-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Вугілля кам’яне марки ДГ 13-100 (код ДК 021:2015 09110000-3 – Тверде паливо)
Завершена
4 097 772.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 20 488.86 UAH
мін. крок: 0.5% або 20 488.86 UAH
Період оскарження:
13.04.2023 15:25 - 18.04.2023 00:00
Скарга
Виконана замовником
Скарга
Номер:
5795bb4f913f4368879da72341e14b13
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-04-13-008439-a.b1
Назва:
Скарга
Скарга:
Державною установою «Арбузинська виправна колонія (№83)» (далі – Замовник) була оголошена закупівля за предметом закупівлі – Вугілля кам’яне марки ДГ 13-100 (код ДК 021:2015 09110000-3 – Тверде паливо) (ідентифікатор закупівлі в електронній системі закупівель Prozorro – UA-2023-04-13-008439-a) за процедурою відкритих торгів з особливостями відповідно до Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон).
Приватне підприємство «ЛІДЕР АКТИВ» (далі – ПП «ЛІДЕР АКТИВ») є учасником цієї процедури закупівлі, подало свою тендерну пропозицію відповідно до вимог тендерної документації зі змінами, затвердженої рішенням уповноваженої особи Замовника, протокол №35 від 14.04.2023 та оприлюдненої в електронній системі закупівель в редакції від 14.04.2023 (далі – Документація). Дана закупівля здійснювалася без проведення аукціону.
До останнього строку подання тендерних пропозицій 24.04.2023 було подано 8 тендерних пропозицій, серед яких тендерна пропозиція ПП «ЛІДЕР АКТИВ» з найменшою ціною. За результатами розгляду нашої тендерної пропозиції Замовником було прийняте рішення про її відхилення, що підтверджується копією протоколу уповноваженої особи Замовника від 25.04.2023 №38 (далі – Протокол), який був оприлюднений в електронній системі закупівель. Підставою для відхилення нашої тендерної пропозиції Замовник в Протоколі зазначив абзац 6 підпункту 2 пункту 41 Особливостей, а саме – тендерна пропозиція «не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону», конкретизувавши цю невідповідність так – «Не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі, передбачених п.44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою KM України від 12.10.2022року №1178».
ПП «ЛІДЕР АКТИВ» не може погодитися з такими рішеннями та вважає, що Замовник порушив принципи здійснення закупівель, встановлені частиною першою статті 5 Закону – недискримінація учасників та рівне ставлення до них, об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі. Вважаємо, що Замовник необ’єктивно здійснив розгляд нашої тендерної пропозиції і необґрунтовано її відхилив, порушив пункт 41 Особливостей. Замовником також порушені норми пункту 40 Особливостей щодо надання учаснику 24 години на виправлення невідповідностей в його поданій тендерній пропозиції, якщо вони виявлені Замовником під час її розгляду. Згідно з ч.2 ст.16 Цивільного кодексу України (далі – ЦКУ) до способів захисту цивільних прав та інтересів відноситься, зокрема, – припинення дії, яка порушує право. Тому, ПП «ЛІДЕР АКТИВ» звертається до Органу оскарження.
Стосовно обставин, які зазначені в Протоколі, на підставі яких Замовник відхилив нашу тендерну пропозицію, повідомляємо таке.
Згідно з п.1 Розділу 3 Інструкція з підготовки тендерної пропозиції Документації серед вимог до тендерної пропозиції учасника є обов’язкова наявність в ній інформації, що підтверджує відсутність підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі згідно з вимогами п. 44 Особливостей та статті 17 Закону. При цьому, пункт 5 Розділу 3 Інструкція з підготовки тендерної пропозиції Документації встановлює спосіб надання такої інформації, а саме – «Учасник процедури закупівлі підтверджує відсутність підстав, визначених статтею 17 Закону, шляхом самостійного декларування відсутності таких підстав в електронній системі закупівель під час подання тендерної пропозиції. Замовник не вимагає від учасника процедури закупівлі під час подання тендерної пропозиції в електронній системі закупівель будь-яких документів, що підтверджують відсутність підстав, визначених в абзаці першому цього пункту, крім самостійного декларування відсутності таких підстав учасником процедури закупівлі відповідно до абзацу четвертого пункту 44 Особливостей.». Тобто, зазначена вимога Документації збігається з нормами абзаців 16 та 17 пункту 44 Особливостей.
Учасником ПП «ЛІДЕР АКТИВ» при поданні тендерної пропозиції за наявності функціоналу електронній системі закупівель щодо електронізації статті 17 Закону були заповнені електронні поля системи Prozorro, які сформовані Замовником для підтвердження учасниками відсутності підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі згідно з вимогами п. 44 Особливостей та статті 17 Закону. Перевірити таке заповнення можна в електронній системі закупівель в реєстрі пропозицій в стовпчику з назвою «Відповідність критеріям» - Відповіді учасника. Заповнивши електронні поля системи Prozorro, по факту є самостійним декларуванням учасником відсутності підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі згідно з вимогами п. 44 Особливостей та статті 17 Закону і є виконанням вимог Документації Замовника в цій частині.
Крім того, в складі тендерної пропозиції учасника ПП «ЛІДЕР АКТИВ» був наданий гарантійний лист про відсутність підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі згідно ст.17 ЗУ «Про публічні закупівлі» (стор.86,87 файлу Тендерна пропозиція (16).pdf), в якому в довільній формі шляхом декларування зазначено про відсутність підстав для відмови в участі по кожному пункту частини першої статті 17 Закону. Оскільки норми частини першої статті 17 Закону майже збігаються з нормам пункту 44 Особливостей, вважаємо, що учасник ПП «ЛІДЕР АКТИВ» виконав вимоги Документації в цій частині.
Але, якщо ж Замовник вважає, що в тендерній пропозиції учасника ПП «ЛІДЕР АКТИВ» є невідповідність встановленому в Документації способу підтвердження відсутності підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі, передбачених п.44 Особливостей, то він зобов’язаний керуватися нормами пункту 40 Особливостей – «Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель». Замовник зобов’язаний був розмістити в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей і надати учаснику ПП «ЛІДЕР АКТИВ» 24 години на виправлення його тендерної пропозиції, але Замовник не виконав означену норму Особливостей – не оприлюднив такого повідомлення, одразу відхиливши нашу тендерну пропозицію.
Вважаємо, що в діях Замовника міститься упереджений підхід до нас, як до учасника процедури закупівлі, що вплинуло на прийняття ним безпідставного і необґрунтованого рішення щодо відхилення нашої тендерної пропозиції.
Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що ПП «ЛІДЕР АКТИВ» є учасником відповідної процедури, правомірно претендує на визнання його пропозиції як найкращої та укладення договору з Замовником, бо є реальним та добросовісним учасником ринку постачання вугільної продукції. Метою здійснення господарської діяльності ПП «ЛІДЕР АКТИВ» є, зокрема, отримання прибутку в наслідок задоволення законним шляхом інтересів та потреб фізичних та юридичних осіб. Замовник своїми діями щодо неправомірного відхилення тендерної пропозиції порушив наші законні інтереси щодо отримання такого прибутку.
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга UA-2023-04-13-008439-a.docx 28.04.2023 12:53
- Скарга UA-2023-04-13-008439-a.PDF 28.04.2023 12:53
- рішення від 02.05.2023 № 5764.pdf 02.05.2023 17:59
- інформація про резолютивну частину рішення від 10.05.2023 № 6312.pdf 11.05.2023 12:27
- рішення від 10.05.2023 № 6312.pdf 15.05.2023 16:56
- Пояснення до АМКУ по скарзі.pdf 04.05.2023 15:21
- Пояснення до АМКУ по скарзі.docx 04.05.2023 15:21
- Протокол 58.pdf 16.05.2023 15:36
Дата прийняття скарги до розгляду:
28.04.2023 13:03
Дата розгляду скарги:
10.05.2023 11:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
02.05.2023 17:59
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
15.05.2023 16:56
Дата виконання рішення Замовником:
17.05.2023 08:08
Коментар замовника щодо усунення порушень:
З метою виконання Рішення від 10.05.2023 №6312-р/пк-пз Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері державних закупівель уповноважена особа вирішила:
1. Скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції ПРИВАТНОГО ПІДПРИЄМСТВА «ЛІДЕР АКТИВ» згідно Протоколу від 25.04.2023 №38 за предметом закупівлі Вугілля кам’яне марки ДГ 13-100код 09110000-3 - Тверде паливо за ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника, Ідентифікатор закупівлі: UA-2023-04-13-008439-а.
2. Повернути на кваліфікацію ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВА «ЛІДЕР АКТИВ».
3. Відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» повідомити Антимонопольний комітет про усунення замовником порушення.