• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Послуги з поточного ремонту елементів благоустрою (Гірка "Крим" (фанер.поручень), пісочниця ПО-4.03 (1,2*1,2*0,3), карусель "Весела карусель" КО-4.04) на об’єкті благоустрою: просп. Слобожанський, буд. 82, м. Дніпро

Завершена

124 700.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 1 247.00 UAH
Період оскарження: 10.04.2023 13:25 - 16.04.2023 00:00
Скарга
Залишено без розгляду

Скарга на умови тендерної документації

Номер: dbce8b64c9454331afcd548d64331a61
Ідентифікатор запиту: UA-2023-04-10-005858-a.a2
Назва: Скарга на умови тендерної документації
Скарга:
Уповноважений орган оскарження: Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, 03035, Україна, м. Київ, вул. Митрополита В. Липківського, 45, тел.: (044) 594-64-13, www.amcu.gov.ua, код ЄДРПОУ: 00032767 Замовник:КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО "РОЗВИТОК ТЕРИТОРІЙ МІСТА" ДНІПРОВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ, 49000, Україна , Дніпропетровська обл., місто Дніпро, пр.Яворницького Дмитра, будинок 75 а, тел.: +380974042440 lkupianenko42@gmail.com код ЄДРПОУ: 24241808 Скаржник:ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «МЕТАЛ ВОРК» 49000, Україна , Дніпропетровська обл., місто Дніпро, Любарського, будинок 98 тел.: (063) 950-33-07, (095) 346-44-91, metalworksdp@gmail.com, код ЄДРПОУ: 44646265 Ідентифікатор закупівлі:UA-2023-04-10-005858-a СКАРГА що стосується тендерної документації замовника, яка суперечить законодавству у сфері публічних закупівель через наявність в ній вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників і внаслідок чого порушено права та законні інтереси ТОВ «МЕТАЛ ВОРК» під час проведення процедури закупівлі Послуги з поточного ремонту елементів благоустрою (Гірка "Крим" (фанер.поручень), пісочниця ПО-4.03 (1,2*1,2*0,3), карусель "Весела карусель" КО-4.04) на об’єкті благоустрою: просп. Слобожанський, буд. 82, м. Дніпро, оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2023-04-10-005858-a 10 квітня 2023 рокуКОМУНАЛЬНИМ ПІДПРИЄМСТВОМ "РОЗВИТОК ТЕРИТОРІЙ МІСТА" ДНІПРОВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ (надалі за текстом – Замовник) оприлюднено оголошення про закупівлю ID: UA-2023-04-10-005858-a, за предметом «Послуги з поточного ремонту елементів благоустрою (Гірка "Крим" (фанер.поручень), пісочниця ПО-4.03 (1,2*1,2*0,3), карусель "Весела карусель" КО-4.04) на об’єкті благоустрою: просп. Слобожанський, буд. 82, м. Дніпро» (надалі за текстом – Закупівля). ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «МЕТАЛ ВОРК» (надалі за текстом – Скаржник) має намір взяти участь у зазначеній закупівлі та подати свою пропозицію у відповідності з вимогами тендерної документації Замовника. Однак, Замовником у тендерній документації та додатках до неї, яка затверджена ПротоколомУповноваженої особи№ 4 від 10.04.2023 року, встановлено низку вимог, які не узгоджуються з вимогами Закону України «Про публічні закупівлі» й дискримінаційних вимог, які штучно обмежують коло потенційних учасників і, як наслідок, обмежують конкуренцію у цій закупівлі. Це не тільки грубо порушує принцип здійснення публічних закупівель та недискримінації учасників, оголошений статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), а саме - принцип недискримінації учасників та рівного ставлення до них, а також створює низку штучних перешкод для нашої участі у закупівлі, як потенційному учаснику. Ці перешкоди порушують положення Закону, законні права та інтереси Скаржника і унеможливлюють нашу участь у цій закупівлі, виходячи з наступного. 1. ЗгідноДодатку 2. «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі — технічні вимоги до предмета закупівлі», Тендерної документації Замовник зазначає про те, що «З метою одержання всієї інформації, яка може бути необхідною для підготовки Тендерної пропозиції, Учасник в період уточнень має обстежити об’єкт благоустрою, на якому має надаватися послуга, виконати необхідні огляди та подати в складі пропозиції довідку або акт про огляд об’єкту благоустрою, за підписом представника Замовника, датою огляду об’єкта благоустрою. Витрати, пов’язані з таким відвідуваннями та отриманням інформації, покладаються на учасника та не враховуються у ціну тендерної пропозиції. Вважаємо, що Замовник безпідставно встановив вищезазначену умову у його тендерній документації у наведеній вище редакції та його дії у частині встановлення у тендерній документації наведеної вище вимоги порушують приписи статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», якими передбачена недискримінація учасників, а також рівне ставлення до учасників та передбачено захист наших прав та законних інтересів, як потенційного учасника закупівлі. Дана вимога є дискримінаційною, оскільки Замовник порушує право учасника на конфіденційність інформації, також дана вимога несе у собі корупційні ризики, адже для участі у тендері необхідно учаснику провести огляд, тобто ще до проведення розкриття пропозиції учасників аукціону та початку процедури кваліфікації, Замовнику вже будуть відомі потенційні учасники процедури закупівлі. Зазначена вимога порушує права Учасників та принципи закупівель такі як максимальна економія та ефективність, запобігання корупційним діям та добросовісна конкуренція серед учасників. Адже після огляду об’єкту інформація про те, які учасники будуть брати участь у закупівлі стає неконфіденційною. Встановивши вимогу про огляд об’єкта, про що повинно бути документально зафіксовано у вигляді довідки або акта обстеження об’єкта благоустрою за підписом представника Замовника, Замовник СВІДОМО та НАВМИСНО обмежуєте коло учасників, які можуть взяти участь у торгах та можуть бути визнані переможцем торгів. Так як учасники які мають необхідну матеріально-технічну базу, необхідну кількість працівників, досвід надання аналогічних робіт та відповідають всім встановленим вимогам, однак не змогли відвідати об’єкт у період уточнень, не зможуть бути визнані переможцем торгів, оскільки не відповідатимуть даній вимозі, яка встановлена у Тендерній документації. Встановивши дану вимогу Замовник ЦІЛЕСПРЯМОВАНО обмежуєте коло потенційних учасників, які зареєстровані в інших містах та областях. Замовникомбуло встановлено замалий проміжок часу, оскільки потенційного Учасника було обмежено періодом на складання та підписання довідки або акта Замовником лише в період УТОЧНЕНЬ, тобто в період з 10 квітня 2023 року 13:25 години до 15 квітня 2023 року 00:00 години, отже на проведення огляду учасники мали лише п’ять робочих днів. На даний момент на всій території України введено та діє воєнний стан (внаслідок військової агресії російської федерації проти України, що стало підставою введення воєнного стану, відповідно до Указу Президента України від 24.02.2022 № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні», Указу Президента України від 14.03.2022 № 133/2022 «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні», Указу Президента України від 18.04.2022 № 259/2022 «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні», Указу Президента України від 17.05.2022 № 341/2022 «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні», Указу Президента України від 12.08.2022 № 573/2022 «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні»), на багатьох територіях пересування є небезпечним, виїзд на об’єкт для більшості Учасників на момент подачі тендерної пропозиції є неможливим. Також, обмеження внаслідок поширення на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2» продовжують діяти, їх ніхто не відміняв. Зараз продовжено дію карантину через коронавірус до 30 квітня 2023 року відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України №928 від 19 серпня 2022 року «Про внесення змін до деяких актів Кабінету Міністрів України щодо запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2». Також додатково повідомляємо, що вимога тендерної документації щодо обов’язкових оглядів об’єктів та документального оформлення таких оглядів, була визнана як дискримінаційна рядом рішень Постійно діючої адміністративної колегії АМКУ з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, зокрема рішення від 29.03.2021 №6298. Крім того, вимоги можуть вважатися аргументованими та необхідними у випадку, якщо Замовник не тільки зазначив про них в тендерній документації, але й об’єктивно довів та підтвердив необхідність їх встановлення. Однак, Замовник не довів та не обґрунтував необхідність встановлення даної вимоги до Учасників. Враховуючи вищезазначене, з метоювідновлення наших прав та законних інтересів, як потенційного учасника в означеній процедурі закупівлі просимо: 1. Прийняти скаргу до розгляду. 2. Зобов’язати Замовника: 2.1. внести відповідні зміни до тендерної документації, зокрема, виключити вимогу визначену Додатком 2 до тендерної документації у закупівлі UA-2023-04-10-005858-a «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі — технічні вимоги до предмета закупівлі» зокрема про те, що «…Учасник в період уточнень має обстежити об’єкт благоустрою, на якому має надаватися послуга, виконати необхідні огляди та подати в складі пропозиції довідку або акт про огляд об’єкту благоустрою, за підписом представника Замовника, датою огляду об’єкта благоустрою…», як таку що обмежує коло учасників та прямо порушує норми чинного законодавства України у сфері публічних закупівель; 2.2. усунути дискримінаційнуумову та вимогу, яка обмежує конкуренцію у тендерній документації, а тому не узгоджується з вимогами Закону України «Про публічні закупівлі». Відповідно до частини 2 статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» належна плата за подання цієї скарги здійснена через електронну систему закупівель. Директор ТОВ «МЕТАЛ ВОРК»: Дарія Коломоєць
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження
Причина: Скарга не відповідає вимогам частин 2-5 та 9 статті 18 Закону про публічні закупівлі
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 18.04.2023 16:22
Автор: ТОВ "МЕТАЛ ВОРК", Лариса Островська +380960864009 metalworksdp@gmail.com
Вимога
Вирішена

Усунення дискримінаційних вимог та вимог, що обмежують конкуренцію

Номер: f87aefb9d5ae4e02a6d4275bf0138ec5
Ідентифікатор запиту: UA-2023-04-10-005858-a.c1
Назва: Усунення дискримінаційних вимог та вимог, що обмежують конкуренцію
Вимога:
10 квітня 2023 року КОМУНАЛЬНИМ ПІДПРИЄМСТВОМ "РОЗВИТОК ТЕРИТОРІЙ МІСТА" ДНІПРОВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ (надалі за текстом – Замовник) оголошено закупівлю ID: UA-2023-04-10-005858-a щодо предмету закупівлі «Послуги з поточного ремонту елементів благоустрою (Гірка "Крим" (фанер.поручень), пісочниця ПО-4.03 (1,2*1,2*0,3), карусель "Весела карусель" КО-4.04) на об’єкті благоустрою: просп. Слобожанський, буд. 82, м. Дніпро» (надалі за текстом – Закупівля). 1. Згідно Додатку 2. «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі — технічні вимоги до предмета закупівлі», Тендерної документації Замовник зазначає про те, що «З метою одержання всієї інформації, яка може бути необхідною для підготовки Тендерної пропозиції, Учасник в період уточнень має обстежити об’єкт благоустрою, на якому має надаватися послуга, виконати необхідні огляди та подати в складі пропозиції довідку або акт про огляд об’єкту благоустрою, за підписом представника Замовника, датою огляду об’єкта благоустрою. Витрати, пов’язані з таким відвідуваннями та отриманням інформації, покладаються на учасника та не враховуються у ціну тендерної пропозиції. Вважаємо дану вимогу дискримінаційною, та такою, що обмежує конкуренцію, а тому порушує частину першу статті 5 «Про публічні закупівлі». Дана вимога є дискримінаційною, оскільки Замовник порушує право учасника на конфіденційність інформації, також дана вимога несе у собі корупційні ризики, адже для участі у тендері необхідно учаснику провести огляд, тобто ще до проведення розкриття пропозиції учасників аукціону та початку процедури кваліфікації, Замовнику вже будуть відомі потенційні учасники процедури закупівлі. Зазначена вимога порушує права Учасників та принципи закупівель такі як максимальна економія та ефективність, запобігання корупційним діям та добросовісна конкуренція серед учасників. Адже після огляду об’єкту інформація про те, які учасники будуть брати участь у закупівлі стає неконфіденційною. Встановивши вимогу про огляд об’єкта, про що повинно бути документально зафіксовано у вигляді довідки або акта обстеження об’єкта благоустрою за підписом представника Замовника, Замовник СВІДОМО та НАВМИСНО обмежуєте коло учасників, які можуть взяти участь у торгах та можуть бути визнані переможцем торгів. Так як учасники які мають необхідну матеріально-технічну базу, необхідну кількість працівників, досвід надання аналогічних робіт та відповідають всім встановленим вимогам, однак не змогли відвідати об’єкт у період уточнень, не зможуть бути визнані переможцем торгів, оскільки не відповідатимуть даній вимозі, яка встановлена у Тендерній документації. Встановивши дану вимогу Замовник ЦІЛЕСПРЯМОВАНО обмежуєте коло потенційних учасників, які зареєстровані в інших містах та областях. Замовником було встановлено замалий проміжок часу, оскільки потенційного Учасника було обмежено періодом на складання та підписання довідки або акта Замовником лише в період УТОЧНЕНЬ, тобто в період з 10 квітня 2023 року 13:25 години до 15 квітня 2023 року 00:00 години, отже на проведення огляду учасники мали лише п’ять робочих днів. На даний момент на всій території України введено та діє воєнний стан (внаслідок військової агресії російської федерації проти України, що стало підставою введення воєнного стану, відповідно до Указу Президента України від 24.02.2022 № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні», Указу Президента України від 14.03.2022 № 133/2022 «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні», Указу Президента України від 18.04.2022 № 259/2022 «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні», Указу Президента України від 17.05.2022 № 341/2022 «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні», Указу Президента України від 12.08.2022 № 573/2022 «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні»), на багатьох територіях пересування є небезпечним, виїзд на об’єкт для більшості Учасників на момент подачі тендерної пропозиції є неможливим. Також, обмеження внаслідок поширення на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2» продовжують діяти, їх ніхто не відміняв. Зараз продовжено дію карантину через коронавірус до 30 квітня 2023 року відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України № 928 від 19 серпня 2022 року «Про внесення змін до деяких актів Кабінету Міністрів України щодо запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2». Також додатково повідомляємо, що вимога тендерної документації щодо обов’язкових оглядів об’єктів та документального оформлення таких оглядів, була визнана як дискримінаційна рядом рішень Постійно діючої адміністративної колегії АМКУ з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, зокрема рішення від 29.03.2021 №6298. Тому вважаємо вимогу про обстеження об’єкту благоустрою, на якому має надаватися послуга, також необхідність виконати необхідні огляди та подати в складі пропозиції довідку або акт про огляд об’єкту благоустрою, за підписом представника Замовника, датою огляду об’єкта благоустрою дискримінаційною та вимагаємо її виключити, як таку що обмежує коло учасників та прямо порушує норми чинного законодавства України у сфері публічних закупівель. 2. Згідно Додатку 1 «Кваліфікаційні критерії, що висуваються до учасників; вимоги відповідно до пункту 44 Особливостей та інші вимоги, встановлені в тендерній документації» Тендерної документації, а саме п.п. 1.10 «Інші документи відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону» Замовник зазначає про те, що Учасники у складі пропозиції повинні надати такі документи: Копія або оригінал Декларації відповідності матеріально – технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці щодо відповідності наступним видам робіт підвищеної небезпеки: -Роботи в колодязях, шурфах, траншеях, котлованах, бункерах, камерах, колекторах, (найменування виду робіт підвищеної небезпеки та/або машин, механізмів, устаткування підвищеної замкнутому просторі (ємностях, боксах, топках, трубопроводах); -Земляні роботи, що виконуються на глибині понад 2 метри або в зоні розташування підземних комунікацій чи під водою. - Роботи, що виконуються за допомогою механічних підіймачів та будівельних підйомників. Вважаємо дану вимогу дискримінаційною, та такою, що обмежує конкуренцію зважаючи на обставини, що наведені нижче. Порядок оформлення та видачі зацікавленою особою, тобто Суб’єктом ведення господарської діяльності, Декларації відповідності матеріально – технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці регламентується постановою Кабінету міністрів України від 26.10.2011 року № 1107 «Про затвердження Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки» (надалі за текстом – Порядок). Отже згідно п. 9 Порядку для одержання дозволу роботодавець, виробник або постачальник подає особисто, через Портал електронних сервісів Мінекономіки, уповноважену ним особу або надсилає поштою до територіального органу Держпраці чи адміністратора центру надання адміністративних послуг у паперовій формі або в електронній формі через Портал електронних сервісів Мінекономіки, Єдиний державний веб-портал електронних послуг, у тому числі через Портал електронних сервісів Мінекономіки, інтегровану з ним інформаційну систему Держпраці, заяву за формою згідно з додатком 4, до якої додається. Згідно п. 10 Порядку, строк видачі дозволу чи повідомлення роботодавця, виробника або постачальника про відмову в його видачі, продовження строку його дії становить 10 робочих днів з дня отримання документів, зазначених у пункті 9 цього Порядку (у разі продовження строку дії дозволу - документів, зазначених в абзацах третьому і четвертому пункту 15 цього Порядку). Згідно інформації розміщеної на Веб порталі з питань публічних закупівель «Prozorro» Закупівля з ID: UA-2023-04-10-005858-a була оприлюднена 10 квітня 2023 року о 13:25 годині. Кінцевий строк подання тендерних пропозицій закупівлі з ID: UA-2023-04-10-005858-a обмежений терміном 18 квітня 2023 року до 13:21 години. Період часу з 10 квітня 2023 року по 18 квітня 2023 року складається з 7 (семи) робочих днів та 2 (двох) вихідних днів. Отже, враховуючи термін видачі дозволу, що наведений у п. 10 Порядку, Учасник позбавлений можливості виконати вимогу Замовника щодо надання в складі тендерної пропозиції Дозволу, а отже наша пропозиція буде відхилена (дискваліфікована). Крім того, вимоги можуть вважатися аргументованими та необхідними у випадку, якщо Замовник не тільки зазначив про них в тендерній документації, але й об’єктивно довів та підтвердив необхідність їх встановлення. Однак, Замовник не довів та не обґрунтував необхідність встановлення даної вимоги до Учасників. Тому вважаємо вимогу Замовника зазначену в п.п. 1.10 додатку 1 до тендерної документації про надання учасниками в складі своєї пропозиції копії або оригіналу Декларації відповідності матеріально – технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці щодо відповідності наступним видам робіт підвищеної небезпеки такою, що обмежує конкуренцію, коло потенційних учасників та прямо порушує норми чинного законодавства України у сфері публічних закупівель, а тому вимагаємо її виключити з тендерної документації.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: 1.Замовник повідомляє, що Тендерна документація складена відповідно до вимог чинного законодавства Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Постанови КМУ № 1178 від 12.10.2022 року «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», зі змінами (далі – Особливості). Відповідно до цих Особливостей строки подання пропозицій вказано вірно. Акт огляду складається для усвідомлення та ознайомлення підрядної організації з місцем та об’єктом роботи, розміщенням об’єкту, технічного стану об’єкта та можливих перешкод на земельній ділянці, та іншими можливими проблемними питаннями, які можуть виникнути під час надання послуг. Обстеження об’єкта дозволяє учаснику здійснити попередній моніторинг окремих показників його технічного стану, що має слугувати своєрідною інформаційною базою для формування учасником раціонального та об’єктивного плану виконання. Відповідно до вимог Додатка 2 Тендерної документаціїї про обстеження об”єкта та підписання довідки або акта обстеження благоустрою від Учасника ніякої конфеденційної та особистої інформації не вимагається, тому відомості про Учасників до моменту розкриття Тендерних пропозицій будуть не відомі . Замовник ніяким чином не порушив вимоги частини першої статті 5 Закону, оскільки забезпечив вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбачену Законом, не обмежував право жодного учасника на обстеження об’єкту. 2. Відповідно до вимог Додатка 1 Тендерної документації кваліфікаційних критеріїв, вимогу задоволено та Замовником внесено зміни до Тендерної документації.
Статус вимоги: Задоволено