УПГГК 23Т-Д-100: 38430000-8-Детектори та аналізатори (Спектрометр визначення вмісту сірки у нафті методом хвиледисперсійної рентгенівської флуоресценції, додаткові витратні матеріали та інструменти, послуги, пов’язані з постачанням).
Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: українська мова. Розмір, вид та умови надання забезпечення тендерних пропозицій: відповідно до документації.
Поставка ТМЦ протягом 220 календарних днів з дати укладання договору про закупівлю*, але не пізніше 01.12.2023р.**
*Даний строк поставки буде зазначатись в договорі про закупівлю.
**Зазначена дата поставки товарів є орієнтовною, визначена розрахунковим методом та несе інформативний характер та не має жодних юридичних наслідків. Дана дата може не зазначатися в договорі про закупівлю.
Супроводжувальні послуги до ТМЦ надаються протягом 30 календарних днів з дати поставки ТМЦ*, але не пізніше 31.12.2023р.**
*Даний строк поставки буде зазначатись в договорі про закупівлю.
**Зазначена дата поставки товарів є орієнтовною, визначена розрахунковим методом та несе інформативний характер та не має жодних юридичних наслідків. Дана дата може не зазначатися в договорі про закупівлю.
Торги не відбулися
3 681 284.93UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 36 812.85 UAH
Період оскарження:06.04.2023 15:56 - 25.04.2023 00:00
Скарга
Виконана замовником
СКАРГА
на рішення Змовника про відміну відкриті торги на закупівлю: «38430000-8-Детектори та аналізатори (Спектрометр визначення вмісту сірки у нафті методом хвиледисперсійної рентгенівської флуоресценції, додаткові витратні матеріали та інструменти, послуги, пов’язані з постачанням)»
(у порядку статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі» (від 25.12.2015 № 922-VIII), на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування)
Номер:67358b4ce2ef44ff897b2012a051792a
Пов'язане скасування:Закупівля
Ідентифікатор запиту:UA-2023-04-06-007743-a.c1
Назва:СКАРГА
на рішення Змовника про відміну відкриті торги на закупівлю: «38430000-8-Детектори та аналізатори (Спектрометр визначення вмісту сірки у нафті методом хвиледисперсійної рентгенівської флуоресценції, додаткові витратні матеріали та інструменти, послуги, пов’язані з постачанням)»
(у порядку статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі» (від 25.12.2015 № 922-VIII), на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування)
Скарга:
06.04.2023 року Акціонерне товариство «Укргазвидобування» (ЄДРПОУ: 30019775) в особі Філії Управління з переробки газу та газового конденсату (ЄДРПОУ: 25976423) (далі — Замовник) на виконання вимог Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі по тексту – Закон) та «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі по тексту – Особливості), оголосив процедуру закупівлі (відкриті торги з особливостями) за ДК 021:2015-38433000-9 – Спектрометри «УПГГК 23Т-Д-100: 38430000-8-Детектори та аналізатори (Спектрометр визначення вмісту сірки у нафті методом хвиледисперсійної рентгенівської флуоресценції, додаткові витратні матеріали та інструменти, послуги, пов’язані з постачанням)» (далі – відкриті торги з особливостями).
Розкриття тендерних пропозицій учасників відбулось 28.04.2023 року.
Згідно з реєстром отриманих тендерних пропозицій участь у закупівлі взяли учасники:
- ТОВ "СОК ТРЕЙД", ЄДРПОУ 32642016, Дата та час подання тендерноїпропозиції/пропозиції 27 квітня 2023 15:42;
- ТОВ "ЛОГІКЛАБГРУПА", ЄДРПОУ 38576300, Дата та час подання тендерноїпропозиції/пропозиції 28 квітня 2023 15:36.
05.05.2023 року ТОВ «СОК ТРЕЙД» визнано переможцем вищезазначеної процедури закупівлі.
07.06.2023 року Замовником прийняте рішення відмінити відкриті торги на закупівлю: «38430000-8-Детектори та аналізатори (Спектрометр визначення вмісту сірки у нафті методом хвиледисперсійної рентгенівської флуоресценції, додаткові витратні матеріали та інструменти, послуги, пов’язані з постачанням)» відповідно до підпункту 2 пункту 47 Особливостей: - неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень та протягом одного робочого дня з дати прийняття відповідного рішення зазначити в електронній системі закупівель підстави прийняття такого рішення, яке оформлено Протоколом прийняття рішення уповноваженою особою № УПГГК 23Т-Д-100.
Суттю порушення в Протоколі прийняття рішення уповноваженою особою № УПГГК 23Т-Д-100 від 07.06.2023 року зазначено: «Тендерною документацією Замовника була встановлені вимоги щодо витратних матеріалів до спектрометру: не менше ніж на 1000 аналізів або 1 рік роботи (Учасник зазначає в пропозиції по позиційно вартість витратних матеріалів, окремо від вартості спектрометру), а саме: Учасником в складі пропозиції не надано по позиційно вартість витратних матеріалів, окремо від вартості спектрометру.
В складі пропозиції ТОВ "СОК ТРЕЙД" надано Додаток №3 (файл «Додаток 3 (оновлений).pdf» ), в якому відсутня інформація наведена в попередньому абзаці.
Проте Замовник не виявив таку невідповідність та визначив ТОВ "СОК ТРЕЙД" переможцем закупівлі УПГГК 23Т-Д-100: 38430000-8-Детектори та аналізатори (Спектрометр визначення вмісту сірки у нафті методом хвиледисперсійної рентгенівської флуоресценції, додаткові витратні матеріали та інструменти, послуги, пов’язані з постачанням).
Товариство з обмеженою відповідальністю «СОК ТРЕЙД» (далі – Скаржник) вважає, що зазначене рішення замовника призвело до порушення норм законодавства України у сфері публічних закупівель, зокрема Закону та Особливостей, у зв’язку з чим, керуючись статтею 18 Закону та у строк, визначений абзацом 4 пункту 59 Особливостей (протягом 10 днів з дати оприлюднення замовником рішення про відміну відкритих торгів), звертаємось до Постійно діючої адміністративної колегії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Колегія) зі скаргою з огляду на таке:
1) Відповідно до п. 5 Розділ ІІІ. «Інструкція з підготовки тендерних пропозицій» Тендерної документації Замовника (зі змінами) учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерних пропозицій інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим замовником.
Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі викладена у додатку №3 до тендерної документації. Інформація про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі, може встановлюватись замовником у разі потреби.
Відповідно до Розділу 2 Додатку № 3 до Тендерної документації Замовника (зі змінами), а саме у графі «Комплектація» зазначено, що Витратні матеріали до спектрометру: не менше ніж на 1000 аналізів або 1 рік роботи (Учасник зазначає в пропозиції по позиційно вартість витратних матеріалів, окремо від вартості спектрометру).
Таким чином, твердження Замовника, викладене в Протоколі прийняття рішення уповноваженою особою № УПГГК 23Т-Д-100 від 07.06.2023 року, щодо відсутності в Додатку № 3, наданого Учасником у складі документів до тендерної пропозиції, є таким, що не відповідає умовам тендерної документації, оскільки вимога щодо надання попозиційного переліку витратних матеріалів із зазначенням їхньої вартості за умовами Додатку № 3 мало б надаватися у ПРОПОЗИЦІЇ, а не в Додатку № 3.
Крім того, форма Додатку № 3 взагалі не передбачає можливість зазначення вартості ані Спектрометру (основного предмету закупівлі), ані витратних матеріалів.
З огляду на зазначене, підстава скасування відкритих торгів на закупівлю: «38430000-8-Детектори та аналізатори (Спектрометр визначення вмісту сірки у нафті методом хвиледисперсійної рентгенівської флуоресценції, додаткові витратні матеріали та інструменти, послуги, пов’язані з постачанням)» є необґрунтованою та незаконною.
2) Крім того, пунктом 37 розділу ХХ Закону України «Про публічні закупівлі» установлено, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз.
Так, Постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 затверджені Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування (далі – Особливості).
Відповідно до п. 2 Особливостей у цих особливостях терміни вживаються у значенні, наведеному в Законі України “Про публічні закупівлі” (далі - Закон), постановах Кабінету Міністрів України від 24 лютого 2016 р. № 166 “Про затвердження Порядку функціонування електронної системи закупівель та проведення авторизації електронних майданчиків” (Офіційний вісник України, 2016 р., № 22, ст. 855) та від 14 вересня 2020 р. № 822 “Про затвердження Порядку формування та використання електронного каталогу” (Офіційний вісник України, 2020 р., № 75, ст. 2407).
Згідно п. 24 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про публічні закупівлі» пропозиція учасника спрощеної закупівлі (далі - пропозиція) - пропозиція щодо предмета закупівлі або його частини (лота), яку учасник подає замовнику відповідно до оголошення про проведення спрощеної закупівлі та вимог до предмета закупівлі.
Відповідно до п. 32 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна пропозиція - пропозиція щодо предмета закупівлі або його частини (лота), яку учасник процедури закупівлі подає замовнику відповідно до вимог тендерної документації.
Згідно п. 13 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про публічні закупівлі» конкурентна процедура закупівлі (далі - тендер) - здійснення конкурентного відбору учасників за процедурами закупівлі відкритих торгів, торгів з обмеженою участю та конкурентного діалогу.
Із системного аналізу вищезазначених норм профільного закону слідує, що пропозиція надається учасником саме СПРОЩЕНОЇ закупівлі.
У процедурі закупівлі - Відкриті торги з особливостями (якою і є закупівля, в рамках якою подається дана скарга), учасником не подається пропозиція, а подається саме ТЕНДЕРНА ПРОПОЗИЦІЯ.
При цьому, Замовник у Додатку № 3 (графі «Комплектація») посилається на необхідність подання попозиційного переліку витратних матеріалів із зазначенням їхньої вартості в ПРОПОЗИЦІЇ, форма якої не надається Замовником у складі додатків до тендерної документації та яка не передбачена чинним законодавством із публічних закупівель.
З огляду на вищезазначене, вважаємо, зміст Протоколу прийняття рішення уповноваженою особою № УПГГК 23Т-Д-100 від 07.06.2023 року та відповідно саме рішення таким, що суперечить вимогам самої тендерної документації Замовника та вимогам чинного законодавства.
3) Згідно Додатку № 2.2. «Документи, що вимагаються Замовником для завантаження учасником-переможцем відповідно до вимог пункту 44 Особливостей та інші документи» до Тендерної документації (зі змінами) ФОРМА «ЦІНОВА ПРОПОЗИЦІЯ» (подається Учасником-переможцем на фірмовому бланку у разі наявності).
Із даних положень витікає, що форму «Цінова пропозиція» міг надати тільки переможець процедури закупівлі.
При цьому, в Протоколі прийняття рішення уповноваженою особою № УПГГК 23Т-Д-100 від 07.06.2023 року, зазначено, що нібито УЧАСНИКОМ (ТОВ «СОК ТРЕЙД») не подано попозиційний перелік витратних матеріалів із зазначенням їхньої вартості у складі пропозиції.
Однак, така цінова пропозиція, у свою чергу, не є складовою тендерної пропозиції, оскільки згідно умов тендерної документації цінова пропозиція подається саме ПЕРЕМОЖЦЕМ.
А тому, ТОВ «СОК ТРЕЙД» не міг надати форму «Цінова пропозиція» на етапі надання документів в якості учасника процедури закупівлі.
Вищезазначене підтверджує непослідовність та суперечливість підстав відміни відкритих торгів на закупівлю: «38430000-8-Детектори та аналізатори (Спектрометр визначення вмісту сірки у нафті методом хвиледисперсійної рентгенівської флуоресценції, додаткові витратні матеріали та інструменти, послуги, пов’язані з постачанням)», викладених в Протоколі прийняття рішення уповноваженою особою № УПГГК 23Т-Д-100 від 07.06.2023 року.
Згідно ч. 1 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Відповідно до ч. 5 цієї ж статті замовники, учасники процедур закупівлі, суб’єкт оскарження, а також їхні представники повинні добросовісно користуватися своїми правами, визначеними цим Законом.
Вважаємо, що відміняючи відкриті торги на закупівлю «38430000-8-Детектори та аналізатори (Спектрометр визначення вмісту сірки у нафті методом хвиледисперсійної рентгенівської флуоресценції, додаткові витратні матеріали та інструменти, послуги, пов’язані з постачанням)» з підстав, які прямо суперечать тендерній документації самого ж Замовника, Замовник зловживає своїми правами, наданими йому Законом України «Про публічні закупівлі» з урахуванням Особливостей.
Відповідно до ч. 6 ст. 33 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 20 днів з дня прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі. У випадку обґрунтованої необхідності строк для укладання договору може бути продовжений до 60 днів.
Підсумовуючи, вважаємо, що Протокол прийняття рішення уповноваженою особою № УПГГК 23Т-Д-100 від 07.06.2023 року має бути скасований, з переможцем закупівлі – ТОВ «СОК ТРЕЙД» має бути укладений відповідний договір.
Враховуючи викладене, прийняте рішення замовника порушують права Скаржника на чесні та прозорі торги, які здійснюються з дотриманням законодавства у сфері публічних закупівель, зокрема принципів здійснення закупівель. Скаржник вважає, що його права можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника скасувати Протокол прийняття рішення уповноваженою особою № УПГГК 23Т-Д-100 від 07.06.2023 року та укласти Договір поставки товару з супутніми послугами (за рознарядкою) із переможцем закупівлі (Ідентифікатор: UA-2023-04-06-007743-a) – Товариством з обмеженою відповідальністю «СОК ТРЕЙД».
Керуючись пунктом 56 Особливостей та статтями 5, 18 Закону,
ПРОСИМО:
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Визнати Протокол прийняття рішення уповноваженою особою № УПГГК 23Т-Д-100 від 07.06.2023 року Замовника неправомірним, тобто прийнятим з порушенням законодавства у сфері публічних закупівель.
3. Зобов’язати Замовника скасувати Протокол прийняття рішення уповноваженою особою № УПГГК 23Т-Д-100 від 07.06.2023 року, згідно якого відмінені відкриті торги на закупівлю: «38430000-8-Детектори та аналізатори (Спектрометр визначення вмісту сірки у нафті методом хвиледисперсійної рентгенівської флуоресценції, додаткові витратні матеріали та інструменти, послуги, пов’язані з постачанням)».
4. Зобов’язати Замовника укласти Договір поставки товару з супутніми послугами (за рознарядкою) із переможцем закупівлі (Ідентифікатор: UA-2023-04-06-007743-a) – Товариством з обмеженою відповідальністю «СОК ТРЕЙД».
Додаток:
- копія Тендерної документації Замовника зі змінами від 18.04.2023 року по предмету закупівлі 38430000-8-Детектори та аналізатори (Спектрометр визначення вмісту сірки у нафті методом хвиледисперсійної рентгенівської флуоресценції, додаткові витратні матеріали та інструменти, послуги, пов’язані з постачанням). Номер процедури закупівлі: УПГГК 23Т-Д-100;
- копія Додатку № 3 (оновленого) від 03.05.2023 року (вих. № 3/9), поданого Учасником (ТОВ «СОК ТРЕЙД»);
- Копія Цінової пропозиції (оновленої) від 16.05.2023 року (вих. № 3/15), поданої Учасником (ТОВ «СОК ТРЕЙД»).
Дата прийняття скарги до розгляду:12.06.2023 15:42
Дата розгляду скарги:26.06.2023 11:00
Місце розгляду скарги:Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:14.06.2023 18:29
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:04.07.2023 19:48
Дата виконання рішення Замовником:14.07.2023 09:20
Коментар замовника щодо усунення порушень:Керуючись пунктом 67 "Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" повідомляємо, що Замовником усунуто порушення, зазначені в скарзі, а саме 13.07.2023 року було прийнято наступне рішення: " Скасувати рішення уповноваженої особи філії Управління з переробки газу та газового конденсату Акціонерного товариства «Укргазвидобування» (ПРОТОКОЛ ПРИЙНЯТТЯ РІШЕННЯ УПОВНОВАЖЕНОЮ ОСОБОЮ №УПГГК 23Т-Д-100 від 06.06.2023 р.)".