• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

Електрична енергія

Категорія Замовника: підприємства, установи, організації, зазначені у пункті 3 частини першої статті 2 Закону України «Про публічні закупівлі»

Завершена

198 360.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 1 983.60 UAH
Період оскарження: 14.04.2023 08:29 - 21.04.2023 00:00
Вимога
Залишено без розгляду

дискримінаційна вимога

Номер: 214167f872c44bd7b86149c2d8230d7f
Ідентифікатор запиту: UA-2023-04-14-000119-a.b1
Назва: дискримінаційна вимога
Вимога:
Шановний Замовнику! Пунктом 15 Додатку 3 до Тендерної документації встановлена вимога до учасників надання довідки про створення Учасником на території Полтавської області Центру обслуговування споживачів, згідно з вимогами «Правил роздрібного ринку», затверджених Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 312 (зі змінами), який щоденно (окрім вихідних та святкових днів, встановлених законодавством України) приймає звернення/скарги/претензії споживачів, надає роз’яснення та інформацію, передбачену законодавством, з єдиним вікном для прийому та видачі документів щодо постачання електричної енергії та в якому проводиться особистий прийом споживачів (довідка надається за формою 1 до Додатку 3).Для підтвердження наявності Центру обслуговування споживачів на території Полтавської області Учасник повинен надати довідку від НКРЕКП з підтвердженням даної інформації. Пунктом 15.1 Додатку 3 до Тендерної документації встановлено, що учасники, для яких створення центрів обслуговування споживачів не є обов’язковим, надають довідку про наявність власного окремого структурного підрозділу на території Полтавської області або посадової особи, з робочим місцем на території Полтавської області, на яких покладається забезпечення дотримання визначеного «Правилами роздрібного ринку електричної енергії» порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів та проведення особистого прийому споживачів, та наказу про призначення посадової особи учасника, з робочим місцем на території Полтавської області, на яку покладається забезпечення дотримання визначеного «Правилами роздрібного ринку електричної енергії» порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів та проведення особистого прийому споживачів (у разі наявності такої особи та зазначення про неї інформації). Зазначимо, що Постачальники не зобов'язані мати свої структурні підрозділи в окремих областях України. Постачальники отримують відповідну ліцензію, згідно якої мають право здійснювати господарську діяльність на всій території України. Стосовно ведення договірних відносин та обмін інформацією та документами, то на даний час є різні види комунікацій: листування поштою, в тому числі електронною та зв'язок в телефонному режимі, що не створює перешкод для нележного виконання договірних зобов'язань. Встановлені вимоги Тендерної документації дають можливість прийняти участь у закупівлі лише обмеженому колу Учасників та порушують такі принципи закупівель, що передбачені статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі», як 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників, а вищезазначені вимоги Тендерної документації є надмірними, дискримінаційними та незаконними. На підтвердження додаємо рішення АМКУ №22165-р/пк-пз від 30.11.2020 по аналогічній вимозі. Отже, просимо видалити з тендерної документації вищевказані дискримінаційні вимоги.
Пов'язані документи: Учасник
Вирішення: Шановний учасник! Вимога встановлена Замовником щодо надання довідки про створення Учасником на території Полтавської області власного структурного підрозділу - Центру обслуговування споживачів (клієнтів) відповідно до п. 8.3.17. Постанови НКРЕКП від 14.03.2018 № 312 (далі – Правил) «Учасники роздрібного ринку, які обслуговують 50000 споживачів та більше, повинні створити центри обслуговування споживачів, які, у тому числі, приймають звернення/скарги/претензії споживачів, надають роз’яснення та інформацію, передбачену законодавством», не може вважатись дискримінаційною вимогою та жодним чином не порушує ані вимог статті 5 Закону, ані вимог законодавчих актів України. Згідно з абзацами 2 та 3 п. 8.3.17. Правил чітко та зрозуміло визначено, що у центрі обслуговування споживачів має бути організоване єдине вікно для прийому та видачі документів щодо надання послуг учасниками роздрібного ринку. Для учасників роздрібного ринку, які обслуговують менше 50000 споживачів, створення центрів обслуговування споживачів не є обов’язковим. У свою чергу споживач має право на особистий прийом та на оперативне вирішення проблемних питань, які можуть виникнути в процесі виконання договору постачання електричної енергії. Крім того, споживач електричної енергії має законодавчо закріплене право при укладанні договору на постачання електричної енергії обирати зручний для нього спосіб отримання платіжних документів, отримання необхідної інформації та зручний для нього спосіб оплати за спожиту електричну енергію. Для Замовника такими способами є використання персональної сторінки споживача на веб-сайті електропостачальника і можливість отримання рахунків, первинних розрахункових документів і усієї необхідної передбаченої законодавством інформації безпосередньо у електропостачальника. При цьому, очевидно, що у разі значної територіальної віддаленості постачальника від місця знаходження об’єктапостачання електроенергії та місця діяльності установи, реалізація такого права буде економічно недоцільною і практично неможливою, оскільки потребуватиме витрачання додаткових коштів та робочого часу на відрядження до електропостачальника. Територіальна віддаленість електропостачальника робить фактично неможливим реалізацію таких прав споживача електричної енергії, оскільки відрядження потребують значних витрат робочого часу та коштів. У такому випадку не може йти мова про оперативне вирішення будь-яких проблемних питань на місці. Тим більше з огляду на утруднену ситуацію з пересуванням по території країни у зв’язку з обмежувальними заходами, пов’язаними з введенням в країні воєнного стану. Чинне законодавство не надає електропостачальникам права нав‘язувати споживачам способи отримання рахунків, первинних розрахункових документів і усієї необхідної передбаченої законодавством інформації, а також ускладнювати реалізацію права споживача на особистий прийом посадовими особами через значну територіальну віддаленість. Будь-який електропостачальник має право та можливість відкрити свій територіальний підрозділ на території будь-якої області України. На даний час на території Полтавської області існує велика кількість центрів обслуговування клієнтів та інших структурних підрозділів електропостачальників, які забезпечують проведення особистого прийому споживачів, видачу рахунків, первинних розрахункових документів, отже жодного обмеження можливості потенційних Постачальників прийняти участь у зазначеній закупівлі немає. Вважаємо, що намір замовника торгів реалізувати свої законодавчо закріплені права на можливість отримання рахунків, первинних розрахункових документів і усієї необхідної передбаченої законодавством інформації безпосередньо у електропостачальника, а також права на особистий прийом та оперативний розгляд і вирішення звернень, скарг і заяв не суперечать вимогам законодавчих актів України та жодним чином не порушують принцип недискримінації учасників. Підстав для задоволення Вашої вимоги немає.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 24.04.2023 00:03