• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Запасні частини до вантажних транспортних засобів, фургонів та легкових автомобілів ГАЗ-3307, ГАЗ-3309, МАЗ-437041, Renault Dokker, Renault Duster, Iveco Daily, Iveco EuroCargo та Renault Master L3H2

Завершена

822 865.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1.5% або 12 342.97 UAH
Період оскарження: 13.04.2023 17:00 - 18.04.2023 00:00
Вимога
Відхилено

Вимога

Номер: 4036fab980f941549a94245a8017811c
Ідентифікатор запиту: UA-2023-04-13-010103-a.a1
Назва: Вимога
Вимога:
Шановний Замовник! За умовами тендеру, вимагається надати наступні документи: Весь перелік товару, вказаний у переліку пропозиції повинен бути в наявності на складі Учасника в м. Києві, з метою забезпечення термінового придбання повного переліку товару протягом одного дня (у тому числі у вихідні), з моменту отримання заявки, що підтверджується гарантійним листом а також документом, що підтверджує місцезнаходження складу Учасника - копія свідоцтва про право власності приміщень або копія договору оренди приміщень складу (при цьому термін дії договору оренди має бути не менше строку дії договору про закупівлю). Учасник повинен здійснювати доставку запасних частин наступним чином: у разі, якщо замовлення товару (запасних частин) здійснюється до 12-00, то постачання замовленого товару здійснюється в той же день до 18-00. у разі, якщо замовлення товару (запасних частин) здійснюється після 12-00 то постачання замовленого товару здійснюється на наступний день до 12-00, в тому числі у вихідні дні. Заявка вважається отримана Постачальником від Замовника в момент її надсилання Постачальнику засобами зв’язку (факсом, електронною поштою, телефоном, поштовим відправленням) (підтверджується гарантійним листом). Тому, просимо виключити з вимог до учасників тендеру умову щодо місцезнаходження складу Постачальника в м. Києві, та дозволити всім потенційним учасникам мати можливість брати участь у тендері незалежно від місцезнаходження їх підприємства. Зазначений строк поставки є надто коротким для більшості учасників, що призведе до обмеження конкуренції і погіршення якості пропозицій. Ми просимо Вас розглянути можливість збільшення строку поставки, щоб забезпечити більшу участь у тендерному процесі та покращення якості пропозицій. Учасник повинен мати впроваджену систему управління якістю, яка відповідає вимогам ДСТУ EN ISO 9001:2018 «Системи управління якістю. Вимоги». (На підтвердження Учасник зобов’язаний надати копію діючого сертифікату, на систему управління якістю (стосовно торгівлі деталями та приладдям для автотранспортних засобів), виданого органом з сертифікації систем менеджменту, акредитованого згідно Реєстру НААУ на відповідність вимогам ДСТУ EN ISO/IEC 17021-1, який засвідчує, що система управління якістю учасника відповідає вимогам ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги». У випадку, якщо станом на кінцеву дату подання пропозиції Сертифікат діє більше року, він має бути наданий разом з документом, що підтверджує дотримання Учасником вимог щодо проведення щорічного наглядового аудиту відповідності системи) Учасник повинен мати впроваджену систему екологічного управління, яка відповідає вимогам ДСТУ ISO 14001:2015 «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування». (На підтвердження Учасник зобов’язаний надати копію діючого сертифікату, на систему екологічного управління (стосовно торгівлі деталями та приладдям для автотранспортних засобів), виданого органом з сертифікації систем менеджменту, акредитованого згідно Реєстру НААУ на відповідність вимогам ДСТУ EN ISO/IEC 17021-1, який засвідчує, що система екологічного управління учасника відповідає вимогам ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування». У випадку, якщо станом на кінцеву дату подання пропозиції Сертифікат діє більше року, він має бути наданий разом з документом, що підтверджує дотримання Учасником вимог щодо проведення щорічного наглядового аудиту відповідності системи) Учасник повинен мати статус офіційного представника виробника або імпортера запасних частин (на підтвердження надати копію сертифікату або свідоцтва, або договору) Просимо відмінити цю вимогу, оскільки вона є дискримінаційною для деяких учасників тендеру, які можуть бути готові поставити якісний товар, але не мати сертифікованої системи управління якістю. У зв'язку з тим, що частиною 4 статті 22 Закону № 922 тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також згідно з пунктом 4 частини 1 та частиною 4 статті 5 Закону № 922 закупівлі здійснюються за принципами недискримінації учасників та рівного ставлення до них, замовник не має права встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Причому дані умови не є потрібними для виконання договору про закупівлю, є надуманими та спрямовані на штучне обмеження кола можливих учасників. Відповідно до преамбули цього Закону його мета – забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції. Також згідно зі ст.5 цього Закону закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням. Кожна вимога має відповідати предмету закупівлі, її меті та бути потрібною для того, щоб учасник, який буде визнаний переможцем, мав можливість виконати договір. Однак тендерна документація Замовника містить вимоги та вимагає від учасників надання документів, що не є потрібними для виконання договору, надумані та спрямовані на штучне обмеження кола учасників й створення умов невизначеності для свавільного відхилення тендерних пропозицій: Однак Тендерною документацією даної закупівлі встановлені незвичайні, дискримінаційні й обтяжливі вимоги до учасників, дотримання яких не потрібне для виконання договору про закупівлю. Цілком може бути, що ця вимога розрахована на конкретних суб’єктів господарювання, тобто є антиконкурентною. Фактично Замовник намагається залучити до закупівлі лише суб’єктів, у яких завідомо вищі ціни, та намагається усунути суб’єктів, які надають послуги дешевше. Однак тендерна документація Замовника містить вимоги до учасників, що не вищенаведеним приписам законодавства не відповідають й сприяють дискримінації учасників. Отже, замовник не має права встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників та повинен дотримуватися принципів недискримінації та рівного ставлення до усіх учасників, відповідно до частини 4 статті 22 та пункту 4 частини 1 та частини 4 статті 5 Закону № 922. Дякую за увагу до мого запиту. Я сподіваюся на конструктивну відповідь та на підтримку рівних можливостей учасників тендеру.
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: Шановний, Скаржник! Враховуючи специфіку діяльності підприємства Замовника та відповідальність за виконання покладених статутних завдань та обов’язків, з метою забезпечення життєдіяльності підприємства, а саме для безперебійного та своєчасного випуску транспортних засобів на лінію, що використовуються для підтримки критично важливої інфраструктури міста Києва в умовах триваючого воєнного стану, автотранспорт підприємства виконує цілодобове чергування та виїзди на світлофорні об’єкти по всьому місту Києву. Підприємство КП «Центр організації дорожнього руху» розпорядженням Київської міської військової адміністрації від 14.04.2023 року № 191 було визнано підприємством, яке є критично важливим для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період, автотранспорт підприємства має спеціальні перепустки для виконання робіт на вулично-дорожній мережі міста Києва двадцять чотири години на добу сім днів на тиждень. Враховуючи навантаження на автотранспорт підприємства, запасні частини, необхідні для ремонту, необхідні Замовнику постійно, час очікувати доставку запчастин по 2-3 дні у Замовника відсутній. Враховуючи досвід, вимоги щодо місцезнаходження складу Постачальника в м. Києві, зазначений строк поставки, а також доставка товару власним транспортом Постачальника на адресу Замовника є обов’язковими для даної закупівлі, оскільки гарантують термінове та безумовне забезпечення потреб Замовника, а саме своєчасну поставку критично необхідного для Замовника товару. Внесення змін до тендерної документації може призвести до неефективного використання робочого часу працівників, понесення Замовником додаткових витрат на паливо, а також збільшення строку поставки автозапчастин, необхідних для оперативного відновлення працездатності транспортних засобів, що використовуються в діяльності Замовника. Перед публікацією оголошення щодо проведення закупівлі Замовником було проведено аналіз пропозицій і можливостей потенційних учасників та виявлено, що дані вимоги не є дискримінаційними. Наявність складу учасника в місті Києві та документів на підтвердження є кваліфікаційним критерієм, так як керуючись п. 28 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затвердженими постановою Кабінету міністрів України від 12.10.2022 №1178: «У тендерній документації обов’язково зазначаються один або кілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону з урахуванням положень цих особливостей та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників процедури закупівлі установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством». Відповідно до ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій є кваліфікаційним критерієм. Будь який суб’єкт господарювання (не внесений до санкційних списків та не є: громадянином Російської Федерації, крім тих, що проживають на території України на законних підставах; юридичною особою, створеною та зареєстрованою відповідно до законодавства Російської Федерації; юридичною особою, створеною та зареєстрованою відповідно до законодавства України, кінцевим бенефіціарним власником, членом або учасником (акціонером), що має частку в статутному капіталі 10 і більше відсотків, якої є Російська Федерація, громадянин Російської Федерації, крім того, що проживає на території України на законних підставах, або юридична особа, створена та зареєстрована відповідно до законодавства Російської Федерац), не має обмеження щодо взяття в оренду складських приміщень на території міста Києва. Відповідно до ст. 23 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон): «Технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг). Технічні специфікації можуть бути у формі переліку експлуатаційних або функціональних вимог, у тому числі екологічних характеристик, за умови, що такі вимоги є достатньо точними, щоб предмет закупівлі однозначно розумівся замовником і учасниками. Замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань, декларація або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам». Замовником було зазначено, що підтвердженням того, що запропонований учасником товар відповідає вимогам, встановленим в тендерній документації, є сертифікати ДСТУ EN ISO 9001:2018 «Системи управління якістю. Вимоги» та, на відповідність екологічних характеристик, ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування». Зазначені сертифікати може отримати будь-який потенційний учасник, зазначені сертифікати видаються в короткі терміни (коротші, ніж термін проведення відкритих торгів з особливостями), тому жодним чином не обмежують коло потенційних учасників. Відсутність у Скаржника самого лише бажання впровадження відповідної системи чи проходження сертифікації не є обґрунтуванням дискримінаційності умов документації. Частиною 3 статті 22 передбачено, що тендерна документація може містити інші вимоги, які Замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Відповідно до інформації зазначеної на веб порталі «Дія.Бізнес» (проєкт реалізується Міністерством цифрової трансформації України спільно з Офісом з розвитку підприємництва та експорту — державною установою, яка відповідає за розвиток та підтримку українського підприємництва на внутрішньому та зовнішніх ринках): Виробник може призначити уповноваженого представника в ЄС (імпортер, дистриб’ютор), щоб діяти від його імені при виконанні певних завдань. При цьому виробник, який не є резидентом ЄС, не зобов’язаний мати уповноваженого представника. Уповноважений представник: резидент ЄС; особа, що діє від імені виробника на виконання певних завдань адміністративного характеру; не є торговельним представником виробника; не може складати технічну документацію; змінювати продукцію за власною ініціативою з метою приведення її у відповідність; здійснювати заходи, необхідні для забезпечення того, що виробничий процес забезпечував відповідність продукції. Уповноважений представник може бути призначений для виконання наступних завдань: наносити на продукцію знак CE (та інше маркування, якщо необхідно), а також номер нотифікованого органу, складати та підписувати декларацію ЄС про відповідність, зберігати декларацію та технічну документацію для надання у розпорядження національних органів ринкового нагляду та співпрацювати з ними на їхню вимогу, надавати компетентному національному органу всю інформацію та документацію, необхідну для засвідчення відповідності продукції, на вмотивований запит такого органу, співпрацювати з компетентними національними органами, на їхню вимогу, щодо вжиття будь-яких дій для усунення ризиків, спричинених продукцією, яка входить до сфери їх відповідальності. Імпортер - це фізична або юридична особа, обов’язки якої значною мірою будуються на типі обов’язків, які покладаються на виробника, що є резидентом Європейського Союзу. В ЄС імпортер - це не просто перепродавець продукції, він відіграє ключову роль у гарантуванні відповідності імпортованої продукції. Імпортер: резидент ЄС; вводить продукцію з третьої країни в обігу на ринку ЄС; має забезпечити, що виробник правильно виконав свої обов’язки. Перед введенням продукції в обіг імпортер повинен забезпечити: що виробник провів належні процедури оцінки відповідності; що виробник склав технічну документацію, наніс знак відповідності (наприклад, знак CE), виконав свої зобов’язання щодо простежуваності та супроводив, де необхідно, продукцію інструкціями та інформацією щодо безпечного використання в разі необхідності. Імпортер також повинен: зазначити свої найменування, зареєстровану торгову назву або торговельну марку та адресу, за якою з ним можна зв'язатись стосовно продукції; забезпечити, що протягом періоду, коли продукція перебуває під його відповідальністю, зберігання або транспортні умови не впливають негативно на відповідність продукції вимогам ЄС; зберігати копію декларації ЄС про відповідність протягом 10 років після того, як продукція була введена в обіг, або протягом періоду, передбаченого для окремого товару; забезпечити, що технічна документація може бути надана компетентному національному органу на його вимогу; на вимогу органів ринкового нагляду імпортер повинен надати відомості про будь-якого суб’єкта господарської діяльності, який поставив йому і якому він поставив продукцію (протягом 10 років). В окремих випадках від імпортера, як і від виробника, може вимагатися провести або замовити проведення випробувань зразків продукції, яка вже введена в обіг. При цьому імпортери, які мають підстави вважати, що продукція, введена ними в обіг, не відповідає вимогам ЄС, повинні негайно вжити коригувальних заходів, необхідних для приведення продукції у відповідність, вилучити або відкликати її, якщо це необхідно. Більше того, якщо продукція становить ризик, імпортери мають негайно проінформувати про це компетентні національні органи в країнах ЄС. Враховуючи вищевикладене, статусу офіційного представника виробника або імпортера запасних частин гарантує надійність постачальника, забезпечення широким асортиментом якісних запасних частин у наявності, а у разі необхідності - забезпечення оперативної гарантійної заміни. Наголошуємо, що у місті Києві достатньо суб’єктів господарювання, які відповідають всім вищевказаним вимогам Замовника, чим підтверджують свій технічний потенціал та потужність, які здатні забезпечити безперебійну діяльність Замовника. Твердження Скаржника, що зазначені вимоги не потрібні для виконання договору є хибними, адже при виконанні договору має поставлятися якісний товар, що відповідає вимогам «Інформації про необхідні технічні, якісні характеристики товару». Обвинувачування скаржника є надуманими та не відповідають дійсності, тому підстави для внесення змін до тендерної документації відсутні. Ваша вимога не підлягає задоволенню.
Статус вимоги: Відхилено