-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Лікарські засоби
Завершена
2 350 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 11 750.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 11 750.00 UAH
Період оскарження:
07.04.2023 14:14 - 14.04.2023 00:00
Вимога
Відхилено
Порушення законодавства
Номер:
e74b483d638f4a3cbd2ab9d152cb0ced
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-04-07-007099-a.a1
Назва:
Порушення законодавства
Вимога:
Пунктом 11 Додатку № 3 (Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі) до тендерної документації визначено, зокрема, при заміні учасником предмета закупівлі на еквівалент, учасник зобов’язаний надати докази, які підтверджують біоеквівалентність препарату.
Зважаючи на викладене, вважаємо, що Замовник включивши в тендерну документацію (цим самим вимагаючи відповідний документ/ти від Учасника) докази, які підтверджують біоеквівалентність препарату, порушив законодавство України, а саме статтю 9 Закон України «Про лікарські засоби» та Порядок проведення експертизи реєстраційних матеріалів на лікарські засоби, що подаються на державну реєстрацію (перереєстрацію), а також експертизи матеріалів про внесення змін до реєстраційних матеріалів протягом дії реєстраційного посвідчення, затверджений Наказом Міністерства охорони здоров’я України від 26.08.2005 року № 426 (у редакції наказу Міністерства охорони здоров'я України 23.07.2015 № 460) (далі – Порядок).
Підпунктом 1 Пункту 1.3. Розділу 3 Порядку, генерик визначається як лікарський засіб, який має такий самий кількісний та якісний склад АФІ і таку саму лікарську форму, що й референтний препарат, та чия еквівалентність до референтного лікарського засобу була доведена відповідними дослідженнями біодоступності.
Розділ 4 п.6 абзац 1 та п.7 абз.7 цього ж Порядку передбачає, що лікарський засіб не може бути рекомендований до державної реєстрації, якщо за результатами спеціалізованої експертизи не підтвердились висновки щодо його ефективності, безпеки та якості; за результатами експертизи реєстраційного досьє складається експертний звіт, на підставі якого надаються вмотивовані висновки щодо ефективності, безпеки та якості лікарського засобу.
Є порушенням законодавства України вимагати в Тендерній документації інших або додаткових документів, саме щодо підтвердження біоеквівалентності, оскільки біоеквівалентність для такого типу лікарських засобів доводиться при реєстрації лікарського засобу (входить в матеріали реєстраційного досьє, яке проходить повну експертизу), що підтверджується Реєстраційним посвідченням, що в свою чергу призводить до дискримінації учасників даного тендеру.
Частиною 4 статті 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Враховуючи вищевикладене, просимо Замовника внести зміни до тендерної документації, а саме виключити з Додатку № 3 (Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі) пункт 11 наступного змісту: «При заміні учасником предмета закупівлі на еквівалент, учасник зобов’язаний надати докази, які підтверджують біоеквівалентність препарату».
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
12.04.2023 16:07
Вирішення:
Замовник, розглянувши вимогу Учасника в частині внесення змін до тендерної документації про надання підтвердження про проведення клінічного дослідження з оцінки біоеквівалентності повідомляє про наступне.
Відповідно до пункту 2 частини другої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» від 16.08.2022 р. № 2526-IХ (далі – Закон), тендерна документація повинна містити: інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, в тому числі відповідну технічну специфікацію. Також, виходячи з положень частини третьої статті 22 Закону тендерна документація може містити один або декілька кваліфікаційних критеріїв, які замовник вважає за необхідне до неї включити. Разом з тим, перелік документів якими Учасник повинен підтвердити відповідність пропонованого товару технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі, що встановлені замовником в тендерній документації, визначається замовником самостійно, виходячи зі специфіки предмета закупівлі з урахуванням частини третьої статті 5 Закону та дотриманням принципів, закріплених у статті 3 Закону.
На виконання зазначених вище норм Закону Замовником було прийнято рішення про встановлення вимоги, що у випадку надання тендерної пропозиції еквівалентного (аналогічного) лікарського засобу в розумінні даної тендерної документації слід вважати лікарський засіб, діюча речовина якого (міжнародна назва), дозування, форма випуску, концентрація та інші стандартні характеристики абсолютно співпадають з біологічними, токсикологічними, фармацевтичними та терапевтичними властивостями препарату, що є предметом закупівлі та якість якого підтверджена дослідженням на біоеквівалентність.
Якщо Учасник пропонує інший товар (аналог або еквівалент) ніж передбачений документацією, Учасник повинен надати данні про біоеквівалентність аналога, що запропонований.
Дана вимога передусім була сформована виходячи з того, що чинне законодавство України чітко визначає такі поняття як: генеричний лікарський засіб (генерик, взаємозамінний), біоеквівалентність, референтний препарат. Також чітко визначений перелік досліджень, які мають бути проведені, для того, щоб препарат вважався генеричним та взаємозамінним.
Згідно наказу Міністерства охорони здоров’я України від 26.08.2005 № 426 (у редакції наказу Міністерства охорони здоров'я України 23.07.2015 № 460) (далі – Порядок експертизи) Генеричний лікарський засіб (генерик, взаємозамінний) (далі - генерик) - лікарський засіб, який має такий самий кількісний та якісний склад діючих речовин і таку саму лікарську форму, що й референтний препарат, та чия взаємозамінність з референтним препаратом доведена відповідними дослідженнями.
Біоеквівалентність - лікарські засоби біоеквівалентні, якщо вони є фармацевтично еквівалентними або фармацевтично альтернативними і якщо їх біодоступність після введення в одній і тій самій молярній дозі подібна до такого ступеня, що ефекти цих лікарських засобів щодо ефективності і безпеки є по суті однакові.
Разом з тим звертаємо увагу, що підтвердження біоеквівалентності для такого типу лікарських засобів стало обов’язковим критерієм згідно наказу Міністерства охорони здоров’я України від у редакції наказу Міністерства охорони здоров'я України 23.07.2015 № 460. Згідно попередньої редакції наказу для доведення еквівалентності (взаємозамінності) застосовувалися інші методи дослідження, а саме: порівняльні фармакокінетичні дослідження за участю людини, порівняльні клінічні дослідження та інші.
Закон України «Про публічні закупівлі» чітко наголошує, що при здійснені державних закупівель поряд з принципами добросовісної конкуренції, відкритості, прозорості та недискримінації Учасників повинен бути застосований принцип максимальної економії та ефективності.
Ефективність генеричного препарату підтверджується відповідними дослідженнями згідно наказу Міністерства охорони здоров’я України від 26.08.2005 № 426 (у редакції наказу Міністерства охорони здоров'я України 23.07.2015 № 460) результати яких мають буті в наявності у виробника лікарського засобу, або у його представника в Україні і вони мають можливість їх надати за потребою.
Замовник, як лікарня, несе відповідальність за стан здоров’я пацієнтів та вважає за необхідне забезпечити найбільш якісне лікування всім нашим пацієнтам, тому ми вважаємо за доцільне та можливе, при пропонуванні Учасником еквіваленту, щоб Учасник надав данні, які підтверджують біоєквівалентність даного лікарського засобу.
Якщо виробник генеричного лікарського засобу або його представник в Україні провів всі необхідні дослідження згідно діючого законодавства України, він повинен мати данні відповідних досліджень якими засвідчуються факти підтвердження біоеквівалентності та біодоступності.
Керуючись законом «Про публічні закупівлі» який чітко наголошує, що при здійснені державних закупівель поряд з принципами добросовісної конкуренції, відкритості, прозорості та недискримінації Учасників повинен бути також застосований принцип максимальної економії та ефективності, ми не вважаємо дану вимогу дискримінаційною, а навпаки, вважаємо, що забезпечуємо конкуренцію та можливість пацієнтам нашої лікарні отримувати найбільш якісне та доступне лікування.
При цьому, виходячи із змісту Вашої вимоги, а також з метою дотримання норм чинного законодавства дозволяємо Учасникам надавати документ складений в довільній формі в якому факт підтвердження біоеквівалентності та біодоступності зазначається номером документа заключного звіту відповідного протоколу дослідження, місцем та датою проведення дослідження.
Статус вимоги:
Відхилено