-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Капітальний ремонт даху (підготовка до опалювального сезону) житлового будинку 6 у військовому містечку №21 в с.Данилівка Фастівського району Київської області (коригування)
Завершена
1 636 474.40
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 8 182.37 UAH
мін. крок: 0.5% або 8 182.37 UAH
Період оскарження:
06.04.2023 00:38 - 11.04.2023 00:00
Вимога
Відхилено
Дискримінаційні вимоги Замовника
Номер:
25027774a9704e59bcaa06b8b798d967
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-04-06-000010-a.c1
Назва:
Дискримінаційні вимоги Замовника
Вимога:
Дискримінаційна вимога, щодо надання "Скан-копія Сертифікату на систему екологічного менеджменту, що відповідає вимогам національного та міжнародного стандартам ДСТУ ISO 14001:2015 та ISO 14001:2015, виданий на ім’я учасника органом сертифікації (орган з оцінки відповідності), Скан-копія Сертифікату на відповідність систем протидії COVID-19 вимогам стандарту SIC.COVID-FREE:2020 «Система протидії COVID-19. Спеціальні вимоги для організацій» з урахуванням ISO PAS 45005:2020 «Управління охороною здоров’я та безпекою праці. Загальні рекомендації щодо безпечної роботи під час пандемії COVID-19»
Ми вважаємо вищезгадану вимогу, як дискримінаційну та таку що не відповідає положенням чинного законодавства.Чинне законодавство, у тому числі ,Постанова Кабінету Міністрів України від 9 грудня 2020 N 1236, на яку посилається Замовник, не передбачає отримання суб'єктамигосподарювання сертифікату COVID-FREEE щодо протидії COVID-19.
Більше того, чинне законодавство та галузеві норми взагалі не регулюють таке питання, як сертифікація підприємств за системою COVID-FREEE щодо протидії COVID- 19. Сама система "SIC.COVID-FREE:2020" розроблена на підставі положень ISО/PAS45005:2020 технічним комітетом TC/SIC (System of International Certification). Як наслідок, був розроблений стандарт SIC.COVID-FREE:2020 "Система протидії COVID-19. Спеціальні вимоги для організацій", який є стандартом System of International Certification. Система Міжнародної Сертифікації (System of International Certification) — це міжнародне партнерство незалежних та високопрофесійних сертифікаційних органів та лабораторій, в якому діють єдині правила, вимоги та порядок проведення сертифікації на відповідність міжнародним та національним вимогам.
Тобто, стандарт прийнятий технічним комітетом партнерства незалежних та високопрофесійних сертифікаційних органів та лабораторій, в якому діють єдині правила, вимоги та порядок проведення сертифікації. Жодного нормативного регулювання або ж законної сили на території України, та й на території інших країн, такий стандарт не має.
Скаржник наводить цитату із офіційного сайту розробника такого стандарту (https://www.sic-global.com/system-of-international-certification-covid-free/): "Розроблено новий інструмент для протидії COVID-19 на підприємствах. Новий стандарт ISO/PAS 45005:2020 "Управління охороною праці та безпекою –Загальні вказівки щодо безпечної роботи під час пандемії COVID-19" є відповіддю на пандемію COVID-19 і підвищений ризик, який вона становить для здоров'я, безпеки та добробуту. перебування людей у будь-яких умовах.
На основі положень цього стандарту технічний комітет TC/SIC (Система міжнародної сертифікації) розробив стандарт SIC.COVID-FREE:2020, за яким підприємства можуть бути сертифіковані.
Цей стандарт визначає конкретні вимоги та надає рекомендації щодо розробки, впровадження, підтримки, аналізу та вдосконалення програми реагування на COVID-19.
Вимоги цього документа є універсальними і призначені для застосування всіма організаціями (їх підрозділами) незалежно від виду, розміру, характеру діяльності та форми власності (приватна, громадська, державна чи некомерційна).
Стандарт SIC.COVID-FREE: 2020 підходить для цільової сертифікації.
Організації несуть повну відповідальність за свій внесок у боротьбу з поширенням коронавірусу, а позитивного ефекту в цій боротьбі можна досягти за допомогою програми
Anti-COVID-19, завдяки впровадженню SIC.COVID-FREE: Стандарт 2020 на підприємствах". Скаржник додає, що сертифікація виробника згідно з стандартом SIC.COVID- FREE:2020, який розроблений об'єднанням підприємств та не є частиною чинного законодавства чи чинним стандартом, є необґрунтованою та жодним чином не впливає на предмет закупівлі.
Згідно з інформацією на сайті розробника такого стандарту - Система Міжнародної Сертифікації, вказано, що "Цей стандарт визначає конкретні вимоги та надає рекомендації щодо розробки, впровадження, підтримки, аналізу та вдосконалення програми реагування на COVID-19".
Але ISO/PAS 45005:2020 - SIC.COVID-FREE:2020 не прийнятий у вигляді національного стандарту в Україні, тому не може застосовуватися у порядку, як те передбачено чинним законодавством.
Звичайно ця вимога, як і будь-яка інша вимога Документації, може обмежити можливість учасників, які їм не відповідають, приймати участь у Процедурі закупівлі.
Згідно з частиною першою статті 5 Закону Закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не
повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінація учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону.
Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.
Вимагаємо усунути порушення, виключивши вказану вимогу з тендерної документаціі, в іншому випадку будемо зобов'язані подати скаргу до Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
09.04.2023 23:04
Вирішення:
Доброго дня учасник!
Згідно з абзацом 2 частини 51 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року за №1178 (далі – Постанова КМУ №1178), встановлено, що Замовник повинен протягом трьох днів з дати оприлюднення запиту надати роз’яснення на звернення шляхом оприлюднення його в електронній системі закупівель.
Згідно частини 1 статті 24 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) встановлено, фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за 10 днів до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру. Усі звернення за роз’ясненнями та звернення щодо усунення порушення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника. Замовник повинен протягом трьох робочих днів з дня їх оприлюднення надати роз’яснення на звернення та оприлюднити його в електронній системі закупівель відповідно до статті 10 цього Закону.
Тому, у відповідь на вимогу щодо усунення порушення під час проведення тендеру з відкритих торгів з особливостями повідомляємо наступне.
Права та обов’язки, якими володіє Замовник під час здійснення закупівель товарів, робіт і послуг, визначаються Законом України «Про публічні закупівлі». Вимоги до змісту Тендерної документації по закупівлі закріплені у статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостях здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року за №1178.
Пунктами 31, 32 та 33 частини 1 статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено наступне:
31) тендерна документація - документація ЩОДО УМОВ ПРОВЕДЕННЯ тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель;
32) тендерна пропозиція - пропозиція щодо предмета закупівлі або його частини (лота), яку УЧАСНИК ПРОЦЕДУРИ закупівлі подає замовнику відповідно до вимог тендерної документації;
33) ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ до предмета закупівлі - встановлена замовником сукупність технічних умов, що визначають характеристики товару (товарів), послуги (послуг) або необхідні ДЛЯ ВИКОНАННЯ РОБІТ щодо об’єкта будівництва, що можуть включати показники впливу на довкілля й клімат, особливості проектування (у тому числі щодо придатності для осіб із обмеженими фізичними можливостями), ВІДПОВІДНОСТІ, продуктивності, ресурсоефективності, БЕЗПЕЧНОСТІ, процедури забезпечення ЯКОСТІ, вимоги щодо найменування продукції, під яким вона продається, термінологію, символи, методику випробувань і тестування, вимоги до пакування, маркування й етикетування, інструкції для користувачів, технологічні процеси й технології виробництва на будь-яких етапах життєвого циклу робіт, товару чи послуги.
Статтею 23 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) встановлено норми щодо застосування Замовниками під час проведення закупівель вимог до технічних специфікацій, маркувань, СЕРТИФІКАТІВ, протоколів випробувань та ІНШИХ ЗАСОБІВ ПІДТВЕРДЖЕННЯ ВІДПОВІДНОСТІ.
Тому, частиною 1 статті 23 Закону встановлено, що Замовникам надано право встановлювати вимоги до технічної специфікації, яка повинна містити опис УСІХ НЕОБХІДНИХ ХАРАКТЕРИСТИК товарів, РОБІТ або ПОСЛУГ, що закуповуються, у тому числі їх технічні, ФУНКЦІОНАЛЬНІ та ЯКІСНІ характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного ТЕХНОЛОГІЧНОГО ПРОЦЕСУ або технології виробництва чи ПОРЯДКУ постачання товару (товарів), ВИКОНАННЯ НЕОБХІДНИХ РОБІТ, НАДАННЯ ПОСЛУГИ (послуг).
Частиною 2 статті 23 Закону встановлено, що у разі якщо предмет закупівлі в подальшому буде використовуватися фізичними особами, технічні специфікації повинні складатися з урахуванням потреб осіб з інвалідністю або проектувальних вимог для врахування потреб усіх категорій користувачів.
Частиною 3 статті 23 Закону встановлено, що технічні специфікації можуть бути у формі переліку експлуатаційних або функціональних вимог, у тому числі екологічних характеристик, за умови, що такі вимоги є достатньо точними, щоб предмет закупівлі однозначно розумівся замовником і учасниками.
У разі якщо вичерпний опис характеристик скласти неможливо, технічні специфікації можуть містити посилання на стандартні характеристики, ТЕХНІЧНІ РЕГЛАМЕНТИ та умови, вимоги, умовні позначення та термінологію, ПОВ’ЯЗАНІ з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, ПЕРЕДБАЧЕНІ ІСНУЮЧИМИ МІЖНАРОДНИМИ, ЄВРОПЕЙСЬКИМИ СТАНДАРТАМИ,ІНШИМИ СПІЛЬНИМИ ТЕХНІЧНИМИ ЄВРОПЕЙСЬКИМИ НОРМАМИ, ІНШИМИ ТЕХНІЧНИМИ ЕТАЛОНАМИ СИСТЕМАМИ, ВИЗНАНИНИМИ ЄВРОПЕЙСЬКИМИ ОРГАНАМИ ЗІ СТАНДАРТИЗАЦІЇ АБО НАЦІОНАЛЬНИМИ СТАНДАРТАМИ, НОРМАМИ ТА ПРАВИЛАМИ.
При цьому, частиною п’ятою даної статті встановлено, що Замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, ПОСЛУГИ ЧИ РОБОТИ за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань або СЕРТИФІКАТИ можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам.
Частиною 6 статті 23 Закону встановлено, що маркування, протоколи випробувань та СЕРТИФІКАТИ повинні бути видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством.
При цьому, Законом України «Про публічні закупівлі» не встановлено умов, які б забороняли встановлювати вимоги до СЕРТИФІКАЦІЇ, враховуючи особливості процедури закупівлі, в даному випадку закупівлі робіт, які повинні бути ЯКІСНИМИ, БЕЗПЕЧНИМИ, в тому числі і ПІДРЯДНИКИ в своїй діяльності з виконання будівельних робіт повинні дотримуватись низку нормативно-правових актів, в тому числі обмежувальних протиепідемічних заходів з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19.
Стандарт ISO/PAS 45005:2020 «Управління охороною праці – Загальні рекомендації щодо безпечної роботи під час пандемії COVID-19» є нормативними документом, який встановлює механізми для створення безпечних умов праці на підприємстві.
Постановою Кабінету міністрів України від 09.12.2020 р. за № 1236 «Про встановлення карантину та запровадження обмежувальних протиепідемічних заходів з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2» (далі – Постанова КМУ №1236), з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, продовжено на території України карантин та режим надзвичайної ситуації з метою запобігання поширенню СOVID-19 до 30 квітня 2023 року.
Постановою КМУ №1236 встановлено, що на період дії воєнного стану:
- фізичним особам і суб’єктам господарювання рекомендувати ДОТРИМУВАТИСЯ ПРОТИЕПІДЕМІЧНИХ ЗАХОДІВ, спрямованих на запобігання поширенню COVID-19;
- фізичним особам рекомендувати забезпечити ОТРИМАННЯ ПОВНОГО КУРСУ ВАКЦИНАЦІЇ від COVID-19 вакцинами, включеними ВООЗ до переліку дозволених для використання в надзвичайних ситуаціях.
Слід також зазначити, що Замовник не встановив жорстких умов участі в закупівлі, а саме: підтвердження наявності Ковідних сертифікатів в кожного працівника учасника, що планує бути залученим до виконання робіт, а лише встановив умову підтвердити учасниками наявність Сертифікату про відповідність системи протидії COVID-19 вимогам стандарту SІC.COVID-FREE:2020 «Система протидiї COVID-19. Спецiальнi вимоги для органiзацiй, що є документом який підтверджує запровадження обмежувальних протиепідемічних заходів з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2 безпосередньо учасником, що ПЕРЕВІРЕНО ТРЕТЬОЮ СТОРОНОЮ.
Згідно Закону України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності встановлено, що підтвердження відповідності (продукції, ПРОЦЕСІВ, ПОСЛУГ, СИСТЕМ або ПЕРСОНАЛУ) незалежним органом є не що інше як СЕРТИФІКАЦІЯ.
Пунктом 3 частини 2 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, що у тендерній документації зазначаються в тому числі ІНФОРМАЦІЯ про НЕОБХІДНІ ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). В Даному випадку якісними характеристиками по даній закупівлі виступають надані сертифікати на систему екологічного менеджменту та на відповідність систем протидії COVID-19 вимогам стандарту SIC.COVID-FREE:2020 «Система протидії COVID-19. Спеціальні вимоги для організацій учасника, що перевірені незалежним органом сертифікації.
Оскільки, Законом України «Про публічні закупівлі» не визначено переліку сертифікатів, технічних критеріїв по кожній закупівлі робіт чи послуг Замовник зобов’язаний оприлюднити для вільного доступу на веб-порталі Уповноваженого органу та авторизованому електронному майданчику тендерну документацію з вимогами до закупівлі. Виходячи із вищезазначеного, Замовником не порушено норм чинного законодавства в цій частині та встановлені вимоги в тендерній документації не обмежують участі різного кола учасників, які виявили бажання прийняти участь, тому встановлені вимоги не є дискримінаційними по відношенню до різного кола учасників.
У Вас, як у зацікавленої особи даної закупівлі є право звернутись згідно Закону України «Про публічні закупівлі» за роз’ясненнями чи з вимогою до Замовника для отримання обґрунтування встановлених вимог по закупівлі, в той же час в Замовника є право внести зміни до тендерної документації з власної ініціативи чи у разі звернення учасника чи виявлення допущеного порушення.
У зв’язку з відсутністю порушень під час проведення даної закупівлі для задоволення вимоги відсутні підстави.
З повагою,
Уповноважена особа
Статус вимоги:
Відхилено