• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

«Капітальний ремонт з впровадженням енергоефективних заходів Ліцею №4 за адресою: вул. Київська, 46, м.Новоград-Волинський, Житомирська область» (1 черга - капітальний ремонт покрівлі)

Згідно умов цієї процедури закупівлі тендерною документацією вважається сукупність інформації у вигляді заповнених електронних полів в розділі "Тендерна документація" та прикріпленого текстового документу "ТЕНДЕРНА ДОКУМЕНТАЦІЯ", що містить всю іншу інформацію, передбачену згідно ст. 22 Закону. Очікувана вартість закупівлі визначена згідно кошторисної частини проектної документації, щодо якої здійснено державну експертизу, відповідно до розгляду не приймається тендерна пропозиція, ціна якої є вищою ніж очікувана вартість предмета закупівлі, визначена замовником в оголошенні про проведення цих відкритих торгів.

Торги не відбулися

13 263 810.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 132 638.10 UAH
Період оскарження: 12.04.2023 15:45 - 17.04.2023 00:00
Скарга
Виконана замовником

Скарга на неправомірне обрання переможця

Номер: 7a112b6d939f47849db0d408b7ef1df4
Ідентифікатор запиту: UA-2023-04-12-009110-a.a3
Назва: Скарга на неправомірне обрання переможця
Скарга:
ОБҐРУНТУВАННЯ. Протоколом щодо прийняття рішення Уповноваженою особою № 7 від 05.05.2023 року про обрання переможцем ПП "ІНТЕРРА БУД" у закупівлі за процедурою відкритих торгів з особливостями «Капітальний ремонт з впровадженням енергоефективних заходів Ліцею №4 за адресою: вул. Київська, 46, м. Новоград-Волинський, Житомирська область» (1 черга - капітальний ремонт покрівлі)(код ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» - 45453000-7 - Капітальний ремонт і реставрація)», оголошення UA-2023-04-12-009110-a. Скаржник ознайомився з вказаним протоколом та не погоджується з рішенням Замовника викладеним, оскільки вважає, що вказане рішення є протиправним та таким, що та не відповідає принципах публічних закупівель, які закріпленні у статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі». Відповідно до частини 1 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) Закупівлі здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням. Вважаємо, що прийняте Уповноваженою особою протокольне рішення є незаконним, та таким, що порушує права та законні інтереси Скаржника, зокрема право Товариства з обмеженою відповідальністю «ТЕТЕРІВ - БУДПРОЕКТ» на об'єктивний та неупереджений розгляд, недискримінаційний підхід, прозорість на всіх стадіях закупівель тощо, а також інші права та законні інтереси. Метою Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції. Скаржник Товариство з обмеженою відповідальністю «ТЕТЕРІВ - БУДПРОЕКТ», як учасник процедури закупівлі вважає, що тендерна пропозиція учасника переможця ПП "ІНТЕРРА БУД", не відповідає умовам тендерній документації та має бути відхилена з огляду на наступне: СУТЬ СКАРГИ: ЛІЦЕЙ №4 ЗВЯГЕЛЬСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ (далі – Замовник торгів) 12 квітня 2023 року було оголошено процедуру закупівлі товару «Капітальний ремонт з впровадженням енергоефективних заходів Ліцею №4 за адресою: вул. Київська, 46, м. Новоград-Волинський, Житомирська область» (1 черга - капітальний ремонт покрівлі)(код ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» - 45453000-7 - Капітальний ремонт і реставрація)». До участі у процедурі, відповідно до реєстру отриманих тендерних пропозиції було подано - 2 (чотири) тендерні пропозиції, а саме від: • Приватне підприємство "Інтерра Буд" (35824323); • ПРБФ"КОМУНАЛЬНИК" (20425612); • ТОВ "ТЕТЕРІВ-БУДПРОЕКТ" (39871335); • Товариство з обмеженою відповідальністю "ТОРГОВОПРОМИСЛОВА КОМПАНІЯ ЦЕНТР КОМПЛЕКТ" (38329812). Замовником 04.05.2023 року направлено вимогу до Приватного підприємства "Інтерра Буд" (35824323) про усунення невідповідності в інформації та документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерній пропозиції подання яких вимагається тендерною документацією. Вимога про виправлення невідповідності містила наступну інформацію: «1. Відповідно до підпункту 2.2. пункту 2 «Кваліфікаційні критерії відповідно до статті 16 Закону, підстави, встановлені згідно п. 44 Особливостей, та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством» розділу 2 «ВІДОМОСТІ ЗГІДНО СТ. 22 ЗАКОНУ» тендерної документації у складі пропозиції Учасники мають надати: «Копії аналогічних договорів (з дотриманням вимог цієї тендерної документації щодо їх змісту, кількості, тощо), а так само разом з копіями оформлених належним чином (з дотриманням вимог до письмової форми правочину, який вчиняється суб’єктом господарської діяльності) первинних облікових документів, форми яких згідно положень ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 (або так само Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва») застосовуються при визначенні вартості виконаних обсягів робіт і проведенні взаєморозрахунків за виконані роботи по об’єктах будівництва, зведення яких здійснюється за рахунок бюджетних коштів, згідно аналогічного договору, та щодо всього обсягу фактично виконаних робіт згідно такого договору». У складі тендерної пропозиції Учасника ПП «Інтерра Буд» у архіві «7 Досвід роботи КЕЧ 2» в файлі «Акт 7.pdf» надано документ який починається з 19 пункту, що не дає змоги замовнику визначити тип документу та до якого договору відноситься даний документ, а також у складі пропозиції вищезазначеного Учасника відсутня довідка про вартість виконаних будівельних робіт згідно згідно даного документу. Для усунення даної невідповідності Учасник повинен довантажити Акти виконаних робіт та довідки про вартість виконаних робіт згідно аналогічного договору № 365 від 11.09.2020 року, поданого Учасником в складі пропозиції в повному обсязі на суму яка згідно договору становить 20 531 833,70 грн. 2. Відповідно до підпункту 2.2. пункту 2 «Кваліфікаційні критерії відповідно до статті 16 Закону, підстави, встановлені згідно п. 44 Особливостей, та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством» розділу 2 «ВІДОМОСТІ ЗГІДНО СТ. 22 ЗАКОНУ» тендерної документації у складі пропозиції Учасники мають надати: позитивні відгуки від замовників будівництва згідно виконання кожного з аналогічних договорів, копії яких надано у складі тендерної пропозиції, при цьому такі відгуки мають бути складені на фірмовому бланку замовника будівництва (за наявності), завірені підписом керівника (або особи, яка виконує його функції) такого замовника, повинні бути датовані, окрім цього кожен відгук повинен містити інформацію про: реквізити договору, щодо виконання якого надається такий відгук (дата укладення, номер за наявності), найменування виконуваних робіт згідно договору, інформацію про суму (вартість) виконаних робіт, інформацію про встановлення відповідності або невідповідності виконаних учасником будівельних робіт положенням проекту та за результатами здійснення авторського нагляду, достатність технічного потенціалу учасника та наявність необхідної кількості робітничих кадрів під час виконання договору, дотримання учасником вимог чинного законодавства з питань охорони праці та захисту довкілля, всю іншу інформацію, що підтверджує відповідність поданого учасником документального підтвердження наявності досвіду виконання аналогічного договору термінам, визначеним згідно загальних положень цієї тендерної документації». У складі тендерної пропозиції Учасника ПП «Інтерра Буд» у архіві «6 Досвід роботи ПШМ» в файлі «Відгук.PDF» надано відгук про виконання аналогічного договору №26 від 24.03.2020 року в сумі 690 000,00 грн. з ПДВ. Водночас у складі тендерної пропозиції Учасника ПП «Інтерра Буд» у архіві «6 Досвід роботи ПШМ» в файлах «Договір ПШМ_compressed.pdf» та «Додаткова угодаПШМ_compressed.pdf» надано сканкопію договору №26 від 24.03.2020 року з додатковою угодою № 1 від 07.12.2020 року з яких вбачається, що сума договору №26 від 24.03.2020 року з урахуванням вищезазначеної додаткової угоди становить 781 986,74 грн. з ПДВ. Для усунення даної невідповідності Учасник повинен надати позитивний відгук згідно даного пункту тендерної документації, що підтверджує виконання договору на суму повного виконання договору №26 від 24.03.2020 року в повному обсязі з урахування додаткової угоди. 3. Відповідно до пункту 17 «Інформація про субпідрядника (субпідрядників)» розділу 2 «ВІДОМОСТІ ЗГІДНО СТ. 22 ЗАКОНУ» тендерної документації у складі пропозиції Учасники мають надати: «Учасник у складі тендерної пропозиції надає інформацію про повне найменування, код згідно ЄДРПОУ та місцезнаходження щодо кожного суб’єкта господарювання, якого учасник планує залучати до виконання робіт як субпідрядника в обсязі не менше 20 відсотків від вартості договору про закупівлю, або інформацію у довільній формі щодо незалучення такого (таких) субпідрядника (субпідрядників), та у випадку якщо учасник відповідає в повній мірі кваліфікаційним критеріям, встановленим цією тендерною документацією, та з наданням відповідного документального підтвердження згідно цієї тендерної документації у складі тендерної пропозиції. Зазначена в цій частині інформації у будь-якому випадку надається учасником у складі тендерної пропозиції у випадку залучення субпідрядника (субпідрядників) згідно п. 2.2.2. цього розділу та/або п. 3.1.2. цього розділу, та щодо кожного з таких субпідрядників, в тому числі додатково із зазначенням найменування робіт та орієнтовного співвідношення їх вартості, до виконання яких залучається субпідрядник, у відсотках (або в грошовому виразі) від вартості ціни тендерної пропозиції учасника. У складі тендерної пропозиції Учасника ПП «Інтерра Буд» відсутня інфориація про незалучення Учасником субпідрядника (субпідрядників) якого Учасник планує залучати до виконання робіт як субпідрядника в обсязі не менше 20 відсотків від вартості договору про закупівлю. 4. Відповідно до підпункту 1.9. пункту 1 «Інша інформація» розділу 3 «ІНША ІНФОРМАЦІЯ» тендерної документації у складі пропозиції Учасники мають надати: «Умови оплати виконаних робіт визначено згідно розділу 15 додатку 1 до цієї тендерної документації. Сплата підряднику авансу на придбання і постачання необхідних для виконання робіт матеріалів, конструкцій, виробів не передбачається, отже учасник надає у складі тендерної пропозиції інформацію у довільній формі, що підтверджує згоду такого учасника виконувати роботи згідно цього предмету закупівлі без отримання відповідного авансу на придбання і постачання необхідних для виконання робіт матеріалів, конструкцій, виробів». У складі тендерної пропозиції Учасника ПП «Інтерра Буд» відсутня вищезазначена інформація в довільній формі. Для усунення даної невідповідності Учасник повинен довантажити вищезазначену інформацію в довільній формі. 5. Відповідно до підпункту 2.2. пункту 2 «Кваліфікаційні критерії відповідно до статті 16 Закону, підстави, встановлені згідно п. 44 Особливостей, та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством» розділу 2 «ВІДОМОСТІ ЗГІДНО СТ. 22 ЗАКОНУ» тендерної документації у складі пропозиції Учасники мають надати: (копії документів, що підтверджують наявність трудових відносин між учасником та всіма працівниками, зазначеними в довідці про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, а саме витяги з трудових книжок таких осіб (зокрема сторінка/сторінки, що містить інформацію про ПІБ працівника, а також запис про прийом на роботу) та накази про прийняття на роботу таких осіб, тощо). У складі тендерної пропозиції Учасника ПП «Інтерра Буд» відсутні витяги з трудових книжок таких осіб (зокрема сторінка/сторінки, що містить інформацію про ПІБ працівника, а також запис про прийом на роботу), а також відсутній наказ на прийняття на роботу інженера з охорони праці Долнера Анатолія Вікторовича. Для усунення даної невідповідності Учасник повинен дозавантажити витяги з трудових книжок таких осіб (зокрема сторінка/сторінки, що містить інформацію про ПІБ працівника, а також запис про прийом на роботу) на всих працівників згідно довідки та наказ на прийняття на роботу інженера з охорони праці Долнера Анатолія Вікторовича. 6. Відповідно до підпункту 2.2. пункту 2 «Кваліфікаційні критерії відповідно до статті 16 Закону, підстави, встановлені згідно п. 44 Особливостей, та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством» розділу 2 «ВІДОМОСТІ ЗГІДНО СТ. 22 ЗАКОНУ» тендерної документації у складі пропозиції Учасники мають надати: довідку, складену Учасником у довільній формі, про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, із зазначенням у такій довідці інформації про ПІБ та форму трудових відносин (основне місце роботи або неосновне місце роботи). У файлі «Довідка про працівників.PDF» наданої Учасником у складі пропозиції зазначена посада працівника Швидюк Дмитро Васильович як «головний інженер», а згідно наказу та трудового договору наданих Учасником у складі пропозиції працівник був прийнятий на посаду «виконавця робіт». Для усунення даної невідповідності Учасник повинен відкоригувати інформаційну довідку про наявність працівників або завантажити наказ про переведення вищезазначеного працівника на іншу посаду. 7. Відповідно до абзацу 3 підпункту 2.1. пункту 2 «Кваліфікаційні критерії відповідно до статті 16 Закону, підстави, встановлені згідно п. 44 Особливостей, та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством» розділу 2 «ВІДОМОСТІ ЗГІДНО СТ. 22 ЗАКОНУ» тендерної документації у складі пропозиції Учасники мають надати: «наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю – учасник повинен підтвердити обсяг річного доходу (виручки) у розмірі не меншому, ніж 90% від очікуваної вартості предмета закупівлі згідно оголошення про проведення цієї процедури відкритих торгів». Згідно документу «Фінансова звітність малого підприємства10525.pdf» поданого Учасником у складі пропозиції дохід підприємства за 2022 рік становить 11 785,6 тис. грн., а 90% від очікуваної вартості становить 11 937,429 тис. грн., що не відповідає даній вимозі. Для усунення даної невідповідності Учасник повинен підтвердити отриманий дохід за попередній звітний період в обсязі не менше 11 937,429 тис. грн..» 04 травня 2023 року в межах 24 годин Приватне підприємство "Інтерра Буд" (35824323) дозавантажило до своєї тендерної пропозиції додаткові документи, серед яких Довідка № 04/05/05-т від 04 травня 2023 року про те, що річний дохід підприємства становить 12 728 449, 19 грн. В подальшому протоколом щодо прийняття рішення Уповноваженою особою № 7 від 05.05.2023 року про обрання переможцем ПП "ІНТЕРРА БУД" у закупівлі за процедурою відкритих торгів з особливостями «Капітальний ремонт з впровадженням енергоефективних заходів Ліцею №4 за адресою: вул. Київська, 46, м.Новоград-Волинський, Житомирська область» (1 черга - капітальний ремонт покрівлі)(код ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» - 45453000-7 - Капітальний ремонт і реставрація)», оголошення UA-2023-04-12-009110-a. Скаржник вважає, що Замовник незаконно та протиправно обрав переможцем процедури закупівлі ПП "Інтерра Буд" (35824323), адже були наявні підстави для відхилення тендерної пропозиції у зв’язку з не виправленням виявлених Замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції виходячи з наступного. І. Щодо підстав для відхилення згідно абзацу 4 пп. 1 п. 41 «Особливостей» (Учасник процедури закупівлі не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей) Замовником проводиться процедура закупівлі відкритих торгів з особливостями. Замовником оприлюднено на сайті уповноваженого органу тендерну документацію, що затверджена протоколом уповноваженої особи від 12.04.2023 року. Відповідно до підпункту 3 пункту 2.1. частини 2 «Кваліфікаційні критерії відповідно до статті 16 Закону, підстави, встановлені згідно п. 44 Особливостей, та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством» Розділу 2 «ВІДОМОСТІ ЗГІДНО СТ. 22 ЗАКОНУ» тендерної документації Замовник вимагає від учасників подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям, а саме: наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю – учасник повинен підтвердити обсяг річного доходу (виручки) у розмірі не меншому, ніж 90% від очікуваної вартості предмета закупівлі згідно оголошення про проведення цієї процедури відкритих торгів. Згідно положень пункту 2.2. частини 2 «Кваліфікаційні критерії відповідно до статті 16 Закону, підстави, встановлені згідно п. 44 Особливостей, та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством» Розділу 2 «ВІДОМОСТІ ЗГІДНО СТ. 22 ЗАКОНУ» тендерної документації для підтвердження відповідності учасника кваліфікаційним критеріям, останній повинен надати у складі тендерної пропозиції всі документи згідно переліку, вказаного нижче, а саме: копію фінансової звітності учасника за останній звітний період, яка складається та подається таким учасником згідно положень Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні». Згідно умов оголошення очікувана вартість закупівлі складає 13263810.00 гривень, відповідно учасник повинен був підтвердити обсяг річного доходу (виручки) у розмірі не меншому, ніж 11937429.00 гривень. Тобто умовами тендерної документації встановлено конкретний документальний спосіб підтвердження відповідності встановленому кваліфікаційного критерію «Наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю», а саме надання копії фінансової звітності учасника за останній звітний період, яка складається та подається таким учасником згідно положень Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» де повинно бути зазначено інформацію про те, що обсяг річного доходу (виручки) Учасника складає не менше, ніж 11937429.00 гривень (90% від очікуваної вартості предмета закупівлі згідно оголошення про проведення цієї процедури відкритих торгів). Тендерною документацією не встановлювалось умов, щодо зазначення інформації про дохід із ПДВ чи без ПДВ, не передбачалось надання пояснень щодо порядку визначення вказаного доходу. Умовами тендеру чітко встановлено документальне підтвердження, за допомогою якого встановлюється відповідність кваліфікаційному критерію . Відповідно до наданого Учасником Приватне підприємство "Інтерра Буд" (35824323) Звіту про фінансові результати за 2022 рік (сторінка 2 файлу «Фінансова звітність малого підприємства10525.pdf» архіву «1 Установчі.rar») чистий дохід від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) складає 11 785,6 тис. грн. з одним десятковим знаком, тобто розмір доходу Учасника за попередній період не відповідає встановлено кваліфікаційному критерію «Наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю» На думку Скаржника надана у межах усунення невідповідностей Довідка № 04/05/05-т від 04 травня 2023 року про те, що зазначена у фінансовій звітності сума доходу в 11785600.00 грн. зазначена без ПДВ, а разом з ПДВ складає 14142731.32 грн. не є усуненням невідповідності Учасника та не є належним виконанням умов підпункту 3 пункту 2.1. та пункту 2.2. частини 2 «Кваліфікаційні критерії відповідно до статті 16 Закону, підстави, встановлені згідно п. 44 Особливостей, та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством» Розділу 2 «ВІДОМОСТІ ЗГІДНО СТ. 22 ЗАКОНУ» тендерної документації. Більш того, звертаємо увагу, що Учасник у випадку неможливості виконання умов тендерної документації міг скористатися своїм правом та звернутися до Замовника чи Органу оскарження з метою внесення змін до тендерної документації , однак ніяких вимог, питань чи скарг на умови тендерної документації подано не було тому всі Учасники процедури беручи участь в тендерній закупівлі погодилися із всіма умовами викладеними в тендерній документації та додатках до неї. Враховуючи вищевикладене Замовник при перевірці відповідності тендерних пропозицій умовам тендерної документації повинен був брати до уваги вимоги своєї документації. Отже, всупереч тому, положенням пункту 41 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 Замовником не було відхилено пропозицію ПП "Інтерра Буд" у зв’язку з не виправленням виявлених Замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей. Звертаємо увагу, що протиправність подібних дій Замовника неодноразово було предметом розгляду Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, за результатами розгляду вказаних скарг Колегію сформовано однозначну та сталу практику, згідно якої винесені рішення про неправомірність обрання переможцем процедури закупівлі Учасника, який не виправив невідповідності тендерної пропозиції в частині невідповідності встановленому кваліфікаційному критерію «наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю». Прикладом такого рішення є Рішення №5371-р/пк-пз від 25.04.2023 року. За результатами розгляду вказаної скарги Органом оскарження було встановлено, що у складі Пропозиції Переможця відсутнє підтвердження обсягу річного доходу (виручки) у розмірі не меншому, ніж очікувана вартість предмета закупівлі згідно з оголошенням про проведення цієї процедури відкритих торгів, за останній звітний період. Підсумовуючи вищевказане тендерна пропозиція ПП ""Інтерра Буд" повинна була відхилена на підставі абзацу 4 пп. 1 п. 41 «Особливостей» (Учасник процедури закупівлі не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей). ІІ. Щодо підстав для відхилення згідно абзацу 4 пп. 1 п. 41 «Особливостей» абзацу 2 пп. 2 п. 41 «Особливостей» (тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності у інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 40 Особливостей) Відповідно до підпункту 3.1.1. пункту 3.1. частини 3 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідна технічна специфікація» Розділу 2 «ВІДОМОСТІ ЗГІДНО СТ. 22 ЗАКОНУ» тендерної документації Учасники процедури закупівлі повинні надати в складі тендерної пропозиції документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановленим замовником, в тому числі розрахунок договірної ціни (виконаний з урахуванням положень Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва») згідно вартості тендерної пропозиції учасника, визначеної останнім при поданні такої пропозиції через електронну систему закупівель, а також підтверджуючі розрахунки за статтями витрат договірної ціни, а саме: локальні кошториси на будівельні роботи, підсумкову відомість ресурсів згідно кожного локальнго кошторису на будівельні роботи, та щодо всього обсягу виконання, передбаченого згідно додатку 2 цієї тендерної документації, всі інші розрахунки витрат, вартість яких враховано у складі договірної ціни, при цьому всі зазначені в цьому пункті розрахунки повинні бути виконані з урахуванням положень Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва». Додатково у складі тендерної пропозиції учасник надає передбачені цим пунктом розрахунки у вигляді електронного файлу з програмним розширенням «.imd», «.ims» (або еквівалент), виконаного в програмному комплексі АВК-5, та який придатний для зчитування та обробки з використанням будівельного програмного комплексу, при цьому зміст такого файлу повинен відповідати наданим у складі тендерної пропозиції розрахункам та згідно умов цього пункту. Разом з тим, надана у складі тендерної пропозиції ПП «Інтерра Буд» договірна ціна (файл «Договірна ціна.rtf» архів «5 Кошторисні документи.rar») не відповідає вищезазначеним вимогам тендерної документації. Відповідно до умов тендерної документації договірна ціна є твердою. Відповідно до пункту 5.1 розділу V Настанови з визначення вартості будівництва, затвердженої Наказом Міністерство розвитку громад та територій України від 01.11.2021 №28 (надалі - Настанова) ціна пропозиції учасника процедури закупівлі (договірна ціна) формується на підставі вартості будівельних робіт, до складу якої включаються прямі, загальновиробничі та інші витрати на будівництво об’єкта, прибуток, кошти на покриття адміністративних витрат будівельних організацій, кошти на покриття ризиків у випадках, передбачених у пункті 4.40 цієї Настанови, кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, кошти на сплату податків, зборів, обов’язкових платежів. Згідно з пунктом 4.40 Настанови, кошти на покриття ризиків всіх учасників будівництва призначені на відшкодування: 1) збільшення об’ємів робіт спричиненого виконанням додаткових робіт та витрат, характер і методи виконання яких не можуть бути точно визначені під час проектування та уточнюються в процесі будівництва та виникнення додаткових витрат. 2) збільшення вартості об’єкта будівництва, спричиненого зміною будівельних норм та нормативних документів. Розмір цих коштів визначається на підставі показників, які наведено в додатку 28 цієї Настанови, або на підставі обґрунтовуючих розрахунків. Відповідно до пункту 5.31 Настанови у ціні пропозиції учасника процедури закупівлі (договірній ціні) враховуються кошти на покриття ризиків, пов’язаних з виконанням робіт, що пропонуються, розмір яких залежить від сукупності цілого ряду факторів, у тому числі: 1) стадії проектування; 2) виду будівництва; 3) технічної та технологічної складності об’єкта будівництва, складності виконання будівельних робіт; 4) тривалості будівництва; 5) способів фінансування будівництва; 6) виду договірної ціни, що пропонується за умовами конкурсних торгів. Зазначені кошти враховуються у розмірі, визначеному на підставі обґрунтованих розрахунків підрядника, виходячи з перелічених факторів. При цьому: а) за твердої договірної ціни —в розмірі до 1,5%; б) за динамічної договірної ціни — не враховується. Розмір цих коштів залежить від повноти інформації про об’єкт замовлення та способи виконання робіт, що зменшує небезпеку непередбачених ситуацій на будівельному майданчику при виконанні робіт. Відповідно до пункту 5.33 розділу V Настанови до складу ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни незалежно від її виду) включаються кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, призначені на відшкодування збільшення вартості трудових та матеріально-технічних ресурсів, спричинене інфляцією, яка може відбутися протягом будівництва. Отже, у складі договірної ціни ПП «Інтерра Буд» мали би бути враховані зазначені кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами та надані відповідні розрахунки до них. У складі тендерної пропозиції ПП ""Інтерра Буд" міститься договірна ціна ціна (файл «Договірна ціна.rtf» архів «5 Кошторисні документи.rar»), де зазначено, зокрема: "вид: тверда; кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами: "-"; кошти на покриття ризиків "-". Разом з тим, ПП «Інтерра Буд» в порушення вимог тендерної документації та Настанови зазначених вимог не врахувала, а замовник проігнорував власні вимоги, що встановив, чим порушив принципи здійснення закупівель. Звертаємо увагу, що протиправність подібних дій Замовника неодноразово було предметом розгляду Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, за результатами розгляду вказаних скарг Колегію сформовано однозначну та сталу практику, згідно якої винесені рішення про неправомірність обрання переможцем процедури закупівлі Учасника у якого в договірній ціні відсутні кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами. Останніми прикладами таких рішень є Рішення №5808-р/пк-пз від 02.05.2023 року, Рішення № 5673-р/пк-пз від 01.05.2023 року, Рішення №5477-р/пк-пз від 26.04.2023 року, Рішення №4461-р/пк-пз від 10.04.2023 року та безліч інших. Підсумовуючи вищевказане тендерна пропозиція ПП ""Інтерра Буд" повинна була відхилена на підставі абзацу 4 пп. 1 п. 41 «Особливостей» абзацу 2 пп. 2 п. 41 «Особливостей» (тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності у інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 40 Особливостей). ЩОДО ПОРУШЕНИХ ПРАВ СКАРЖНИКА ТА ПІДСТАВ ДЛЯ ПОДАННЯ СКАРГИ Права Скаржника порушені тим, що Замовником торгів було прийнято протиправне та незаконне рішення про обрання переможцем ПП ""Інтерра Буд". На думку Скаржника Замовником було порушено практично всі принципи публічних закупівель, які закріплені у статті 5 Закону України «Про публічні закупіві», зокрема: добросовісна конкуренція серед учасників, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, недискримінація учасників та рівне ставлення до них, об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі та запобігання корупційним діям і зловживанням. Замовник не зважаючи на явну невідповідність тендерної пропозиції ПП ""Інтерра Буд" умовам тендерної документації, всупереч чинному законодавству, прийняв рішення про визнання переможцем процедури закупівлі та намір укласти договір з ПП ""Інтерра Буд", чим порушив один із головних принципів здійснення закупівель, а саме принцип об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій, що є обов’язком замовника Більш того, на думку Скаржника тут наявні також корупційні складові, адже Скаржником 05.05.2023 року через електрону систему закупівель було повідомлено про невідповідність тендерної пропозиції ПП ""Інтерра Буд" умовам тендерної документації, проте Замовник проігнорував нашу законну вимогу. Складається враження, що Замовник умисно «закриває очі» на невідповідність тендерної пропозиції ПП "Інтерра Буд" умовам тендерної документації, оскільки у випадку відхилення вказаної тендерної пропозиції потенційним переможцем торгів буде наше товариство, що в свою чергу не влаштовує Замовника. Своїми діями, також замовник, порушує права Скаржника, оскільки позбавляє його можливості отримати прибуток, шляхом добросовісного виконання умов договору, що може бути укладений із Замовником. Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом встановлення порушень процедури закупівлі та зобов'язання Замовника скасувати Протокол щодо прийняття рішення Уповноваженою особою № 7 від 05.05.2023 року про обрання переможцем ПП "ІНТЕРРА БУД" у закупівлі за процедурою відкритих торгів з особливостями «Капітальний ремонт з впровадженням енергоефективних заходів Ліцею №4 за адресою: вул. Київська, 46, м. Новоград-Волинський, Житомирська область» (1 черга - капітальний ремонт покрівлі)(код ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» - 45453000-7 - Капітальний ремонт і реставрація)», оголошення UA-2023-04-12-009110-a. Порядок оскарження процедур закупівлі визначений пунктах 52 – 64 Особливостей та ст. 18 Закону. Враховуючи вищевказане, керуючись Особливостями та ст.18 Закону ПРОСИМО: 1. Прийняти скаргу до розгляду. 2. Зобов’язати ЛІЦЕЙ №4 ЗВЯГЕЛЬСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ скасувати протокол щодо прийняття рішення Уповноваженою особою № 7 від 05.05.2023 року про обрання переможцем ПП "ІНТЕРРА БУД" у закупівлі за процедурою відкритих торгів з особливостями «Капітальний ремонт з впровадженням енергоефективних заходів Ліцею №4 за адресою: вул. Київська, 46, м.Новоград-Волинський, Житомирська область» (1 черга - капітальний ремонт покрівлі)(код ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» - 45453000-7 - Капітальний ремонт і реставрація)», оголошення UA-2023-04-12-009110-a.
Дата розгляду скарги: 22.05.2023 13:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 11.05.2023 17:03
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 25.05.2023 14:36
Дата виконання рішення Замовником: 26.05.2023 15:42
Коментар замовника щодо усунення порушень: Ваше рішення виконано шляхом відміни рішення про намір укласти з Учасником ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО «ІНТЕРРА БУД»
Автор: ТОВ "ТЕТЕРІВ-БУДПРОЕКТ", Ковалишина Наталя Анатоліївна +380412420808 teteriv-budproekt@ukr.net
Вимога
Є відповідь

Доповнення до вимоги

Номер: 9026aa8d6d864a178014596060a10be6
Ідентифікатор запиту: UA-2023-04-12-009110-a.c2
Назва: Доповнення до вимоги
Вимога:
Доповнення до скарги рішення Антимонопольного комітету
Пов'язані документи: Учасник
Вирішення: Відповідно до п.5.33 Настанови, До складу ціни пропозиції учасника процедури закупівлі включаються кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, призначені на відшкодування збільшення вартості трудових та матеріально-технічних ресурсів, спричинене інфляцією, яка може відбутися протягом будівництва. Відповідно до умов тендерної документації договірна ціна встановлена твердою, даний об’єкт планується завершити до 31.10.2023 року, оскільки кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, розраховуються виходячи зі строків будівництва, а не включення вищезгаданих ризиків не призводить до збільшення вартості пропозиції Учасника, тобто це втрати, які можуть бути понесені Учасником. Учасник своєю пропозицією зобов’язується виконати весь обсяг робіт, про що надавав гарантійний лист в складі своє тендерної пропозиції. Враховуючи, що Замовник спрямований на максимальну економію та ефективність використання бюджетних коштів та даний розрахунок не впливає на ціну пропозиції Учасника вважаємо Вашу вимогу безпідставною.
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Є відповідь

Вимога щодо скасування рішення про обрання переможця

Номер: 5e7a3e96b0674ffc93bf52622f2e3fb1
Ідентифікатор запиту: UA-2023-04-12-009110-a.a1
Назва: Вимога щодо скасування рішення про обрання переможця
Вимога:
Протокольним рішенням №7 від 05.05.2023 переможцем на закупівлю робіт «Капітальний ремонт з впровадженням енергоефективних заходів Ліцею №4 за адресою: вул. Київська, 46, м.Новоград-Волинський, Житомирська область» (1 черга - капітальний ремонт покрівлі) обрано Приватне підприємство «Інтерра Буд». Вважаємо, що вказане рішення прийняте із порушенням норм чинного законодавства та підлягає скасуванню виходячи із наступного. Так, замовником у п.3.1. розділу 2 тендерної документації чітко зазначено, що учасники процедури закупівлі повинні надати в складі тендерної пропозиції документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановленим замовником, в тому числі наступні документи: 3.1.1. Розрахунок договірної ціни (виконаний з урахуванням положень Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва») згідно вартості тендерної пропозиції учасника, визначеної останнім при поданні такої пропозиції через електронну систему закупівель, а також підтверджуючі розрахунки за статтями витрат договірної ціни, а саме: локальні кошториси на будівельні роботи, підсумкову відомість ресурсів згідно кожного локальнго кошторису на будівельні роботи, та щодо всього обсягу виконання, передбаченого згідно додатку 2 цієї тендерної документації, всі інші розрахунки витрат, вартість яких враховано у складі договірної ціни, при цьому всі зазначені в цьому пункті розрахунки повинні бути виконані з урахуванням положень Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва». Додатково у складі тендерної пропозиції учасник надає передбачені цим пунктом розрахунки у вигляді електронного файлу з програмним розширенням «.imd», «.ims» (або еквівалент), виконаного в програмному комплексі АВК-5, та який придатний для зчитування та обробки з використанням будівельного програмного комплексу, при цьому зміст такого файлу повинен відповідати наданим у складі тендерної пропозиції розрахункам та згідно умов цього пункту. Разом з тим, надана у складі тендерної пропозиції ПП «Інтерра Буд» договірна ціна не відповідає вимогам тендерної документації. Так, відповідно до абз.5 п.5.1 Настанови з визначення вартості будівництва, Ціна пропозиції учасника процедури закупівлі (договірна ціна) формується на підставі вартості будівельних робіт, до складу якої включаються прямі, загальновиробничі та інші витрати на будівництво об’єкта, прибуток, кошти на покриття адміністративних витрат будівельних організацій, кошти на покриття ризиків у випадках, передбачених у пункті 4.40 цієї Настанови, кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, кошти на сплату податків, зборів, обов’язкових платежів. Згідно із п.5.31 Настанови, у ціні пропозиції учасника процедури закупівлі (договірній ціні) враховуються кошти на покриття ризиків, пов’язаних з виконанням робіт, що пропонуються, розмір яких залежить від сукупності цілого ряду факторів. Зазначені кошти враховуються у розмірі, визначеному на підставі обґрунтовувальних розрахунків підрядника, виходячи з перелічених факторів. При цьому: а) за твердої договірної ціни —в розмірі до 1,5%. Відповідно до п.5.33 Настанови, До складу ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни незалежно від її виду) включаються кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, призначені на відшкодування збільшення вартості трудових та матеріально-технічних ресурсів, спричинене інфляцією, яка може відбутися протягом будівництва. Кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, розраховуються виходячи зі строків будівництва, виду будівництва, структури робіт, вартості трудових та матеріально-технічних ресурсів, врахованих у ціні пропозиції учасника процедури закупівлі (договірній ціні), та на підставі на підставі прогнозних індексів цін виробників промислової продукції на наступні періоди, що встановлюються Кабінетом Міністрів України. Відповідно до умов тендерної документації договірна ціна є твердою. Отже, у складі договірної ціни ПП «Інтерра Буд» мали би бути враховані зазначені кошти та надані відповдіні розрахунки до них. Разом з тим, ПП «Інтерра Буд» в порушення вимог тендерної документації та Настанови зазначених вимог не врахувала, а замовник проігнорував власні вимоги, що встановив, чим порушив принципи здійснення закупівель. Аналогічна позиція щодо неврахування учасниками коштів на покриття ризиків та інфляційних втрат при розрахунку договірної ціни зазначена в рішення Антимонопольного комітету України №4460-р/пк-пз від 10.04.2023, оголошення UA-2023-03-15-011334-a (копія надається). Аналогічні порушення допущені і в наступного учасника ПРБФ"КОМУНАЛЬНИК". У звязку із вищевикладеним, замовник повинен скасувати рішення про обрання ПП «Інтерра Буд» переможцем закупівлі. У разі не скасування вказаного рішення та невідхилення тендерної пропозиції ПП «Інтерра Буд» у строк до 09.05.2023 ми будемо змушені оскаржити вказане рішення до Антимонопольного комітету України та повідомити про це Державну аудиторську службу України.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Відповідно до п.5.33 Настанови, До складу ціни пропозиції учасника процедури закупівлі включаються кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, призначені на відшкодування збільшення вартості трудових та матеріально-технічних ресурсів, спричинене інфляцією, яка може відбутися протягом будівництва. Відповідно до умов тендерної документації договірна ціна встановлена твердою, даний об’єкт планується завершити до 31.10.2023 року, оскільки кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, розраховуються виходячи зі строків будівництва, а не включення вищезгаданих ризиків не призводить до збільшення вартості пропозиції Учасника, тобто це втрати, які можуть бути понесені Учасником. Учасник своєю пропозицією зобов’язується виконати весь обсяг робіт, про що надавав гарантійний лист в складі своє тендерної пропозиції. Враховуючи, що Замовник спрямований на максимальну економію та ефективність використання бюджетних коштів та даний розрахунок не впливає на ціну пропозиції Учасника вважаємо Вашу вимогу безпідставною.
Статус вимоги: Відхилено