• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

Деревина дров'яна непромислового використання: вільха, береза (ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» – 03410000-7 – ДЕРЕВИНА.)

Завершена

725 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 7 250.00 UAH
Період оскарження: 12.04.2023 12:12 - 20.04.2023 00:00
Вимога
Відхилено

Дискримінаційна вимога

Номер: 88e8d0db058a4465a8652cd41c98b268
Ідентифікатор запиту: UA-2023-04-12-004862-a.a1
Назва: Дискримінаційна вимога
Вимога:
Відповідно до Додатку 2 тендерної документації Замовником встановлено: «В складі пропозиції учасник надає сертифікат FSC (Forest Stewardship Council – Лісова наглядова рада) органом сертифікації, надається виключно на підтвердження сертифікації системи ведення лісового господарства. Учасник є суб’єктом господарювання, що займається перепродажем готової продукції – деревини паливної. Підтвердженням цього слугує відповідний КВЕД-2010 згідно відкритої інформації в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань: 46.73 Оптова торгівля деревиною, будівельними матеріалами та санітарно-технічним обладнанням. Я, як фізична особа-підприємець не здійснюю діяльність, що пов’язана із веденням лісового господарства, відтак отримання запитуваного Сертифікату неможливе в силу відсутності предмету сертифікації. Отже, вказана вимога обмежує моє право на участь у процедурі закупівлі. При цьому, предметом закупівлі є товар, а не послуги в лісовій сфері, відтак Замовник не обґрунтував необхідність встановлення явно дискримінаційної вимоги, що дозволить прийняти участь лише державним підприємствам – лісовим господарствам. Окрім цього Замовник порушує мої права на ведення господарської діяльності, що полягає у примушуванні вести діяльність саме лісового господарства з метою отримання копії сертифіката FSC (Forest Stewardship Council – Лісова наглядова рада) органом сертифікації. Зобов’язання Замовника вести свою діяльність на рівні з виробниками товару, які мають змогу отримати відповідні сертифікати FSC порушує наші законні права на ведення господарської діяльності. Нагадуємо, у відповідності зі статтею 42 Конституції України «кожний має право на підприємницьку діяльність, не заборонену законом». Тому підприємства мають право без обмежень приймати рішення і здійснювати самостійно будь-яку діяльність, яка не суперечить чинному законодавству. Держава не має права втручатись у порядок ведення господарської діяльності суб’єктами господарювання, зокрема в частині обмеження вимог щодо свободи укладання договорів із контрагентами. Цивільним кодексом України за статтею 627 передбачено: «Відповідно до статті 6 цього Кодексу сторони є вільними в укладенні договору, виборі контрагента та визначенні умов договору з урахуванням вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, звичаїв ділового обороту, вимог розумності та справедливості». Сертифікат FSC може бути виданий тільки постійному чи тимчасовому лісокористувачу (тобто в 99 % випадків - лісгоспу). Вимога надання такого документа на кожного учасника обмежує конкуренцію на ринку деревини, дискримінуючи всіх ймовірних учасників, окрім деяких лісгоспів, що отримали такий сертифікат. Ця вимога обмежує можливість Учасників, які не є виробниками приймати участь у закупівлі, що суперечить вимогам ЗУ «Про публічні закупівлі», а саме відповідно до ст. 15 ч.2, ч.3 ЗУ “Про захист економічної конкуренції” створюючи умови, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Прошу виключити з тендерної документації ці вимоги або надати чітке роз’яснення щодо надання таких документів учасниками не виробниками товару, який є предметом закупівлі, яке не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій. З огляду на вказане, відповідні вимоги за тендерною документацією підлягають виключенню, як незаконні та дискримінаційні. Керуючись частиною 2 статті 24 ЗУ «Про публічні закупівлі», відповідно до якої Замовник має право з власної ініціативи або у разі усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку органу державного фінансового контролю відповідно до статті 8 цього Закону, або за результатами звернень, або на підставі рішення органу оскарження прошу внести зміни до тендерної документації з усуненням данної вимоги. Залишення даної вимоги без задоволення свідчитиме про порушення з боку Замовника -, таких принципів здійснення закупівель, передбачених статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі», як добросовісна конкуренція серед учасників, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, недискримінація учасників, об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій та буду вимушений подати скаргу до Антимонопольного комітету України.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: FSC® є міжнародною, неурядовою та не комерційною організацією, метою якої є просування відповідального ведення лісового господарства в лісах світу завдяки добровільній лісовій сертифікації. Відповідно лісова сертифікація за схемою FSC підпадає під дію статті 24 “Добровільна оцінка відповідності” Закону України “Про технічні регламенти та оцінку відповідності”. Законодавство України передбачає і заохочує добровільну лісову сертифікації за схемою FSC. Так, стаття 56 Лісового Кодексу України унормовує лісову сертифікацію як оцінку відповідності системи ведення лісового господарства встановленим міжнародним вимогам щодо управління лісами та лісокористування на засадах сталого розвитку. Зазначення міжнародних вимог у законодавстві України на практиці втілюється в дотримання міжнародних стандартів FSC. Свідченням визнання лісової сертифікації є також Програма діяльності Кабінету Міністрів України, яка затверджена Постановою Верховної Ради України від 04.10.2019 р. № 188-IX, що містить ціль 9.7. «Українці зберігають природні екосистеми для нащадків», для якої одним із показників ефективності її досягнення є “збільшення лісистості та сертифікація лісів згідно з вимогами FSC”. Стаття 22 Закону України “Про публічні закупівлі“ передбачає можливість включення до технічної специфікації серед іншого посилання на характеристики, вимоги, передбачені міжнародними або національними стандартами. Таким чином, замовник з метою захисту довкілля має право включати до специфікації предмету закупівель вимогу відповідності предмету закупівель стандартам FSC. Разом із тим, стаття 5 цього закону зазначає, що “Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників“. При цьому визначення, що є дискримінаційною вимогою, та перелік дискримінаційних вимог у законі відсутні. Претензію потенційного учасника тендеру вважаємо необґрунтованою виходячи з таких міркувань: - лише на підставі рішення суду чи АМКУ можна стверджувати, що мало місце застосування дискримінаційної норми; - тендерна документація підготовлена у відповідності до Методичних рекомендацій щодо визначення необхідності та застосування заходів із захисту довкілля до предмета закупівлі (при здійсненні закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади) на виконання статті 22 Закону України “Про публічні закупівлі” не може розглядатися такою, що має спрямований дискримінаційний чи обмежувальних характер (адже це вимога Закону, яка деталізована в Рекомендаціях, а не забаганки Замовника); - пунктом 5 статті 23 Закону України “Про внесення змін до Закону України "Про публічні закупівлі" та деяких інших законодавчих актів України щодо вдосконалення публічних закупівель” передбачено, що “У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам.”; - FSC сертифікат є запобіжником потрапляння деревини незаконного походження в ланцюги постачання продукції завдяки оцінці відповідності незалежними аудиторами. Будь-які інші механізми підтвердження законності походження деревини не мають систем верифікації, як це, наприклад, працює при здійсненні експорту лісоматеріалів з видачою сертифікатів походження (див. Закон України “Про особливості державного регулювання діяльності суб'єктів підприємницької діяльності, пов'язаної з реалізацією та експортом лісоматеріалів”); - усі суб’єкти господарської діяльності, які декларують постачання FSC-сертифікованої продукції та будучи її власником, повинні мати власний сертифікат. Вони стають утримувачами сертифікатів, забезпечуючи цілісність ланцюга постачання від виробника (лісового господарства) до кінцевого споживача. Утримувачі FSC сертифікатів позбавлені права розпорядження ним, зокрема, передавати його чи будь-яких аспектів встановленої відповідності вимогам оцінюваної системи іншій організації (Див. https://ua.fsc.org/ua-ua/newsroom/technical-news/id/525). У Учасника є можливість заключити договір з утримувачем вищезазначеного сертифікату, задля того, щоб підтвердити законність походження деревини.
Статус вимоги: Відхилено
Задовільнена: Ні