• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Послуги з поводження відходами (збирання, зберігання, оброблення, утилізація, знешкодження відходів категорії В та С) код 90520000-8 — Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами за ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника

Завершена

786 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 7 860.00 UAH
Період оскарження: 14.04.2023 10:52 - 21.04.2023 00:00
Скарга
Виконана замовником

Скарга на рішення замовника

Номер: 83ae6741c11c4809813f6127c93df5df
Ідентифікатор запиту: UA-2023-04-14-002886-a.c3
Назва: Скарга на рішення замовника
Скарга:
Від 28 квітня 2023 року Постійно діючій адміністративній колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель Адреса: вул. Митрополита Василя Липківського, 45 м. Київ 03035 Замовник, рішення якого оскаржуються: КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ІРПІНСЬКА ЦЕНТРАЛЬНА МІСЬКА ЛІКАРНЯ" ІРПІНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ Код в ЄДРПОУ 26191575 Юридична адреса 08200, Україна, Київська область, Ірпінь, ВУЛИЦЯ САДОВА, будинок 38 Скаржник: ТОВ "ОЛЕСТАС ЕКО" Код в ЄДРПОУ 38469527 Юридична адреса 18000, м. Черкаси, б-р Шевченка, 190 Інформація про закупівлю: Послуги з поводження відходами (збирання, зберігання, оброблення, утилізація, знешкодження відходів категорії В та С) код 90520000-8 — Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами за ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника Ідентифікатор закупівлі UA-2023-04-14-002886-a Очікувана вартість закупівлі 786`000.00 Гривня (з ПДВ) Скарга на рішення Замовника (у порядку ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою Кабміну від 12 жовтня 2022 р. № 1178) Через електронну систему публічних закупівель «ProZorro» 14.04.2023 року об 10:52 Замовником Комунальним некомерційним підприємством "Ірпінська центральна міська лікарня" Ірпінської міської ради Київської області було оголошено процедуру закупівлі відкритих торгів з особливостями «Послуги з поводження відходами (збирання, зберігання, оброблення, утилізація, знешкодження відходів категорії В та С) код 90520000-8 — Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами за ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника», ідентифікатор закупівлі UA-2023-04-14-002886-a. Свої пропозиції до участі у даній закупівлі подали ТОВ "НВК "УКРЕКОПРОМ" з ціною 626`400.00 Гривня з ПДВ та ТОВ "ОЛЕСТАС ЕКО" з ціною 673`200.00 Гривня з ПДВ. Протокольним рішенням № 96 від 27 квітня 2023 року Замовником було визначено тендерну пропозицію ТОВ "НВК "УКРЕКОПРОМ" переможцем та прийнято рішення про намір укладення договору про закупівлю. Вважаємо, що незаконним та таким, що порушує права та законні інтереси Скаржника (суб’єкта оскарження), є рішення Замовника щодо визначення переможцем процедури закупівлі учасника, тендерна пропозиція якого не відповідає вимогам тендерної документації. Скаржник вбачає у діях Замовника порушення норм Закону в частині відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій. Відповідно до положень абз. 2 ч. 8 ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі» скарги, що стосуються прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, подаються протягом десяти днів з дня, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю. ФАКТИЧНІ ОБСТАВИНИ 24.04.2023 року о 00:00 закінчився строк подання тендерних пропозицій по закупівлі «Послуги з поводження відходами (збирання, зберігання, оброблення, утилізація, знешкодження відходів категорії В та С) код 90520000-8 — Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами за ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника», ідентифікатор закупівлі UA-2023-04-14-002886-a, та після закінчення вказаного строку, найбільш економічно вигідною пропозицією системою визначено пропозицію ТОВ "НВК "УКРЕКОПРОМ". Учасник-скаржник категорично не погоджується із таким рішенням Замовника та вимагає скасувати його з підстав незаконності, необґрунтованості та порушення принципів об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій, з огляду на наступні обставини. Відповідно до п.1 частини «На підтвердження виконання технічних вимог Учасник в складі своєї пропозиції надає наступні документи:» Додатку 2 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі - технічні вимоги до предмета закупівлі. ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ» Тендерної документації, Замовник вимагав надати Копію ліцензії на провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами, з відповідним переліком необхідних операцій, а саме: збирання, зберігання, оброблення, утилізація, знешкодження, що дає право поводження з небезпечними відходами, яка буде дійсною на весь період надання послуг відносно предмету закупівлі. У випадку наявності рішення/наказу про анулювання зазначеної ліцензії, вона є такою, що не надає права на надання послуг з предмету закупівлі. Учасником Товариство з обмеженою відповідальністю "Науково-виробничої компанії «Укрекопром», в складі тендерної пропозиції було надано копію Ліцензії, видану Міністерством екології та природних ресурсів України, вказано дату прийняття рішення та номер рішення: 06.09.2016 № 327, вид господарської діяльності: поводження з небезпечними відходами, а також надано у складі документів тендерної пропозиції Наказ міністерства екології та природних ресурсів України (Наказ №327 від 06.09.2016 р.), в якому зазначено, що на підставі пункту 7 статті 13 Закону видано ліцензію на право провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами на операції зі збирання, зберігання, оброблення, видалення, утилізація, знешкодження за переліком відходів, зокрема у п. 3.1.2. вказано, що за категорією відходів - «клінічні та подібні їм відходи, а саме – відходи, що виникають у результаті медичного догляду, ветеринарної чи подібної практики, і відходи, що утворюються у лікарнях або інших закладах під час досліджень, догляду за пацієнтами або при виконанні дослідницьких робіт» надається дозвіл на збирання, зберігання, оброблення, видалення, знешкодження. Тобто, надана учасником Ліцензія не містить дозволу на операцію саме з утилізації небезпечних відходів відносно предмету закупівлі - відходів категорії В та С. Також зауважуємо та звертаємо увагу Колегії на те, що в період уточнення та оскаржень умов тендерної документації, до Замовника через електронну систему закупівель було подано вимогу від 18.04.2023, 10:12. ID: UA-2023-04-14-002886-A.A2 із наступним змістом: «В Додатку 1 зазначено, що Замовнику необхідно показати мтб для утилізації та видалення небезпечних відходів. Також у Додатку 2 зазначено, що Вимогою до Учасника є : "Копія ліцензії на провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами, з відповідним переліком необхідних операцій, а саме: збирання, зберігання, оброблення, утилізація, знешкодження" Але. Вказана вимога є необґрунтованою, незаконною і такою, що штучно звужує кількість потенційних учасників, і в тому числі Скаржника та підлягає вилученню із умов Документації як дискримінаційна з наступних підстав. Законом України "Про відходи" визначає правові, організаційні та економічні засади діяльності, пов'язаної із запобіганням або зменшенням обсягів утворення відходів, їх збиранням, перевезенням, зберіганням, сортуванням, обробленням, утилізацією та видаленням, знешкодженням та захороненням, а також з відверненням негативного впливу відходів на навколишнє природне середовище та здоров'я людини на території України. Зокрема, статтею 1 вказаного Закону наведено визначення "утилізація відходів" - використання відходів як вторинних матеріальних чи енергетичних ресурсів" . Водночас, згідно до Державних санітарно-протиепідемічних правил і норм щодо поводження з медичними відходами затверджених МОЗ 08 червня 2015 року ( у редакції наказу № 1602 від 06.09.2022) суб’єкт господарювання, що отримав ліцензію на операції у сфері поводження з небезпечними відходами здійснює лише операції: Інсенірації та Кремації. За визначенням, наведеним у ст.6 розділу 1 Державних санітарно-протиепідемічних правил і норм щодо поводження з медичними відходами вказано, що: Інсенірація – контрольований процес спалювання медичних відходів у спеціальній печі. 3 Кремація – контрольований процес спалювання органічних медичних відходів у спеціальній печі (крематорії). Відповідно до Закону України "Про відходи" наведено визначення, зокрема: видалення відходів - здійснення операцій з відходами, що не призводять до їх утилізації; Тобто "утилізація" та "видалення" відходів це дві операції поводження з відходами, які виключають одна одну. Додатково, Міністерством охорони здоров’я України 08.06.2015 № 325 не встановлено ОБОВ’ЯЗКОВІСТЬ наявності утилізації відходів, а лише перелік операції поводження з небезпечними відходами, тож обґрунтованою є наявність Ліцензії на провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами, виданої Міністерством екології та природних ресурсів України з відповідним переліком необхідних операцій, а саме: збирання, зберігання, оброблення знешкодження, видалення АБО утилізація. Отже, із аналізу наведених норм, вбачається, що до операцій у сфері поводження з небезпечними відходами така операція як "Утилізація та видалення" до категорії медичних відходів не застосовується, а тому, враховуючи, що предмет даної закупівлі "Послуги з пакування, перевезення та знешкодження медичних відходів категорії В; Послуги з пакування, перевезення та знешкодження медичних відходів категорії С", визначена Замовника вимога щодо наявності в учасника ліцензії з серед інших видів послуг з видалення та утилізації є необґрунтованою та безпідставною, що штучно обмежує кількість потенційних учасників, і в тому числі Скаржника та підлягає вилученню із умов тендерної документації як дискримінаційна. Вимагаємо видалити дискримінаційну вимогу щодо Наявності Ліцензії на УТИЛІЗАЦІЮ ТА ВИДАЛЕННЯ. Оскільки по даному питанню вже є рішення АМКУ, в якому зазначено що ці вимоги є дискримінаційними та такими, що обмежують коло Учасників. У випадку відсутності реакції на нашу вимогу, ми будемо змушені звернутися до АМКУ із захистом своїх порушених прав. Рішення по АМКУ, Шановний Замовнику, ви можете подивитися за закупівлею UA-2023-02-22-001854-a, найменування замовника: Комунальне некомерційне підприємство "Міська клінічна лікарня №9" Дніпровської міської ради. Предмет Закупівлі Послуги з пакування, перевезення та знешкодження медичних відходів категорії В; Послуги з пакування, перевезення та знешкодження медичних відходів категорії С.» На вказану вимогу Замовник надав наступну відповідь: «Шановний Учасник! Згідно з листом Мінекономрозвитку від 01.07.2016 № 3302-06/19552-07 «Щодо застосування законодавства у сфері закупівель», зміст інформації, яку необхідно підтвердити, а також перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність вимогам, встановленим у тендерній документації, визначається замовником самостійно згідно із законодавством, виходячи зі специфіки предмета закупівлі з урахуванням частини третьої статті 5 Закону та дотриманням принципів, закріплених у статті 3 Закону. Предметом закупівлі даної закупівлі UA-2023-04-14-002886-a є Послуги з поводження відходами (збирання, зберігання, оброблення, утилізація, знешкодження відходів категорії В та С) код 90520000-8 — Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами за ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника. Відповідно до ст.1 ЗУ "Про відходи" утилізація відходів - використання відходів як вторинних матеріальних чи енергетичних ресурсів; видалення відходів - здійснення операцій з відходами, що не призводять до їх утилізації. Відповідно Законом України "Про відходи" встановлений вичерпний перелік операцій поводження з небезпечними відходами, такі як: збирання, перевезення, зберігання, сортування, оброблення (перероблення), утилізація, видалення, знешкодження і захоронення відходів. Відповідно до ст. 34 Закону України "Про відходи" суб’єкт господарської діяльності, у власності або у користуванні якого є хоча б один об’єкт поводження з небезпечними відходами, зобов’язаний, серед іншого, мати ліцензію на здійснення операцій у сфері поводження з небезпечними відходами. Відповідно до ст.17 ЗУ «Про відходи»: Суб'єкти господарської діяльності у сфері поводження з відходами зобов'язані: «д) забезпечувати повне збирання, належне зберігання та недопущення знищення і псування відходів, для утилізації яких в Україні існує відповідна технологія, що відповідає вимогам екологічної безпеки; є) здійснювати організаційні, науково-технічні та технологічні заходи для максимальної утилізації відходів, реалізації чи передачі їх іншим споживачам або підприємствам, установам та організаціям, що займаються збиранням, обробленням та утилізацією відходів». Тому наявність в ліцензії учасників операцій зі збирання, зберігання, оброблення, утилізації, знешкодження на відходи визначені у Технічній специфікації (Додаток 2 до тендерної документації) є обов’язковою умовою. Також є підтвердження, рішення № 3741-р/пк-пз від 27.03.2023 Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України скарги від 15 березня 2023 № UA-2023-02-22-001854-a.b13, відмовлено в задоволенні. Враховуючи вищенаведене вимога не підлягає задоволенню. ВІДПОВІДЬ ЗАМОВНИКА: 19.04.2023 16:38 ТИП ВІДПОВІДІ: ВІДХИЛЕНО» Тож Замовником було надано однозначну, вичерпну та чітку відповідь про обов’язкову наявність у учасника даної процедури закупівлі чинної Ліцензії саме на операцій зі збирання, зберігання, оброблення, утилізації, знешкодження на відходи визначені у Технічній специфікації (Додаток 2 до тендерної документації) є обов’язковою умовою. Додатком 2 Тендерної документації визначено, що Замовником закуповуються послуги з поводження з небезпечними відходами (збирання, зберігання, оброблення, утилізація, знешкодження) – використані небезпечно гострі предмети і медичні вироби (наприклад, голки, шприци з одягненою голкою, скальпелі та їхні леза, битий скляний посуд, внутрішньовенні катетери, ланцети для забору крові) забруднені біологічними рідинами; імунобіологічні лікарські засоби, з первинною упаковкою лікарського засобу, яка не втратила цілісність: із закінченим терміном придатності, які зберігалися із порушенням холодового ланцюга, із візуальними характеристиками, що змінилися, які не визначені в інструкції виробника; медичні вироби і предмети, забруднені імунобіологічними лікарськими засобами, кров’ю та/або іншими біологічними рідинами; органні відходи; відходи, що утворилися в результаті діяльності медичних лабораторій; препарати крові та біологічні рідини (рідкі біологічні відходи), в тому числі рідкі біологічні відходи віваріїв, отримані від хворих на особливо небезпечні або небезпечні інфекційні хвороби (відходи категорії В), та послуги з поводження з небезпечними відходами (збирання, зберігання, оброблення, утилізація, знешкодження) -відходи, забруднені цитостатиками і генотоксичними лікарськими та діагностичними засобами , первинна упаковка лікарських засобів , стоматологічна амальгама , елементи живлення; вироби, що містять ртуть; прилади і обладнання, що містять важкі метали; відходи, що утворились в результаті експлуатації обладнання, транспорту, систем освітлення, відходи дезінфекційних хімічних засобів (відходи категорії С). Водночас, предметом даної закупівлі є «Послуги з поводження відходами (збирання, зберігання, оброблення, утилізація, знешкодження відходів категорії В та С) код 90520000-8 — Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами за ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника», що також співпадає з визначеним у проекті договору про закупівлю предметом, в якому зазначено: «1.1. Виконавець на умовах, передбачених цим договором, зобов'язується надати послуги з поводження відходами (збирання, зберігання, оброблення, утилізація, знешкодження відходів категорії В та С) код 90520000-8 — Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами за ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника, що утворюються в результаті господарської діяльності Замовника, а Замовник зобов'язується прийняти надані послуги та оплатити їх вартість.» Тобто, Замовником даною процедурою закупівлі закуповуються послуги з поводження відходами (збирання, зберігання, оброблення, утилізація, знешкодження відходів категорії В та С. Кінцевим результатом послуги є їх утилізація, саме визначеного виду медичних відходів, а тому у Замовника була обґрунтована та законна підстава для встановлення вимоги щодо наявності у потенційних виконавців – учасників процедури закупівлі саме такого виду ліцензованої діяльності як утилізація медичних відходів, та яка у скаржника Товариства з обмеженою відповідальністю "Науково-виробничої компанії «Укрекопром» - відсутня. Отже, учасником Товариство з обмеженою відповідальністю "Науково-виробничої компанії «Укрекопром» у складі документів тендерної пропозиції, всупереч вимогам тендерної документації, не надано Копію ліцензії на провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами, виданої Міністерством екології та природних ресурсів України з відповідним переліком необхідних операцій, а саме: збирання, зберігання, оброблення, утилізація, знешкодження, що дає право поводження з небезпечними відходами, яка буде дійсною на весь період надання послуг відносно предмету закупівлі. З огляду на вищезазначене, при розгляді тендерної пропозиції учасника ТОВ «Науково-виробничої компанії «Укрекопром» та оформлення результатів такого розгляду Протоколом №96 від 27.04.2023 р., Замовником грубо порушено вимоги частини 1 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», відповідно до якої закупівлі здійснюються за принципами об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій, запобіганні корупційним діям і зловживанням. Так, нормативно-правовим актом, що установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади є Закон України «Про публічні закупівлі». Метою цього Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції. Статтею 19 Конституції України передбачено, що правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Звертаємо увагу Антимонопольного комітету на доктрину заборони суперечливої поведінки (лат. venire contra factum proprium). Певне відображення цієї доктрини у нашому законодавстві знаходиться у п. 6 ст. 3 Цивільного кодексу України, де зазначено, що однією із засад цивільного законодавства є добросовісність. Доктрина venire contra factum proprium (заборони суперечливої поведінки), базується ще на римській максимі – «non concedit venire contra factum proprium» (ніхто не може діяти всупереч своїй попередній поведінці). В основі доктрини venire contra factum proprium знаходиться принцип добросовісності. Поведінкою, яка суперечить добросовісності та чесній діловій практиці, є, зокрема, поведінка, що не відповідає попереднім заявам або поведінці сторони, за умови, що інша сторона, яка діє собі на шкоду, розумно покладається на них (постанова Об’єднаної палати Касаційного цивільного суду Верховного Суду від 10.04.2019 у справі №390/34/17). Суб`єкт владних повноважень не може обґрунтовувати правомірність рішення, що оскаржується, іншими обставинами, ніж ті, що зазначені безпосередньо в документів, що оскаржується. За іншого підходу суб`єкт владних повноважень міг би самостійно та довільно змінювати (доповнювати) обґрунтування своїх дій (рішень) після їх вчинення (ухвалення), що не сумісне з принципами правової визначеності та належного урядування, які є фундаментальними для правової держави (Постанова ВС у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду, винесена 28 травня 2020 року у справі № 826/17201/17). У ситуації з пропуском строків державними органами за поважними причинами апріорі не може виступати необхідність дотримання внутрішньої процедури виділення та погодження коштів на сплату судового збору податковим органом чи тимчасова відсутність таких коштів. Це пов`язано з тим, що держава має дотримуватись принципу «належного урядування» та не може отримувати вигоду від порушення правил та обов`язків, встановлених нею ж (Постанова ВС у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду, винесена 26 лютого 2020 року у справі № 804/15772/15). Виходячи з принципу «належного урядування», державні органи зобов`язати діяти вчасно та в належний спосіб, а держава не повинна отримувати вигоду у вигляді поновлення судами строку на оскарження судових рішень та виправляти допущені органами державної влади помилки коштом приватної особи, яка діяла добросовісно (у такій ситуації - коштом платника податку у зв`язку з порушенням принципу остаточності судового рішення, прийнятого на користь такого платника податку) Постанова ВС у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду, винесена 28 лютого 2020 року у справі № П/811/1015/16. Труднощі в організації своєчасного виконання обов`язків представників суб`єкта владних повноважень не є об`єктивними та непереборними обставинами, які перешкоджають оскаржити судові рішення в межах встановленого законодавством строку оскарження. Враховуючи вищенаведене, слід зазначити, що принцип «належного урядування» має надзвичайно важливе значення для забезпечення правовладдя в Україні. Неухильне дотримання основних складових принципу «належного урядування» забезпечує прийняття суб’єктами владних повноважень легітимних, справедливих та досконалих рішень. Крім того, принцип «належного урядування» підкреслює те, що між людиною та державою повинні бути вибудовані саме публічно-сервісні відносини, у яких інституції та процеси служать всім членам суспільства. Відповідно до п. 4 ч. 1 Закону України «Про антимонопольний комітет України», у сфері здійснення контролю за дотриманням законодавства про захист економічної конкуренції Антимонопольний комітет має повноваження, зокрема, перевіряти суб’єкти господарювання, об’єднання, органи влади, органи місцевого самоврядування, органи адміністративно-господарського управління та контролю щодо дотримання ними вимог законодавства про захист економічної конкуренції та під час проведення розслідувань за заявами і справами про порушення законодавства про захист економічної конкуренції. Рішення Замовника, що викладене у Протокольному рішенні №96 від 27.04.2023 року порушує, зокрема, права Скаржника на об’єктивний та неупереджений розгляд Пропозицій учасників Процедури закупівлі, недискримінаційний підхід, прозорість на всіх стадіях закупівель тощо, а також інші права та законні інтереси. Метою Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції. У зв’язку із вищевикладеним, керуючись статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі», з урахуванням особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою Кабміну від 12 жовтня 2022 р. № 1178, – ПРОСИМО: Зобов’язати Замовника, КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ІРПІНСЬКА ЦЕНТРАЛЬНА МІСЬКА ЛІКАРНЯ" ІРПІНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ, скасувати рішення, оформлене протоколом №96 від 27.04.2023 року про визначення тендерної пропозиції ТОВ «Науково-виробничої компанії «Укрекопром» переможцем процедури закупівлі Послуги з поводження відходами (збирання, зберігання, оброблення, утилізація, знешкодження відходів категорії В та С) код 90520000-8 — Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами за ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника», ідентифікатор закупівлі UA-2023-04-14-002886-a. Додатки: 1. Протокол №96 від 27.04.2023 року. 2. Тендерна документація на закупівлю «Послуги з поводження відходами (збирання, зберігання, оброблення, утилізація, знешкодження відходів категорії В та С) код 90520000-8 — Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами за ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника», ідентифікатор закупівлі UA-2023-04-14-002886-a. 3. Копія Ліцензія Мін природи України. 4. Копія Наказ 252 звуження Ліцензія МЕУ. 5. Копія Наказ 386 до Ліцензії МЕУ. 6. Копія Наказ 327 до Ліцензіїї МЕУ. Директор ТОВ «ОЛЕСТАС ЕКО» Чуприна О.О.
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 10.05.2023 11:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 02.05.2023 19:51
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 12.05.2023 16:26
Дата виконання рішення Замовником: 15.05.2023 16:16
Коментар замовника щодо усунення порушень: Виконання рішення АМКУ
Автор: ТОВ "ОЛЕСТАС ЕКО", Чуприна Станіслав 380932250957 OLESTAS-EKO@UKR.NET http://www.olestaseko.com.ua
Вимога
Відхилено

утилізації та видалення небезпечних відходів

Номер: fa3b59f571d547b2a8096d780f65c70e
Ідентифікатор запиту: UA-2023-04-14-002886-a.a2
Назва: утилізації та видалення небезпечних відходів
Вимога:
В Додатку 1 зазачено, що Замовнику необхідно показати мтб для утилізації та видалення небезпечних відходів. Також у Додатку 2 зазначено, що Вимогую до Учасника є : "Копія ліцензії на провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами, з відповідним переліком необхідних операцій, а саме: збирання, зберігання, оброблення, утилізація, знешкодження" Але. Вказана вимога є необґрунтованою, незаконною і такою, що штучно звужує кількість потенційних учасників, і в тому числі Скаржника та підлягає вилученню із умов Документації як дискримінаційна з наступних підстав. Законом України "Про відходи" визначає правові, організаційні та економічні засади діяльності, пов'язаної із запобіганням або зменшенням обсягів утворення відходів, їх збиранням, перевезенням, зберіганням, сортуванням, обробленням, утилізацією та видаленням, знешкодженням та захороненням, а також з відверненням негативного впливу відходів на навколишнє природне середовище та здоров'я людини на території України. Зокрема, статтею 1 вказаного Закону наведено визначення "утилізація відходів" - використання відходів як вторинних матеріальних чи енергетичних ресурсів" . Водночас, згідно до Державних санітарно-протиепідемічних правил і норм щодо поводження з медичними відходами затверджених МОЗ 08 червня 2015 року ( у редакції наказу № 1602 від 06.09.2022) суб’єкт господарювання, що отримав ліцензію на операції у сфері поводження з небезпечними відходами здійснює лише операції: Інсенірації та Кремації. За визначенням, наведеним у ст.6 розділу 1 Державних санітарно-протиепідемічних правил і норм щодо поводження з медичними відходами вказано, що: Інсенірація – контрольований процес спалювання медичних відходів у спеціальній печі. 3 Кремація – контрольований процес спалювання органічних медичних відходів у спеціальній печі (крематорії). Відповідно до Закону України "Про відходи" наведено визначення, зокрема: видалення відходів - здійснення операцій з відходами, що не призводять до їх утилізації; Тобто "утилізація" та "видалення" відходів це дві операції поводження з відходами, які виключають одна одну. Додатково, Міністерством охорони здоров’я України 08.06.2015 № 325 не встановлено ОБОВ’ЯЗКОВІСТЬ наявності утилізації відходів, а лише перелік операції поводження з небезпечними відходами, тож обґрунтованою є наявність Ліцензії на провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами, виданої Міністерством екології та природних ресурсів України з відповідним переліком необхідних операцій, а саме: збирання, зберігання, оброблення знешкодження, видалення АБО утилізація. Отже, із аналізу наведених норм, вбачається, що до операцій у сфері поводження з небезпечними відходами така операція як "Утилізація та видалення" до категорії медичних відходів не застосовується, а тому, враховуючи, що предмет даної закупівлі "Послуги з пакування, перевезення та знешкодження медичних відходів категорії В; Послуги з пакування, перевезення та знешкодження медичних відходів категорії С", визначена Замовника вимога щодо наявності в учасника ліцензії з серед інших видів послуг з видалення та утилізації є необґрунтованою та безпідставною, що штучно обмежує кількість потенційних учасників, і в тому числі Скаржника та підлягає вилученню із умов тендерної документації як дискримінаційна. Вимагаємо видалити дискримінаційну вимогу щодо Наявності Ліцензії на УТИЛІЗАЦІЮ ТА ВИДАЛЕННЯ. Оскільки по даному питанню вже є рішення АМКУ, в якому зазначено що ці вимоги є дискримінаційними та такими, що обмежують коло Учасників. У випадку відсутності реакції на нашу вимогу, ми будемо змушені звернутися до АМКУ із захистом своїх порушених прав. Рішення по АМКУ, Шановний Замовнику, ви можете подивитися за закупівлею UA-2023-02-22-001854-a, найменування замовника: Комунальне некомерційне підприємство "Міська клінічна лікарня №9" Дніпровської міської ради. Предмет Закупівлі Послуги з пакування, перевезення та знешкодження медичних відходів категорії В; Послуги з пакування, перевезення та знешкодження медичних відходів категорії С.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний Учасник! Згідно з листом Мінекономрозвитку від 01.07.2016 № 3302-06/19552-07 «Щодо застосування законодавства у сфері закупівель», зміст інформації, яку необхідно підтвердити, а також перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність вимогам, встановленим у тендерній документації, визначається замовником самостійно згідно із законодавством, виходячи зі специфіки предмета закупівлі з урахуванням частини третьої статті 5 Закону та дотриманням принципів, закріплених у статті 3 Закону. Предметом закупівлі даної закупівлі UA-2023-04-14-002886-a є Послуги з поводження відходами (збирання, зберігання, оброблення, утилізація, знешкодження відходів категорії В та С) код 90520000-8 — Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами за ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника. Відповідно до ст.1 ЗУ "Про відходи" утилізація відходів - використання відходів як вторинних матеріальних чи енергетичних ресурсів; видалення відходів - здійснення операцій з відходами, що не призводять до їх утилізації. Відповідно Законом України "Про відходи" встановлений вичерпний перелік операцій поводження з небезпечними відходами, такі як: збирання, перевезення, зберігання, сортування, оброблення (перероблення), утилізація, видалення, знешкодження і захоронення відходів. Відповідно до ст. 34 Закону України "Про відходи" суб’єкт господарської діяльності, у власності або у користуванні якого є хоча б один об’єкт поводження з небезпечними відходами, зобов’язаний, серед іншого, мати ліцензію на здійснення операцій у сфері поводження з небезпечними відходами. Відповідно до ст.17 ЗУ «Про відходи»: Суб'єкти господарської діяльності у сфері поводження з відходами зобов'язані: «д) забезпечувати повне збирання, належне зберігання та недопущення знищення і псування відходів, для утилізації яких в Україні існує відповідна технологія, що відповідає вимогам екологічної безпеки; є) здійснювати організаційні, науково-технічні та технологічні заходи для максимальної утилізації відходів, реалізації чи передачі їх іншим споживачам або підприємствам, установам та організаціям, що займаються збиранням, обробленням та утилізацією відходів». Тому наявність в ліцензії учасників операцій зі збирання, зберігання, оброблення, утилізації, знешкодження на відходи визначені у Технічній специфікації (Додаток 2 до тендерної документації) є обов’язковою умовою. Також є підтвердження, рішення № 3741-р/пк-пз від 27.03.2023 Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України скарги від 15 березня 2023 № UA-2023-02-22-001854-a.b13, відмовлено в задоволенні. Враховуючи вищенаведене вимога не підлягає задоволенню.
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Вирішена

вимога

Номер: ca4076f327304233a79b4bb72c9e4ab5
Ідентифікатор запиту: UA-2023-04-14-002886-a.a1
Назва: вимога
Вимога:
1.1.1. довідку в довільній формі, з інформацією про виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) (не менше одного договору). Аналогічним вважається договір щодо надання послуг щодо надання послуг у сфері поводження з небезпечними відходами. 1.1.2. не менше 2 копії договору, зазначеного в довідці в повному обсязі, Замовник суперечить сам собі. В 1му пункті він вимагає один договір, а в 2му два договори. Внесіть відповідні зміни
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Добрий день, дякую, будуть внесені зміни тендерної документації
Статус вимоги: Задоволено