• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Виготовлення проєктно-кошторисної документації по об’єкту: «Капітальний ремонт травматологічного відділення КП «ЛЛІЛ» ЛМР за адресою м. Лубни, вул. П’ятикопа, 26»

Завершена

350 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 750.00 UAH
Період оскарження: 12.04.2023 13:15 - 30.04.2023 00:00
Вимога
Є відповідь

Неправомірна дискваліфікація учасника

Номер: 28f723c0f86c4fa48e3db6b16ea74154
Ідентифікатор запиту: UA-2023-04-12-005189-a.b4
Назва: Неправомірна дискваліфікація учасника
Вимога:
Шановний Замовнику! Згідно Додатку № 1 до тендерної документації на відкриті торги (з особливостями) на закупівлю робіт з Виготовлення проєктно-кошторисної документації по об’єкту: «Капітальний ремонт травматологічного відділення КП «ЛЛІЛ» ЛМР за адресою м. Лубни, вул. П’ятикопа, 26» - учасникам встановлюється кваліфікаційний критерій «Наявність в учасника працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід для виконання робіт з проєктування об’єктів». Довідка про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, складена на фірмовому бланку учасника, згідно Додатку 6. Довідка повинна містити інформацію про посаду працівника, П.І.П., спеціальність, освіта, кваліфікація, загальний досвід роботи за професією (років). Наявність в учасника працівників, які мають необхідні знання та досвід для виконання робіт, згідно предмету закупівлі, документально підтверджується в складі пропозиції наступними документами: Витягами з реєстру будівельної діяльності про Кваліфікаційний сертифікат, на кожного працівника зазначеного у Довідці. Документ повинен бути не більше дев’яностоденної давності від дати подання документа. Додатково Учасник надає копії документів, що підтверджують те, що всі працівники, інформація про яких надана у довідці, працюють на підприємстві Учасника (надати копію наказу або копію іншого документу, що підтверджує факт працевлаштування). По-перше: Замовником НЕ ВСТАНОВЛЕНО жодних конкретних вимог щодо наявності працівників, тому Учасник надає склад виконавців робіт на власний розсуд. По-друге: у вимозі про надання Витягів з реєстру будівельної діяльності прямо сказано про те, що ці Витяги повинні стосуватися інформації про Кваліфікаційний сертифікат на кожного працівника зазначеного у Довідці. В довідці ТОВ «МК-ГРАНД 2015» № 01-05/23-8 від 01.05.2023 року зазначені працівники які мають кваліфікаційні сертифікати та працівники які мають неповну вищу освіту (дана інформація розширено розписана в графі «Спеціальність, освіта та кваліфікація працівника»). Замовник не має жодних підстав вимагати від Учасника відкритих торгів документів, які навіть не можуть існувати. Якщо у працівника не має кваліфікаційного сертифікату то і не може бути Витягу з реєстру будівельної діяльності про Кваліфікаційний сертифікат. По-третє: Відповідно до пункту 40 Особливостей, під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерній пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. Згідно з частиною дев'ятою статті 26 Закону учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей. Учасником надана уточнена довідка (новий документ) про наявність кваліфікованих виконавців, хоча згідно роз’яснень самого Замовника закупівлі, які були надані у відповідь на поставлене питання «в складі тендерної пропозиції учасники мають повне, беззаперечне право надати перелік сертифікованих фахівців, які на їхню думку необхідні для виконання робіт, що являються предметом закупівлі. Замовник зацікавлений в отриманні проєктно-кошторисної документації з позитивним експертним висновком, яка буде виготовлена у відповідності до галузевих норм чинного законодавства України. Тож, з огляду на вищевикладене, замовник не вважає що може бути приводом для дискваліфікації наявність у переліку фахівців наданих учасником - "зайвих фахівців". Заміна документу не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. Замовник знову грубо порушує законодавство про проведення публічних закупівель. І це вже після того як Антимонопольним комітетом України було винесено рішення про неправомірне відхилення тендерної пропозиції ТОВ «МК-ГРАНД 2015». Чому Комунальне підприємство «Лубенська лікарня інтенсивного лікування» Лубенської міської ради Лубенського району Полтавської області, яке є замовником відкритих торгів (з особливостями) на закупівлю робіт з Виготовлення проєктно-кошторисної документації по об’єкту: «Капітальний ремонт травматологічного відділення КП «ЛЛІЛ» ЛМР за адресою м. Лубни, вул. П’ятикопа, 26» нехтує законодавчо встановленими нормами проведення закупівель та вигадує власні причини невідповідності Учасника? Невже попередня вирішення «свавілля замовника» Антимонопольним комітетом не має ніякого впливу на ваші дії? Згідно РІШЕННЯ № 7120-р/пк-пз від 23.05.2023 Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, встановлено про те, що Замовник дозволяє собі вигадувати умови про нібито «відсутність затвердженого технічного завдання». В даному випадку тендерна документація не містила окремої вимоги щодо необхідності надання у складі пропозиції погодженого технічного завдання на проектування, що підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі, установленим Замовником. Чому щоб добитися правомірного винесення рішень Учасник зобов’язаний звертатися до Антимонопольного комітету України? Згідно ст. 164-14 КУпАП відхилення тендерних пропозицій на підставах, не передбачених законом або не у відповідності до вимог закону (безпідставне відхилення) тягнуть за собою накладення штрафу на службових (посадових), уповноважених осіб замовника від тисячі п’ятсот до трьох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. Вимагаємо переглянути рішення Замовника (Протокол від 30.05.2023 року) та винести правомірне рішення щодо учасника закупівлі. В іншому випадку ми знову звернемося за допомогою до АМКУ.
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: 1. По суті питання надати наступну відповідь: Шановний Учаснику, відхилення тендерної пропозиції здійснено з наступних підстав: Абз. 4, пункту 41 Особливостей (в редакції від 19.05.2023р. - абзацу 5 підпункту 1 пункту 44 Особливостей). Згідно інформації зазначеної в вимозі про виправлення невідповідностей (протокол уповноваженої особи від 26.05.2023р.) та Рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 23.05.2023 року № 7120-р/пк-пз. Перелік виявлених невідповідностей: У складі пропозиції ТОВ "МК-ГРАНД 2015" відсутні витяги з реєстру будівельної діяльності про Кваліфікаційний сертифікат на кожного працівника зазначеного у довідці №01-05/23-8 від 01.05.2023р. (додається) про працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, а саме: Черемних О.М., Котеленець К.Ю., Мацензова А.Ю., Тесля Ж.В., Кірсун О.В., Хомін А.І. Посилання на вимогу (вимоги) тендерної документації, щодо якої (яких) виявлені невідповідності: Додаток №1 до тендерної документації «Кваліфікаційні критерії та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників процедури закупівлі установленим критеріям» № Назва кваліфікаційного критерію Спосіб підтвердження кваліфікаційного критерію 1 Наявність в учасника працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід для виконання робіт з проєктування об’єктів Довідка про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, складена на фірмовому бланку учасника, згідно Додатку 6. Довідка повинна містити інформацію про посаду працівника, П.І.П., спеціальність, освіта, кваліфікація, загальний досвід роботи за професією (років). Наявність в учасника працівників, які мають необхідні знання та досвід для виконання робіт, згідно предмету закупівлі, документально підтверджується в складі пропозиції наступними документами: Витягами з реєстру будівельної діяльності про Кваліфікаційний сертифікат, на кожного працівника зазначеного у Довідці. Документ повинен бути не більше дев’яностоденної давності від дати подання документа. Додатково Учасник надає копії документів, що підтверджують те, що всі працівники, інформація про яких надана у довідці, працюють на підприємстві Учасника (надати копію наказу або копію іншого документу, що підтверджує факт працевлаштування). Перелік документів, які повинен подати учасник для усунення виявлених невідповідностей: Витяги з реєстру будівельної діяльності про Кваліфікаційний сертифікат на кожного працівника зазначеного у довідці про працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, а саме: Черемних О.М., Котеленець К.Ю., Мацензова А.Ю., Тесля Ж.В., Кірсун О.В., Хомін А.І. Натомість, учасник не виправив виявлені замовником невідповідності в довідці №01-05/23-8 від 01.05.2023р. про працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, а саме не надав Витяги з реєстру будівельної діяльності про Кваліфікаційний сертифікат на кожного працівника зазначеного у довідці про працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, а саме: Черемних О.М., Котеленець К.Ю., Мацензова А.Ю., Тесля Ж.В., Кірсун О.В., Хомін А.І. Натомість, учасник замінив довідку №01-05/23-8 від 01.05.2023р. про працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід (довідка №26-05/23-3 від 26.05.2023р. – додається) в якій з перелічених працівників наявний тільки Черемних О.М. Враховуючи зазначене, уповноваженою особою було прийнято рішення про відхилення тендерної пропозиції такого учасника з підстав, викладених вище. Відповідно до абз. 4, частини 1, пункту 41 Особливостей (в редакції від 19.05.2023р. – абз. 5, підпункту 1 пункту 44 Особливостей) Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей; Інформація про відхилення тендерної пропозиції, у тому числі підстави такого відхилення (з посиланням на відповідні положення цих особливостей та умови тендерної документації, яким така тендерна пропозиція та/або учасник не відповідають, із зазначенням, у чому саме полягає така невідповідність), протягом одного дня з дати ухвалення рішення оприлюднюється в електронній системі закупівель та автоматично надсилається учаснику процедури закупівлі/переможцю процедури закупівлі, тендерна пропозиція якого відхилена, через електронну систему закупівель.
Статус вимоги: Відхилено
Скарга
Виконана замовником

СКАРГА на неправомірні рішення Замовника (оскарження протоку про відхилення тендерної пропозиції учасника в закупівлі № UA-2023-04-12-005189-a від 05.05.2023 року)

Номер: 3af0b04560aa48719159683c85bdb2c0
Ідентифікатор запиту: UA-2023-04-12-005189-a.a3
Назва: СКАРГА на неправомірні рішення Замовника (оскарження протоку про відхилення тендерної пропозиції учасника в закупівлі № UA-2023-04-12-005189-a від 05.05.2023 року)
Скарга:
Замовником 12.04.2023 року в електронній системі закупівель за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-04-12-005189-a оголошено процедуру закупівлі: Виготовлення проєктно-кошторисної документації по об’єкту: «Капітальний ремонт травматологічного відділення КП «ЛЛІЛ» ЛМР за адресою м. Лубни, вул. П’ятикопа, 26» від Комунальне підприємство "Лубенська лікарня інтенсивного лікування" Лубенської міської ради Лубенського району Полтавської області» за ДК 021:2015 71320000-7 Послуги з інженерного проектування. Ідентифікатор закупівлі: UA-2023-04-12-005189-a, id 63985c0a85b342669f2fcab7d1469fef. Очікувана вартість закупівлі: 350 000, 00 грн. з ПДВ. Замовник закупівлі: Комунальне підприємство "Лубенська лікарня інтенсивного лікування" Лубенської міської ради Лубенського району Полтавської області (далі по тексту - Замовник). Товариство з обмеженою відповідальністю «МК-ГРАНД 2015» (надалі по тексту – Скаржник/ТОВ «МК-ГРАНД 2015») виявив бажання прийняти участь у зазначеній процедурі та подав свою тендерну пропозицію згідно розміщеної Замовником тендерної документації у встановлений строк. Пропозицію ТОВ «МК-ГРАНД 2015» електронною системою було визнано найбільш економічно вигідною і відповідно до цього Замовник відразу перейшов до розгляду тендерної пропозиції ТОВ «МК-ГРАНД 2015». Протоколом від 05.05.2023 уповноваженої особи Замовника про розгляд тендерної пропозиції учасника ТОВ "МК-ГРАНД 2015" (далі — Учасник), яка визначена найбільш економічно вигідною, поданої під час проведення процедури закупівлі Виготовлення проєктно-кошторисної документації по об’єкту: «Капітальний ремонт травматологічного відділення КП «ЛЛІЛ» ЛМР за адресою м. Лубни, вул. П’ятикопа, 26» (Код ДК 021:2015: 71320000-7 Послуги з інженерного проектування)», на відповідність вимогам тендерної документації тендерну пропозицію ТОВ "МК-ГРАНД 2015" було відхилено. Скаржник не погоджується із прийнятим Замовником рішеннями про відхилення тендерної пропозиції Скаржника та вважає, що причини відмови, які вказані в Протоколі від 05.05.2023 уповноваженої особи Замовника про розгляд тендерної пропозиції учасника ТОВ "МК-ГРАНД 2015" є безпідставними та не мають ніякого зв’язку з умовами, які встановлені в Тендерній документації на відкриті торги (з особливостями) по закупівлі: Виготовлення проєктно-кошторисної документації по об’єкту: «Капітальний ремонт травматологічного відділення КП «ЛЛІЛ» ЛМР за адресою м. Лубни, вул. П’ятикопа, 26» (ДК 021:2015 71320000-7 Послуги з інженерного проектування), затвердженої Рішенням уповноваженої особи від «12» квітня 2023 року, нова редакція від «25» квітня 2023 року.
Дата розгляду скарги: 23.05.2023 11:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 12.05.2023 14:09
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 25.05.2023 16:30
Дата виконання рішення Замовником: 26.05.2023 09:11
Коментар замовника щодо усунення порушень: Про скасування рішення, прийнятого під час проведення процедури закупівлі № UA-2023-04-12-005189-a Відповідно до статті 11 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) відповідальною за організацію та проведення процедури закупівлі є уповноважена особа. Рішення уповноваженої особи оформлюються протоколом із зазначенням дати прийняття рішення, який підписується уповноваженою особою. Закупівля здійснюється з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою КМУ від 12.10.22 № 1178. Під час проведення процедури закупівлі уповноваженою особою було прийнято рішення відхилити тендерну пропозицію учасника ТОВ "МК-ГРАНД 2015", код ЄДРПОУ/ІПН: 41291234 процедури закупівлі на підставі абзацу 1 частини 2 пункту 41 Особливостей. Дане рішення було оформлено протоколом від 05.05.2023 року «Про відхилення тендерної пропозиції учасника в закупівлі № UA-2023-04-12-005189-a». Рішенням Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 23.05.2023 року № 7120-р/пк-пз замовника зобов’язано скасувати попередньо прийняте рішення уповноваженої особи. Відповідно до частини 22 статті 18 Закону рішення органу оскарження набирають чинності з дня їх прийняття та є обов’язковими для виконання замовниками, особами, яких вони стосуються. Керуючись вищезазначеними нормами уповноважена особа, вирішила: 1. Скасувати попередньо прийняте рішення уповноваженої особи про відхилення тендерної пропозиції ТОВ "МК-ГРАНД 2015", код ЄДРПОУ/ІПН: 41291234 за процедурою закупівлі – «Виготовлення проєктно-кошторисної документації по об’єкту: «Капітальний ремонт травматологічного відділення КП «ЛЛІЛ» ЛМР за адресою м. Лубни, вул. П’ятикопа, 26» Код за ДК 021:2015: 71320000-7 - Послуги з інженерного проектування.
Автор: ТОВ "МК-ГРАНД 2015", Максим Дмитриченко +380664052785 dmitri4enko_1803@ukr.net
Вимога
Є відповідь

Неправомірна дискваліфікація учасника

Номер: fbc9824e2bdc407eba59edff44e9bf2c
Ідентифікатор запиту: UA-2023-04-12-005189-a.c2
Назва: Неправомірна дискваліфікація учасника
Вимога:
Шановний Замовнику! Згідно п. 1 розділу 5 Тендерної документації на відкриті торги (з особливостями) на закупівлю робіт з Виготовлення проєктно-кошторисної документації по об’єкту: «Капітальний ремонт травматологічного відділення КП «ЛЛІЛ» ЛМР за адресою м. Лубни, вул. П’ятикопа, 26» - якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією(крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. Замовник не може розміщувати щодо одного і того ж учасника процедури закупівлі більше ніж один раз повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, крім випадків, пов’язаних з виконанням рішення органу оскарження. Учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей. Дана умова порушена Замовником торгів та такі дії суперечать п. 40 постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12.10.2022 № 1178 (зі змінами). Крім цього ТОВ «МК-ГРАНД 2015» надано лист № 02-05/23-15 від 02.05.2023 р. про погодження з Завданням на проектування та в заповненому договорі міститься дане технічне завдання з підписом та печаткою уповноваженої особи зі сторони Учасника. Вимагаємо переглянути Рішення замовника щодо відхилення пропозиції Учасника ТОВ «МК-ГРАНД 2015» та надати термін для усунення порушень, адже Протокол від 05.05.2023 р. про відхилення тендерної пропозиції учасника в закупівлі № UA-2023-04-12-005189-а суперечить Тендерній документації та нормам чинного законодавства про здійснення публічних закупівель. В іншому випадку будемо звертатися до АМКУ.
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: 1. По суті питання надати наступну відповідь: Шановний Учаснику, під час перевірки тендерної пропозиції уповноваженою особою було виявлено, що тендерна пропозиція учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. Так, в тендерній документації замовника, а саме: • Вимогою документації торгів було надати у складі тендерних пропозицій інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі, установленим замовником (п. 6 тендерної документації). Учасник не надав погоджене технічне завдання на проектування, що підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі, установленим замовником. • Вимогою документації торгів: згідно Додатку №1 до тендерної документації: «підтвердити наявність в учасника працівників, які мають необхідні знання та досвід для виконання робіт, згідно Завданню на проектування та надати копії витягів та (або) кваліфікаційних сертифікатів, виданих уповноваженими органами (або іншими, визначеними чинним законодавством, документами), на кожного працівника зазначеного у Довідці». Так в Довідці про працівників, які мають необхідні знання та досвід (вих. № 01-05/23-8 від 01.05.2023р.) наданій Учасником, перелік працівників складає 9 осіб, але в складі документів наданих Учасником наявні тільки 3 (три) копії витягів з реєстру будівельної діяльності про Кваліфікаційний сертифікат. Згідно із ч. 16 ст. 29 Закону України «Про публічні закупівлі», усувати невідповідності можна лише в інформації та/або документах: 1) що підтверджують відповідність учасника процедури закупівлі кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 Закону; 2) на підтвердження права підпису ТП та/або договору про закупівлю. В жодних інших документах: ані в банківських гарантіях, ані в технічних специфікаціях, ані в довідках/листах, що не стосуються права підпису чи кваліфікаційних критеріїв, виправляти невідповідності не можна. Не надання Учасником у складі тендерних пропозицій інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі, установленим замовником (п. 6 тендерної документації), а саме погодженого технічного завдання не дає права замовнику застосувати норми п. 40 постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12.10.2022 № 1178 (зі змінами). 2. Відхилити вимогу (скаргу) ID UA-2023-04-12-005189-a.c2
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Вирішена

Акт огляду є незаконною Вимогою

Номер: 4dcd896a5a424c00a332b27bc48d02ad
Ідентифікатор запиту: UA-2023-04-12-005189-a.a1
Назва: Акт огляду є незаконною Вимогою
Вимога:
Передбачена вимога, що обов’язковим є ознайомлення Учасника з об’єктом, з підписанням відповідного акту огляду об’єкта з Замовником. Зазначений акт, підписаний Учасником та Замовником, подається у складі тендерної пропозиції Учасника. Дана вимога є незаконною та дискримінаційною, оскільки порушує право Учасників та наступні принципи закупівель – максимальна економія та ефективність, запобігання корупційним діям, добросовісній конкуренціі серед учасників. Адже після огляду об’єкту інформація про те, які учасники будуть брати участь у закупівлі стає неконфіденційною. Встановлення Замовником дискримінаційної вимоги щодо огляду об’єкту є необгрунтованою та такою, що суперечить вимогам Закону. Адже за таких умов, з підстав, незалежних від суб’єкта господарювання, Замовник може не підписати акт огляду, а також не узгодити з Учасником дату та час виїзду на об’єкт, що в подальшому може стати з незалежних від Учасника торгів підстав причиною відхилення такої Пропозиції, що є дискримінаційним по відношенню до суб’єктів господарювання. Ця вимога направлена саме на те, щоб Виконавці понесли максимум збитків. Адже з ще не отриманих прибутків сплачувати витрати на відрядження, пальне та амортизацію транспорту тільки для подачі пропозиції на тендер є некоректним. Просимо врахувати, що договір буде укладено тільки з одним Учасником, якого визнають переможцем - а поїздки повинні здійснити всі! Тим більше, дана вимога є недопустимою, адже поширення СOVID-19, тільки посилює можливість зловживанням даною Вимогою, адже Замовник зможе не підписувати акт, посилаючись на виникнення обставин які спричиненні вірусним захворюванням, наприклад: відсутність на робочому місці уповноваженої особи. Встановивши вимогу про огляд об’єкта, про що повинно бути документально зафіксовано у вигляді акту обстеження об’єкта за підписами Замовника та Учасника, Замовник СВІДОМО та НАВМИСНО обмежуєте коло учасників, які можуть взяти участь у торгах та можуть бути визнані переможцем торгів. Так як учасники які мають необхідну матеріально-технічну базу, необхідну кількість працівників, досвід надання аналогічних робіт та відповідають всім встановленим вимогам, однак не змогли відвідати об’єкт, не зможуть бути визнані переможцем торгів, оскільки не відповідатимуть даній вимогі, яка встановлена у Тендерній документації. Встановивши дану вимогу Замовник ЦІЛЕСПРЯМОВАНО обмежуєте коло потенційних учасників, які зареєстровані в інших містах та областях. Даний огляд понесе в собі додаткові витрати. Наше підприємство не може відряджати своїх працівників на огляд до Замовників з якими невідомо чи буде заключений договір. Окрім того, на даний момент проведення таких оглядів об’єктів на території України є дещо недоречним та недоцільним. На даний момент на всій території України введено та діє воєнний стан (внаслідок військової агресії Російської Федерації проти України, що стало підставою введення воєнного стану, відповідно до Указу Президента України від 24.02.2022 № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні» затвердженого Законом України від 24 лютого 2022 року № 2102-ІХ (зі змінами, внесеними Указом від 14 березня 2022 року № 133/2022, затвердженим Законом України від 15 березня 2022 року № 2119-ІХ, Указом від 18 квітня 2022 року № 259/2022, затвердженим Законом України від 21 квітня 2022 року № 2212-ІХ, Указом від 17 травня 2022 року № 341/2022, затвердженим Законом України від 22 травня 2022 року № 2263-ІХ, Указом від 12 серпня 2022 року № 573/2022, затвердженим Законом України від 15 серпня 2022 року № 2500-ІХ, Указом від 7 листопада 2022 року № 757/2022, затвердженим Законом України від 16 листопада 2022 року № 2738-ІХ, Указом Президента України «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні» від 06.02.2023 № 59/2023, затвердженим Законом України від 7 лютого 2023 року № 2916-ІХ). Також, обмеження внаслідок поширення на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2» продовжують діяти, їх ніхто не відміняв. Зараз продовжено дію карантину через коронавірус до 30 квітня 2023 року відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України №1423 від 23 грудня 2022 року «Про внесення змін до до розпорядження Кабінету Міністрів України від 25 березня 2020 р. № 338 і постанови Кабінету Міністрів України від 9 грудня 2020 р. № 1236». Вимагаємо вилучити вимогу про огляд об’єкту, як таку що є дискримінаційною, обмежує коло учасників та прямо порушує норми чинного законодавства України у сфері публічних закупівель. Даною дискримінаційною вимогою, Замовник порушує частину першу статті 5 «Про публічні закупівлі», оскільки про максимальну економію Замовник не задумується встановлюючи вимоги до Учасників, які в подальшому призведуть до збільшення витрат понесених Учасниками під час додаткового виїзду на об’єкт. Також додатково повідомляємо, що вимога тендерної документації щодо обов’язкового обстеження об’єкту, була визнана як дискримінаційна рішеннями Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель: 1. Рішення від 13.12.2019 №18550 2. Рішення від 13.05.2020 № 9264 3. Рішення від 29.05.2020 № 10669 4. Рішення від 12.02.2021 № 2596-р/пк-пз Є, є ще багато рішень АМКУ, в яких встановлено, що така вимога замовника є дискримінацією. Навіщо змушувати учасників звертатися до АМКУ, затягувати процедуру закупівлю, коли й так зрозуміло, що скарга учасника щодо огляду об’єкта буде задоволена АМКУ. З огляду на вищевикладене, просимо внести зміни до Тендерної документації. У разі ігнорування даної вимоги, ми змушені будемо звернутися до Антимонопольного комітету України й в фін. Моніторинг
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: 1. По суті питання надати наступну відповідь: Шановний Учаснику, замовником ретельно вивчена практика АМКУ та аргументи наведені Вами. Замовник погоджується, що передбачена вимога - ознайомлення Учасника з об’єктом, з підписанням відповідного акту огляду об’єкта є дискримінаційною, оскільки порушує право Учасників. Встановлення Замовником дискримінаційної вимоги щодо огляду об’єкту є необгрунтованою та такою, що суперечить вимогам Закону. 2. Задовольнити вимогу (скаргу) ID UA-2023-04-12-005189-A.A1 3. Внести відповідні зміни до тендерної документації.
Статус вимоги: Задоволено