• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

ДК 021:2015:38430000-8 Детектори та аналізатори

Найменування замовника: Головне управління Національної поліції в Житомирській області. Категорія замовника: Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, зазначені у п. 1 ч. 1 ст. 2 Закону України "Про публічні закупівлі". Назва предмета закупівлі: ДК 021:2015:38430000-8 Детектори та аналізатори (Газоаналізатор для вимірювання вмісту алкоголю у видихуваному повітрі, в к-ті з мундштуками та мобільний термопринтер)/ Розмір бюджетного призначення та/або очікувана вартість предмета закупівлі:120 000.00 грн. Код економічної класифікації видатків бюджету: 3110. Вид закупівлі: Відкриті торги з особливостями. Орієнтовний початок проведення: квітень 2023 року. Джерело фінансування: кошти органів місцевого самоврядування.

Завершена

120 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 1 200.00 UAH
Період оскарження: 11.04.2023 15:02 - 16.04.2023 00:00
Вимога
Відхилено

Відповідність предмета закупівлі вимогам Європейського стандарту OIML R 126:2012

Номер: d1cd7618f09d46a08c7e567d446872a3
Ідентифікатор запиту: UA-2023-04-11-008202-a.a2
Назва: Відповідність предмета закупівлі вимогам Європейського стандарту OIML R 126:2012
Вимога:
Шановний Замовник, доброго дня! Метою проведення публічних закупівель є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції. Додаток № 2 до тендерної документації «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» містить, серед іншого, вказівку на те, що предмет закупівлі має відповідати вимогам Європейського стандарту OIML R 126:2012, який прийнятий як національний стандарт наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства № 1494 від 30.12.2014 за позначенням ДСТУ OIML R 126:2014 «Доказові аналізатори видихуваного повітря». Так, наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства № 1494 від 30.12.2014 як національний стандарт України ДСТУ OIML R-126:2014 «Доказові аналізатори видихуваного повітря» методом підтвердження прийнято рекомендації міжнародної організації законодавчої метрології OIML R-126:2012. Відповідно до ст. 23 Закону України «Про стандартизацію» національні стандарти та кодекси усталеної практики застосовуються безпосередньо чи шляхом посилання на них в інших документах. Національні стандарти та кодекси усталеної практики застосовуються на добровільній основі, крім випадків, якщо обов’язковість їх застосування встановлена нормативно-правовими актами. Відповідно до ст. 15 Господарського кодексу України у сфері господарювання застосовуються технічні регламенти, стандарти, кодекси усталеної практики та технічні умови. Застосування стандартів, кодексів усталеної практики чи їх окремих положень є обов'язковим для: суб'єктів господарювання, якщо обов’язковість застосування стандартів чи кодексів усталеної практики установлено нормативно-правовими актами; учасників угоди (контракту) щодо розроблення, виготовлення чи постачання продукції, якщо в ній (ньому) є посилання на певні стандарти чи кодекси усталеної практики; виробника чи постачальника продукції, якщо він склав декларацію про відповідність продукції певним стандартам чи застосував позначення цих стандартів у її маркуванні. Разом з тим, Технічні специфікації у складі тендерної документації можуть містити посилання на стандартні характеристики, технічні регламенти та умови, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язані з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними, європейськими стандартами, іншими спільними технічними європейськими нормами, іншими технічними еталонними системами, визнаними європейськими органами зі стандартизації або національними стандартами, нормами та правилами. Що стосується відповідності товару ДСТУ OIML R-126:2014 «Доказові аналізатори видихуваного повітря» та/або OIML R 126:2012 то: - По-перше, така вимога не передбачена діючим законодавством України. - По-друге, відповідність предмета закупівлі вимогам Європейського стандарту OIML R 126:2012, який прийнятий як національний стандарт наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства № 1494 від 30.12.2014 за позначенням ДСТУ OIML R 126:2014 «Доказові аналізатори видихуваного повітря» може підтверджуватися лише сертифікатом відповідності, який видається уповноваженим європейським органом. При цьому, уповноваженим європейським органом можуть бути видані лише сертифікати відповідності до видання 1998 року, але не відповідно до видання 2012 року. Хоча ДСТУ OIML R-126:2014 «Доказові аналізатори видихуваного повітря» як національний стандарт прийнятий саме OIML R 126:2012 (видання 2012 року). Таким чином, на сьогоднішній день відсутній будь-який виробник чи окремий прилад у світі, який отримав сертифікат відповідності OIML R 126:2012 саме видання 2012 року. Реєстр виданих сертифікатів OIML R 126 міститься у відкритому доступі за посиланням: https://www.oiml.org/en/oiml-cs/certificat_view?display=1 Так само, представником Міжнародної організації законодавчої метрології (OIML) надано відповідь стосовно отриманих сертифікатів OIML R 126, відповідно до якої: «OIML R 126:2012 не відповідає критеріям для включення до системи сертифікації OIML (див. OIML B 18:2018 - https://www.oiml.org/en/files/pdf b/b018-e18.pdf), тоді як Видання 1998 року відповідає вимогам. Таким чином, сертифікати можуть бути видані відповідно до видання 1998 року, але не 2012 року. Тому на сайті OIML видані та зареєстровані лише сертифікати за редакцією 1998 року. Будь ласка, зверніть увагу, що R 126 зараз переглядається, і нову редакцію було подано до CIML для затвердження на її засіданні пізніше цього місяця. Якщо нове видання буде схвалено, воно буде включено до OIML-CS і можна буде видати сертифікати на нове видання». Міжнародна організація законодавчої метрології (OIML) є всесвітньою міжурядовою організацією, основною метою якої є гармонізація правил і метрологічного контролю, що застосовуються національними метрологічними службами або суміжними організаціями держав-членів. Міжнародні рекомендації (OIML R), які є типовими правилами, які встановлюють метрологічні характеристики, необхідні для певних засобів вимірювальної техніки, і які визначають методи та обладнання для перевірки їх відповідності. Тобто, вимоги Тендерної документації є необгрунтованими та обмежують коло учасників процедури закупівель. У зв’язку з чим прошу надати роз’яснення, чим зумовлена наявність умови, щодо відповідності предмета закупівлі вимогам Європейського стандарту OIML R 126:2012, який прийнятий як національний стандарт наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства № 1494 від 30.12.2014 за позначенням ДСТУ OIML R 126:2014 «Доказові аналізатори видихуваного повітря»? Та якими документами така відповідність має підтверджуватися? Додатки: 1. Копія відповіді Міжнародної організації законодавчої метрології (OIML) надано відповідь стосовно отриманих сертифікатів OIML R 126.
Пов'язані документи: Учасник Замовник
Вирішення: За Вашим твердженням (заявника даної вимоги) «наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства № 1494 від 30.12.2014 як національний стандарт України ДСТУ OIML R-126:2014 «Доказові аналізатори видихуваного повітря» методом підтвердження прийнято рекомендації міжнародної організації законодавчої метрології OIML R-126:2012». Але, дане твердження не відповідає дійсності, адже стандартів «ДСТУ OIML R-126:2014» та «OIML R-126:2012» (зі знаком тире «R-126») не існує. Щодо предмету тендерної закупівлі існують міжнародні стандарти: • OIML R 126:1998 «Evidential breath analyzers». • OIML R 126:2012 «Evidential breath analyzers», у передмові стандарту зазначено, що ця публікація - посилання на OIML R 126, видання 2012 (E) - була розроблена Технічним підкомітетом OIML TC 17/SC 7 Тестери дихання. Він був схвалений для остаточної публікації Міжнародним комітетом законодавчої метрології на його 47-му засіданні в Бухаресті, Румунія, у жовтні 2012 року та замінює попереднє видання від 1998 року. Його було схвалено Чотирнадцятою Міжнародною конференцією із законодавчої метрології у 2012 році. • OIML R 126-1:2021 «Evidential breath analyzers. Part 1: Metrological and technical requirements», OIML R 126-2:2021 «Evidential breath analyzers. Part 2: Metrological controls and performance tests», OIML R 126-3:2021 «Evidential breath analyzers. Part 3: Test report format». Щодо предмету тендерної закупівлі існують національні стандарти: • ДСТУ OIML R 126:2014 «Доказові аналізатори видихуваного повітря. Частина 1. Метрологічні та технічні вимоги (OIML R 126, edition 2012, IDT), прийнято наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства від 30.12.2014 №1494, статус діючий, • ДСТУ OIML R 126-1:2022 «Доказові аналізатори видихуваного повітря. Частина 1. Метрологічні та технічні вимоги (OIML R 126-1, edition 2021, IDT), прийнято наказом ДП «УкрНДНЦ» від 23.12.2022 №259, статус недіючий; ДСТУ OIML R 126-2:2022 «Доказові аналізатори видихуваного повітря. Частина 2. Метрологічний контроль та випробування на роботоздатність» (OIML R 126-2, edition 2021, IDT), прийнято наказом ДП «УкрНДНЦ» від 23.12.2022 №259, статус недіючий; ДСТУ OIML R 126-3:2022 «Доказові аналізатори видихуваного повітря. Частина 3. Форма звіту про випробування (OIML R 126-3, edition 2021, IDT), прийнято наказом ДП «УкрНДНЦ» від 23.12.2022 №259, статус недіючий. Таким чином як національний стандарт в Україні прийнято саме версію європейського стандарту OIML R 126:2012 (видання 2012 року, а не 1998), тобто український законодавець чітко визначився із версією стандарту, а в Україні чинним є ДСТУ OIML R 126:2014 «Доказові аналізатори видихуваного повітря. Частина 1. Метрологічні та технічні вимоги (OIML R 126, edition 2012, IDT). Відповідно до п.13 та п.20 ст.1 Закону України «Про стандартизацію»: національний стандарт - це стандарт, прийнятий національним органом стандартизації та доступний для широкого кола користувачів; стандарт – це нормативний документ, заснований на консенсусі, прийнятий визнаним органом, що встановлює для загального і неодноразового використання правила, настанови або характеристики щодо діяльності чи її результатів, та спрямований на досягнення оптимального ступеня впорядкованості в певній сфері. Відповідно до ст.23 Закону України «Про стандартизацію»: національні стандарти та кодекси усталеної практики застосовуються безпосередньо чи шляхом посилання на них в інших документах. Відповідно до Сертифікату перевірки типу (за Модулем В) №UA.TR.001 101-17 від 05.10.2017 щодо відповідності предмета закупівлі Технічному регламенту законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки, що виданий ДП «Укрметртестстандарт», зазначено, що Dräger Alcotest 7510 OIML успішно перевірено на відповідність вимогам ДСТУ ОIML 126:2014 «Доказові аналізатори видихуваного повітря» (OІML R 126, edіtіon 2012, ІDT). Відповідно до листа виробника Dräger Safety AG & Co. KGaA від 19.05.2016: «Національні правила щодо використання алкотестерів як доказового пристрою дуже відрізняються. Більшість країн рекомендують OIML R126:1998 або OIML R126:2012 як основу для національних правил. PTB (Німецька національна метрологія) випустила в 2011 році сертифікат з рекомендацією про відповідність Dräger Alcotest 7510 OIML OIML R126:1998. Під час лабораторних досліджень на PTB були перевірені всі специфікації OIML R126:1998. У 2012 році була опублікована нова версія OIML R126. Ми проаналізували відмінності між версіями 1998 та 2012 років. На основі цього аналізу ми зробили додаткові випробування для виконання додаткових вимог нового OIML R126. Всі тести були виконані в незалежній лабораторії. Завдяки цій документації ми досягли державного схвалення для Dräger Alcotest 7510 ES як для доказового алкотестера в Іспанії. Іспанський закон рекомендує тільки OIML R126. Інтерпретація CEM (Іспанська національна метрологія) полягає в тому, що новий затверджений алкотестер повинен відповідати стандарту OIML R126:2012, який є фактичною версією. Ми заявляємо, що Dräger Alcotest 7510 OIML відповідає OIML R126:1998 та OIML R126:2012». Відповідно до наданого виробником витягу з Тестового звіту#414.188.1 Rev.0 від 19.09.2014, що наданий випробувальною лабораторією CEcert GmbH (Німеччина), за підсумком випробування та сертифікації прилад Alcotest 7510 пройшов тести за стандартом OIML R 126:2012. Предмет закупівлі обрано за об`єктивними критеріями, а таке посилання на предмет закупівлі є необхідним та обґрунтованим через позитивний досвід експлуатації таких газоаналізаторів, їх високими експлуатаційними та технічними характеристиками, відповідністю всім сучасним міжнародним вимогам та стандартам, які визнані в Україні. Надання будь-яким учасником пропозиції, що є еквівалентом зазначених вимог або є кращою за запропоновану технічну специфікацію, жодним чином не обмежує добросовісну конкуренцію та створює умови для конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігає проявам корупції у цій сфері. Мета проведення публічних закупівель є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель для отримання замовником надійного довгострокового позитивного технічного та юридичного результату від використання предмету закупівлі та забезпечення високої довіри суспільства до цих результатів. Європейським стандартом OIML R 126 «Доказові аналізатори видихуваного повітря» передбачено застосування портативних доказових аналізаторів видихуваного повітря. Dräger Alcotest 7510 OIML відомі на міжнародному ринку за рахунок практичного застосування продукції тривалий час у підрозділах поліції багатьох країн світу, зокрема, включно у підрозділах поліції України з 2019 року до цього часу, як якісна європейська продукція, що успішно використовується в усьому світі, яка неодноразово була предметом державних закупівель. Dräger Alcotest 7510 OIML мають найкращу судову статистику в Україні щодо визнання результатів судами. Dräger Alcotest 7510 OIML є найсучаснішим алкотестером, був підготовлений для використання та затвердження відповідно до національних правил різних країн світу як газоаналізатор для вимірювання вмісту алкоголю у видихуваному повітрі для забезпечення юридичного доказу відповідно до європейського стандарту OIML R 126. Dräger Alcotest 7510 OIML прийшли в Європі та в світі на заміну скринінговим алкотестерам, як прилади наступного покоління. Де-які режими роботи та опції газоаналізатора для вимірювання вмісту алкоголю у видихуваному повітрі Dräger Alcotest 7510 OIML мають прогресивні відмінності у порівнянні з режимами роботи скринінгових алкотестерів, які відповідають європейському стандарту EN 15964:2011 «Breath alcohol test devices other than single use devices - Requirements and test methods» (ДСТУ EN 15964:2018 «Прилади неодноразового використання для контролю видихуваного повітря. Вимоги та методи випробувань»). Найбільш суттєва відмінність – це можливість виявлення залишкового алкоголю у роті. Зазначене дозволяє виключити вплив на результати вимірювання рівня алкоголю, який дійсно знаходиться у крові особи, яку перевіряють, з боку додаткового алкоголю, який тимчасово залишився на язику, щоках, піднебінні. Така ситуація можлива, наприклад, після приймання ліків із вмістом спирту. У такому випадку при використанні скринінгових алкотестерів результати тесту будуть спотворені та покажуть нібито надто високий вміст алкоголю в крові, хоча у дійсності у крові алкоголю може не бути взагалі, наприклад, після приймання невеликої дози ліків із вмістом спирту. Причина в тому, що у цьому випадку не повністю розсмоктався залишковий алкоголь в роті але суттєво вплинув на результат вимірювання. На дисплеї приладу Dräger Alcotest 7510 OIML у випадку виявлення залишкового алкоголю з`явиться повідомлення «Алкоголь у роті» і перевіряючий повинен повторити нове вимірювання через певний інтервал часу. Прилад Dräger Alcotest 7510 OIML використовує нові технології відбору проб з використанням п`єзодвигуна. Діапазон вимірювання приладу Dräger Alcotest 7510 OIML розширено до 6,00 ‰ (проміле). Сенсор приладу Dräger Alcotest 7510 OIML оснащений спеціальним вбудованим нагрівальним елементом, який запобігає утворенню конденсату і забезпечує швидке і точне вимірювання навіть при низьких температурах. Нижній температурний діапазон вимірювання приладу Dräger Alcotest 7510 OIML досягає мінус 10°С. Вимоги до документування результатів відповідають європейському стандарту OIML R 126. З приладами Dräger Alcotest 7510 OIML використовувати мундштуки Dräger Alcotest Mouthpieces Standard зі зворотним клапаном, які унеможливлюють епідеміологічні ризики від Covid-19 та можливість створення зворотного потоку повітря. Використаний мундштук Dräger Alcotest Mouthpieces Standard вилучається з тримача Dräger Alcotest 7510 OIML з використанням виштовхувача шляхом натискання кнопки у напрямку вгору. З гігієнічних міркувань заборонено торкатись ділянки використаного мундштука, що контактував з ротом особи, яку перевіряють. Захист від несанкціонованої зміни градуювальної характеристики та інших налаштувань Dräger Alcotest 7510 OIML здійснюється за допомогою фіксації важливих подій в спеціальному сервісному журналі подій. Саме тому Dräger Alcotest 7510 OIML має найвищий ступінь захисту серед портативних алкотестерів. Скринінгові прилади не мають вищеперелічених функцій. Відповідно до п.7 розд.1 тендерної документації даної закупівлі учасником у складі тендерної пропозиції, викладені іншими мовами, повинні надаватися разом із їх автентичним перекладом українською мовою; замовник не зобов’язаний розглядати документи, які не передбачені вимогами тендерної документації та додатками до неї та які учасник додатково надає на власний розсуд, у тому числі якщо такі документи надані іноземною мовою без перекладу; у випадку надання учасником на підтвердження однієї вимоги кількох документів, викладених різними мовами, та за умови, що хоча б один з наданих документів відповідає встановленій вимозі, в тому числі щодо мови, замовник не розглядає інший(і) документ(и), що учасник надав додатково на підтвердження цієї вимоги, навіть якщо інший документ наданий іноземною мовою без перекладу. Надане заявником вимоги у додатку листування викладене іноземною мовою без автентичного перекладу українською мовою. Також в Україні діє чинне законодавство, а електронне листування між фізичними особами не є нормативно-правовими актами, що діють на території України. Також була перевірена інформація на офіційному сайті заявника https://sorbpolimer.com.ua/ua, відповідно до якої станом на момент складання цієї відповіді у заявника відсутня будь-яка інформація щодо можливості здійснити постачання будь-якого приладу, що відповідає стандартам OIML R 126:1998, OIML R 126:2012, ДСТУ OIML R 126:2014. Тому, можливо, зазначене може свідчити про неможливість участі у тендері заявника через відсутність реальних пропозицій відповідної якості, яка потрібна заявнику, а також про необгрунтований тиск на замовника закупівлі, здійснення недобросовісної конкуренції, зловживання правами учасників тендерних процедур, спробами зупинити використання сучасних технологій в Україні, зупинити прогрес, змусити замовників використовувати застарілі технології. Окрім цього, відповідно до даних системи Prozorro компанія Dräger Safety AG & Co. KGaA є не єдиним виробником вимірювачів вмісту алкоголю в крові та повітрі, що видихається, які постачалися в Україну та відповідають стандарту OIML R 126, про що свідчить закупівля https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2017-07-24-001325-b. Оголошення про проведення цієї закупівлі розроблено замовником з врахуванням вимог Наказу МВС України та МОЗ України від 09.11.2015 №1452/735 «Про затвердження Інструкції про порядок виявлення у водіїв транспортних засобів ознак алкогольного, наркотичного чи іншого сп’яніння або перебування під впливом лікарських препаратів, що знижують увагу та швидкість реакції», постанови Кабінету міністрів України від 13.01.2016 №94 «Про затвердження Технічного регламенту законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки», постанови Кабінету Міністрів України від 02.10.2013 №753 «Про затвердження Технічного регламенту щодо медичних виробів» та відповідно до вимог європейського стандарту OIML R 126:2012, що прийнятий в Україні як національний стандарт ДСТУ OIML R 126:2014. Отже, всі вимоги Закону України «Про публічні закупівлі», у тому числі ст.5 та ч.3 ст.22, ч.4 ст.23 під час організації цієї публічні закупівлі дотримані. При цьому зазначаємо, що відповідно до ч.1 ст.39 Господарського кодексу України споживачі, які перебувають на території України, під час придбання, замовлення або використання товарів (робіт, послуг) з метою задоволення своїх потреб мають право, зокрема, на належну якість товарів (робіт, послуг). Отже, замовник даної закупівлі, має законне право на належну якість товару, що є предметом закупівлі, та сформулював свої вимоги в Оголошенні на закупівлю. Участь в даній закупівлі може прийняти будь-яка юридична особа або фізична особа-підприємець. Відповідно до ст.19 Конституції України правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. З огляду на викладене, замовник залишає свої вимоги до предмета закупівлі незмінними.
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Відхилено

Відповідність предмета закупівлі вимогам Технічного регламенту щодо медичних виробів

Номер: ffafa0987e8a44549c647edd041d5ad0
Ідентифікатор запиту: UA-2023-04-11-008202-a.b1
Назва: Відповідність предмета закупівлі вимогам Технічного регламенту щодо медичних виробів
Вимога:
Шановний Замовник, доброго дня! Відповідно до ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник зобов’язаний дотримуватися принципів здійснення публічних закупівель, визначених цією статтею. Відповідно до ч. 3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Відповідно до ч. 4 ст. 23 Закону України «Про публічні закупівлі» Технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз «або еквівалент». При цьому, метою проведення публічних закупівель є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції. Додаток № 2 до тендерної документації «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» містить, серед іншого, вказівку на те, що предмет закупівлі має відповідати вимогам Технічного регламенту щодо медичних виробів, затвердженого постановою КМУ від 02 жовтня 2013 року №753. При цьому, відповідно до Порядку направлення водіїв транспортних засобів для проведення огляду з метою виявлення стану алкогольного, наркотичного чи іншого сп’яніння або перебування під впливом лікарських препаратів, що знижують увагу та швидкість реакції, і проведення такого огляду, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17 грудня 2008 року № 1103: «Огляд водіїв проводиться поліцейським на місці зупинки транспортного засобу з використанням спеціальних технічних засобів (законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки, які відповідають вимогам законодавства про метрологію та метрологічну діяльність)». Тобто спеціальні технічні засоби - Алкотестери мають відповідати лише вимогам Технічного регламенту законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13.01.2016 року № 94. Таким чином, умова щодо відповідності предмета закупівлі вимогам Технічного регламенту щодо медичних виробів суперечить положенням Закону України «Про публічні закупівлі» не передбачена діючим законодавством та є дискримінаційною і обмежує коло учасників, які можуть взяти участь у процедурі публічних закупівель. У зв’язку з чим прошу надати роз’яснення, чим зумовлена наявність умови, щодо відповідності предмета закупівлі вимогам Технічного регламенту щодо медичних виробів?
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: Відповідно до ч.4 ст.23 Закону України «Про публічні закупівлі» назва предмета цієї закупівлі зазначена без посилання на конкретні марку чи виробника, а саме: «ДК 021:2015:38430000-8 Детектори та аналізатори». Додаток №2 до тендерної документації «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» містить вимогу «Газоаналізатор для вимірювання вмісту алкоголю у видихуваному повітрі Dräger Alcotest 7510 ОIML, або еквівалент в комплекті: мундштуки (к-сть 173). Мобільний термопринтер Dräger Mobile, або еквівалент», що збігається з вимогами вищезазначеної статті. Таке посилання є необхідним та обґрунтованим через позитивний досвід експлуатації газоаналізаторів Dräger Alcotest 7510 ОIML з 2019 року до цього часу, їх високими експлуатаційними та технічними характеристиками, відповідністю всім сучасним міжнародним вимогам та стандартам, які визнані в Україні. Надання будь-яким учасником пропозиції, що є еквівалентом зазначених вимог або є кращою за запропоновану технічну специфікацію, жодним чином не обмежує добросовісну конкуренцію та створює умови для конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігає проявам корупції у цій сфері. Мета проведення публічних закупівель є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель для отримання замовником надійного довгострокового позитивного технічного та юридичного результату від використання предмету закупівлі та забезпечення високої довіри суспільства до цих результатів. Відповідно до «Порядку направлення водіїв транспортних засобів для проведення огляду з метою виявлення стану алкогольного, наркотичного чи іншого сп’яніння або перебування під впливом лікарських препаратів, що знижують увагу та швидкість реакції, і проведення такого огляду», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.12.2008 року №1103 в поточній редакції (далі – Порядок-1103): «Огляд водіїв на місці зупинки транспортного засобу проводиться поліцейським на місці зупинки транспортного засобу з використанням спеціальних технічних засобів (законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки, які відповідають вимогам законодавства про метрологію та метрологічну діяльність)». Наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 05.02.2019 №159 (далі - Наказ №159) затверджено національний класифікатор НК 024:2019 «Класифікатор медичних виробів» (далі - НК 024:2019), який розроблено за замовленням МОЗ України. У поточній редакції 2 від 25.10.2021 у Вступі зазначено: «Класифікатор медичних виробів розроблено з метою уніфікації технічної, економічної і соціальної інформації, ідентифікації медичних виробів у відповідності до системи загальновизнаних міжнародних дескрипторів». «Об’єктами класифікації, є вироби, на які поширюється дія Технічного регламенту щодо медичних виробів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 02.10.2013 №753, Технічного регламенту щодо медичних виробів для діагностики in vitro, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 02.10.2013 №754, Технічного регламенту щодо активних медичних виробів, які імплантують, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 02.10.2013 №755. Класифікатор медичних виробів гармонізовано з міжнародною номенклатурою медичних виробів Global Medical Device Nomenclature (далі – GMDN)». НК 024:2019 містить інформацію щодо коду та назви медичного виробу, а саме: «код 36041, Аналізатор для вимірювання концентрації алкоголю (алкотестер). Портативний інструмент, що працює від акумуляторної батареї, призначений для вимірювання та документування концентрації алкоголю в людському диханні в точці догляду». Частиною 1 ст.3 Закону України «Про метрологію та метрологічну діяльність» від 05.06.2014 №1314-VII (Закон-1314-VII) встановлено, що законодавство України про метрологію та метрологічну діяльність складається з цього Закону та інших нормативно-правових актів, що регулюють відносини в цій сфері. Статтею 3 Закону-1314-VII встановлено, що до сфери законодавчо регульованої метрології належать, зокрема, такі види діяльності як: п.1) «забезпечення захисту життя та охорони здоров’я громадян», п.5) «контроль безпеки дорожнього руху та технічного стану транспортних засобів», п.12) «роботи, що виконуються за дорученням органів досудового розслідування, органів прокуратури та судів». Постановою Кабінету Міністрів України від 04.06.2015 №374 затверджено «Перелік категорій законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки, що підлягають періодичній повірці» (далі – Перелік-374-2015-п) згідно якого до категорій законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки (що підлягають періодичній повірці) належать: • п.3 «Аналізатори медичного призначення: біохімічні; гематологічні; електролітів та газу в крові; імуноферментні; флуоресцентні; хемілюміносцентні; електрохімічні» із сферою застосування «забезпечення захисту життя та охорони здоров’я громадян» відповідно до п.1) ст.3 Закону-1314-VII; • п.13 «Вимірювачі вмісту алкоголю в крові та повітрі, що видихається» із сферами застосування «контроль безпеки дорожнього руху та технічного стану транспортних засобів» відповідно до п.5) ст.3 Закону-1314- VII та «роботи, що виконуються за дорученням органів досудового розслідування, органів прокуратури та судів» відповідно до п.12) ст.3 Закону-1314- VII. Тому медичні вироби з функцією вимірювання газоаналізатори Dräger Alcotest 7510 ОIML з електрохімічним сенсором, що відповідають Технічному регламенту щодо медичних виробів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №753 від 02.10.2013 (далі – ТР-753), також є законодавчо регульованими засобами вимірювальної техніки, які відповідають вимогам законодавства про метрологію та метрологічну діяльність та Порядку-1103. Отже, Ваше твердження, що спеціальні технічні засоби - Алкотестери мають відповідати лише вимогам Технічного регламенту законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13.01.2016 року №94 (далі – ТР-94), є помилковим. Також, відповідно до п.9 Загальної частини ТР-753: медичний виріб – це, зокрема, будь-який виріб, що застосовується, призначений виробником для застосування з метою забезпечення діагностики, моніторингу, лікування, полегшення або компенсації стану здоров’я пацієнта в разі травми або інвалідності, що є важливим у разі травм під час аварій, дорожньо-транспортних пригод, тощо. Окрім цього, згідно пункту 6 розділу I «Інструкції про порядок виявлення у водіїв транспортних засобів ознак алкогольного, наркотичного чи іншого сп’яніння або перебування під впливом лікарських препаратів, що знижують увагу та швидкість реакції», що затверджена спільним наказом МВС України та МОЗ України №1452/735 від 09.11.2015 (далі - Інструкція), встановлено, що огляд на стан сп’яніння проводиться: поліцейським на місці зупинки транспортного засобу з використанням спеціальних технічних засобів, дозволених до застосування МОЗ та Держспоживстандартом (далі – спеціальні технічні засоби); лікарем закладу охорони здоров’я (у сільській місцевості за відсутності лікаря – фельдшером фельдшерсько-акушерського пункту, який пройшов спеціальну підготовку). Згідно з пунктом 1 розділу II Інструкції за наявності ознак, передбачених пунктом 3 розділу І цієї Інструкції, поліцейський проводить огляд на стан сп’яніння за допомогою спеціальних технічних засобів, дозволених до застосування МОЗ та Держспоживстандартом. Враховуючи викладене, умова щодо відповідності предмета закупівлі вимогам ТР-753 не суперечить положенням Закону України «Про публічні закупівлі», не є дискримінаційною, не обмежує коло учасників, які можуть взяти участь у процедурі публічних закупівель за умови наявності у них реальних якісних конкурентних пропозицій. Також зазначена умова встановлює обгрунтовані вимоги, що дозволяють підтримувати високий рівень довіри суспільства до діяльності поліцейських, що проводять огляд на стан сп’яніння, та забезпечують необхідні санітарно-гігієнічні норми у період епідемій Covid-19 та інших захворювань через використання медичних виробів, що пройшли відповідну перевірку. Оголошення про проведення цієї закупівлі розроблено замовником з врахуванням вимог Наказу МВС України та МОЗ України від 09.11.2015 №1452/735 «Про затвердження Інструкції про порядок виявлення у водіїв транспортних засобів ознак алкогольного, наркотичного чи іншого сп’яніння або перебування під впливом лікарських препаратів, що знижують увагу та швидкість реакції», постанови Кабінету міністрів України від 13.01.2016 №94 «Про затвердження Технічного регламенту законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки», постанови Кабінету Міністрів України від 02.10.2013 №753 «Про затвердження Технічного регламенту щодо медичних виробів» та відповідно до вимог європейського стандарту OIML R 126:2012, що прийнятий в Україні як національний стандарт ДСТУ OIML R 126:2014. Отже, всі вимоги Закону України «Про публічні закупівлі», у тому числі ст.5 та ч.3 ст.22, ч.4 ст.23 під час організації цієї публічні закупівлі дотримані. При цьому зазначаємо, що відповідно до ч.1 ст.39 Господарського кодексу України споживачі, які перебувають на території України, під час придбання, замовлення або використання товарів (робіт, послуг) з метою задоволення своїх потреб мають право, зокрема, на належну якість товарів (робіт, послуг). Отже, замовник даної закупівлі, має законне право на належну якість товару, що є предметом закупівлі, та сформулював свої вимоги в Оголошенні на закупівлю. Участь в даній закупівлі може прийняти будь-яка юридична особа або фізична особа-підприємець. Відповідно до ст.19 Конституції України правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. З огляду на викладене, замовник залишає свої вимоги до предмета закупівлі незмінними.
Статус вимоги: Відхилено