-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Дизельне паливо, бензин А-95, газ Пропан
Торги не відбулися
1 110 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 5 550.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 5 550.00 UAH
Період оскарження:
13.04.2023 13:12 - 21.04.2023 00:00
Вимога
Є відповідь
Дискримінаційні умови закупівлі та невідповідність тендерної документації діючому законодавству
Номер:
4de9cdc5e5ce4ef699230779f0dad0c9
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-04-13-005650-a.c1
Назва:
Дискримінаційні умови закупівлі та невідповідність тендерної документації діючому законодавству
Вимога:
1.Умовами тендерної документації, а саме Додатком 3 до тендерної документації «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі», Замовником передбачено, що: «Відстань між адресою Замовника та трьома АЗС Учасника (які мають змогу у повному обсязі забезпечити замовника паливом та газом ) не повинно бути більше ніж 5 км.».
Такою вимогою Замовник свідомо обмежує коло потенційних учасників, виключаєте можливість реальної конкуренції, оскільки вищенаведеній вимозі відповідає тільки одна мережа АЗС.
Згідно з Законом України «Про публічні закупівлі» мета проведення тендерних процедур полягає у забезпеченні рівних та недискримінаційних умов для кожного потенційного учасника, а також в досягненні найбільшої економічної ефективності та економії витрачання державних коштів. Обізнаність Замовника у відсутності конкуренції під час проведення процедури закупівель з такою дискримінаційною вимогою, є заздалегідь свідомо уявлений та відомий результат проведення оголошеної процедури закупівлі з визначенням Переможцем закупівлі саме 1 постійного постачальника, який відповідає вказаній вимозі тендерної документації.
До того ж, наявність однієї АЗС, яка розташована на відстані до 5км від адреси Замовника здатна забезпечити поставку палива та газу у повному обсязі та відповідної якості. Таким чином, у разі вилучення дискримінаційної вимоги, інші учасники, в тому числі Скаржник, зможуть брати участь у закупівлі Замовника та здатні створити конкуренцію його постійному постачальнику, а отже значно по меншій ціні робити поставки, що призведе до економії бюджетних коштів Замовника.
2. Тендерна документація повинна бути розроблена відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон) та Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 “Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування”, зі змінами та доповненнями.
Тобто, при складанні тендерної документації, Замовник мав врахувати положення Постанові КМУ № 1178 від 12.10.2022 року, однак, Замовник склав тендерну документацію всупереч діючому законодавству, зокрема:
Додаток 2 до тендерної документації містить перелік кваліфікаційних критеріїв до учасника відповідно до статті 16 Закону та спосіб їх документального підтвердження:
1. Наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій.
2. Наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід.
Однак, Постановою КМУ № 1178 від 12.10.2022 року “Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування”, зі змінами та доповненнями визначено:
«Пункт 29. У разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.»
Таким чином, Замовником у тендерній документації зазначено вимоги, які не відповідають положенням ПКМУ № 1178 від 12.10.2022 року.
Виходячи з вищевикладеного, для недопущення продовженню використання схем протизаконних дій Замовником та маніпуляцією норм чинного законодавства з питань публічних закупівель, з метою дотримання принципів добросовісної конкуренції серед учасників, максимальної економії, недискримінації учасників, запобігання корупційним діям і зловживанням та з метою залучення до оголошеної процедури закупівлі якнайбільше Учасників, що збільшить конкуренцію та зменшить навантаження на бюджет міста, вимагаємо внести зміни до тендерної документації, якими:
1) визначити необхідність наявності в Учасника не менше 1 АЗС (яка має змогу у повному обсязі забезпечити замовника паливом та газом ), яка розташована від адреси Замовника на відстані не більше 5 км.».
2) Привести тендерну документацію у відповідність до чинної редакції ПКМУ № 1178 від 12.10.2022 року, зі змінами та доповненнями.
Пов'язані документи:
Учасник
- ВИМОГА-9 міська лікарня.docx 14.04.2023 20:47
Дата подачі:
14.04.2023 20:47
Вирішення:
Шановний Учаснику.
У відповідь на вашу Вимогу повідомляємо наступне:
1.Умовами тендерної документації, а саме Додатком 3 до тендерної документації «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі», Замовником передбачено, що: «Відстань між адресою Замовника та трьома АЗС Учасника (які мають змогу у повному обсязі забезпечити замовника паливом та газом ) не повинно бути більше ніж 5 км.». При цьому ваше твердження, що «Такою вимогою Замовник свідомо обмежує коло потенційних учасників, виключаєте можливість реальної конкуренції, оскільки вищенаведеній вимозі відповідає тільки одна мережа АЗС.» не відповідає дійсності. Існує, як мінімум, дві мережі, які відповідають цій вимозі. А саме, мережа «Авіас», і мережа «Укрнафта». Крім того, якщо притримуватися вашого трактування поняття «дискримінація Учасників», то у цю категорію підпадають мережі, відстань до яких перевищує 5 км., та всі мережі, які знаходяться в межах міста Запоріжжя. Але, з метою скорочення витрат на неефективний пробіг транспорту, та гарантованої можливості своєчасної заправки транспорту, Замовник передбачив саме такі умови. Тому вважаємо цю частину вашої Вимоги упередженою, а аргументи такими, що не відповідають дійсності, та ставлять інтереси Учасника вище за інтереси Замовника.
2. Частина Вимоги «Привести тендерну документацію у відповідність до чинної редакції ПКМУ № 1178 від 12.10.2022 року, зі змінами та доповненнями.» буде задоволена. До змісту ТД будуть внесені відповідні зміни.
Статус вимоги:
Не задоволено