-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Автомобільний бензин А-95, дизельне паливо, згідно коду CPV за ДК 021:2015 код 09130000-9 Нафта і дистиляти
Завершена
6 513 215.00
UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 32 566.08 UAH
мін. крок: 0.5% або 32 566.08 UAH
Період оскарження:
10.04.2023 18:56 - 15.04.2023 00:00
Вимога
Відхилено
Оскарження дискримінаційних умов ТД
Номер:
949cb838e465457ab3779cc1dbad4075
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-04-10-011692-a.a1
Назва:
Оскарження дискримінаційних умов ТД
Вимога:
Замовник вимагає: У разі, якщо Учасник є партнером власника (емітента) товару (талонів/скретч-карток на пальне), що закуповується замовником, у складі тендерної пропозиції Учасником надається лист/інший документ від власника (емітента) товару (талонів/скретч-карток на пальне), який засвідчує право Учасника здійснювати реалізацію товару стороннім організаціям.
Вищенаведена вимога є обмежувальним інструментом та встановлена умисно з ціллю перемоги конкретної компанії та підлягає вилученню.
Оскільки найдоцільнішою правовою формою регулювання господарських відносин з постачання продукції є договір поставки.
Договір є основоположним правовим документом, укладеним згідно норм та вимог чинного законодавства, умови якого є обов'язковими для його сторін, а тому не потребує додаткового гарантування у вигляді листів, гарантій довідок. Саме договір є найсуворішою формою відповідальності між партнером та учасником – оскільки в ньому передбачені взаємні обов'язки сторін, відповідальність за невиконання цих обов'язків. Лист, який вимагає Замовник, не має жодної правової визначеності та не існує юридичної відповідальності за невиконання листа.
Підтвердженням наявності спроможності здійснювати відпуск палива за талонами, емітентом яких є партнер учасника – є партнерський договір, який містить всю вимагаєму Замовником інформацію, зокрема про строк дії права на реалізацію палива, зразки паливних карток та талонів, за яким буде здійснюватися реалізація палива.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
14.04.2023 22:48
Вирішення:
Доброго дня! Відповідно до вимог чинного законодавства, що регулює відносини у сфері публічних закупівель, на Замовника покладено обов’язок щодо дотримання принципів здійснення публічних закупівель визначених статтею 5 Закону України “Про публічні закупівлі” (далі – Закон).
Тендерну документацію розроблено відповідно вимог Закону з урахуванням положень постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 “Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування” (далі — Особливості) з дотриманням основних принципів здійснення публічних закупівель: добросовісна конкуренція серед учасників, максимальна економія, ефективність та пропорційність, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, недискримінація учасників та рівне ставлення до них, запобігання корупційним діям і зловживанням.
Відповідно до частини 3 статті 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, яку замовник вважає за необхідне, тобто має право включити до тендерної документації.
Згідно пункту 1 “Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції” розділу ІІІ “Інструкція з підготовки тендерної пропозиції” учасником у складі тендерної пропозиції подається в тому числі документальне підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі — згідно з Додатком 4 до тендерної документації;
Однією із вимог Додатку 4 до тендерної документації визначено, що учасник у складі своєї тендерної пропозиції повинен надати довідку у довільній формі, в якій зазначається інформація стосовно того, чи є учасник емітентом талонів або скретч-карток на паливо чи ні (з відображення назви емітента талонів та коду ЄДРПОУ) та зразки талонів або скретч-карток на підставі яких буде здійснюватись відпуск палива для заправлення автотранспорту замовника. У разі, якщо Учасник є партнером власника (емітента) товару (талонів/скретч-карток на пальне), що закуповується замовником, у складі тендерної пропозиції Учасником надається лист/інший документ від власника (емітента) товару (талонів/скретч-карток на пальне), який засвідчує право Учасника здійснювати реалізацію товару стороннім організаціям.
Мета встановлення такої вимоги Замовником — вибір надійного постачальника, із підтвердженням спроможності виконання зобов’язань за договором, який буде укладено за результатами проведення процедури закупівлі.
Слід зауважити, що отримання інформації від партнера учасника за запитом третьої особи, якою в даному випадку виступає Замовник, є неможливим, оскільки не має під собою правового підґрунтя, яке б слугувало достатньою підставою для надання такої інформації суб’єктом господарювання (партнером учасника), оскільки відповідно до вимог чинного законодавства, така інформація може носити конфіденційний характер і поширюються за бажанням такого суб’єкта господарювання або надається за запитом правоохоронних чи контролюючих органів виключно у випадках встановлених чинним законодавством України.
Відповідно до статті 21 Закону України “Про інформацію”, конфіденційна інформація разом із службовою та таємною інформацією належить до інформації з обмеженим доступом.
Підставою для визначення інформації конфіденційною є бажання фізичної чи юридичної особи вважати певну інформацію про неї чи інформацію, що знаходиться у її володінні, конфіденційною.
Що стосується конфіденційної інформації для юридичної особи, то це інформація, яка міститься в договорах, контрактах, листах, звітах, аналітичних матеріалах, виписках з бухгалтерських рахунків, схемах, графіках, специфікаціях і інших документах, що фігурують в діяльності юридичної особи.
З наведеного вбачається, що реалізувати можливість на отримання інформації від партнера, який є власником (емітентом) товару, Учасником про право реалізації останнім такого, Замовник може виключно встановивши вимогу про надання учасником у складі своєї тендерної пропозиції відповідного листа/іншого документа від власника (емітента) товару, а не партнерського договору, який містить конфіденційну інформацію останнього.
Відповідно до вимог чинного законодавства інформація про господарську діяльність суб’єкта господарювання по своїй суті є комерційною таємницею, яку такий суб’єкт господарювання має право не надавати без достатніх правових підстав правового обґрунтування необхідності.
Отже, вимога Замовника щодо надання у своїй тендерній пропозиції листа/іншого документа від власника (емітента) товару (талонів/скретч-карток на пальне), який засвідчує право Учасника здійснювати реалізацію товару стороннім організаціям, який закуповується Замовником, не є дискримінаційною у розумінні вимог Закону, оскільки не обмежує прав потенційних учасників закупівлі, а відтак у діях Замовника відсутні ознаки не дотримання принципу недискримінації, що в свою чергу свідчить про неухильне дотриманням вимог Закону.
Враховуючи вищевикладене відсутні підстави для задоволення вимоги учасника про внесення змін до тендерної документації, як такої що не ґрунтується на вимогах Закону.
Статус вимоги:
Відхилено