• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

ДК 021:2015 за кодом Єдиного закупівельного словника (CPV) 24310000-0 Основні неорганічні хімічні речовини (Гіпохлорит натрію марки А, гіпохлорит натрію марки Б)

Згідно пункту 35 Постанови 1178 аукціон у цій закупівлі проводитися не буде. Проте, в ЗУ "Про публічні закупівлі" залишилась вимога вказувати крок зниження ціни при оголошенні відкритих торгів. Відповідно до технічних вимог вказано крок зниження ціни 1%.

Завершена

858 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 8 580.00 UAH
Період оскарження: 13.04.2023 09:50 - 05.05.2023 00:00
Скарга
Виконана замовником

Скарга

Номер: 2fe5bb86176f49168ce8f0d0d30e66cc
Ідентифікатор запиту: UA-2023-04-13-001280-a.a1
Назва: Скарга
Скарга:
СКАРГА на порушення замовником порядку проведення процедури закупівлі Відповідно до оголошення про здійснення відкритих торгів з особливостями від 13.04.2023 р., ідентифікатор № UA-2023-04-13-001280-a (далі – Закупівля), Міське комунальне підприємство "Миколаївводоканал" (далі – Замовник) здійснює закупівлю, предметом якої є: ДК 021:2015 за кодом Єдиного закупівельного словника (CPV) 24310000-0 Основні неорганічні хімічні речовини (Гіпохлорит натрію марки А, гіпохлорит натрію марки Б) Відповідно до преамбули Закону України "Про публічні закупівлі" метою Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції. Згідно з нормами ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) принципами здійснення закупівель є: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій; запобігання корупційним діям і зловживанням. Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Відповідно до п. 28 Особливостей, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 р. № 1178 (із змінами та доповненнями), тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Частиною 4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. ТОВ "КАПІТАЛ-РОСТ" має намір взяти участь у Закупівлі, але вважає, що Тендерна документація (далі – ТД) Замовника містить положення та вимоги, які порушують встановлені Законом принципи здійснення публічних закупівель щодо недискримінації учасників, максимальної економії та ефективності, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, що вбачається з наступного. ПІДСТАВИ ПОДАННЯ СКАРГИ, ПОСИЛАННЯ НА ПОРУШЕННЯ ПРОЦЕДУРИ ЗАКУПІВЛІ ТА ФАКТИЧНІ ОБСТАВИНИ, ЩО ЦЕ ПІДТВЕРДЖУЮТЬ В Додатку 4 тендерної документації міститься вимога, згідно з якою учасник у складі тендерної пропозиції, серед іншого, повинен подати: - копію діючого дозволу на експлуатацію машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, пов'язаного із зберіганням, транспортуванням, застосуванням небезпечних речовин 2 класу. Скаржник вважає, що вищезазначена умова тендерної документації є дискримінаційною по відношенню до Скаржника, оскільки він безпосередньо не здійснює діяльності, пов'язаної із зберіганням, транспортуванням, застосуванням небезпечних речовин 2 класу. Крім того, Замовником в тендерній документації не зазначено дозвіл на які саме машини та/або механізми, та/або устатковання учасник має надати дозвіл, що суперечить принципу правової визначеності умов тендерної документації (ч. 3 ст. 22 Закону: наявність вимоги, яку замовник вважає за необхідне зазначити в тендерній документації, повинна бути передбачена законодавством) та правового порядку, який ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством (ч. 1 ст. 19 Конституції України). Порядок видачі територіальним органом Держпраці дозволів на експлуатацію машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки врегульовано положеннями постанови Кабінету Міністрів України від 26 жовтня 2011 р. № 1107 "Про затвердження Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію(застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки" (далі – Постанова № 1107). Відповідно до п. 6 Постанови № 1107 дозвіл видається: роботодавцеві - на виконання робіт підвищеної небезпеки, що зазначені у групі А додатка 2, або на експлуатацію машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, що зазначені у групі А переліку машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 3 лютого 2021 р. № 77; виробникові або постачальникові машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки (далі - виробник або постачальник) - на застосування машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, що зазначені у групі А переліку машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 3 лютого 2021 р. № 77, якщо інша форма оцінки його відповідності, яка є обов’язковою вимогою до нього, не встановлена технічними регламентами. Пунктом 1 Групи А переліку машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 3 лютого 2021 р. № 77, до устатковання підвищеної небезпеки віднесено устатковання, пов’язане з виробництвом (виготовленням), використанням, переробкою, зберіганням, транспортуванням, застосуванням, утилізацією чи знешкодженням вибухопожежонебезпечних і небезпечних речовин 1 і 2 класу небезпеки, маса яких дорівнює або перевищує нормативи порогових мас, що визначені постановою Кабінету Міністрів України від 11 липня 2002 р. № 956 “Про ідентифікацію та декларування безпеки об’єктів підвищеної небезпеки”. Тобто, положеннями Постанови № 1107 передбачена необхідність отримання дозволу не на машини і механізми, а саме на устатковання, пов’язане з виробництвом (виготовленням), використанням, переробкою, зберіганням, транспортуванням, застосуванням, утилізацією чи знешкодженням небезпечних речовин 1 і 2 класу небезпеки. Скаржник не здійснює безпосереднє зберігання та/або застосування предмету закупівлі, а його транспортування до замовника забезпечує спеціалізованим транспортом залученого перевізника. Транспортні засоби, якими будуть здійснюватися поставки предмета закупівлі, не відносяться до устатковання, а в Тендерній документації, як вже зазначалося вище, Замовник не визазначив, на експлуатацію якого саме устатковання підвищеної небезпеки, пов'язаного з транспортуванням небезпечних речовин, учасник або його перевізник мають отримати дозвіл при здійсненні поставок гіпохлориту натрію. Питання безпеки при перевезення небезпечних вантажів в Україні регулюється, зокрема, нормами наказу МВС України № 656 від 04.08.2018 "Про затвердження деяких нормативно-правових актів з питань дорожнього перевезення небезпечних вантажів", Закону України "Про перевезення небезпечних вантажів", Закону України "Про приєднання України до Європейської угоди про міжнародне дорожнє перевезення небезпечних вантажів (ДОПНВ)", Закону України "Про дорожній рух". Зокрема відповідно до статті 8 Закону України "Про перевезення небезпечних вантажів" перевізник небезпечних вантажів зобов'язаний: - у разі дорожнього перевезення розробити та погодити з органами Національної поліції, маршрути і режими перевезення небезпечних вантажів; - забезпечити своєчасний огляд транспортних засобів територіальними органами Міністерства внутрішніх справ України, та отримання відповідного свідоцтва про допуск до перевезення небезпечного вантажу; - під час перевезення не відхилятися від узгодженого маршруту, додержуватися безпечних умов руху та постійно контролювати стан транспортного засобу і вантажу; -забезпечувати проведення спеціального навчання, підвищення кваліфікації осіб, які здійснюють перевезення небезпечних вантажів, та їх медичного огляду; - в разі дорожнього перевезення забезпечувати одержання водіями свідоцтв про допуск до перевезення небезпечних вантажів встановленого зразка після навчання та складання відповідних іспитів у територіальних органах Міністерства внутрішніх справ України. Відповідно до статті 19 Закону України "Про перевезення небезпечних вантажів" встановлено вимоги до транспортних засобів, якими перевозяться небезпечні вантажі. Транспортні засоби, якими перевозяться небезпечні вантажі, повинні відповідати вимогам безпеки, охорони праці та екології, а також у встановлених законодавством випадках мати відповідне маркування і свідоцтво про допущення до перевезення небезпечних вантажів. У разі дорожнього перевезення небезпечних вантажів відповідність зазначеним вимогам транспортних засобів, обладнання, підготовки водіїв перевіряється територіальними органами Міністерства внутрішніх справ України з видачею відповідних свідоцтв про допуск до перевезення. Таким чином, основними документами, які дозволяють здійснювати перевезення небезпечних вантажів є: ліцензія на перевезення небезпечних вантажів автомобільним транспортом, свідоцтво про допущення транспортних засобів до перевезення небезпечних вантажів, а для водіїв – свідоцтво ДОПНВ про підготовку водія. Жоден з вищезазначених нормативно-законодавчих актів не вимагає від суб'єктів господарювання, які здійснюють перевезення небезпечних вантажів, отримувати додаткові дозвільні документи на експлуатацію транспортних засобів при здійсненні перевезення (транспортування) небезпечних речовин, в тому числі небезпечних речовин 2 класу. ТОВ "КАПІТАЛ-РОСТ" здійснює постачання гіпохлориту натрію та інших хімічних речовин на постійній основі і для цього укладає договори на транспортно-експедиційне обслуговування або договори перевезення автомобільним транспортом. Наразі, на поточний момент Скаржник має прямий договір з перевізником – ТОВ "ЄВРОХЛОР", у якого наявні спеціальні транспортні засоби, які допущені до перевезення небезпечних вантажів, та всі необхідні для перевезення небезпечних вантажів (речовин) дозвільні документи. Таким чином, оскільки: - відповідно до вимог чинного в Україні законодавства перевезення (транспортування) небезпечних вантажів не потребує, як зазначено в тендерній документації "… дозволу на експлуатацію машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, пов'язаного із зберіганням, транспортуванням, застосуванням небезпечних речовин 2 класу …"; - Замовником в тендерній документації не визначено, на яке саме устатковання підвищеної небезпеки при виконанні поставок предмета закупівлі необхідно отримувати дозвіл; - в тендерній документації відсутнє нормативне обґрунтування, необхідність та доцільність отримання учасником або перевізником дозволу “… на експлуатацію машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, пов'язаного із зберіганням, транспортуванням, застосуванням небезпечних речовин 2 класу …”; - ТОВ "КАПІТАЛ-РОСТ" не може змусити залученого ним перевізника - ТОВ "ЄВРОХЛОР" – отримати дозвіл на експлуатацію машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, пов’язане з пов'язаного із зберіганням, транспортуванням, застосуванням небезпечних речовин 2 класу небезпеки, зазначені в даній Скарзі умови тендерної документації є дискримінаційними по відношенню до ТОВ "КАПІТАЛ-РОСТ" та протиправно позбавляють товариство можливості взяти участь у цій Закупівлі. Така ж правова позиція викладена в рішенні Постійної діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 2828-р/пк-пз від 08.03.2023 р. за аналогічною скаргою Скаржника у закупівлі UA-2023-02-21-009155-a. ОБҐРУНТУВАННЯ НАЯВНОСТІ ПОРУШЕНИХ ПРАВ ТА ОХОРОНЮВАНИХ ЗАКОНОМ ІНТЕРЕСІВ СКАРЖНИКА Як вбачається з наведених вище обставин, Замовником допущені порушення процедури закупівлі, а саме ст. 5 Закону України "Про публічні закупівлі" в частині недискримінації учасників та рівного ставлення до них; участі у процедурах закупівель на рівних умовах. Таким чином, зазначені вище вимоги ТД є дискримінаційними по відношенню до нашого підприємства, яке не має можливості виконати викладені в Скарзі вимоги Тендерної документації та позбавляють ТОВ "КАПІТАЛ-РОСТ" можливості взяти участь у Закупівлі, а також порушують права та інтереси ТОВ "КАПІТАЛ-РОСТ", пов'язані з його участю у Закупівлі з дотриманням принципів недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. ВИМОГИ СУБ’ЄКТА ОСКАРЖЕННЯ ТА ЇХ ОБҐРУНТУВАННЯ Усунення зазначених в даній Скарзі порушень процедури Закупівлі можливе шляхом покладення на Замовника зобов'язання внесення змін до Тендерної документації, перелік яких наведений нижче в прохальній частині даної Скарги Враховуючи викладене вище, на підставі ст.ст. 5, 18, 22, Закону України "Про публічні закупівлі", ПРОШУ: 1. Прийняти дану скаргу до розгляду. 2. Прийняти рішення про наявність порушень Замовником процедури закупівлі № UA-2023-04-13-001280-a. 3. Зобов’язати Міське комунальне підприємство "Миколаївводоканал" усунути допущені порушення процедури Закупівлі шляхом виключення з Додатку 4 тендерної документації вимоги, згідно з якою учасник у складі тендерної пропозиції, серед іншого, повинен подати: - копію діючого дозволу на експлуатацію машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, пов'язаного із зберіганням, транспортуванням, застосуванням небезпечних речовин 2 класу. Реквізити рахунка, на який повертається плата за скаргу у випадках, визначених Законом України "Про публічні закупівлі" та Порядком здійснення плати за подання скарги до органу оскарження через електронну систему закупівель та її повернення суб'єкту оскарження (затверджено постановою КМУ від 22.04.2020 р. № 292): Банківські реквізити Рахунок IBAN – UA503052990000026005036213405; Банк – АТ КБ «Приватбанк» МФО – 305299 Додатки: Копія Договору перевезення вантажу автомобільним транспортом від 13.11.2020 р. № 1311. Свідоцтва про допуск транспортних засобів до перевезення небезпечних вантажів. Витяг з ліцензійного реєстру (Укртрансбезпека). Копії Посвідчення водія та Свідоцтва ДОПНВ про підготовку водія. Свідоцтва про реєстрацію ТЗ. Наказ про призначення та свідоцтво про підготовку уповноваженого з питань безпеки перевезень небезпечних вантажів. Рішення Постійної діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 2828-р/пк-пз від 08.03.2023 р.
Дата розгляду скарги: 26.04.2023 11:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 19.04.2023 16:46
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 01.05.2023 15:59
Дата виконання рішення Замовником: 02.05.2023 11:05
Коментар замовника щодо усунення порушень: Згідно рішення постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України № 5472 -р/пк-пз від 26.04.2023 р. та Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 р. № 922-VIII (далі – Закон), необхідно внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі –ДК 021:2015 за кодом Єдиного закупівельного словника (CPV) 24310000-0 Основні неорганічні хімічні речовини (Гіпохлорит натрію марки А, гіпохлорит натрію марки Б), оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2023-04-13-001280-a. Відповідно до п. 51 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування (далі - Особливості) Замовник має право з власної ініціативи або у разі усунення порушень вимог законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку органу державного фінансового контролю відповідно до статті 8 Закону, або за результатами звернень, або на підставі рішення органу оскарження внести зміни до тендерної документації. У разі внесення змін до тендерної документації строк для подання тендерних пропозицій продовжується замовником в електронній системі закупівель таким чином, щоб з моменту внесення змін до тендерної документації до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій залишалося не менше чотирьох днів. Зміни, що вносяться замовником до тендерної документації, розміщуються та відображаються в електронній системі закупівель у вигляді нової редакції тендерної документації додатково до початкової редакції тендерної документації. Замовник разом із змінами до тендерної документації в окремому документі оприлюднює перелік змін, що вносяться. Зміни до тендерної документації у машинозчитувальному форматі розміщуються в електронній системі закупівель протягом одного дня з дати прийняття рішення про їх внесення. ВИРІШЕНО: 1. Внести зміни до тендерної документації по процедурі відкритих торгів на закупівлю: ДК 021:2015 за кодом Єдиного закупівельного словника (CPV) 24310000-0 Основні неорганічні хімічні речовини (Гіпохлорит натрію марки А, гіпохлорит натрію марки Б), що проводиться згідно оголошення UA-2023-04-13-001280-a, відповідно до Закону. 2. Відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостей привести у відповідність тендерну документацію, а також оприлюднити на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель відповідну інформацію.
Автор: ТОВ "КАПІТАЛ-РОСТ ", Станіслав Сергєєв +380671005376 krtender8@gmail.com