• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Електроматеріали за ДК 021:2015:31680000-6 Електричне приладдя та супутні матеріали до електричного обладнання

Торги не відбулися

1 480 878.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 14 808.78 UAH
Період оскарження: 13.04.2023 17:41 - 22.04.2023 00:00
Вимога
Відхилено

Щодо встановлення власне вимог «Копії документу радіаційного обстеження приміщення в якому Учасник зберігає товар, який є предметом закупівлі, що виданий органом з оцінки відповідності відповідної галузі акредитації, оформленого на бланку органу з дослідження за встановленою ним формою, чинний на дату подання пропозиції. Для підтвердження акредитації органу з проведення досліджень у визначеній галузі надати копію чинного документу, підтверджуючого акредитацію»,

Номер: c8234e704f6d4eefa30b23c31ee6afa1
Ідентифікатор запиту: UA-2023-04-13-010369-a.c4
Назва: Щодо встановлення власне вимог «Копії документу радіаційного обстеження приміщення в якому Учасник зберігає товар, який є предметом закупівлі, що виданий органом з оцінки відповідності відповідної галузі акредитації, оформленого на бланку органу з дослідження за встановленою ним формою, чинний на дату подання пропозиції. Для підтвердження акредитації органу з проведення досліджень у визначеній галузі надати копію чинного документу, підтверджуючого акредитацію»,
Вимога:
Як відомо, радіація, тобто це потоки електромагнітних хвиль або частинок речовини, що здатні при взаємодії з речовиною утворювати в ній іони. До іонізуючого випромінення відносять альфа-, бета-, гамма-промені, рентгенівське випромінювання, а також інші високоенергетичні заряджені частинки на кшталт протонів та іонів, отриманих у прискорювачах. При проходженні через речовину нейтрони не іонізують її атомів, однак іонізація відбувається внаслідок вторинних процесів при поглинанні нейтронів ядрами, вибиванні протонів або при розпаді нейтронів на протон та електрон чи на антипротон та позитрон. Іонізуюче випромінювання надходить із радіоактивних матеріалів, рентгенівських трубок, прискорювачів частинок і присутнє у навколишньому середовищі. Це проміння невидиме, і його неможливо безпосередньо виявити за допомогою людських відчуттів, тому використовуються такі інструменти як лічильник Гейгера, іонізаційний детектор. У деяких випадках іонізуюче випромінювання може призвести до вторинної емісії видимого світла при взаємодії з речовиною. Встановлюючи вимогу надання «Копії документу радіаційного обстеження приміщення" Замовник перевищує свої повноваження. оскільки копія документу на обстеження приміщення складу Учасника, станом на фіксовану дату, ніяким чином не впливає на якість товару, який закуповує Замовник. Якщо Замовника дійсно хвилює безпека товару, який він планує закуповувати, то в такому разі потрібно вимагати надання документу обстеження саме товару, а не на приміщення складу. Крім того, зважаючи на те, що отримання подібного документу радіаційного обстеження вимагає значних витрат часу, дана вимога наводить на думку, що замовника насправді хвилює не "екологічно безпечне середовища для життя і здоров'я людей", а надання переваги якомусь з учасників, який має подібний документ. Повторно звертаємо увагу, що "документ радіаційного обстеження приміщення" лише побічно стосується предмету закупівлі, адже товар до того, як потрапить на склад учасника, перебуває як на складі виробника, так і у перевізника, проте Замовника це не цікавить. Головне - папірець, який унеможливлює участь у закупівліу інших учасників, які не могли завчасно, до дати оголошення закупівлі, отримати цей папірець. Особливо враховуючи відсутність законодавчих підстав для його тримання. Враховуючи вищенаведене, вимагаємо внести зміни до тендерної документації, видалити незаконну вимогу надання «Копії документу радіаційного обстеження приміщення..."
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний потенційний Учаснику, за результатами розгляду Вашої вимоги, повідомляємо наступне, частиною 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації Учасників. Але визначення дискримінації вказаний Закон не містить. Тому Замовник за пошуком цього визначення звертається до різних джерел, та може прописати ту чи іншу вимогу на власний розсуд, або за власної потреби. Вимога «надати копію документу радіаційного обстеження приміщення…» цілком та повністю відповідає діючому законодавству України, та не може бути дискримінаційною, тому що отримати документ може будь-яка організація, що знаходиться на підконтрольній території України. А отже Замовник не обмежує права потенційних Учасників закупівлі. Також встановлення цієї вимоги не свідчить і не може свідчити, що цій вимозі може відповідати лише один або декілька учасників, оскільки прямих заборон щодо отримання такого документу в чинному законодавстві не міститься. Навпаки, наявність зазначеного документу сприяє більш ретельному та всебічному вивченню матеріально-технічних можливостей Учасника, і гарантує що товар який постачається до комунального підприємства зберігається в безпечному місці.
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Залишено без розгляду

Що до вимог до порівняльної таблиці товару-еквіваленту

Номер: 53572e9f668045acb481af9fd53ede04
Ідентифікатор запиту: UA-2023-04-13-010369-a.b3
Назва: Що до вимог до порівняльної таблиці товару-еквіваленту
Вимога:
Шановний Замовник! У додатку 2 Технічні вимоги до предмету закупівлі встановлено вимогу: «13. У разі надання Учасником еквіваленту, у складі тендерної пропозиції додатково повинна бути надана таблиця порівняльних характеристик щодо відповідності технічних характеристик запропонованого товару предмету закупівлі. У разі надання Учасником еквіваленту, порівняльна таблиця має містити інформацію щодо всіх відмінних характеристик товару-еквіваленту від заявленого Замовником згідно таблиці «Перелік електротоварів» (виробник, країна-виробник, фасовка, технічні та якісні характеристики тощо). ||=|| У пункті 3 статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі» зазначається: 3. Технічні специфікації можуть бути у формі переліку експлуатаційних або функціональних вимог, у тому числі екологічних характеристик, за умови, що такі вимоги є достатньо точними, щоб предмет закупівлі однозначно розумівся замовником і учасниками. ||=|| Зважаючи на те, що предметом закупівлі є більше ніж 100 найменувань товару, а Замовником у файлі "Перелік електроматеріалів.docx" не визначено, за якими саме параметрами він планує визначати відповідність еквівалента предмета закупівлі, тобто Учаснику не зрозуміло, за якими саме параметрами технічних, або технічних та якісних характеристик потрібно надати порівняльну таблицю. ||=|| Крім того, слово "ТОЩО" у вимогах Замовника свідчить про те, що такий перелік НЕОБМЕЖЕНИЙ, що може стати підґрунтям для відхилення тендерної пропозиції Учасника з підстави, що він "не надав інформацію щодо ВСІХ відмінних характеристик товару-еквіваленту". ||=|| Для уникнення дискримінації учасників вимагаємо від Замовника внести зміни до тендерної документації, та привести її у відповідність до Закону України "Про публічні закупівлі", а саме додати конкретний перелік технічних та якісних вимог до предмету закупівлі, за якими Учасник, у разу пропозиції товару-еквіваленту, має надати порівняльну таблицю.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Замовником не було встановлено зазначену вимогу, для дискримінації Учасників. Вимога була встановлена задля придбання товару з потрібними характеристиками. В переліку товарів, який був опублікований Замовником під час оголошення закупівлі, зазначено весь необхідний товар. Учасник, який пропонує надати еквівалент товару, має надати порівняльну таблицю, яка має містити інформацію щодо ВСІХ відмінних характеристик товару-еквіваленту від заявленого Замовником, що означає що Учасник має надати в порівняльній таблиці повну інформацію запропонованого еквіваленту, а саме з усім переліком відмінних характеристик товару. Також зазначаємо що: еквівалент - це товар, який є рівнозначний, рівноцінний іншому товару за своїми характеристиками; еквіваленти можуть бути взаємозамінними при досягненні того ж самого або кращого результату.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 25.04.2023 10:02
Вимога
Залишено без розгляду

Щодо дискримінаційної вимоги надання копії документу радіаційного обстеження приміщення

Номер: 6c3176c7f06b4e1a946f02a65d709923
Ідентифікатор запиту: UA-2023-04-13-010369-a.a2
Назва: Щодо дискримінаційної вимоги надання копії документу радіаційного обстеження приміщення
Вимога:
Шановний Замовнику! У додатку 2 Технічні вимоги до предмету закупівлі зазначено: «17. Надати копію документу радіаційного обстеження приміщення в якому Учасник зберігає товар, який є предметом закупівлі, що виданий органом з оцінки відповідності відповідної галузі акредитації, оформленого на бланку органу з дослідження за встановленою ним формою, чинний на дату подання пропозиції. Для підтвердження акредитації органу з проведення досліджень у визначеній галузі надати копію чинного документу, підтверджуючого акредитацію.» // Статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) зазначено: «1. Закупівлі здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням.» // Статтею 16 Закону визначається: «1. Замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям. 2. Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв: 1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій; 2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; 3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів); 4) наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю.» // Пунктом 5 статті 23 Закону визначено: «Замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань, декларація або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам. // Вимоги до обов’язкового радіаційного контролю визначаються діючими Основними санітарними правилами забезпечення радіаційної безпеки України, затвердженими Наказом МОЗ України від 02.02.2005 № 54, зареєстрованими в Міністерстві юстиції України 20.05.2005 за № 552/10832: «19.4. Обов'язковому радіаційному контролю (з оформленням актів вимірювань) підлягають: будинки, що здаються в експлуатацію, з постійним перебуванням людей; дитячі дошкільні установи, школи та інші дитячі освітні установи, санаторно-курортні та лікувально-оздоровчі установи, що експлуатуються; перші поверхи та підвальні приміщення, що використовуються в училищах, технікумах, вузах та інших загальноосвітніх установах, клубах; вода артезіанських свердловин, яка використовується для господарсько-питного водопостачання або для реалізації води артезіанських свердловин та інших джерел через торгову мережу; продукція, що використовується населенням: мінеральні добрива, вироби з фарфору, фаянсу, скла і глини, мінеральні фарбники і глазур.» // Наше підприємство має склад у місцевості, яка не належить до зони підвищеного радіаційного контролю, встановленого Правилами радіаційної безпеки при проведенні робіт у зоні відчуження і зоні безумовного (обов'язкового) відселення, затвердженому Наказом МОЗ, МНС України від 04.04.2008 № 179/276, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 14.08.2008 за № 754/15445 // Зважаючи на те, що предметом даної закупівлі є «Електроматеріали за ДК 021:2015:31680000-6 Електричне приладдя та супутні матеріали до електричного обладнання», тобто товар, який не входить до переліку обов’язкового радіаційного контролю, а також те, що Замовником вимагається документ радіаційного обстеження ПРИМІЩЕННЯ, а не самого предмету закупівлі, вважаємо, що вимога «17. Надати копію документу радіаційного обстеження приміщення» – є дискримінаційною щодо учасників та спрямована виключно на обмеження конкуренції та допущення до участі в тендері. Для розширення потенційного кола учасників, просимо вас, внести зміни до документації. Сподіваємось на Ваше розуміння.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Щодо встановлення власне вимог «Копії документу радіаційного обстеження приміщення в якому Учасник зберігає товар, який є предметом закупівлі, що виданий органом з оцінки відповідності відповідної галузі акредитації, оформленого на бланку органу з дослідження за встановленою ним формою, чинний на дату подання пропозиції. Для підтвердження акредитації органу з проведення досліджень у визначеній галузі надати копію чинного документу, підтверджуючого акредитацію», повідомляємо, що частиною 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації Учасників. Водночас, Закон не містить визначення дискримінація. А тому, як замовники, так і учасники скоріш усього за пошуком цього визначення звертаються до відповідних джерел. Для Замовника цієї закупівлі, таким джерелом серед інших, є численна та незмінна практика Антимонопольного комітету України, який визнає дискримінацію учасників публічних закупівель як обмеження прав когось із них шляхом встановлення у тендерній документації вимог, яким можуть відповідати лише один або декілька учасників. Отож, встановлені вимоги тендерної документації у цій закупівлі, уже виходячи тільки з вищенаведеного не є дискримінаційними, оскільки не обмежують прав потенційних учасників закупівлі в отриманні відповідних документів радіаційного обстеження, а також встановлення цих вимог також не свідчить і не може свідчити, що цій вимозі може відповідати лише один або декілька учасників, оскільки прямих заборон щодо отримання такого документу в чинному законодавстві не міститься. Зважаючи на те, що на даний час рівень радіації дуже коливається, Замовник повинен бути впевнений, в тому, що запропонований товар зберігається у безпечному місці, в якому показники не перевищують допустимого рівня гамма-випромінювання. Поряд з наведеним, Замовником при встановленні тих чи інших вимог тендерної документації враховано переслідування законної мети. Звертаємо увагу потенційного Учасника, що товар постачається до Комунального закладу, і Замовник має бути впевненим, що постачальник/виробник, зберігає запропонований товар в безпечному місці, що підтверджуватиметься саме документом радіаційного обстеження. Окрім цього, як зазначалося вище, жоден з учасників не обмежений у праві отримати документа радіаційного обстеження. Останній може отримати будь-яка організація, що знаходиться на підконтрольній території України, а наявність зазначеного документу сприяє більш ретельному та всебічному вивченню матеріально-технічних можливостей учасника. Окрім наведеного, ч.5 ст. 23 Закону установлено, що Замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам. Таким чином, надання учасниками документа радіаційного обстеження , гарантуватиме екологічно безпечне середовища для життя і здоров'я людей.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 25.04.2023 10:02
Вимога
Вирішена

Щодо документів

Номер: 915e1e4a4f154ff380f84357b59324d0
Ідентифікатор запиту: UA-2023-04-13-010369-a.c1
Назва: Щодо документів
Вимога:
Шановний Замовнику! Вивчивши технічні характеристики щодо предмету закупівлі, нами було встановлено, що вимога щодо надання авторизаційного  листа від виробника/офіційного імпортера/ дистриб'ютора, виданий на ім’я Учасника, у якому виробник/офіційний імпортер/дилер надає право Учаснику представляти його інтереси в процедурі закупівлі та у разі визначення Учасника переможцем – здійснити поставку запропонованого товару Замовнику в необхідній кількості та якості із обов’язковим зазначенням Замовника торгів та номеру закупівлі в системі Prozorro, а також вимога  щодо надання стандарту ISO 50001 є дискримінаційною щодо учасників та спрямована виключно на обмеження конкуренції та допущення до участі в тендері. Для розширення потенційного кола учасників, просимо вас, внести зміни до документації. Сподіваємось на Ваше розуміння.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Доброго вечора! Розглянувши Вашу вимогу, було прийнято рішення про внесення змін до тендерної документації.
Статус вимоги: Задоволено