-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Закупівля товару – продукти харчування (риба філе заморожене).
Завершена
455 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 275.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 2 275.00 UAH
Період оскарження:
07.04.2023 09:55 - 16.04.2023 00:00
Вимога
Вирішена
Внести зміни до ТД
Номер:
7e01cf2dc9cf46a09bd5b7f21c7e3ccc
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-04-07-001409-a.c2
Назва:
Внести зміни до ТД
Вимога:
Шановний Замовнику!
1) В Додатку 1 до ТД зазначено надати: Сканований(і) оригінал(и) в кольоровому вигляді договору(ів) про надання Учаснику ветеринарно-санітарних послуг (послуги по проведенню ветеринарно-санітарного контролю та нагляду), строк дії договору повинен відповідати строку поставки товару (виконання робіт, надання послуг), що вказаний в цій документації (оголошенні) про проведення цієї закупівлі.
Відповідно до ЗУ «Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров’я та благополуччя тварин» (далі – «Закон») офіційні ветеринарні лікарі мають право здійснювати повноваження державного ветеринарного інспектора у межах передбачених Законом заходів державного контролю харчових продуктів тваринного походження та живих тварин.
Враховуючи вимоги ч.1 ст.28 Закону державний контроль харчових продуктів тваринного походження та живих тварин здійснюється державним ветеринарним інспектором на бійнях, потужностях з переробки диких тварин та потужностях з розбирання та обвалювання м’яса.
Таким чином, учасники, які не є виробниками та напряму не контактують з тваринами (необробленою сировиною тваринного походження), оскільки не здійснюють забій, переробку та обвалювання м’яса не можуть мати ветеринарного лікаря, а отже й укладення договорів ветеринарно-санітарних послуг для таких учасників не передбачено законодавством.
Щодо предмету даної закупівлі: Замовником в ТД не вказано філе якої риби є предметом закупівлі.
Наприклад, риба хек, минтай, пангасіус є іноземного походження та не водиться в водах України.
Відповідно до Статті 39 Закону 1. Державний контроль за виробництвом та обігом рибних продуктів включає планові та позапланові інспектування суден та інших потужностей щодо дотримання оператором ринку гігієнічних та інших встановлених законодавством вимог до виробництва та обігу рибних продуктів, у тому числі до їх розвантаження, зберігання, транспортування та реалізації.
2. Державний контроль виробництва та/або обігу рибних продуктів на рибоморозильних чи рибопромислових суднах, які плавають під Державним прапором України, здійснюється у будь-якому місці перебування таких суден.
Здійснення державного контролю рибних продуктів, що розвантажуються в порту України, не залежить від прапора судна, під яким воно плаває.
Компетентний орган може уповноважити капітана рибоморозильного чи рибопромислового судна, яке плаває під Державним прапором України, на видачу міжнародних сертифікатів та інших документів, які вимагаються законодавством країни призначення щодо рибних продуктів.
Порядок уповноваження капітана рибоморозильного чи рибопромислового судна, яке плаває під Державним прапором України, на видачу міжнародних сертифікатів та інших документів, які вимагаються законодавством країни призначення щодо рибних продуктів, затверджує центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері безпечності та окремих показників якості харчових продуктів та у сфері ветеринарної медицини.
Згідно вищезазначеного, рибна продукція на стадії виробництва перевіряється на якість, безпечність та відповідність чинному законодавству при розвантаженні в порту України.
Обіг рибних продуктів передбачає планові та позапланові інспектування, що проводяться не ветслужбами, а органами Держпродспоживслужби, а отже, при обігу рибних продуктів наявність ветеринарного лікаря та укладення договорів ветеринарно-санітарних послуг не передбачено законодавством.
Таким чином, укладення договорів ветеринарно-санітарних послуг передбачено тільки для виробників.
Для учасників, які не є виробниками та напряму не контактують з необробленою сировиною тваринного походження/рибних продуктів, законодавством не передбачено призначення ветеринарного лікаря, а отже й укладення договорів ветеринарно-санітарних послуг.
Вимагаємо виключити вимогу щодо надання Сканованого оригіналу в кольоровому вигляді договору про надання Учаснику ветеринарно-санітарних послуг (послуги по проведенню ветеринарно-санітарного контролю та нагляду) та внести відповідні зміни в Тендерну документацію.
Пов'язані документи:
Замовник
- Відповідь на скаргу.doc 14.04.2023 09:41
Дата подачі:
13.04.2023 13:40
Вирішення:
Доброго дня, правки внесені і публікуються!
Дякуємо!
Статус вимоги:
Задоволено
Вимога
Вирішена
Виключити дискримінаційні вимоги та внести зміни до ТД
Номер:
b671f4433bcb4afe8a2a87c1b34a1696
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-04-07-001409-a.a1
Назва:
Виключити дискримінаційні вимоги та внести зміни до ТД
Вимога:
Шановний Замовнику!
Тендерна документація на закупівлю на закупівлю товару: Код за ДК 021:2015 – 15220000-6 Риба, філе рибне та інше м'ясо риби морожені містить дискримінаційні вимоги, а саме:
1) В Додатку 1 до ТД зазначено надати: Сканований(і) оригінал(и) в кольоровому вигляді договору(ів) про надання Учаснику ветеринарно-санітарних послуг (послуги по проведенню ветеринарно-санітарного контролю та нагляду), строк дії договору повинен відповідати строку поставки товару (виконання робіт, надання послуг), що вказаний в цій документації (оголошенні) про проведення цієї закупівлі.
Відповідно до п.13 ЗУ «Про ветеринарну медицину» ветеринарне обслуговування - діяльність спеціалістів ветеринарної медицини, що включає збирання інформації про ознаки наявності хвороб тварин, лабораторні та інші діагностичні дослідження (випробування), застосування профілактичних заходів та лікування хвороб тварин, консультування утримувачів тварин з питань біологічної безпеки, захисту здоров’я та благополуччя тварин.
Таким чином, ветеринарно-санітарні послуги здійснюються на м'ясопереробних, рибодобувних, рибопереробних та молокопереробних підприємствах, а також на підприємствах гуртового зберігання необроблених харчових продуктів тваринного походження, а отже договори ветеринарно-санітарних послуг укладаються з виробниками продукції тваринного походження.
Для учасників, які не є виробниками та напряму не контактують з необробленою сировиною тваринного походження, законодавством не передбачено призначення ветеринарного лікаря, а отже й укладення договорів ветеринарно-санітарних послуг.
Вимагаємо виключити вимогу щодо надання Сканованого оригіналу в кольоровому вигляді договору про надання Учаснику ветеринарно-санітарних послуг (послуги по проведенню ветеринарно-санітарного контролю та нагляду) та внести відповідні зміни в Тендерну документацію.
2) В Додатку 1 до ТД зазначено надати: Сканований(і) оригінал(и) в кольоровому вигляді Договору, укладеного Учасником на проведення калібрування засобів вимірювальної техніки (ваги з акредитованим органом, що проводив вищезазначені роботи. Для підтвердження акредитації надати сканований оригінал в кольоровому вигляді атестату про акредитацію, виданого Національним агентством з акредитації України. Надати сертифікат (свідоцтво) стосовно проведення учасником процедури калібрування засобів вимірювальної техніки (ваги) з метою підтвердження, що зазначені засоби відповідають вимогам, встановленим під час обігу предмета закупівлі, при цьому документи щодо проведення учасником процедури калібрування засобів вимірювальної техніки мають бути чинними.
Хочемо зазначити, що і калібрування, і повірка – це процедури, які здійснюються з метою підтвердження відповідності ваговимірювальної техніки заявленим вимогам.
Проте, якщо повірка є обов'язковою процедурою та завжди піддається контролю з боку органів державної метрологічної служби, то калібрування - це добровільна, а отже, необов’язкова процедура, що тягне за собою додаткові витрати Учасників.
Повірку вагів можуть проводити: як виробники ваг, так і підприємці та інші організації, акредитовані Укрметртестстандартом. Інтервал між повірками для ваг становить 12 місяців. Якщо в результаті випробувань ваги успішно підтверджують заявлені характеристики, в паспорті приладу ставиться відмітка, завірена підписом уповноваженої особи та скріплена печаткою повірника. Відміткою вважається, штамп, печатка, так і запис у паспорті.
Ваговимірювальна техніка повіряється:
перед випуском з виробництва у продаж;
після проведення ремонту;
по мірі експлуатації, зберігання.
Тобто, повірка та калібрування ваг - два ідентичних поняття, що позначають одну і ту ж процедуру. З їх допомогою обладнання для зважування підганяється під стандарти і готується для введення в експлуатацію. Щоб в процесі фіксації ваги коефіцієнт похибки не виходив за рамки дозволених норм - проводиться перевірка.
Згідно вищевикладеного, Учасники, які використовують у своїй діяльності ваги, проводять обов’язкову повірку вагів, а отже, можуть не проводити калібрування.
Таким чином, встановивши вимогу надати сертифікат (свідоцтво) стосовно проведення учасником процедури калібрування засобів вимірювальної техніки (ваги) та договір на проведення калібрування вагів, Замовник встановлює дискримінаційну вимогу для учасників, які проводять повірку вагів, що є обов’язковою, та мають договір з відповідною установою та свідоцтво про повірку вагів.
Просимо розглянути можливість надати Учаснику у складі пропозиції Договір на проведення повірки засобів вимірювальної техніки (ваги) та сертифікат (свідоцтво) стосовно проведення учасником повірки засобів вимірювальної техніки (ваги) замість Договору на проведення калібрування засобів вимірювальної техніки (ваги) та сертифікату (свідоцтва) стосовно проведення процедури калібрування засобів вимірювальної техніки (ваги) та внести відповідні зміни в Тендерну документацію.
3) В Додатку 1 до ТД зазначено надати: Сканований оригінал протоколу випробувань щодо радіологічних вимірювань автотранспортного засобу, який буде застосовано Учасником для перевезення товарів (виконання робіт, надання послуг), виданого у 2022 році уповноваженим на те органом (установою, організацією).
Зазначаємо, що дана вимога є дискримінаційною, оскільки учасники, які мають протокол випробувань щодо радіологічних вимірювань автотранспортного засобу за результатами проведення досліджень у 2023 році не мають можливості прийняти участь у закупівлі. Учасники не можуть наперед спрогнозувати, які вимоги Замовники можуть зазначати в своїх Тендерних документаціях та які документи будуть вимагати, а отже, не можуть наперед підготувати всі документи, які Замовник може вимагати в майбутньому. Також Учасники в 2023 році не можуть провести дослідження у минулому 2022 році та отримати протокол випробувань щодо радіологічних вимірювань автотранспортного засобу за 2022 рік.
Вимагаємо скорегувати вимогу надати Сканований оригінал протоколу випробувань щодо радіологічних вимірювань автотранспортного засобу: «виданого не раніше 2022 року» або «виданого в 2022 або в 2023 році» та внести відповідні зміни в Тендерну документацію.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
11.04.2023 10:24
Вирішення:
Полтавський спортивний ліцей Полтавської обласної ради розглянув Вашу скаргу щодо внесення змін до тендерної документації з метою виключення дискримінаційних вимог і надає відповідь:
1. Перше питання скарги: Просимо виключити вимогу щодо надання Сканованого оригіналу в кольоровому вигляді договору про надання Учаснику ветеринарно-санітарних послуг (послуги по проведенню ветеринарно-санітарного контролю та нагляду) та внести відповідні зміни в Тендерну документацію.
У своїй скарзі Ви посилаєтесь на Закон України «Про ветеринарну медицину».
Слід відмітити, що цей Закон діє з урахуванням особливостей, визначених Законом України «Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров’я та благополуччя тварин».
Полтавський спортивний ліцей Полтавської обласної ради повинен проводити закупівлю продуктів харчування, які відповідають показникам безпечності та якості для харчових продуктів, чинним нормативним документам (ДСТУ), затвердженим у встановленому законодавством України порядку, відповідати вимогам Законів України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» від 23.12.1997 №771/97-ВР (зі змінами), Законів України «Про дитяче харчування» від 14.09.2006 р. №142-16, спільних наказів МОН України та МОЗ України від 17.04.2006 р. № 298/227 «Про затвердження Інструкції з організації харчування дітей у дошкільних закладах», «Щодо невідкладних заходів з організації харчування дітей у дошкільних, загальноосвітніх, позашкільних навчальних закладах» від 15.08.2006 р. №620/563.
Законом України «Про ветеринарну медицину» визначено:
1) п.2. ст. 7 - до повноважень державних органів ветеринарної медицини належить здійснення державного ветеринарно-санітарного контролю та нагляду за тваринами, продуктами тваринного походження;
2) п. б, ст. 20 - Цілі ветеринарно-санітарних заходів. Департамент спільно з іншими органами державного управління в галузі ветеринарної медицини здійснює належні та необхідні ветеринарно-санітарні заходи з метою: захисту життя або здоров’я людини або тварин від ризиків, що виникають від добавок, забруднюючих речовин, токсинів або хвороботворних організмів, які містяться у продуктах тваринного походження чи кормах.
Окрім того, як Ви зазначаєте у скарзі «Таким чином, ветеринарно-санітарні послуги здійснюються на м'ясопереробних, рибодобувних, рибопереробних та молокопереробних підприємствах, а також на підприємствах гуртового зберігання необроблених харчових продуктів тваринного походження.
З урахуванням вищевикладеного, з метою забезпечення показників якості та безпечності замороженого філе риби, просимо надати Сканований(і) оригінал(и) в кольоровому вигляді договору(ів) про надання Учаснику ветеринарно-санітарних послуг (послуги по проведенню ветеринарно-санітарного контролю та нагляду), строк дії договору повинен відповідати строку поставки товару (виконання робіт, надання послуг), що вказаний в цій документації (оголошенні) про проведення цієї закупівлі.
2. Друге питання скарги: Просимо розглянути можливість надати Учаснику у складі пропозиції Договір на проведення повірки засобів вимірювальної техніки (ваги) та сертифікат (свідоцтво) стосовно проведення учасником повірки засобів вимірювальної техніки (ваги) замість Договору на проведення калібрування засобів вимірювальної техніки (ваги) та сертифікату (свідоцтва) стосовно проведення процедури калібрування засобів вимірювальної техніки (ваги) та внести відповідні зміни в Тендерну документацію.
В п. 10 Додатку 1 до ТД будуть внесені зміни, а саме:
«Сканований(і) оригінал(и) в кольоровому вигляді Договору, укладеного Учасником на проведення калібрування засобів вимірювальної техніки (ваги, термометр(и) та гігрометр(и)) з акредитованим органом, що проводив вищезазначені роботи. Для підтвердження акредитації надати сканований оригінал в кольоровому вигляді атестату про акредитацію, виданого Національним агентством з акредитації України. Надати свідоцтво стосовно проведення учасником процедури калібрування засобів вимірювальної техніки (термометр(и) та гігрометр(и)) та надати сертифікат (свідоцтво) стосовно проведення учасником процедури калібрування засобів вимірювальної техніки (ваги) з метою підтвердження, що зазначені засоби відповідають вимогам, встановленим під час обігу предмета закупівлі, при цьому документи щодо проведення учасником процедури калібрування засобів вимірювальної техніки мають бути чинними
або
Договір на проведення повірки засобів вимірювальної техніки (ваги) та сертифікат (свідоцтво) стосовно проведення учасником повірки засобів вимірювальної техніки (ваги)».
3. Третє питання скарги: скорегувати вимогу надати Сканований оригінал протоколу випробувань щодо радіологічних вимірювань автотранспортного засобу: «виданого не раніше 2022 року» або «виданого в 2022 або в 2023 році» та внести відповідні зміни в Тендерну документацію.
В п. 11 Додатку 1 до ТД будуть внесені зміни, а саме: «Сканований оригінал протоколу випробувань щодо радіологічних вимірювань автотранспортного засобу, який буде застосовано Учасником для перевезення товарів (виконання робіт, надання послуг), виданого не раніше 2022 року уповноваженим на те органом (установою, організацією)».
Статус вимоги:
Задоволено