• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Поточний ремонт та облаштування споруд цивільного захисту (укриття) ДНЗ № 131 м.Миколаєва (код ДК 021:2015 45450000-6 – Інші завершальні будівельні роботи)

Торги не відбулися

1 078 877.12 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 5 394.39 UAH
Період оскарження: 06.04.2023 16:18 - 11.04.2023 00:00
Вимога
Відхилено

Просимо виключити дискримінаційні вимоги з Тендерної документації

Номер: f75bd1bd402b48fdb03d48603bc33768
Ідентифікатор запиту: UA-2023-04-06-010462-a.c1
Назва: Просимо виключити дискримінаційні вимоги з Тендерної документації
Вимога:
Шановний замовнику! Просимо виключити дискримінаційні вимоги з Тендерної документації на закупівлю послуг за предметом закупівлі Поточний ремонт та облаштування споруд цивільного захисту (укриття)ДНЗ № 131 м. Миколаєва (код ДК 021:2015 45450000-6 – Інші завершальні будівельні роботи), що в Додатку 1, а саме вимогу підтвердження досвіду виконання аналогічного договору з трактуванням "Для цілей цієї тендерної документації під аналогічним договором розуміється договір, предметом якого є поточний ремонт захисних споруд цивільного захисту, укриттів. Відповідно до частини четвертої статті 22 Закону тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а формулювання "поточний ремонт захисних споруд цивільного захисту, укриттів" є дискримінацією і обмежує коло потенційних учасників в цій закупівлі. Просимо дотримуватись Закону "Про публічні закупівлі", мета якого є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції, замовнику під час проведення процедури закупівлі необхідно дотримуватись принципів здійснення закупівель, закріплених у статті 5 Закону, не призводячи своїми діями до штучного та/або формального обмеження потенційного кола учасників для подальшого визначення переможця торгів. Стаття 13 Конституції України передбачає, що «Усі суб'єкти права власності рівні перед законом». Частина 2 статті 5 Закон України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII також визначає, що Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах, а частиною 4 встановлено, що Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Виникає логічне запитання на підставі чого Замовник встановив вимогу підтвердження досвіду виконання аналогічного договору з трактуванням "Для цілей цієї тендерної документації під аналогічним договором розуміється договір, предметом якого є поточний ремонт захисних споруд цивільного захисту, укриттів. Зазначена вимога є дискримінаційною, оскільки ми є суб’єктом господарської діяльності, який має достатній досвід виконання аналогічних договорів за предметом закупівлі ДК 021:2015: 45450000-6 - Інші завершальні будівельні роботи (послуги з поточного ремонту), але не можемо прийняти участь у даній закупівлі, оскільки не відповідаємо кваліфікаційним критеріям Замовника! Також є практика АМКУ з даного приводу, якщо звернутися до рішень АМКУ, то в більшості з них скаржники ставили питання щодо незаконності внесення до вимог аналогічності умов щодо певного строку дії договору, конкретних контрагентів, умов щодо порядку прийняття виконаних робіт, бюджетного фінансування, тощо. В роз’ясненнях Мінекономіки теж зазначено, що найбільшими дискримінаційними помилками Замовників є обмеження надання підтвердження досвіду учасником документами за певний період часу або з певними типами установ (наприклад, розпорядниками бюджетних коштів). Такі вимоги суттєво обмежують коло учасників. Їх встановлення зменшує ефективність закупівлі та несе ризик затягування термінів проведення закупівель за рахунок оскарження. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведеної вище вимоги порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Учасника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону. Основною метою встановлення кваліфікаційного критерію для учасників є – переконатися у спроможності учасника до виконання робіт за предметом закупівлі. Задля цього достатнім є встановити – чи виконувалися раніше учасником подібні роботи і чи задовільна якість таких робіт. Виходячи з вищенаведеного прошу внести зміни до тендерної документації з метою забезпечення добросовісної конкуренції серед учасників, а саме вилучити з додатку 1 тендерної документації наступну вимогу: Для цілей цієї тендерної документації під аналогічним договором розуміється договір, предметом якого є поточний ремонт захисних споруд цивільного захисту, укриттів. У випадку ігнорування нашої вимоги, змушені будемо звертатись в Антимонопольний комітет України зі скаргою на дискримінаційні вимоги тендерної документації. Директор Юрій КРАВЧЕНКО
Пов'язані документи: Учасник
Вирішення: Шановний учаснику! Відповідно до п. 28 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 ( в редакції, чинній на момент оголошення відкритих торгів) тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Пунктом 2 ч. 2 ст. 16 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі» визначено, що у тендерній документації зазначаються один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 цього Закону. Згідно з п. 3 ч. 2 ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник може установити такий кваліфікаційний критерій, як наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів). Предметом закупівлі є поточний ремонт та облаштування споруд цивільного захисту (укриття). Враховуючи наведене, замовником в таблиці 1 додатку № 1 до тендерної документації зазначено, що під аналогічним договором розуміється договір, предметом якого є поточний ремонт захисних споруд цивільного захисту, укриттів, що повністю відповідає вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» та така вимога не є дискримінаційною.
Статус вимоги: Відхилено