-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Рентгенівська плівка
Плівка рентгенівська медична синьочутлива 30x40 cм №100, Суха медична плівка Agfa DRYSTAR DT 5.000I B 20x25см №100
Завершена
150 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 750.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 750.00 UAH
Період оскарження:
13.04.2023 09:55 - 18.04.2023 00:00
Вимога
Відхилено
Вимога
Номер:
149a498446f743f48bf0c53c893a6437
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-04-13-001369-a.b1
Назва:
Вимога
Вимога:
Шановний Замовнику!
Відповідно до Додатку 5 Тендерної документації Замовником встановлені вимоги до предмету закупівлі, які порушують принципи публічних закупівель, а саме: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; запобігання корупційним діям і зловживанням.
За позицією №1 Додатку 5 Замовником встановлені вимоги до плівки, яка відноситься до медичних систем традиційного «мокрого» відтворення зображення, зокрема, рентгенівські системи «екран/плівка». Прим цьому однією з характерних рис таких систем традиційного «мокрого» відтворення зображення є те, що як плівка, так і фотохімікати в ній є взаємозамінними, тобто на візуалізаційному обладнанні одного виробника може використовуватись плівка іншого виробника, а хімікати навіть від будь-кого.
Медичні системи цифрового (сухого, термографічного) відтворення зображення, до яких відноситься продукція, визначена в позиції №2 , є принципово іншими системами відтворення зображення, а відтак є системами закритого типу, тобто в таких системах для належної роботи відповідного обладнання, зокрема, принтерів (камер), слід використовувати лише і тільки плівку, що спеціально розроблена для таких принтерів. Зокрема, шар такої спеціальної плівки, в якому формується зображення, сформований на основі солей срібла та реагента-відновника, та чутливий саме до тепла (нагріву), а не до світла, що якісно відрізняє такі системи від загаданих традиційних. При цьому згідно законів фізики, тепло передається трьома способами: конвекцією, ІЧ-випромінюванням та через механічний контакт між нагрітим та холодним тілами. Відтак, кожен з виробників закритих систем сухого друку, обравши певний метод теплопередачі, вдосконалює свою власну технологію візуалізації зображень, надаючи таким технологіям та продукції унікальних рис та характеристик, які якісно відрізняють продукцію одного виробника від продукції іншого в даному сегменті ринку.
Враховуючи зазначене, принтер (камера) для цифрового друку сухих плівок та плівка, що використовуються в ньому, належать до єдиної закритої системи цифрового (сухого, термографічного) відтворення зображення та, відповідно, випускаються одним і тим же виробником, який впровадив свою унікальну технологію сухого друку (під однією і тією ж торгівельною маркою/ фірмовим позначенням/ брендом). На якому візуалізаційному медичному обладнанні Ви плануєте використовувати Суху медичну плівку Agfa DRYSTAR DT 5.000I B 20x25см №100?
Крім того, вищезгадана відмінність плівок для сухого друку полягає в тому, що така плівка спеціально розроблена для застосування в спеціалізованій камері або для медичної або стоматологічної візуалізації, особливо в тих випадках, коли необхідно в процесі спостереження коригувати ситуацію. Плівка зазвичай має специфічні властивості зберігання, які визначають термін зберігання отриманого зображення.
Тож, внесення цієї плівки є свідомим маніпулюванням для штучного розширення предмету закупівлі в кількості однієї упаковки з метою організації закупівлі у заздалегідь визначеного постачальника (чи обмеженого кола постачальників).
Адже за позицією №2 не існує ні аналога, ні еквівалента в принципі, а отже учасники фактично можуть запропонувати за даною позицією лише і тільки конкретну продукцію одного виробника, що є порушенням добросовісної конкуренції та дискримінацією учасників.
Окрім того, для підсилення неможливості участі будь-яких інших потенційних учасників, Документацією (Додаток 5) передбачена вимога, згідно якої «Надати оригінал гарантійного листа виробника (представництва, філії виробника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України) або представника, дилера дистриб’ютора уповноваженого на це виробником, яким підтверджується можливість поставки товару, який є предметом закупівлі цих торгів та пропонується учасником, у кількості зі строками придатності та в терміни, визначені документацією торгів та пропозицією учасника торгів.»
Щодо необхідності встановлення вимоги про надання «гарантійного листа» від виробника, слід відзначити, що приймаючи до уваги сталу ділову практику у відносинах з дистрибуції медичних виробів, в т.ч. у сфері рентгенологічних досліджень, отримати від виробника (або його офіційного представника) гарантійний лист може лише обмежене коло суб’єктів господарювання, що пройшли процедуру «авторизації» у такого виробника (представника) та/або мають прямі договірні відносини з виробником (представником), тобто коло таких господарюючих суб’єктів, зазвичай, заздалегідь визначено та обмежено.
Отже, знов-таки, завдяки «вдалому» поєднанню штучного розширення предмету закупівлі, шляхом включення «ексклюзивної» продукції в позиції №2 в кількості однієї упаковки з вимогою про надання «гарантійного листа», вирішується завдання закупівлі конкретної продукції у конкретного постачальника (постачальників).
Наголошуємо, що згідно ст. 22 Закону про закупівлі технічна специфікація не повинна містити посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, а у разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим. Так, з одного боку, Замовником не надано жодного обґрунтування необхідності зазначення конкретної назви (торговельної марки) товару (а така необхідність відсутня, а отже обґрунтування неможливе), а з іншого боку, в будь-якому випадку Замовником надається неправомірна перевага учасникам, які запропонують саме той товар, що визначений Замовником в медико-технічних вимогах, оскільки для пропозиції іншого товару встановлюється додатковий тягар доведення його еквівалентності, що дає можливість маніпулювання такою умовою Замовником, в т.ч. для цілей відхилення запропонованої іншої «небажаної» продукції від іншого «небажаного» постачальника.
Підсумовуючи вищевикладене, можна стверджувати, що ця закупівля є нічим іншим, ніж «завуальованим» наміром Замовника закупити конкретну продукцію конкретного виробника (чи у конкретного кола суб’єктів господарювання) без будь-якої конкуренції, прозорості, будь-якої економії чи бодай реальної ефективності, що містить усі ознаки корупційного зловживання. Ці факти можна також трактувати, як намагання Замовника лобіювати інтереси певного виробника, та його представників, Замовник свідомо встановлює такі вимоги, щоб максимально звузити коло потенційних учасників та віддати перемогу заздалегідь визначеному постачальнику.
Законом України «Про захист економічної конкуренції» передбачено, що економічна конкуренція (конкуренція) - змагання між суб’єктами господарювання з метою здобуття завдяки власним досягненням переваг над іншими суб’єктами господарювання, внаслідок чого споживачі, суб’єкти господарювання мають можливість вибирати між кількома продавцями, покупцями, а окремий суб’єкт господарювання не може визначати умови обороту товарів на ринку. Також статтею 4 цього Закону передбачено, що органи влади, органи місцевого самоврядування, а також органи адміністративно-господарського управління та контролю зобов’язані сприяти розвитку конкуренції та не вчиняти будь-яких неправомірних дій, які можуть мати негативний вплив на конкуренцію.
На підставі вищевикладеного, а також з метою приведення документації у відповідність до вимог чинного законодавства та усунення вимог, що призводять до дискримінації учасників, непрозорості та упередженості при оцінці тендерних пропозицій ВИМАГАЄМО внести відповідні зміни в Додаток 5 до Тендерної документації, яким передбачити два лота по цій закупівлі, а саме Лот 1 за позицією №1 Додатку 5, та Лот 2 з позицією №2 Додатку 5. Крім того, вимагаємо видалити з Додатку 5 тендерної документації, вищевказану вимогу щодо надання гарантійного листа від виробника.
Результати розгляду даної Вимоги просимо оприлюднити на офіційному веб-порталі. У випадку ігнорування вищезгаданих вимог, ми будемо змушені звернутися до Державної аудиторської служби України, представників Громадського контролю щодо надання ними належної правової оцінки умовам тендерної документації.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
13.04.2023 16:27
Вирішення:
Шановний Учаснику!
Діяльність КП «КАЛИНІВСЬКА ЦРЛ» КМР спрямована на забезпечення медичних гарантій пацієнта, згідно Закону України (пацієнти мають право на отримання необхідних їм медичних послуг та лікарських засобів належної якості за рахунок коштів Державного бюджету України).
Звертаємо увагу на те, що відповідно до статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», такі закупівлі ґрунтуються у тому числі на принципі максимальної ефективності. При закупівлі за бюджетні кошти важливо усвідомлювати не тільки необхідність економії, але й ефективність закупівлі. Відсутність зваженого підходу до формування технічних вимог може призвести до закупівлі менш якісного предмету закупівлі, що в подальшому матиме наслідком низьку ефективність закупівлі.
У даному випадку предмет закупівель – вироби медичного призначення, безпосередньо пов’язані із дослідженнями стану здоров’я пацієнтів, за результатами якого призначається відповідне лікування. Тобто, від якості предмету закупівель залежить життя і здоров’я людей. Закупівля товару низької якості може призвести до подальшої неможливості його використання під час діагностики захворювань пацієнтів та, як наслідок, проведення нової закупівлі аналогічного товару, що у свою чергу призведе до порушення таких принципів публічних закупівель як максимальна економія та ефективність.
Замовник визначив предмет закупівлі ((НК 024:2019 «Класифікатор медичних виробів»: 40979 - Медична рентгенівська плівка, екран) за показником четвертої цифри на основі національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», а саме: ДК 021:2015: 32350000 - 1 Частини до аудіо-та відео обладнання (32354110-3 Рентгенівська плівка (40979 Медична рентгенівська плівка, екран (Плівка рентгенівська медична синьочутлива 30x40 cм №100, Суха медична плівка Agfa DRYSTAR DT 5.000I B 20x25см №100) наведені відповідні марки товару з урахуванням наявного у Замовника обладнання.
Так, відповідно до ст.24 ч.2 Закону України «Про публічні закупівлі» та з метою запобігання закупівлі неякісного або навіть фальсифікованого товару, використання якого призведе до додаткових витрат на ремонт або заміну медичного обладнання, замовником було прийнято рішення про встановлення умови щодо надання гарантійного листа визначеного змісту. При цьому, гарантійний лист учасником закупівель може бути надано не лише від виробника, а й від його офіційного представника, філії, дилера чи дистриб’ютора, що дає потенційним учасникам широкий вибір можливого автора такого документу.
Також звертаємо увагу на те, що автором вимоги не наведено конкретних обставин, які б завадили саме йому отримати гарантійний лист про який йдеться у пункті 1.2 Додатку 4 до Тендерної документації, або про те, яким чином дана умова обмежує його можливість прийняти участь у процедурі закупівлі.
Також, під час здійснення дослідження українського ринку рентгенографічної (термографічної) продукції, встановлено, що товарні позиції, зазначені у Тендерній документації, можуть бути представлені продукцією різних виробників, що необмежене одним господарюючим суб'єктом , а саме: торгівельною маркою Agfa N.V. (Агфа НВ), як виробника принтерів DRYSTAR 5302 та Приватним підприємством «Фірма «ОНІКО» та іншими учасниками ринку (уповноважені представники в Україні).
Зміст інформації, яку необхідно підтвердити, а також перелік документів, якими Учасник повинен підтвердити свою відповідність критеріям та вимогам, встановленим у тендерній документації, визначається Замовником самостійно згідно із законодавством, виходячи зі специфіки предмета закупівлі з урахуванням частини третьої статті 22, частини третьої статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» та дотриманням принципів, закріплених у статті 3 Закону. Отже, зазначені Замовником вимоги є суттєвими для подальшої роботи з постачальником, які зазначені у тендерній документації та свідчать про повне дотримання Замовником вимог діючого законодавства та не є дискримінаційними. Тому, Ваше твердження щодо включення «ексклюзивної» продукції, з вимогою про надання «гарантійного листа», з метою вирішення завдання закупівлі конкретної продукції у конкретного постачальника (постачальників) також є не правдивим і носить характер припущення, або навіть умисного викривлення ситуації, з огляду на відсутність будь-яких фактичних доказів нашої неконкурентної поведінки чи наявності ознак неконкурентних, узгоджених дій з будь-яким потенційним учасником процедури закупівлі.
Отже, наведені вище обставини свідчать про відсутність підстав для задоволення Вашої вимоги.
Статус вимоги:
Відхилено