• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

«Послуги з монтажу автоматичної системи пожежної сигналізації, керування евакуюванням людей в частині систем оповіщення про пожежу та покажчиків напрямку евакуювання, передавання тривожних сповіщень, автоматичного порошкового пожежогасіння в приміщеннях Чернівецької загальноосвітньої школи І – ІІІ ступенів № 25 Чернівецької міської ради за адресою: вул. І.Мазепи,8-А, м. Чернівці»

Завершена

291 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 455.00 UAH
Період оскарження: 14.04.2023 10:11 - 21.04.2023 00:00
Вимога
Вирішена

не чинність ДСТУ

Номер: c4b33489b7484c78b905410a63cbb99c
Ідентифікатор запиту: UA-2023-04-14-001552-a.b3
Назва: не чинність ДСТУ
Вимога:
Дана вимога щодо сертифікату є дискримінаційною, а також такою, яка не відповідає законодавству України, оскільки Замовник з незрозумілих причин вимагає від Учасників надати в своїй Пропозиції не чинний сертифікат відповідності. Відповідно до Наказу № 226 від 16.06.2021 ДП "Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості" (ДП "УкрНДНЦ") було скасовано чинність національного стандарту ДСТУ – Н СEN/TS 54-14:2009 . У зв'язку з цим наведені умови Документації Замовника не узгоджуються з вимогами законодавства в цій частині. Державний стандарт України ДСТУ – Н СEN/TS 54-14:2009, згідно з офіційною інформацію є недійсним.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний учасник в тендерну документацію 19.04.2023р , а саме в додаток 1 п.2.7 було внесено зміни ,які розміщені на майданчику в цій закупівлі . Просимо Вас ознайомитись.
Статус вимоги: Задоволено
Вимога
Відхилено

Дискримінаційні вимоги у тендерній документів

Номер: 357111119c3344fb84745f29953ffc55
Ідентифікатор запиту: UA-2023-04-14-001552-a.a2
Назва: Дискримінаційні вимоги у тендерній документів
Вимога:
Шановний замовник! Просимо вас, внести зміни у тендерну документацію у зв’язку з наявністю в ній вимог що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників , що прямо суперечить ч.4 ст.22 ЗУ «Про публічні закупівлі». Копія чинного сертифікату відповідності послуг з проектування, монтування, технічного обслуговування та ремонту систем пожежної сигналізації та оповіщування вимогам ДБН В.2.5.-56:2014, Системи протипожежного захисту; ДСТУ EN 16763:2017 Послуги та роботи щодо систем протипожежного захисту; ДСТУ-Н СEN/NS 54-14:2009 Системи сигналізації та оповіщування. Настанови щодо побудови, проектування, монтування, введення в експлуатацію і технічного обслуговування який зазначено в Додатку 1 ч2 п.2.7 . Відповідно до статті 31 Господарського кодексу України, дискримінацією суб'єктів господарювання є прийняття будь-яких актів (рішень, наказів, розпоряджень, постанов тощо), надання письмових чи усних вказівок, укладення угод або будь-які інші дії чи бездіяльність органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю (колегіального органу чи посадової особи), направлених на обмеження чи позбавлення права на здійснення господарської діяльності та ставлять суб'єкта господарювання у гірше становище порівняно з іншими суб'єктами господарювання. Звідси бачимо, що вимогою щодо надання Сертифікату відповідності послуг з проектування, монтування, технічного обслуговування та ремонту систем пожежної сигналізації та оповіщування вимогам ДБН В.2.5.-56:2014, Системи протипожежного захисту; ДСТУ EN 16763:2017 Послуги та роботи щодо систем протипожежного захисту; ДСТУ-Н СEN/NS 54-14:2009 Системи сигналізації та оповіщування. Настанови щодо побудови, проектування, монтування, введення в експлуатацію і технічного обслуговування (Далі Сертифікат) Замовник ставить учасників у різне становище в даній процедурі закупівлі, при чому одних в гірше (ті учасники, що не мають такого сертифікату, і при чому НЕ ЗОБОВ’ЯЗАНІ його отримувати), а інших (Поліцію охорони, оскільки даний сертифікат виданий Департаментом поліції охорони для обласних управлінь поліції охорони – копія додається)– у вигідне становище, автоматично збільшуючи шанси на визнання переможцем процедури закупівлі. Тому маємо явну дискримінацію, яка порушує один із основних принципів здійснення публічних закупівель (відповідно до статті 3 Закону України «Про публічні закупівлі»). Відповідно до Частини 14. Настанови щодо побудови, проектування, монтування, введення в експлуатацію, експлуатування і технічного обслуговування (CEN/TS 54-14:2004, IDT), а саме п.4.1. Ці настанови надано для планування, проектування, монтування, введення в експлуатацію, експлуатування і технічного обслуговування систем пожежної сигналізації та оповіщування про пожежу. Настанови, як це наведено в цьому документі, не є обов’язковими, але передбачено, що ДСТУ-Н CEN/TS 54-14:2009 вони нададуть основу для улаштування та експлуатування надійних систем. За умови що ці рекомендації не є обов’язковими, то вони зазвичай рекомендують, що «треба» зробити, ніж висувають вимоги, що «повинно» бути зроблено. Отже, на підставі вищевикладеного, розуміємо, що Сертифікат не є обов’язковим і жодними нормативно-правовим документом не встановлено вимоги щодо його отримання. Саме тому і вимагати Замовник його не має права, оскільки дана вимога сформована не згідно чинного законодавства. З метою підтвердження встановлених вимог до товарів, робіт чи послуг замовникам достатньо ліцензії виду господарської діяльності , у вашій документація вимога що до ліцензії відсутня , хоча в даному випадку вона є обов’язковою . Просимо вас виключити з Додатку 1 Сертифікат , та замість нього додати Ліцензію виду господарської діяльності. У разі незадоволення нашої вимоги , ми змушенні будемо звернутися зі скаргою до Антимонопольного комітету України , за поновленням наших прав та інтересів як учасників торгів, відповідно до ст 18 ЗУ «Про публічні закупівлі»
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний Учаснику. Метою будь-яких закупівель є, в першу чергу, придбання надійних та якісних товарів, робіт і послуг. Для підтвердження відповідності продукції/робіт/послуг, закупівля яких планується, вимогам щодо їх якості, покупець може вимагати від постачальників, у тому числі, сертифікат відповідності. У свою чергу постачальник, з метою підтвердження встановлених вимог до товарів, робіт чи послуг, які він пропонує на ринку, може звернутись до будь-якого спеціалізованого органу з оцінки відповідності, який в установленому порядку акредитований національним органом України з акредитації у відповідній сфері. Не сертифікована продукція/робота/послуга може поступатися за якістю аналогічній за кваліфікаційними критеріями та характеристиками сертифікованій. Державні стандарти України (ДСТУ) - це нормативні документи, які діють на території України і застосовуються усіма підприємствами незалежно від форми власності та підпорядкування, громадянами - суб'єктами підприємницької діяльності, міністерствами (відомствами), органами державної виконавчої влади, на діяльність яких поширюється дія стандартів. Не впровадження в дію Державних стандартів України підприємствами, установами та організаціями може свідчити про їх неспроможність та (або) небажання підвищувати та підтверджувати рівень якості своєї продукції (товарів, робіт, послуг) на ринку. В свою чергу дія ДБН В.2.5.-56:2014, ДСТУ EN 16763:2017, ДСТУ-Н СEN/NS 54-14:2009 поширюється на всі підприємства незалежно від форми власності, які займаються діяльністю, що є предметом закупівлі. Також зазначаємо, що відповідність якості робіт за договором обумовлено ст. 857 ЦКУ, а саме ч.2 цієї статті визначено, що виконана робота має відповідати якості, визначеній у договорі підряду, або вимогам, що звичайно ставляться, на момент передання її замовникові. У п. 5.1.1 проєкту договору, що є складовою тендерної документації зазначено, що Виконавець зобов’язаний надати Замовнику Послуги, якість яких відповідає державним стандартам, нормам чинного законодавства, нормативно-правовим актам та нормативним документам щодо показників якості такого роду/виду Послуг та відповідає вимогам даного предмету закупівлі. Беручи участь у закупівлі учасник погоджується з умовами проєкту договору. Статтею 24 закону України від 15.01.2015 № 124-VIII «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» визначена добровільна оцінка відповідності, а саме ч.2. цієї статті добровільна оцінка відповідності здійснюється на добровільних засадах, в будь-яких формах, включаючи випробування, декларування відповідності, сертифікацію та інспектування, та на відповідність будь-яким заявленим вимогам. Тому ми, як замовник відповідних послуг/робіт, відповідно до ч. 5 статті 23 ЗУ "Про Публічні закупівлі" можемо вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам. Маркування, протоколи випробувань та сертифікати повинні бути видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством. Враховуючи вищезазначене, Замовник, цим самим, прагне до співробітництва з Учасниками, які в своїй діяльності керуються та дотримуються стандартів, які забезпечують впевненість Замовників в якості та безпечності наданих послуг. Це надає додаткову впевненість Замовнику в тому, що надані учасником послуги, відповідатимуть вимогам нормативних актів, будуть виконуватися якісно та професійно, а сам Учасник постійно вживає відповідні заходи з поліпшення якості послуг, які він надає. Замовником проаналізовано практику рішень АМКУ щодо вимог замовників стосовно різного роду сертифікатів, при цьому з'ясовано, що АМКУ не бачить в діях замовників дискримінаційних дій та порушень ЗУ "Про Публічні закупівлі", у разі якщо сертифікат відповідає предмету закупівлі. І на останнє: Постановою Верховного Суду України від 29.01.2021 по справі № 640/1042/19 зазначено, що незгода суб’єкта господарювання з умовами тендерної документації закупівлі, в якій він має намір взяти учать, як і невідповідність тендерної пропозиції суб’єкта господарювання вказаним вимогам, не є підставою для визначення умов тендерної документації дискримінаційними. Шановний учасник нами 19.04.2024року було внесено зміни до тенднерної документації ,а саме до додатку 1 п.2.7 . Всі зміни є розміщені на майданчику в цій закупівлі . Просимо Вас з ними ознайомитись.
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Відхилено

Порушення ч.4 ст.22 ЗУ" Про публічні закупівлі"

Номер: 1226ce88ffe44a0ab842df11d8c0994b
Ідентифікатор запиту: UA-2023-04-14-001552-a.a1
Назва: Порушення ч.4 ст.22 ЗУ" Про публічні закупівлі"
Вимога:
Шановний замовник! Просимо вас, внести зміни у тендерну документацію у зв’язку з наявністю в ній вимог що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників , що прямо суперечить ч.4 ст.22 ЗУ «Про публічні закупівлі». Копія чинного сертифікату відповідності послуг з проектування, монтування, технічного обслуговування та ремонту систем пожежної сигналізації та оповіщування вимогам ДБН В.2.5.-56:2014, Системи протипожежного захисту; ДСТУ EN 16763:2017 Послуги та роботи щодо систем протипожежного захисту; ДСТУ-Н СEN/NS 54-14:2009 Системи сигналізації та оповіщування. Настанови щодо побудови, проектування, монтування, введення в експлуатацію і технічного обслуговування та копію акту оцінювання процесу надання послуг виданого органом з оцінки відповідності, який в установленому порядку акредитований національним органом України з акредитації . Відповідно до статті 31 Господарського кодексу України, дискримінацією суб'єктів господарювання є прийняття будь-яких актів (рішень, наказів, розпоряджень, постанов тощо), надання письмових чи усних вказівок, укладення угод або будь-які інші дії чи бездіяльність органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю (колегіального органу чи посадової особи), направлених на обмеження чи позбавлення права на здійснення господарської діяльності та ставлять суб'єкта господарювання у гірше становище порівняно з іншими суб'єктами господарювання. Звідси бачимо, що вимогою щодо надання Сертифікату відповідності послуг з проектування, монтування, технічного обслуговування та ремонту систем пожежної сигналізації та оповіщування вимогам ДБН В.2.5.-56:2014, Системи протипожежного захисту; ДСТУ EN 16763:2017 Послуги та роботи щодо систем протипожежного захисту; ДСТУ-Н СEN/NS 54-14:2009 Системи сигналізації та оповіщування. Настанови щодо побудови, проектування, монтування, введення в експлуатацію і технічного обслуговування (Далі Сертифікат) Замовник ставить учасників у різне становище в даній процедурі закупівлі, при чому одних в гірше (ті учасники, що не мають такого сертифікату, і при чому НЕ ЗОБОВ’ЯЗАНІ його отримувати), а інших (Поліцію охорони, оскільки даний сертифікат виданий Департаментом поліції охорони для обласних управлінь поліції охорони – копія додається)– у вигідне становище, автоматично збільшуючи шанси на визнання переможцем процедури закупівлі. Тому маємо явну дискримінацію, яка порушує один із основних принципів здійснення публічних закупівель (відповідно до статті 3 Закону України «Про публічні закупівлі»). Відповідно до Частини 14. Настанови щодо побудови, проектування, монтування, введення в експлуатацію, експлуатування і технічного обслуговування (CEN/TS 54-14:2004, IDT), а саме п.4.1. Ці настанови надано для планування, проектування, монтування, введення в експлуатацію, експлуатування і технічного обслуговування систем пожежної сигналізації та оповіщування про пожежу. Настанови, як це наведено в цьому документі, не є обов’язковими, але передбачено, що ДСТУ-Н CEN/TS 54-14:2009 вони нададуть основу для улаштування та експлуатування надійних систем. За умови що ці рекомендації не є обов’язковими, то вони зазвичай рекомендують, що «треба» зробити, ніж висувають вимоги, що «повинно» бути зроблено. Отже, на підставі вищевикладеного, розуміємо, що Сертифікат не є обов’язковим і жодними нормативно-правовим документом не встановлено вимоги щодо його отримання. Саме тому і вимагати Замовник його не має права, оскільки дана вимога сформована не згідно чинного законодавства. Більше того, відповідно до статті 17 Закону України "Про архітектурну діяльність" та статті 31 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності", Постанови КМУ від 23 травня 2011 року № 554 Для виконання робіт з Архітектурного та інженерно-будівельного проектування потрібно пройти професійну атестацію виконавців окремих видів робіт (послуг), пов’язаних із створенням об’єктів архітектури та отримати чинний сертифікат інженера проектувальника (в нашому випадку) в частині забезпечення пожежної безпеки відповідної категорії. (Провідний інженер – проектувальник - об’єкти будівництва класу наслідків (відповідальності) СС3 (об’єкти будівництва 5 категорії складності), Інженер – проектувальник 1 категорії - об’єкти будівництва класу наслідків (відповідальності) СС2 (об’єкти будівництва 3-4 категорії складності), Інженер – проектувальник 2 категорії - об’єкти будівництва класу наслідків (відповідальності) СС1 (об’єкти будівництва 1-2 категорії складності)) Атестаційна архітектурно-будівельна комісія Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України, відповідно до Постанови КМУ від 23 травня 2011 року № 554 проводить атестацію (сертифікацію) інженерів проектувальників. Гільдія проектувальників у будівництві є робочим органом секції інженерів-проектувальників яка утворена у складі Комісії. Кваліфікаційний сертифікат інженера-проектувальника є безстроковий і діє на всій території України. Тобто для виконання робіт з проектування потрібно обов’язкова наявність сертифікату інженера проектувальника відповідного напрямку та відповідної категорії виданого Гільдією проектувальників у будівництві України. А відповідно до п.13 ч.1 ст. 7 Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності» та постанови КМУ від 23.11.2016 № 852 - для виконання робіт протипожежного призначення потрібна ліцензія видана органом ДСНС. копію акту оцінювання процесу надання послуг виданого органом з оцінки відповідності Даний акт є внутрішнім службовим документом Департаменту поліції охорони, який видається при обстеженні процесу надання послуг управліннями поліції охорони, підставою для проведення якого є заявка відповідного обласного управління поліції охорони на сертифікацію послуг, яка є знову ж таки ДОБРОВІЛЬНОЮ, не є обов’язковою і жодними нормативно-правовим документом не встановлено вимоги щодо його отримання. У зв’язку з чим, просимо виключати дискримінаційні вимоги з тендерної документації та внести зміни в частині - скан-копія чинної ліцензії на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, а саме «монтаж, підтримання експлуатаційної придатності (технічного обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та евакуацію людей, устаткування для передачі сповіщень п.2 постанови Кабінету міністрів України від 23.11.2016 №852 «Ліцензійні умови провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення», якщо ліцензія була видана в паперовій формі, або інформація про наявну чинну ліцензію на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, а саме «монтаж, підтримання експлуатаційної придатності (технічного обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та евакуацію людей, устаткування для передачі сповіщень п.2 постанови Кабінету міністрів України від 23.11.2016 №852 «Ліцензійні умови провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення», якщо ліцензія була видана в електронній формі. - учаснику потрібно підтвердити наявність інженера-проектувальника в частині забезпечення пожежної безпеки відповідної категорії, що підтверджується шляхом подання в складі тендерної пропозиції копії відповідних кваліфікаційних сертифікатів та свідоцтва про періодичне підвищення кваліфікації. (Якщо проектна документація не розроблена) - Оскільки під час виконання робіт може виникнути необхідність виконання робіт підвищеної небезпеки, то учасник подає Скан-копію чинного дозволу та/або декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці та промислової безпеки, виданої відповідним обласним управлінням Держпраці державної служби України з питань праці (Роботи, що виконуються на висоті понад 1,3 метра. Роботи в колодязях, шурфах, траншеях, котлованах, бункерах, камерах, колекторах, замкнутому просторі (ємностях, боксах, топках, трубопроводах). Земляні роботи, що виконуються на глибині понад 2 метри або в зоні розташування підземних Комунікацій чи під водою. Роботи в діючих електроустановках напругою понад 1000 В та в зонах дії струму високої частоти, зварювальні роботи), а також копію посвідчення з охорони праці працівників, які будуть проводити вказані види робіт. У разі незадоволення нашої вимоги , ми змушенні будемо звернутися зі скаргою до Антимонопольного комітету України , за поновленням наших прав та інтересів як учасників торгів, відповідно до ст 18 ЗУ «Про публічні закупівлі»
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний Учаснику. Метою будь-яких закупівель є, в першу чергу, придбання надійних та якісних товарів, робіт і послуг. Для підтвердження відповідності продукції/робіт/послуг, закупівля яких планується, вимогам щодо їх якості, покупець може вимагати від постачальників, у тому числі, сертифікат відповідності. У свою чергу постачальник, з метою підтвердження встановлених вимог до товарів, робіт чи послуг, які він пропонує на ринку, може звернутись до будь-якого спеціалізованого органу з оцінки відповідності, який в установленому порядку акредитований національним органом України з акредитації у відповідній сфері. Не сертифікована продукція/робота/послуга може поступатися за якістю аналогічній за кваліфікаційними критеріями та характеристиками сертифікованій. Державні стандарти України (ДСТУ) - це нормативні документи, які діють на території України і застосовуються усіма підприємствами незалежно від форми власності та підпорядкування, громадянами - суб'єктами підприємницької діяльності, міністерствами (відомствами), органами державної виконавчої влади, на діяльність яких поширюється дія стандартів. Не впровадження в дію Державних стандартів України підприємствами, установами та організаціями може свідчити про їх неспроможність та (або) небажання підвищувати та підтверджувати рівень якості своєї продукції (товарів, робіт, послуг) на ринку. В свою чергу дія ДБН В.2.5.-56:2014, ДСТУ EN 16763:2017, ДСТУ-Н СEN/NS 54-14:2009 поширюється на всі підприємства незалежно від форми власності, які займаються діяльністю, що є предметом закупівлі. Також зазначаємо, що відповідність якості робіт за договором обумовлено ст. 857 ЦКУ, а саме ч.2 цієї статті визначено, що виконана робота має відповідати якості, визначеній у договорі підряду, або вимогам, що звичайно ставляться, на момент передання її замовникові. У п. 5.1.1 проєкту договору, що є складовою тендерної документації зазначено, що Виконавець зобов’язаний надати Замовнику Послуги, якість яких відповідає державним стандартам, нормам чинного законодавства, нормативно-правовим актам та нормативним документам щодо показників якості такого роду/виду Послуг та відповідає вимогам даного предмету закупівлі. Беручи участь у закупівлі учасник погоджується з умовами проєкту договору. Статтею 24 закону України від 15.01.2015 № 124-VIII «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» визначена добровільна оцінка відповідності, а саме ч.2. цієї статті добровільна оцінка відповідності здійснюється на добровільних засадах, в будь-яких формах, включаючи випробування, декларування відповідності, сертифікацію та інспектування, та на відповідність будь-яким заявленим вимогам. Тому ми, як замовник відповідних послуг/робіт, відповідно до ч. 5 статті 23 ЗУ "Про Публічні закупівлі" можемо вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам. Маркування, протоколи випробувань та сертифікати повинні бути видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством. Враховуючи вищезазначене, Замовник, цим самим, прагне до співробітництва з Учасниками, які в своїй діяльності керуються та дотримуються стандартів, які забезпечують впевненість Замовників в якості та безпечності наданих послуг. Це надає додаткову впевненість Замовнику в тому, що надані учасником послуги, відповідатимуть вимогам нормативних актів, будуть виконуватися якісно та професійно, а сам Учасник постійно вживає відповідні заходи з поліпшення якості послуг, які він надає. Замовником проаналізовано практику рішень АМКУ щодо вимог замовників стосовно різного роду сертифікатів, при цьому з'ясовано, що АМКУ не бачить в діях замовників дискримінаційних дій та порушень ЗУ "Про Публічні закупівлі", у разі якщо сертифікат відповідає предмету закупівлі. І на останнє: Постановою Верховного Суду України від 29.01.2021 по справі № 640/1042/19 зазначено, що незгода суб’єкта господарювання з умовами тендерної документації закупівлі, в якій він має намір взяти учать, як і невідповідність тендерної пропозиції суб’єкта господарювання вказаним вимогам, не є підставою для визначення умов тендерної документації дискримінаційними.
Статус вимоги: Відхилено