• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Автоматичний гематологічний аналізатор

Завершена

250 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 250.00 UAH
Період оскарження: 12.04.2023 12:26 - 17.04.2023 00:00
Вимога
Відхилено

Дискримінаційні умови закупівлі

Номер: ff26f9127b6a4092bec2403bd3eec77e
Ідентифікатор запиту: UA-2023-04-12-004910-a.c1
Назва: Дискримінаційні умови закупівлі
Вимога:
Скарга, вимога 12.04.2023 року Замовник Комунальне некомерційне підприємство «Коломийська інфекційна лікарня Коломийської міської ради Івано-Франківської області» оголосив закупівлю: «Код ДК 021:2015– 38430000-8 – «Детектори та аналізатори». Ознайомившись з тендерною документацією, виявили дискримінаційні вимоги, які суттєво обмежують конкуренцію та порушують права нашої компанії, що вбачається з нижченаведеного. Відповідно у Додатку №3 до Тендерної документації наведений перелік обладнання, а саме автоматичний гематологічний аналізатор, яке закуповуються Замовником та СУКУПНІ ВИМОГИ до них. Слід зазначити, що, враховуючи саме СУКУПНІ ВИМОГИ до предмета закупівлі автоматично гематологічний аналізатор, відсутні щонайменше два виробники, обладнання яких відповідають усім в сукупності вимогам тендерної документації (ТД). Зокрема, у сукупності з іншими умовами ТД (Додаток №3) дискримінаційними є наступні вимоги: Вимога до пункту 6 – Наявність вбудованого термопринтера, має бути розташований на фронтальній (лицевій) панелі аналізатора. Дана вимога є дискримінаційною, оскільки не впливає на саму роботу на аналізаторі, а лише звужує коло потенційних учасників процедури закупівлі. Адже багато виробників гематологічних аналізаторів розміщують термопринтер як на боковій поверхні приладу так і на верхній частині аналізатора. Теж саме стосується Вимоги до пункту 7 – Наявність комунікаційного інтерфейсу: USB порт (не менше 4 шт.), LAN-інтерфейс розташовані на боковій панелі аналізатора. Дана вимога є дискримінаційною, адже аналогічні вимозі пункту №6 не впливає на роботу на аналізаторі, а лише обмежує коло учасників процедури закупівлі. Виробники обладнання можуть розміщувати дані порти як на боковій частині аналізатора, так і на задній (тильній) частині приладу. Вимоги до пункту 20 – Контрольний матеріал R&D Systems, CBC-3D, 2 мл (нормальній рівень). Має бути продуктом цільної крові і має бути схожим на свіжу цільну кров після змішування. Наявність в паспорті показників атестованих під запропонований аналізатор (в паспорті має бути назва аналізатору). Кількість атестованих показників – 19. На ринку існує ще багато виробників контрольного матеріалу, який підходить для калібрування автоматичних гематологічних аналізаторів, тому Замовнику не слід обмежуватися лише виробником R&D Systems, та контрольним матеріалом CBC-3D, адже можливо під прилади які будуть запропоновані краще підходитиме інший контрольний матеріал для калібрування. Тому наполегливе прохання дану вимогу прибрати, як дискримінаційну, яка звужує коло потенційних постачальників лише до одного виробника, а натомість зазначити: Контрольний матеріал об’ємом 2-3 мл. (нормальній рівень). Має бути продуктом цільної крові і має бути схожим на свіжу цільну кров після змішування. Наявність в паспорті показників атестованих під запропонований аналізатор (в паспорті має бути назва аналізатору). Кількість атестованих показників – не менше 19. Таким чином, наявність встановлених Замовником ДИСКРИМІНАЦІЙНИХ СУКУПНИХ ВИМОГ до предмету закупівлі у чинній редакції (так як відсутні ВИРОБНИКИ, які можуть запропонувати медичні вироби саме з такими СУКУПНИМИ вимогами, які включають вимоги в\інших пунктів медико-технічного завдання) позбавляє потенційних учасників можливості прийняти участь у закупівлі, що є дискримінацією та порушенням їхніх прав як учасників. За таких умов, прийняти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, які запропонують продукцію конкретного виробника, зокрема лише компанія Фармаско, яка є офіційним представником в Україні продукції виробництва Dymind, зокрема гематологічного аналізатора DH-36, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника. Згідно з частиною першою та четвертою статті 5 Закону закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінація учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону. Враховуючи вищезазначене, з метою усунення дискримінаційних вимог, керуючись п. п. 52-64 Постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування", ст. ст. 5, 18, 20, 22, Закону України “Про публічні закупівлі”, - ПРОШУ: 1. Прийняти скаргу на процедуру закупівлі до розгляду: «Код ДК 021:2015– 38430000-8 – «Детектори та аналізатори»». Ідентифікатор закупівлі UA-2023-04-12-004910-a. 2. Встановити викладені у скарзі порушення, допущені Замовником торгів щодо процедури закупівлі UA-2023-04-12-004910-a . 3. Внести зміни або прибрати взагалі зазначені вимоги що є дискримінаційними сукупними вимогами, як описано Скаржником вище. В разі незадоволення наших законних вимог, ми будемо змушені звертатися із відповідною скаргою до органів АМКУ.
Пов'язані документи: Учасник
Вирішення: Шановний учасник! Уважно вивчивши вашу Вимогу повідомляємо наступне. Обставини викладені у вашій вимозі не відповідають дійсності, з огляду на наступне. Відповідно до вимоги пункту 31 частини першої статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі-Закон) , тендерна документація це документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель та повинна містити перелік складових, визначених частиною другою статті 22 Закону. Також, зазначаємо, що відповідно до частини третьої статті 22 Закону встановлено, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Враховуючи на зазначене, Замовник самостійно визначає необхідні технічні характеристики предмета закупівлі виходячи зі специфіки предмета закупівлі, керуючись принципами здійснення закупівель та з дотриманням законодавства в цілому. Разом з цим, є незрозумілим, яким чином вимоги тендерної документації на які посилається учасник порушують його права та законні інтереси пов’язанні з участю у процедурі закупівлі та заважають подати пропозиції конкурсних торгів ? Крім того, слід зазначити, що відповідно до статті 23 Закону технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб'єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент". Крім того, щодо вимог Додатку №3 до Тендерної документації зазначаємо наступне: - п.6 термопринтер має бути розташований на фронтальній поверхні аналізатору для запобігання потрапляння дезінфікуючого розчину при обробці поверхонь аналізатора, що може відбуватися, наприклад при розташуванні принтеру на верхній частині аналізатора також це розташування принципове для зручності оператора. - п.7 розташування портів на боковій поверхні має принципове значення як найбільш зручне і ергономічне рішення для підключення периферичних допоміжних приладів клавіатури, принтеру тощо. - п.20 контрольні та калібраційні матеріали R&D є найстабільнішими з представлених на ринку контрольних матеріалів людської крові та має цільові значення для більшості сучасних гематологічних аналізаторів. Враховуючи вищенаведене, жодна норма документації відкритих торгів з особливостями не є дискримінаційною та не потребує внесення змін.
Статус вимоги: Відхилено