КИЇВТЕПЛОЕНЕРГО" (надалі Замовник) , по результатам закупівлі , було укладено Договір поставки №3413/ДЗЗ- 22 від 12 вересня 2022 року , та пізніше Додаткова Угода №1 до Договору №3413/ДЗЗ- 22 від «12» вересня 2022 року від 5 грудня 2022 ,на поставку додаткового об’єму , за якими ТОВ «ЗСП» здійснили поставку труб електрозварних Труби були поставлені якісно та вчасно без будь яких проблем або скарг зі сторони замовника. Крім того були інші тендерні закупівлі , на яких пропонувались труби нашого виробництва .
Наголошуємо що , в даній закупівлі були відсутні будь які дискримінаційні вимоги щодо нанесення експандування та/або термічної обробки. Тому ми можемо вважати що наявність даної вимоги в даній закупівлі необов’язкова і дикримінаційна вимога, і застосовується з ціллю обмеження кола учасників
Наше товариство зокрема є єдиним виробником в Україні, який має великий досвід постачання нафтогазових труб власного виробництва для ключових підприємств України: - АТ «Укртранснафта»: процедури публічної закупівлі UA-2018-05-29-000613-c та UA-2018-05-29-000612-c. Нашим підприємтсвом на адресу АТ «Укртранснафта», було відвантажено труби для нафтопроводу по ГОСТ 20295-85 діаметром 530 мм. Контроль за виробництвом та постачанням вищевказаних труб здійснювався з боку незалежної міжнародної інспекції ТОВ "БЮРО ВЕРІТАС УКРАЇНА". По завершенню поставки «БЮРО ВЕРІТАС» та АТ «Укртранснафта» позитивно оцінили продукцію виробництва ТОВ «ЗСП» (письмові відгуки додаються).
- АТ «Укргазвидобування»: процедура публічної закупівлі UA-2020-06-09-004458-b. Нашим підприємством на адресу АТ «Укргазвидобування», було відвантажені труби згідно ГОСТ 20295-85 діаметрами 1420,1220,1020,720 та 530 мм, які були укладені в загальну систему магістральних газопроводів та успішно експлуатуються Оператором газотранспортної системи України. Контроль за виробництвом та постачанням вищевказаних труб здійснювався з боку незалежної міжнародної інспекції ТОВ «БЮРО ВЕРІТАС Україна». По завершенню поставки «БЮРО ВЕРІТАС» та АТ «Укртранснафта» позитивно оцінили продукцію виробництва ТОВ «ЗСП» (письмові відгуки додаються). Зазначаємо цю інформацію, оскільки умови тендерних документацій не містили дискримінаційних вимог, тобто в них не було вимоги обов’язкового експандування. Товар належної якості було відвантажено без будь яких зауважень з боку замовників, серед яких і АТ «Укртранснафта». Крім того, ТОВ «ЗСП» є переможцем процедури публічної закупівлі UA-2022-08-31- 007597-a на постачання труб по ГОСТ 20295-85 для магістральних газопроводів діаметром 530мм на адресу АТ «Укртрансгаз». На даний час наше підприємство успішно виконали договір . До виконання було залучено незалежну інспекцію, яку проводило міжнародна компанія ТОВ «Сучасна Сертифікація та Інспекція «ССІ» Тобто, на сьогодні ТОВ «ЗСП» є єдиним заводом в Україні, якість труб великого діаметру яких підтверджено незалежною міжнародною інспекцією.
Отже наші висновки про правомірність використання технології виготовлення труб для магістральних газонафтопроводів без операції експандування співпадають з висновками фахівців провідних вітчизняних інститутів у галузі виготовлення та використання труб нафтогазового призначення, окрім підтвердження наших аргументів провідними фахівцями , наявна практика визначення Антимонопольним Кабінетом неправомірними вимоги щодо обов’язкового експандування. 1. Щодо заключень Антимонопольного Комітету України у випадках застосування замовниками вимоги по проведенню обов’язкового експандування , зокрема згідно рішення №4569-р/пк-пз від 12.05.2022, Колегія Антимонопольного Комітету постановила , що Дії замовника (внесення умов по обов’язковому експандуванню) – порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, яким передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника(Учасника), пов’язанні з його участю в процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників та рівне ставлення до них передбачене статтею 5 Закону . Та в заключній частині рішення , АМКУ зобов’язало замовника закупівлі внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі та усунути порушення у вигляді вимоги по проведенню експадндування. 2. Згідно Рішення 4783-р/пк-пз від 26.05.2022 Комісія Антимонопольного Кабінету встановила: Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема ,за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівлі . Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Дії замовника в частині встановлення у Документації наведених вимог (стосується вимоги до обов’язкового експандування) порушують вимоги частини четверної статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників , а також права та законні інтереси Скаржника (в даному випадку ТОВ «ЗСП»), пов’язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників ,відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівлі .
В результаті Антимонопольний Комітет України зобов’язав замовника виключити із тендерної документації вимогу щодо обов’язкового експандування .
Також зважаючи на вимогу щодо довжини труби 11,5 метрів , хочемо зазначити що процес виробнцтва передбачає можливі відхилення по довжині , наразі в Україні неможливо гарантувати постачання металопрокату з точною зафіксованою довжиною. Тому можливі відхилення по довжині труб (допустимі по ГОСТу). Прохання змінити дану вмогу і вказати що допускається поставка труб довжиною 11-12 мтерів
У зв’язку із вищезазначеним, для проведення процедур публічних закупівлі із дотриманням всіх вимог ЗУ «Про публічні закупівлі» та ЗУ «Про захист економічної конкуренції», просимо виключити вимоги про те що
1. Труба має бути термічно оброблена по всьому об’єму або експандована із технічних вимог (технічної специфікації ) в закупівлі UA-2023-04-14-006988-a (ЛОТ 2), так як вона є дискримінаційною по відношенню до відчизняних виробників та звужує коло потенційних учасників, що в свою чергу сприяє закупівлі продукції по завищеній вартості.
2. Довжина труби - 11,5 метрів.
Додатки :
- Інститут Транспорту Нафти (вих 01-08/858 від 28.12.2022р) ;
-Івано-Франківського Національного технічного університету нафти і газу (вих. 69-37-32/37 від 04.08.2020 року);
-Лист ДП «Науково-дослідний та конструкторсько-технологічний інститут трубної промисловості ім. Я.Ю. Осади» (вих. № 15/372 від 16.12.2021 року);
- Лист Інституту електрозварювання ім. Є.О. Патона (вих№ 090720 від 09.07.2020р.).
- Лист Інституту електрозварювання ім. Є.О. Патона (вих№ К-57/90 від 05.10.2021р.).
- Лист ТОВ «Бюро Верітас Україна» (вих №563-19-BV DNP від 4.04.2019р.)
- Лист АТ «Укртранснафта» (вих 23-00/423/3098 від 05.08.2019)
- Основні положення технічних вимог та правил контролю труб для магістральних нафтогазопроводів
- Рішення АМКУ №4569-р/пк-пз від 12.05.2022
- Рішення АМКУ 4783-р/пк-пз від 26.05.2022
Пов'язані документи:
Учасник
- Вимога 18.04.23.pdf 18.04.2023 14:00
- 3 Лист Патона .pdf 18.04.2023 14:00
- 1 Лист Внітіпітрансгаз.pdf 18.04.2023 14:00
- 5. Лист Івано-Франківський націонал.технічний університет ʼ.pdf 18.04.2023 14:00
- 6 Лист ДП НДТІ .pdf 18.04.2023 14:00
- 4.Лист патона 2021.pdf 18.04.2023 14:00
- 11Рішення АМКУ №4569.pdf 18.04.2023 14:00
- 12.Рішення АМКУ № 4783.pdf 18.04.2023 14:00
- Інститут транспрту та нафти.png 18.04.2023 14:00
- OPTV трубы УТНГ.pdf 18.04.2023 14:00
Дата подачі:
18.04.2023 14:00
Вирішення:
В технічній специфікації Замовника зазначено «труба має бути термічно оброблена по всьому об'єму або експандована», тобто можна обрати або те або те. Відсутня вимога щодо обовязкового експандування.
Вимога до термічної обробки провідних труб 720х8 типу 3 по ГОСТ 20295-85 обумовлена п.2.4 ГОСТ 20295-85. Де зазначено, що труби підлягають термічній обробці по всьому об'єму. Дозволяється проводити експандування, якщо труби не піддаються термічній обробці.
Виходячи з досвіду експлуатації, ремонту та монтажу трубопроводів діаметром від 530 до 1220 мм та враховуючи досвід застосування труб в минулому році, вважаємо за необхідне дотримуватися вимог п.2.4 ГОСТ 20295-85 для забезпечення сталого постачання теплової енергії споживачам.
Термічній обробці (відпалу, нормалізації, аустенізації і т. д.) піддаються напівфабрикати (листи, труби тощо). Виріб у готовому вигляді проходить основну термічну обробку у випадках, якщо напівфабрикати для виробу з яких-небудь причин не піддавалися термообробці і якщо технологічний процес виготовлення виробу (гнуття, вальцювання) викликає неприпустимі зміни властивостей та структури матеріалу напівфабрикатів, а також для зменшення внутрішніх напруг, що виникають у процесі електрозварювання, і також для підвищення пластичності та отримання структури, що забезпечує високу тривалу міцність зварних з'єднань елементів (труби, фасонні вироби і т.п.).
Довжина труб СТ/ПЕ 720х8х900х11500 по 11,5 метрів обумовлена проектною документацією. Змінювати КП "КИЇВТЕПЛОЕНЕРГО" не може.
Статус вимоги:
Відхилено