• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

Електрична енергія

Завершена

1 642 640.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 8 213.20 UAH
Період оскарження: 07.04.2023 08:29 - 13.04.2023 00:00
Скарга
Виконана замовником

СКАРГА на рішення про відхилення тендерної пропозиції

Номер: 1e0e82ef4f0a461b8a193a363941e9e1
Ідентифікатор запиту: UA-2023-04-07-000150-a.a1
Назва: СКАРГА на рішення про відхилення тендерної пропозиції
Скарга:
Відділ освіти Кролевецької міської ради (надалі Замовник) в електронній системі закупівель (https://prozorro.gov.ua) оприлюднило оголошення про проведення відкритих торгів за № UA-2023-04-07-000150-a на закупівлю: Найменування предмета закупівлі, код відповідно до державного класифікатора: за кодом ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія. Для участі в процедурі закупівлі тендерні пропозиції подали наступні учасники: 1. ТОВ «Енергетична компанія «Інсол» - скаржник. 2. ТОВ «Енера Суми». 3. ТОВ «Твій газбут». 19 квітня 2023 р. Замовником було відхилено нашу тендерну пропозицію, а 21.04.2023 р. було визначено переможцем процедури закупівлі ТОВ «Енера Суми». Вважаю рішення Замовника про відхилення нашої Тендерної пропозиції таким, що не відповідає умовам Тендерної документації. Згідно протоколу Замовником підставою відхилення стало наступне: . Відхилити тендерну пропозицію учасника процедури відкритих торгів (ідентифікатор закупівлі -UА-2023-04-07-000150-а) згідно коду ДК:021:2015: 9310000-5 - Електрична енергія (Електрична енергія) - ТОВ "Енергетична компанія "Інсол" (код ЄДРПОУ 42834213) з наступних підстав: 1) абзац 6 підпункту 2 пункту 41 Особливостей - не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону: Відповідно до п.37 Особливостей Оцінка тендерної пропозиції проводиться електронною системою закупівель автоматично на основі критеріїв і методики оцінки, визначених замовником у тендерній документації, шляхом визначення тендерної пропозиції найбільш економічно вигідною. Відповідно до розділу 5. Тендерної документації, оцінка тендерних пропозицій здійснюється на основі критерію "Ціна". Питома вага - 100%. Ціна пропозиції включає передачу, маржу Учасника, ПДВ. Відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону, Замовник встановлює вимогу, що розрахунок ціни, за яку Учасник згоден виконати замовлення, повинен здійснюватися наступним чином: Р дог =Х (Ni факт* Ц факт * (1+М/100)+ Ni факт* Т пер.)*1,2 грн з ПДВ, де. Р дог - ціна тендерної пропозиції у гривні (UAH) - ціна вказується у договорі за результатом процедури закупівлі; Ni факт - фактичний обсяг закупівлі електричної енергії для 2 класу відповідного об’єкта Споживача, 328528 кВт*год; Ц факт - фактична ціна електричної енергії, що закуплена Постачальником для Споживача за результатами розрахункового періоду на РДН, з врахуванням обов’язкових податків, зборів та платежів, що передбачені правилами ринку, законодавством та іншими нормативними документами (ставка внеску на регулювання НКРЕКП та вартість врегулювання небалансу, тощо), гривень за 1 кВт*год без ПДВ; Т пер. = тариф на передачу відповідно до постанови НКРЕКП від 2Е 12.2022 № 1788 = 0,43025 грн/кВт*год, без ПДВ; 1,2 - математичне вираження ставки податку на додану вартість (ПДВ - 20 %); М - маржа (вартість послуг постачальника) у відсотках, визначена за тендерною пропозицією переможця за результатами торгів, %. Маржа, що визначається учасником у ціні своєї тендерної пропозиції, не може бути величиною від’ємною. Система визначила найбільш економічно вигідною тендерну пропозицію Учасника ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЕНЕРГЕТИЧНА КОМПАНІЯ «ІНСОЛ», з ціною 1517826,96 грн. з ПДВ. У складі пропозиції Учасник надав: 1) Гарантійний лист - № Е230501-ТД-888-МЦ від 13.04.2023р. - про те, що цінова пропозиція включає маржинальний прибуток; 2) Гарантійний лист №Е230501-25 від 14.02.2023 - щодо відхилення пропозиції у разі від'ємної маржинальності. На підставі проведених розрахунків: 1 517 826,96 = (328 528* 3,577409* (1+М/100) + 328 528*0,43025)* 1,2 1 517 826,96 = (1 175 279,02* (1+М/100) +141 349,17)* 1,2 (1 175 279,02 *(1+М/100) + 141 349,17)= 1 517 826,96/1,2 (1 175 279,02 * (1+М/100) +141 349,17) = 1 264 855,8 1 175 279,02 * (1+М/100) = 1 264 855,8 - 141 349,17 1 175 279,02 * (1+М/100) = 1 123 506,63 (1+М/100) - 1 123 506,63 / 1 175 279,02 (1+М/100) = 0,95594885204 М/100 = 0,95594885204 - 1 М/100= -0,04405114796 М= - 0,01413665659*100 = - 4,405114796 % тобто М є від’ємною, а отже встановивши таку ціну, Учасник не дотримав пункту 5.1. Розділу 5. Тендерної документації. Умови Тендерної документації Відповідно до п.1 розділу 5 Тендерної документації встановлено наступні вимоги: Найбільш економічною вигідною пропозицією буде вважатися пропозиція з найнижчою ціною з урахуванням усіх податків та зборів (в тому числі податку на додану вартість (ПДВ), у разі якщо учасник є платником ПДВ або без ПДВ у разі, якщо Учасник не є платником ПДВ. Оцінка здійснюється щодо предмета закупівлі вцілому. Учасник визначає ціни на товар, що він пропонує поставити за договором про закупівлю, з урахуванням податків і зборів (в тому числі податку на додану вартість (ПДВ), у разі якщо учасник є платником ПДВ), що сплачуються або мають бути сплачені, усіх інших витрат передбачених для товару даного виду. Замовник розглядає тендерну пропозицію, яка визначена найбільш економічно вигідною відповідно до цих особливостей (далі — найбільш економічно вигідна тендерна пропозиція), щодо її відповідності вимогам тендерної документації. Розрахунок очікуваної вартості для закупівлі здійснювався за таким підходом: Ц факт = Середньозважена Ціна РДН ОЕС України за березень 2023 року + 10% (https://www.oree.com.ua/); Ц факт = 3,25219 + 10% = 3,577409 грн без ПДВ; Прогнозований обсяг споживання – 328528 кВт*год; очікувана вартість закупівлі 1642640,00 грн з ПДВ. Ціною пропозиції є ціна електричної енергії, що включає вартість електроенергії на сегменті ринку (РДН), оплату за послуги з передачі електроенергії, маржу Учасника, витрати на сплату податків. Відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону, Замовник встановлює вимогу, що розрахунок ціни, за яку Учасник згоден виконати замовлення, повинен здійснюватися наступним чином: Р дог =∑ (Ni факт* Ц факт * (1+М/100)+ Ni факт* Т пер.)* 1,2 грн з ПДВ, де: Р дог – ціна тендерної пропозиції у гривні (UAH) – ціна вказується у договорі за результатом процедури закупівлі; Ni факт – фактичний обсяг закупівлі електричної енергії для 2 класу відповідного об’єкта Споживача, 328528 кВт*год; Ц факт – фактична ціна електричної енергії, що закуплена Постачальником для Споживача за результатами розрахункового періоду на РДН, з врахуванням обов’язкових податків, зборів та платежів, що передбачені правилами ринку, законодавством та іншими нормативними документами (ставка внеску на регулювання НКРЕКП та вартість врегулювання небалансу, тощо), гривень за 1 кВт*год без ПДВ; Т пер. = тариф на передачу відповідно до постанови НКРЕКП від 21.12.2022 № 1788 = 0,43025 грн/кВт*год, без ПДВ. 1,2 – математичне вираження ставки податку на додану вартість (ПДВ – 20 %); М – маржа (вартість послуг постачальника) у відсотках, визначена за тендерною пропозицією переможця за результатами торгів, %. Вказані вище значення Ц факт, Т пер. будуть використовуватись для вирахування значення М (маржа (вартість послуг постачальника) у відсотках, визначається за тендерною пропозицією переможця за результатами торгів, %). У процедурі закупівлі не допускається від’ємне значення М. Визначення маржі як від’ємної величини розцінюється, як відмова від підписання договору про закупівлю, в зв’язку з чим Учасник повинен надати лист про усвідомлення наслідків визначення маржі як від’ємної величини. Замовник встановлює в тендерній документації вимогу до учасника надати гарантійний лист про його відповідні зобов’язання, а саме про те, що в тендерній пропозиції учасника маржа не буде від’ємною величиною, ненадання учасником будь-якого документу (листа, довідки) веде до відхилення тендерної пропозиції. Заперечення на відхилення Тендерної пропозиції В складі Тендерної пропозиції , на виконання умов Тендерної документації, нами було надано: - Цінова пропозиція від 13.04.2023 №Е230501-ЦП01 (файл «Цінова пропозиція.pdf); - Гарантійний лист про невід’ємність маржі з розрахунком(файл «Довідка стосовно ціни.pdf); Гарантійний лист про невід’ємність маржі (файл «Згода з маржинальністю. Маржа.pdf). Аналіз умов Тендерної документації дає можливість встановити, що Замовником визначається однакові формули розрахунку для розрахунку договірної ціни (і, відповідно, маржі) але з різним порядком обрахування Ц факт. Обрахування Ц факт Замовником окремо встановлено для визначення очікуваної вартості і окремо для розрахунку договірної ціни учасником. 1. Для проведення розрахунку для визначення очікуваної вартості Замовником зазначено про використання наступного розрахунку: Ц факт = Середньозважена Ціна РДН ОЕС України за березень 2023 року + 10% (https://www.oree.com.ua/); Ц факт = 3,25219 + 10% = 3,577409 грн без ПДВ Таким чином при такому показнику ціни РДН очікувана вартість повинна становити: 1. Рдог= (328 528* 3,577409* (1+М/100) + 328 528*0,43025)* 1,2 2. Рдог= (1 175 279, 023952 +141 349,172)* 1,2 =1 579 953,8351424 грн. Таким чином при застосуванні Ц факт == 3,577409 грн без ПДВ очікувана вартість предмета закупівлі повинна становити 1 579 953,84 грн. В той же час очікувана вартість процедури закупівлі становить 1 642 640,00 грн з ПДВ. 2.В той же час для учасника Ц факт розраховується відповідно до наступного згідно умов Тендерної документації: Ц факт – фактична ціна електричної енергії, що закуплена Постачальником для Споживача за результатами розрахункового періоду на РДН, з врахуванням обов’язкових податків, зборів та платежів, що передбачені правилами ринку, законодавством та іншими нормативними документами (ставка внеску на регулювання НКРЕКП та вартість врегулювання небалансу, тощо), гривень за 1 кВт*год без ПДВ; При цьому можна встановити, що Замовником не встановлювалась вимога про те, що учасник повинен для визначення договірної ціни взяти для розрахунку Ц факт середньозважену ціну РДН ОЕС України за березень 2023 року + 10%. Умови Тендерної документації вимагають наступні умови формування Ц факт, які є ключовими для визначення договірної ціни і маржі: 1. Для розрахунку повинна братися фактична ціна електричної енергії, що закуплена Постачальником для Споживача за результатами розрахункового періоду на РДН. Отже для розрахунку повинна братися саме фактична ціна електричної енергії, що закуплена Постачальником для Споживача за результатами розрахункового періоду на РДН, а не якась інша ціна (зокрема Замовником здійснено контррозрахунок нашої цінової пропозиції при здійсненні відхилення згідно наступних вихідних даних: середньозважена ціна РДН ОЕС України за березень 2023 року + 10%. Відповідно до п.1.1.5 Правил ринку «на добу наперед» та внутрішньодобового ринку, затверджених постановою НКРЕКП 14.03.2018 №308, встановлено, зокрема, що розрахунковий період - мінімальний відрізок часу, щодо якого визначаються ціна та обсяги купівлі-продажу електричної енергії на РДН/ВДР (60 хвилин). Таким чином учасник при формуванні договірної ціни повинен був брати до розрахунку саме розрахунковий період, а не середньозважену ціна РДН ОЕС України за березень 2023 року + 10%, яку Замовник передбачив саме для розрахунку очікуваної вартості. Нами було укладено договір купівлі-продажу електричної енергії №3003-ДД від 30 березня 2023 року з РТЕ «Юкрейн». Відповідно до п.2-3 додаткової угоди № 1 від 30.03.2023 р. до цього договору нами закуплено 360МВт/год по ціні 2686 грн. Крім того додатковою угодою на квітень 2023 р. встановлено графік погодинного обсягу купівлі-продажу електричної енергії (кожної години по 1,5 МВт/год). Також нами укладено договір про участь на ринку «на добу наперед» та внутрішньодобовому ринку №776/03 від 09.12.2022 року з АТ «Оператор ринку» відповідно до якого здійснювалася купівля-продаж електроенергії на ринку РДН та ВДР. Відповідно до даного договору в розрахунковий період 14 годин 11.04.202 було закуплено з метою визначення ціни РДН для розрахунку договірної ціни по цій процедурі закупівлі 1500 МВт/год по ціні 2648,20 грн за МВт/год, або 2,64820 за 1 квт/год. Таким чином, з метою формування договірної ціни нами закуплено електроенергію для потреб Споживача за результатами розрахункового періоду на РДН в розрахунковий період 14 годин 11.04.202 1500 МВт/год по ціні 2648,20 грн за МВт/год, або 2,64820 за 1 квт/год. Нами було враховано що Замовником встановлено вимогу про те, що крім ціни електроенергії закупленої на РДН, необхідно включити до договірної ціни за 1 кВт*год без ПДВ обов’язкові податки, збори та платежі, що передбачені правилами ринку, законодавством та іншими нормативними документами (ставка внеску на регулювання НКРЕКП та вартість врегулювання небалансу, тощо). Зважаючи на це нами до вартості за 1 кВт*год без ПДВ було включено обов’язкові податки, збори та платежі, що передбачені правилами ринку, законодавством та іншими нормативними документами (ставка внеску на регулювання НКРЕКП та вартість врегулювання небалансу, тощо) і також наш прибуток та визначено ціну даної одиниці - 4,620084 грн.з ПДВ. Дана ціна (4,620084 грн.з ПДВ) включає в себе за 1 кВт*год без ПДВ: - тариф на передачу відповідно до постанови НКРЕКП від 21.12.2022 № 1788 = 0,43025 грн/кВт*год, без ПДВ; - фактична ціна електричної енергії, що закуплена Постачальником для Споживача за результатами розрахункового періоду на РДН - 2,64820 за 1 квт/год. без ПДВ; - обов’язкові податки, збори та платежі, що передбачені правилами ринку, законодавством та іншими нормативними документами (ставка внеску на регулювання НКРЕКП та вартість врегулювання небалансу, тощо) і також наш прибуток – 0,77162 за 1 квт/год. без ПДВ; - ставки податку на додану вартість (ПДВ – 20 %) – 0,770014 за 1 квт/год. Таким чином, відповідно до запропонованої нами договірної ціни , для розрахунку маржі ми повинні взяти Ц факт, який становить – 3,41982 грн за 1 квт/год (2,64820 грн за 1 квт/год. без ПДВ +0,77162 грн за 1 квт/год. без ПДВ). На підставі даної Ц факт нами і було визначено договірну ціну і маржу: 1 517 826,96 = (328 528* 3,41982 * (1+М/100) + 328 528*0,43025)* 1,2 1 517 826,96 = (1 123 506,62496* (1+М/100) +141 349,172)* 1,2 1 517 826,96 = 1 264 855,79696* (1+М/100) 1,2 1 517 826,96 =1 517 826,956352* (1+М/100) (1+М/100) =1 517 826,96 / 1 517 826,956352 (1+М/100) = +1,00131940940805 М/100 = 1,00131940940805- 1 М/100= + 0,00131940940805 М= + 0,00131940940805*100 = +0,0131940940805 Таким чином запропонована нами має невід’ємну маржу і відповідає умовам Тендерної пропозиції. Відповідно до пункту 52 Особливостей оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону з урахуванням цих особливостей. Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення: 1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом); 2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі. Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника скасувати рішення про відхилення нашої Тендерної пропозиції.. Орган оскарження розглядає скаргу та приймає рішення на її підставі в межах одержаної за скаргою інформації та інформації, розміщеної в електронній системі закупівель, виходячи з положень частини шістнадцятої статті 18 Закону. Відхиливши тендерну пропозицію нашого підприємства, Замовником було порушено один з принципів здійснення закупівлі, закріплений в статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме принцип об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій чим порушено наші права та інтереси. Порушення наших прав та інтересів також полягає в тому, що за умови дотримання вимог чинного законодавства Замовник повинен був укласти договір з нами, у випадку визнання нас переможцем процедури закупівлі за результатами якого ми мали б змогу отримати дохід та виконати свої зобов’язання за договором. Враховуючи викладене, керуючись статтею 18 Закону України "Про публічні закупівлі" та Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування", - ПРОШУ: 1. Прийняти дану скаргу до розгляду по суті. 2. Прийняти рішення, яким зобов’язати Замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції нашого підприємства. Всі необхідні документи наявні в електронній системі закупівель по цій процедурі. Крім того додатково надаємо: - договір купівлі-продажу електричної енергії №3003-ДД від 30 березня 2023 року з РТЕ «Юкрейн» з додатками; - договір про участь на ринку «на добу наперед» та внутрішньодобовому ринку №776/03 від 09.12.2022 року з АТ «Оператор ринку»; - скріншоти закупівлі на ринку РДН за 11.04.2023 року.
Дата розгляду скарги: 04.05.2023 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 26.04.2023 15:01
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 09.05.2023 14:12
Дата виконання рішення Замовником: 09.05.2023 15:59
Коментар замовника щодо усунення порушень: Рішення Антимонопольного комітету № 5944 - р/пк-пз від 04.05.2023 року виконане
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДА­ЛЬНІСТЮ «ЕНЕРГЕТИЧНА КОМПАНІЯ «ІНСОЛ», Яременко Наталя +380443501204 tender@insolenergy.com.ua