Послуги з благоустрою населених пунктів – виправлення пошкоджених і заміна непридатних труб, водостоків водоприймальних та оглядових колодязів на вул. Проскурівського підпілля в м.Хмельницькому
Закупівля здійснюється відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922-VIII у редакції № 114-IX від 19.09.2019 з урахуванням особливестей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування затверджених Постановою КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178, Категорія замовника: відповідно до п.3 ч.1 ст. 2 Закону України «Про публічні закупівлі». Джерело фінансування - кошти бюджету Хмельницької міської територіальної громади. Під час подання тендерних пропозицій та створені даних, особа, яка має повноваження щодо підпису документів тендерної пропозиції, повинна пройти електронну ідентифікацію в електронній системі закупівель за допомогою кваліфікованого підпису (автентифікацію) (тобто обов’язково накладається КЕП на пропозицію в електронній системі закупівель). Замовник не приймає до розгляду тендерну пропозицію, ціна якої перевищує очікувану вартість предмета закупівлі, визначену Замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів.
Завершена
4 568 941.13UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 22 844.71 UAH
Період оскарження:07.04.2023 09:54 - 12.04.2023 00:00
Вимога
Залишено без розгляду
Дискримінація учасників
Номер:5bd0f3850a4a406e97bb84d0a15ea6ab
Пов'язаний елемент:Закупівля
Ідентифікатор запиту:UA-2023-04-07-001387-a.b2
Назва:Дискримінація учасників
Вимога:
У п. 3.5. Кваліфікаційні критерії процедури закупівлі Тендерної Документації, Замовник встановив наступні дискримінаційні вимоги:
Для підтвердження відповідності кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, учасник повинен надати у складі тендерної пропозиції наступні документи:
- 1.1.Довідка, що підтверджує наявність обладнання та матеріально-технічної бази складена на фірмовому бланку (у разі наявності). В таблиці нижче зазначено мінімально-необхідну кількість техніки, яка обов’язково має бути в учасника (Найменування обладнання та матеріально-технічної бази (машин, механізмів, техніки)
Котки дорожні самохідні вібраційні гладковальцеві
Екскаватор одноковшовий з місткістю ковша 0,25 м.куб.
Автогрейдер
Компресор пересувний з двигуном внутрішнього згоряння
Молотки відбійні пневматичні при роботі від пересувних компресорних станцій
Навантажувач одноковшовий
Кран на автомобільному ходу вантажопідйомністю не менше 6,3 т
Однак вищевказаний перелік містить дискримінаційні вимоги в частині обмеження учасників на використання під час виконання робіт техніки, адже встановивши чіткі технічні характеристики, щодо вантажопідйомності та маси вище вказаної техніки, а також виду створюються умови дискримінації учасників, що використовують у своїй діяльності іншу, кращу, потужнішу та новішу техніку, або взагалі не використовують її через відсутність потреби. Хочемо зауважити, що перелік техніки, яка має бути задіяна під час виконання робіт предмету закупівлю, що визначені Технічним завданням (Додаток 4), міститься у підсумковій відомості ресурсів, яку Учасник розробляє самостійно і подає у складі тендерної пропозиції.
Водночас звертаємо Вашу увагу, що при виконанні робіт можливо використовувати техніку з аналогічним технічними та якісними характеристиками, застосування якої, також надає можливість якісно виконати роботи у відповідності до нормативних вимог, відповідно - вказаний мінімально-необхідну кількість техніки, яка обов’язково має бути у учасника є необґрунтованим, та неправомірно встановлений Замовником.
У відповідності до вимог п. 4 ч. 1 ст. 5 Закону одним з основних принципів є недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
Також відповідно до ч. 4 ст. 5 замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Хочемо також звернути увагу замовника на аналогічний підхід в цьому питанні ПОСТІЙНО ДІЮЧОЇ АДМІНІСТРАТИВНОЇ КОЛЕГІЇ АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ З РОЗГЛЯДУ СКАРГ ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ зокрема в Рішенні №8140-р/пк-пз від 20.06.2019 по закупівлі UA-2019-05-21-001697-c.
Виходячи з вище викладеного вимагаємо усунути порушення норм чинного законодавства шляхом внесення відповідних змін у Тендерну документацію, та забрати дискримінаційні вимоги щодо мінімально-необхідної кількісті техніки, яка обов’язково має бути в учасника.
Також звертаємо Вашу увагу, що у разі невнесення відповідних змін ми будемо змушені звернутися за захистом своїх прав та законних інтересів до АМКУ.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:10.04.2023 17:42
Вирішення:Добрий день, шановний потенційний учасник, на Вашу вимогу щодо дискримінації учасників по закупівлі: «Послуги з благоустрою населених пунктів – виправлення пошкоджених і заміна непридатних труб, водостоків водоприймальних та оглядових колодязів на вул. Проскурівського підпілля в м.Хмельницькому» повідомляємо наступне:
Відповідно до п.3.5 тендерної документації «Наявність обладнання та матеріально-технічної бази» Учасник в складі пропозиції повинен надати:
1.1.Довідка, що підтверджує наявність обладнання та матеріально-технічної бази складена на фірмовому бланку (у разі наявності). В таблиці нижче зазначено мінімально-необхідну кількість техніки, яка обов’язково має бути в учасника:
Котки дорожні самохідні вібраційні гладковальцеві - 1
Екскаватор одноковшовий з місткістю ковша 0,25 м.куб. - 1
Автогрейдер -1
Компресор пересувний з двигуном внутрішнього згоряння - 1
Молотки відбійні пневматичні при роботі від пересувних компресорних станцій - 1
Навантажувач одноковшовий - 1
Кран на автомобільному ходу вантажопідйомністю не менше 6,3 т - 1
Підпис керівника або уповноваженої особи Учасника - юридичної особи, фізичної особи – підприємця, завірені печаткою (Ця вимога не стосується учасників, які здійснюють діяльність без печатки згідно з чинним законодавством.)
*Учасники включають до таблиці машини, механізми та техніку, які є необхідними для надання послуг за предметом закупівлі відповідно до технології надання послуг. Окрім вищезазначеного обладнання, учасники можуть включати до таблиці й інші машини, механізми та техніку, які можуть бути використані учасником при виконанні.
І. В підтвердження інформації, зазначеної в довідці, Учасник надає:
- свідоцтва про реєстрацію транспортних засобів, будівельних (дорожніх) машин та механізмів. Якщо транспортні засоби, будівельні (дорожні) машини та механізми реєстрація по яких не передбачена діючим законодавством України, Учасник надає інвентарну картку обліку об’єкта основних засобів або виписку з балансових рахунків підприємства;
- гарантійний лист Учасника з інформацією, що техніка, машини, механізми, обладнання та устаткування тощо, які перебувають під забороною відчуження, арештом, заставою та іншим засобом забезпечення виконання зобов’язань перед будь-якими фізичними або юридичними особами, державними органами і державою, не мають обмежень в користуванні.
Якщо техніка не є власністю Учасника, то на таку техніку (транспортні засоби, будівельні (дорожні) машини, механізми, обладнання та устаткування, Учасник додатково надає:
- дійсні та чинні, договори: оренди (лізингу), суборенди та ін. (договори, що посвідчують право користування, що мають бути укладені на строк, що дорівнює або перевищує строк виконання договору про закупівлю, або містити умови про можливість його пролонгації, у разі якщо його строк менше строку договору про закупівлю, на строк виконання робіт (послуг).
Враховуючи вище викладене, перелічений вище перелік техніки та механізмів є мінімально необхідним для виконання робіт, зазначених у технічному завданні Додатку 4 до тендерної документації, та жодним чином не обмежує права учасників для участі в закупівлі, оскільки передбачена можливість залучення як власної, так і орендованої техніки.
Статус вимоги:Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:15.04.2023 16:00
invalid
invalid
Вимога
Залишено без розгляду
Дискримінаційна вимога
Номер:bd1608c79d9e42daa6953eadf5262c56
Пов'язаний елемент:Лот Послуги з благоустрою населених пунктів – виправлення пошкоджених і заміна непридатних труб, водостоків водоприймальних та оглядових колодязів на вул. Проскурівського підпілля в м.Хмельницькому
Ідентифікатор запиту:UA-2023-04-07-001387-a.a1
Назва:Дискримінаційна вимога
Вимога:
Згідно ч. 4 ст. 22 ЗУ “Про публічні закупівлі”: “Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Ознайомившись з тендерною документацією, ми виявили у ній дискримінаційні вимоги, які суттєво обмежують конкуренцію та фактично позбавляють можливості потенційного учасника на участь у даній закупівлі, а саме:
- ІІ. Учасник в складі пропозиції повинен надати довідку щодо наявності власного/орендованого асфальтного заводу (далі-АБЗ).
…У разі відсутності власного, орендованого асфальтобетонного заводу Учасник зобов’язаний у складі тендерної пропозиції надати:
- копію договору (договір поставки асфальтобетону та/або договір надання послуг з виготовлення асфальтобетону тощо), чинного протягом всього строку виконання робіт (надання послуг), що є предметом закупівлі;
- гарантійний лист від Виробника (Постачальника) асфальтобетону, адресований Учаснику, про безперебійне постачання Учаснику асфальтобетону із зазначенням марки, типу, кількості та обсягів поставки/відвантаження протягом всього строку виконання робіт (надання послуг) (в гарантійному листі також обов’язково зазначається номер та дата договору, номер закупівлі).
По-перше, предметом закупівлі є «Послуги з благоустрою населених пунктів – виправлення пошкоджених і заміна непридатних труб, водостоків водоприймальних та оглядових колодязів на вул. Проскурівського підпілля в м.Хмельницькому» , код ДК 021:2015:45230000-8 Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь», тобто Замовник Закуповує ПОСЛУГУ з благоустрою а не ТОВАР (Асфальт чи поставку Асфальту), тому вимога щодо наявності власного/орендованого асфальтного заводу (далі-АБЗ) є недоцільною та не відноситься до предмету закупівлі.
По-друге, в зв’язку з тим, що закуповуються послуги, а не товари, Учасник, який є підрядником не зобов’язаний мати вже укладені договори з поставки асфальту чи оренди асфальтобетонних заводів, до підписання Договору із Замовником після перемоги в торгах, адже передчасне заключення угод про поставку певних товарів є недоречним та може нести за собою певні юридичні наслідки, в разі розірвання такого договору (якщо Учасника не визначать переможцем даних торгів, закупка асфальтобетону буде неактуальна).
По-третє, головним принципом підприємницької діяльності згідно П.1 Ст. 44.ГКУ є вільний вибір підприємцем видів підприємницької діяльності; самостійного формування підприємцем програми діяльності, вільного вибору постачальників продукції, залучення матеріально-технічних, фінансових та інших видів ресурсів, використання яких не обмежено законом.
Відповідно до статті 31 Господарського кодексу України, дискримінацією суб'єктів господарювання є прийняття будь-яких актів (рішень, наказів, розпоряджень, постанов тощо), надання письмових чи усних вказівок, укладення угод або будь-які інші дії чи бездіяльність органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю (колегіального органу чи посадової особи), направлених на обмеження чи позбавлення права на здійснення господарської діяльності та ставлять суб'єкта господарювання у гірше становище порівняно з іншими суб'єктами господарювання.
Вимога щодо надання гарантійного листа від виробника асфальтобетону ставить Учасника в залежність від третіх осіб, що значно погіршує його становище перед тими учасниками які, наприклад мають асфальтобетонний завод чи мають заключенні договори із власниками заводів, та перешкоджає взяти участь в процедурі закупівлі.
Чинним законодавством не передбачено обов’язок мати власний АБЗ для суб’єктів господарювання, що надають послуги відповідно до предмету закупівлі, або обов’язково мати заключені договора оренди чи поставки асфальту на постійній основі (наголошуємо, що закупка товарів, матеріалів які необхідні для виконання робіт чи надання послуг відбувається після певної юридичної підстави, а саме заключення ДОГОВОРУ із Замовником).
Вимагаємо внести зміни до тендерної документації та забрати дискримінаційну та недоцільну відносно предмету закупівлі вимогу щодо наявності власного/орендованого асфальтного заводу (далі-АБЗ).
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:10.04.2023 17:26
Вирішення:Добрий день, шановний потенційний учасник, на Вашу вимогу щодо дискримінаційних вимог по закупівлі: «Послуги з благоустрою населених пунктів – виправлення пошкоджених і заміна непридатних труб, водостоків водоприймальних та оглядових колодязів на вул. Проскурівського підпілля в м.Хмельницькому» повідомляємо наступне:
Відповідно до п.3.5 тендерної документації «Наявність обладнання та матеріально-технічної бази» Учасник в складі пропозиції повинен надати:
- довідку щодо наявності власного/орендованого асфальтного заводу (далі-АБЗ). Для підтвердження право власності АБЗ наступні документи: копію документа, що підтверджує право власності (технічний паспорт або Витяг з реєстру нерухомого майна для стаціонарних АБЗ або інший документ).
В підтвердження наявності в Учасника орендованого асфальтобетонного заводу, що буде залучений при виконанні робіт (наданні послуг) на об’єкті згідно предмету закупівлі, Учасник в складі тендерної пропозиції надає:
- копію договору оренди (має бути чинним протягом всього строку виконання робіт/надання послуг);
- копію акту приймання-передачі Учаснику такого асфальтобетоного заводу до договору (у разі, коли вимогами чинного законодавства України та/або умовами зазначених договорів передбачено їх складання).
У разі відсутності власного, орендованого асфальтобетонного заводу Учасник зобов’язаний у складі тендерної пропозиції надати:
- копію договору (договір поставки асфальтобетону та/або договір надання послуг з виготовлення асфальтобетону тощо), чинного протягом всього строку виконання робіт (надання послуг), що є предметом закупівлі;
- гарантійний лист від Виробника (Постачальника) асфальтобетону, адресований Учаснику, про безперебійне постачання Учаснику асфальтобетону із зазначенням марки, типу, кількості та обсягів поставки/відвантаження протягом всього строку виконання робіт (надання послуг) (в гарантійному листі також обов’язково зазначається номер та дата договору, номер закупівлі).
Крім того, відповідно до п.26, 59, 82, 111 додатку 4 тендерної документації (Технічне завдання» передбачено вимога про влаштування сумішей асфальтобетонних гарячих і теплих, що застосовуються у нижніх шарах покриттів, крупнозернисті, тип Б, марка 1 у загальній кількості 90,30376 т.
Відповідно до п.29, 33,62,85,114 додатку 4 тендерної документації (Технічне завдання» передбачено вимога про влаштування сумішей асфальтобетонних гарячих і теплих, що застосовуються у верхніх шарах покриттів, крупнозернисті, тип Б, марка 1 у загальній кількості 59,12396 т.
Враховуючи вище викладене, вимога про наявність власного/орендованого асфальтного заводу або договору поставки асфальтобетону (надання послуг з виготовлення асфальтобетону) не є дискримінаційною вимогою Замовника, а навпаки дає змогу підтвердити факт майбутнього виконання договору по закупівлі: «Послуги з благоустрою населених пунктів – виправлення пошкоджених і заміна непридатних труб, водостоків водоприймальних та оглядових колодязів на вул. Проскурівського підпілля в м.Хмельницькому»
Статус вимоги:Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:15.04.2023 16:00