-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Автоматичний гематологічний аналізатор DH36 в комплекті ( або еквівалент )(код НК 024:2019: 35476 - Аналізатор гематологічний IVD, автоматичний)
Торги відмінено
250 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 250.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 250.00 UAH
Період оскарження:
12.04.2023 15:08 - 18.04.2023 00:00
Вимога
Залишено без розгляду
Дискримінаційні вимоги закупівлі
Номер:
b5cca74abb214ec888671dd194d329a0
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-04-12-008555-a.b1
Назва:
Дискримінаційні вимоги закупівлі
Вимога:
Скарга, вимога Замовнику на дискримінаційні умови закупівлі
12.04.2023 року Замовник Комунальне некомерційне підприємство «Центр первинної медико-санітарної допомоги Чорноострівської селищної ради» оголосив закупівлю: «Код ДК 021:2015– 38430000-8 – «Детектори та аналізатори».
Ознайомившись з тендерною документацією, виявили дискримінаційні вимоги, які суттєво обмежують конкуренцію та порушують права нашої компанії, що вбачається з нижченаведеного.
Відповідно у Додатку №2 до Тендерної документації наведений перелік обладнання, а саме автоматичний гематологічний аналізатор, яке закуповуються Замовником та СУКУПНІ ВИМОГИ до них.
Слід зазначити, що, враховуючи саме СУКУПНІ ВИМОГИ до предмета закупівлі автоматично гематологічний аналізатор, відсутні щонайменше два виробники, обладнання яких відповідають усім в сукупності вимогам тендерної документації (ТД). Зокрема, у сукупності з іншими умовами ТД (Додаток №2) дискримінаційними є наступні вимоги:
Вимога до пункту 6 – Наявність вбудованого термопринтера, має бути розташований на фронтальній (лицевій) панелі аналізатора. Дана вимога є дискримінаційною, оскільки не впливає на саму роботу на аналізаторі, а лише звужує коло потенційних учасників процедури закупівлі. Адже багато виробників гематологічних аналізаторів розміщують термопринтер як на боковій поверхні приладу так і на верхній частині аналізатора.
Теж саме стосується Вимоги до пункту 7 – Наявність комунікаційного інтерфейсу: USB порт (не менше 4 шт.), LAN-інтерфейс розташовані на боковій панелі аналізатора. Дана вимога є дискримінаційною, адже аналогічні вимозі пункту №6 не впливає на роботу на аналізаторі, а лише обмежує коло учасників процедури закупівлі. Виробники обладнання можуть розміщувати дані порти як на боковій частині аналізатора, так і на задній (тильній) частині приладу.
Вимоги до пункту 20 – Контрольний матеріал R&D Systems, CBC-3D, 2 мл (нормальній рівень). Має бути продуктом цільної крові і має бути схожим на свіжу цільну кров після змішування. Наявність в паспорті показників атестованих під запропонований аналізатор (в паспорті має бути назва аналізатору). Кількість атестованих показників – 19. На ринку існує ще багато виробників контрольного матеріалу, який підходить для калібрування автоматичних гематологічних аналізаторів, тому Замовнику не слід обмежуватися лише виробником R&D Systems, та контрольним матеріалом CBC-3D, адже можливо під прилади які будуть запропоновані краще підходитиме інший контрольний матеріал для калібрування. Тому наполегливе прохання дану вимогу прибрати, як дискримінаційну, яка звужує коло потенційних постачальників лише до одного виробника, а натомість зазначити: Контрольний матеріал об’ємом 2-3 мл. (нормальній рівень). Має бути продуктом цільної крові і має бути схожим на свіжу цільну кров після змішування. Наявність в паспорті показників атестованих під запропонований аналізатор (в паспорті має бути назва аналізатору). Кількість атестованих показників – не менше 19.
Таким чином, наявність встановлених Замовником ДИСКРИМІНАЦІЙНИХ СУКУПНИХ ВИМОГ до предмету закупівлі у чинній редакції (так як відсутні ВИРОБНИКИ, які можуть запропонувати медичні вироби саме з такими СУКУПНИМИ вимогами, які включають вимоги в\інших пунктів медико-технічного завдання) позбавляє потенційних учасників можливості прийняти участь у закупівлі, що є дискримінацією та порушенням їхніх прав як учасників.
За таких умов, прийняти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, які запропонують продукцію конкретного виробника, зокрема лише компанія Фармаско, яка є офіційним представником в Україні продукції виробництва Dymind, зокрема гематологічного аналізатора DH-36, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника. Так, вами в Додатку №2 вказано, що можлива подача «еквіваленту» товару, проте наявність описаних вище сукупних дискримінаційних вимог не дає можливості подачі еквіваленту запитуваного товару, адже звужує перелік обладнання лише до моделі аналізатора, вказаного Замовником, а саме гематологічного аналізатора DH-36.
Згідно з частиною першою та четвертою статті 5 Закону закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінація учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону.
Враховуючи вищезазначене, з метою усунення дискримінаційних вимог, керуючись п. п. 52-64 Постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування", ст. ст. 5, 18, 20, 22, Закону України “Про публічні закупівлі”, -
ПРОШУ:
1. Прийняти скаргу на процедуру закупівлі до розгляду: «Код ДК 021:2015– 38430000-8 – «Детектори та аналізатори»». Ідентифікатор закупівлі UA-2023-04-12-008555-a.
2. Встановити викладені у скарзі порушення, допущені Замовником торгів щодо процедури закупівлі UA-2023-04-12-008555-a .
3. Внести зміни або прибрати взагалі зазначені вимоги що є дискримінаційними сукупними вимогами, як описано Скаржником вище.
В разі незадоволення наших законних вимог, ми будемо змушені звертатися із відповідною скаргою до органів АМКУ.
Пов'язані документи:
Учасник
- Вимога Замовнику Чорноострівський ПМСД 15.04.2023 22:13
Дата подачі:
15.04.2023 22:13
Вирішення:
Проаналізувавши Ваше звернення, тендерний комітет не знайшов об’єктивних доказів, стосовно встановлення описаної дискримінації, щодо Додатку №2 до Тендерної документації, П.5 (6) «Медико-технічних характеристик на закупівлю автоматичного гематологічного аналізатора»:
Наявність вбудованого термопринтера, розташованого на фронтальній (лицевій) панелі аналізатора надає змогу вільно обирати місце встановлення обладнання згідно наявних у нас матеріально-технічних умов приміщення та планування, так як наприклад розташування термопринтеру на бічній панелі приладу не дозволяє встановити аналізатор в безпосередній близькості до бокової стіни бо це унеможливить вільний доступ до надрукованого результату. Розташування термопринтеру на верхній панелі аналізатору не дозволяє контролювати коректність друку в реальному часі та є не зручним для користувача, окрім того таке розташування може призводити до накопиченню бруду, або потрапляння рідини в принтер, що може призвести до поломки.
Щодо П.6 (7) «Медико-технічних характеристик на закупівлю автоматичного гематологічного аналізатора»:
Вимога розташування портів на боковій поверхні аналізатору обумовлена характеристиками наявного приміщення де планується встановити обладнання, а також таке розташування забезпечує швидкий та більш зручний доступ для підключення допоміжних приладів: сканеру штрих-кодів, принтеру тощо, а також USB накопичувачів для архівації результатів.
Щодо П.19 (20) «Медико-технічних характеристик на закупівлю автоматичного гематологічного аналізатора»:
У результаті проведеного аналізу ринку було обрано контрольний матеріали R&D Systems, так як він має найменшу кількість синтетичних замінників формених елементів крові у своєму складі і таким чином є більш подібним на людську цільну кров, також цільові значення даного контрольного матеріалу атестовані практично всіма виробниками гематологічних аналізаторів та мають значення навіть для різних версій одного й того ж приладу, що суттєво підвищує точність калібрування та контролю якості.
Крім того, відповідно до пункту 31 ч.1 статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі-Закон) , тендерна документація це документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель.
Згідно пункту 33 ч.1 статті 1 Закону України технічна специфікація до предмета закупівлі - встановлена замовником сукупність технічних умов, що визначають характеристики товару (товарів), послуги (послуг) або необхідні для виконання робіт щодо об'єкта будівництва, що можуть включати показники впливу на довкілля й клімат, особливості проектування (у тому числі щодо придатності для осіб із обмеженими фізичними можливостями), відповідності, продуктивності, ресурсоефективності, безпечності, процедури забезпечення якості, вимоги щодо найменування продукції, під яким вона продається, термінологію, символи, методику випробувань і тестування, вимоги до пакування, маркування й етикетування, інструкції для користувачів, технологічні процеси й технології виробництва на будь-яких етапах життєвого циклу робіт, товару чи послуги;
Зауважуємо, що відповідно до ч.3 статті 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
З огляду на зазначені вище норми Закону, Замовник одноособово визначає необхідні йому технічні характеристики предмета закупівлі.
Також, відповідно до статті 23 Закону технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб'єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент".
Наведені вище обставини свідчать про те, що вимоги зазначені в документації конкурсних торгів не є дискримінаційними та не потребують внесення змін.
Учасник не підтвердив неможливість виконати наведені вище умови Тендерної Документації, а також не надав підтвердження, яким чином наведені вище умови Тендерної Документації порушують його права та законні інтереси, пов'язані з участю у Процедурі закупівлі, у зв’язку з чим відсутні підстави для задоволення Вимоги.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
21.04.2023 15:14