-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Код ДК 021:2015: 44610000-9 – Цистерни, резервуари, контейнери та посудини високого тиску (Придбання контейнерів пластикових для збору твердих побутових відходів для благоустрою території)
Завершена
7 200 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 72 000.00 UAH
мін. крок: 1% або 72 000.00 UAH
Період оскарження:
06.04.2023 14:45 - 15.04.2023 00:00
Вимога
Відхилено
ВИМОГА щодо усунення Замовником дискримінаційних вимог як порушення законодавства в сфері публічних закупівель
Номер:
c6ebdb86faba4070a16682819532ddc6
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-04-06-007869-a.a1
Назва:
ВИМОГА щодо усунення Замовником дискримінаційних вимог як порушення законодавства в сфері публічних закупівель
Вимога:
ВИМАГАЄМО :
видалити у Додатку 1 до тендерної документації технічні характеристики як такі, що є дискримінаційними (вимоги, що мають бути видалені з тендерної документації виділені Скаржником нижче по тексту жирним шрифтом із підкресленням):
1. Вага не більше 46 кг
2. Ручки кришки: не менше 3-х ручок суцільнолитих з корпусом кришки, для відкриття з 3-х сторін (спереду, справа, зліва)
3. Ручки контейнера: 4 шт., суцільнолиті з корпусом.
4. Боковий захват у вигляді цапфи з посиленою запресованою не знімною металевою трубкою. Для забезпечення безпеки при вивантаженні цапфа повинна щільно прилягати до контейнера, також повинна мати упор у верхній частині цапфи та з обох сторін. Всього мати не менше ніж 4 точки контакту з корпусом.
5. Протоколи випробувань відповідно до EN 840-2 та RAL GZ 951/1
6. Гірший товар (товар гіршої якості) – товар, технічні і якісні характеристики якого є меншими, більшими, значно відрізняються в бік погіршення (не відповідає, має значні розбіжності): менша вантажопідйомність; більша вага; відсутні подвійні ребра жорсткості на кожній стінці контейнера; відсутні суцільнолиті ручки з корпусом; відсутність ситовидного контуру ребр жорсткості; цапфа має менше точок контакту; відсутність ручок для відкриття з трьох сторін; менша кількість ребр в посадочних місцях кріплення кронштейну коліс; відсутні необхідні маркування тощо.
Пов'язані документи:
Учасник
- 1. Стандарт EN 840-2.pdf 07.04.2023 18:56
- ВИМОГА_UA-2023-04-06-007869-a.pdf 07.04.2023 18:56
- 3. рішення від 07.03.2023 № 2735.pdf 07.04.2023 18:56
- 2. ДСТУ.pdf 07.04.2023 18:56
- 5. Технічна специфікація.pdf 07.04.2023 18:56
- 4. рішення від 23.01.2023 № 760.pdf 07.04.2023 18:56
- 6. Паспорт + Переклад SULO 1100л Плоска кришка.pdf 07.04.2023 18:56
Дата подачі:
07.04.2023 18:56
Вирішення:
У відповідь на вимогу повідомляємо:
1. Скаржник зазначає що вимога щодо ваги контейнера не зазначається в стандартах EN 840-2 та ДСТУ 8476:2015. Повідомляємо, що дані стандарти тільки стандартизують різні розміри контейнери, щоб вони були схожі та їх могли обслуговувати стандартизована техніка. Також жодним законом України не зазначено, що технічні вимоги до предмету закупівлі мають складатись у відповідності до цих стандартів. Натомість Стаття 22 та 23 ЗУ «Про публічні закупівлі» дозволяє замовнику встановлювати всі необхідні йому технічні вимоги, вимагати необхідні документи сертифікати протоколи випробувань які можуть підтвердити технічні показники. Вимога щодо ваги обумовлюється тим, що з урахуванням об'єму контейнера та можливості механічної обробки, вага контейнера має суттєвий вплив на ефективність збору, транспортування відходів та вартість обслуговування. Контейнери з меншою вагою потребують менше затрат як фізичних так і фінансових. Також, звертаємо Вашу увагу, що жоден нормативний акт не передбачає відповідність предмету закупівлі стандарту EN 840-2. Документація складена у відповідності ЗУ «Про публічні закупівлі» з урахуванням Постанови КМУ від 12.10.2022 р.№1178
2. Стандарт EN 840-2 визначає загальні технічні вимоги до контейнерів для збирання відходів, пунктом 5.3 вищезазначеного стандарту, передбачено, що кришка повинна мати щонайменше один засіб відкривання. Тобто стандартом не визначено обмеження, щодо кількості ручок. Дана умова обумовлюється досвідом використання контейнерів , оскілки контейнери не завжди розміщуються на площадках передньою частиною до споживача, кришка повинна мати змогу зручно відкриватись із бокової частини. Не вважаєм раціональним виключати дану вимогу, більшість виробників можуть робити кришки до контейнерів з такими ручками.
3. Стандарт EN 840-2 визначає загальні технічні вимоги до контейнерів для збирання відходів та немає вимог до ручок. Але навіть з схематичного зображення в стандарті, як має приблизно виглядати контейнер, то бачим що він обладанний 4-ма ручками по 2 з кожної сторони. Маса навантаженого відходами контейнера складає близько 510 кг. Тому, для його переміщення необхідно зусилля відразу 2х людей. Згідно технічного опису контейнера 1100 літрів передбачено обов’язкову наявність мінімум 4-х ручок по боках корпусу. Також виходячи з власного досвіду експлуатації контейнерів дійшли висновку, що ручки які не суцільно литі з корпусом або ж знімні, з часом мають властивість губитись або випадати. Це призводить до додаткових затрат на покупку ручок, та як наслідок чим менше ручок тим важче обслуговувати (вантажникам доставляти контейнер до механізму забору контейнера сміттєвоза) контейнери. Контейнери в яких ручки суцільнолиті з корпусом не мають таких проблем.
4. Виходячи з досвіду експлуатації пластикових контейнерів дана вимога була встановлена з метою забезпечення безпеки під час вивантаження контейнера в сміттєвоз та збільшення терміну служби контейнера. Цапфи забезпечують надійне кріплення контейнерів на сміттєвозі та запобігають їхньому зриванню під час вивантаження. Вимога, щоб цапфа мала щільний контакт з корпусом, мала упор в верхній частині та з обох боків, забезпечує стабільне кріплення цапфи до корпусу та зменшує ризик відривання цапфи від корпусу, що в свою чергу може призвести до травм працівників та пошкодження контейнера. Наявність не менше ніж 4 точок контакту з корпусом забезпечує рівномірне розподілення ваги контейнера та зменшує навантаження на кожну окрему точку кріплення. Отже, ця вимога є необхідною для забезпечення безпечного та ефективного збору відходів. Також контейнери з такою конструкцією більш надійніші та мають більший термін служби. Нашою ціллю є закупівля саме безпечної та якісної продукції, що в подальшому призведе до економії коштів.
5. Вимога що потрібно надати Протоколи випробувань відповідно до EN 840-2 та RAL GZ 951/1 не є дискримінаційною. Сам Скаржник зазначає, що в нього є сертифікати які є підтвердженням, що контейнери відповідають цим стандартам. Протоколи випробувань є обов’язковим додатком до кожного сертифікату, всі сертифікати складаються вже на основі протоколів випробувань, тому маючи сертифікати учасник відповідно має мати і протоколи випробувань. Замовник вимагає ці протоколи для того щоб перевірити дійсність сертифікатів. Також в протоколах містяться результати випробувань, які дозволять перевірити інші технічні показники які вимагаються замовником. Також відповідно до п.3 частини 2 Статті 22 ЗУ у тендерній документації має зазначатись інформація про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам (у разі потреби).
6. Формулювання «**Гірший товар (товар гіршої якості) – товар, технічні і якісні характеристики якого є меншими, більшими, значно відрізняються в бік погіршення (не відповідає, має значні розбіжності): менша вантажопідйомність; більша вага; відсутні подвійні ребра жорсткості на кожній стінці контейнера; відсутні суцільнолиті ручки з корпусом; відсутність ситовидного контуру ребр жорсткості; цапфа має менше точок контакту; відсутність ручок для відкриття з трьох сторін; менша кількість ребр в посадочних місцях кріплення кронштейну коліс; відсутні необхідні маркування тощо» визначено Замовником у Тендерній документації задля надання Учасниками товару з не гіршими технічними характеристиками, встановленими Замовником до предмета закупівлі, що дозволяє Замовнику уникнути ризиків придбання неякісного товару невідомого походження та в будь якому разі не дискримінує та не обмежує коло учасників.
Статус вимоги:
Відхилено