Період оскарження:06.04.2023 19:54 - 11.04.2023 00:00
Скарга
Виконана замовником
СКАРГА
на дії та бездіяльність Уповноваженої особи
КОМУНАЛЬНОГО ПІДПРИЄМСТВА «МЕДЕНИЦЬКЕ ВИРОБНИЧЕ УПРАВЛІННЯ ЖИТЛОВО-КОМУНАЛЬНОГО ГОСПОДАРСТВА ТА ПОБУТОВОГО ОБСЛУГОВУВАННЯ НАСЕЛЕННЯ» МЕДЕНИЦЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ
Номер:400ecde0ba7a49d8a288b65eb910dd1d
Пов'язане скасування:Закупівля
Ідентифікатор запиту:UA-2023-04-06-012012-a.a1
Назва:СКАРГА
на дії та бездіяльність Уповноваженої особи
КОМУНАЛЬНОГО ПІДПРИЄМСТВА «МЕДЕНИЦЬКЕ ВИРОБНИЧЕ УПРАВЛІННЯ ЖИТЛОВО-КОМУНАЛЬНОГО ГОСПОДАРСТВА ТА ПОБУТОВОГО ОБСЛУГОВУВАННЯ НАСЕЛЕННЯ» МЕДЕНИЦЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ
Скарга:
ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО «БКФ ОСАННА», код ЄДРПОУ – 36338364, адреса: Україна, 08170, Київська обл., Києво-Святошинський р-н, село Віта-Поштова, вул. Набережна, будинок 33 (надалі – ПП «БКФ ОСАННА», «Скаржник», або «суб’єкт оскарження») приймає участь у процедурі закупівлі – «Щебінь гранітний фракцією 20-40 мм «ДК 021:2015 - 14210000-6 – Гравій, пісок, щебінь і наповнювачі», оголошеній Замовником (оголошення на веб-порталі Уповноваженого органу №UA-2023-04-06-012012-a за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-04-06-012012-a) (надалі – «Процедура закупівлі»).
Найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію надало ПП «БКФ ОСАННА» (ціна пропозиції 1 793 923,20 грн.). Зауваження до тендерної пропозицію ПП «БКФ ОСАННА» відсутні. Відповідно, ПП «БКФ ОСАННА» повинно було бути визначено як переможець Процедури закупівлі.
20.04.2023 Замовник в особі уповноваженої особи КОМУНАЛЬНОГО ПІДПРИЄМСТВА «МЕДЕНИЦЬКЕ ВИРОБНИЧЕ УПРАВЛІННЯ ЖИТЛОВО-КОМУНАЛЬНОГО ГОСПОДАРСТВА ТА ПОБУТОВОГО ОБСЛУГОВУВАННЯ НАСЕЛЕННЯ» МЕДЕНИЦЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ протокольним рішенням від 20.04.2023р. (надалі – «Протокол від 20.04.2023р.») вирішив відмінити Процедуру закупівлі. При цьому, Замовник не навів обґрунтованих причин для відміни Процедури закупівлі та не долучив жодних доказів на підтвердження обставин, на які він посилався у Протоколі від 20.04.2023р.
Цим зазначаємо, що Замовником всупереч норм законодавства України були порушені права та законні інтереси суб'єкта оскарження, у зв'язку з чим, користуючись своїми законними правами передбаченими Законом України «Про публічні закупівлі» (надалі – «Закон») та відповідно до «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 № 1178 (надалі – «Особливості»), ПП «БКФ ОСАННА» подає цю скаргу на наступні дії, бездіяльність, рішення Замовника.
Дискримінаційними, незаконними, упередженими та такими, що порушують права та законні інтереси Скаржника, є рішення Замовника стосовно відміни Процедури закупівлі. Зокрема, слід звернути увагу на наступні порушення Замовника.
1. Замовник не навів обґрунтованих підстав для відміни Процедури закупівлі.
Згідно з Протоколом від 20.04.2023р. підставою для відміни Процедури закупівлі було вказано «неможливість усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель». Ця підстава передбачена підпунктом 2 пункту 47 Особливостей, а саме:
«47. Замовник відміняє відкриті торги у разі:
1) відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг;
2) неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень;
3) скорочення обсягу видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт чи послуг;
4) коли здійснення закупівлі стало неможливим внаслідок дії обставин непереборної сили.
У разі відміни відкритих торгів замовник протягом одного робочого дня з дати прийняття відповідного рішення зазначає в електронній системі закупівель підстави прийняття такого рішення.»
Тобто, у разі наведення зазначеної підпунктом 2 пункту 47 Особливостей підстави для відміни Процедури закупівлі, Замовник повинен:
- Навести опис порушень законодавства у сфері публічних закупівель в процесі проведення Процедури закупівлі;
- Обґрунтувати яким чином ці порушення вплинули на необхідність відміни Процедури закупівлі та
- Оприлюднити в електронній системі закупівель зазначені обставини та їх опис.
В обґрунтування наведеної підпунктом 2 пункту 47 Особливостей підстави для відміни Процедури закупівлі Замовник наводить наступне:
- Станом на 20 квітня 2023 року уповноваженою особою виявлено необхідність провести процедуру закупівлі з врахуванням очікуваної вартості в сторону збільшення.
- Враховуючи технічну неможливість внесення змін у річний план закупівель постає потреба у відміні Процедури закупівлі.
Жодних інших обґрунтувань Замовник не наводить.
При цьому, про зміну опису предмета закупівлі та/або про зміну обсягу предмета закупівлі Замовник нічого не зазначив в Протоколі від 20.04.2023р. Тобто, підставою для відміни Процедури закупівлі згідно Протоколу від 20.04.2023р. є лише очікувана зміна вартості Предмета закупівлі в сторону збільшення.
Слід зазначити що згідно умов тендерної документації, Процедура закупівлі проводиться у формі аукціону шляхом здійснення учасниками кроків в сторону пониження ціни. Очікувана вартість предмета закупівлі була вказана Замовником у розмірі 1 999 400,00 грн. з ПДВ.
Учасники надали пропозиції з нижчими цінами, а саме:
Учасник Первинна пропозиція Остаточна пропозиція
ПП "БКФ ОСАННА" 1 793 923,20 UAH з ПДВ 1 793 923,20 UAH з ПДВ
ТОВ "ІНТЕР ЛОГІСТІК УКРАЇНА-Л" 1 898 400,00 UAH з ПДВ 1 898 400,00 UAH з ПДВ
Таким чином, наведені в Протоколі від 20.04.2023р. обставини не є передбаченими підпунктом 2 пункту 47 Особливостей підставами для відміни Процедури закупівлі. Зазначені обставини (очікувана зміна вартості Предмета закупівлі в сторону збільшення) не є порушенням законодавства у сфері публічних закупівель. Ця обставина жодним чином не призводить до необхідності відміни Процедури закупівлі. Більше того, просто збільшуючи очікувану вартість закупівлі Замовник порушує принцип максимальної економії та розтрачає бюджетні кошти. Обидва учасника готові були дати нижчу ціну, а Замовник вирішив що ціну необхідно збільшити. Це дуже непрофесійний підхід, який не сприяє економії та збереженню державних коштів. Більше того, такий підхід може свідчити про упереджене ставлення Замовника до даної закупівлі. Найбільш економічно вигідна тендерна пропозиція Скаржника не береться Замовником до розгляду.
Таким чином, рішення Замовника про відміну закупівлі, оформлене Протоколом від 20.04.2023р. є упередженим стосовно Скаржника (а також і інших учасників Процедури закупівлі) та порушує вимоги тендерної документації, Закону та Особливостей.
Скаржник вважає, що Замовником було порушено такі принципи здійснення публічних закупівель як:
- максимальна економія;
- об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі і
- рівне ставлення до учасників закупівлі.
Зважаючи на вищевикладені обставини, керуючись нормами ст. 18 Закону пунктами 55 – 64 Особливостей,
ПРОШУ:
1. Встановити порушення законодавства під час здійснення Замовником Процедури закупівлі № UA-2023-04-06-012012-a.
2. Зобов`язати Замовника (КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО «МЕДЕНИЦЬКЕ ВИРОБНИЧЕ УПРАВЛІННЯ ЖИТЛОВО-КОМУНАЛЬНОГО ГОСПОДАРСТВА ТА ПОБУТОВОГО ОБСЛУГОВУВАННЯ НАСЕЛЕННЯ» МЕДЕНИЦЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ код ЄДРПОУ – 20789596) скасувати Рішення своєї уповноваженої особи, що були оформлені протокольним рішенням від 20.04.2023р.
3. Зобов’язати Замовника поновити процедуру Закупівлі з моменту його останньої правомірної дії.
Просимо розглянути цю скаргу та прийняти рішення на її підставі в межах одержаної за скаргою інформації та інформації, розміщеної в електронній системі закупівель (тобто, ПП «БКФ ОСАННА» залишає за собою право надати доповнення (додатки як невід’ємні частини) до цієї скарги (у разі необхідності) з додатковим обґрунтуванням і поясненнями).
Обґрунтуванням вищевказаних вимог є все, зазначене вище, у тому числі, обґрунтування наявності порушених прав та охоронюваних законом інтересів суб'єкта оскарження.
Задовільнивши вищевказані вимоги, будуть наявні підстави для відновлення порушених прав та законних інтересів ПП «БКФ ОСАННА», зокрема, на його право участі у Процедурі закупівлі та отримання вигоди, пов'язаної з перемогою у Процедурі закупівлі тощо.
Файли/документи, які можуть підтвердити все вищезазначене, знаходяться у вільному доступі в електронній системі закупівель, зокрема, на сайті prozorro.gov.ua.
Вся необхідна інформація знаходиться у вільному публічному доступі, у тому числі, на сайті prozorro.gov.ua.
За подання скарги до органу оскарження здійснена плата через електронну систему закупівель у відповідності до законодавства України.
Цю скаргу подано у формі електронного документа через електронну систему закупівель.
Додаток:
- Довіреність №8/4 від 28 квітня 2023 року від ПП «БКФ Осанна» на Дмитрах Оскара Олеговича.
З повагою,
Заступник директора ______________ДМИТРАХ Оскар Олегович