-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
09130000-9 – Нафта і дистиляти (Дизельне паливо, Бензин А-95 по талонах та/або скретч картках)
Завершена
2 852 200.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 14 261.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 14 261.00 UAH
Період оскарження:
05.04.2023 09:56 - 10.04.2023 00:00
Вимога
Відхилено
Дискримінація № 3
Номер:
f5f8e9e4fe54470e9c6b26af4799cc79
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-04-05-001617-a.a3
Назва:
Дискримінація № 3
Вимога:
в п. 3.6.13. частини 6 розділу ІІІ тендерної документації Замовником встановлено дискримінаційну вимогу:
Довідку в довільній формі, про наявність офіційного представництва у м. Рівне (не житлового приміщення) із зазначенням адреси його місцезнаходження та номеру телефону.
Вимагаючи від учасників наявність офіційного представництва у Рівненській області – Замовник обмежує учасників, які здійснюють свою діяльність по всій території України, проте не мають офіційного представництва у Рівненській області, що жодним чином не заважає таким учасникам здійснювати відпуск палива для потреб Замовника. Вказана вимога суттєво обмежує та унеможливлює участь значного кола учасників, які, незважаючи на те, що здатні виконати умови ТД по термінам поставки та якості товару та мають великий досвід виконання аналогічних договорів у різних містах України – не зможуть взяти участь у торгах.
Звертаємо увагу, що більшість суб’єктів господарювання мають своїх регіональних представників, які мешкають в різних містах України та покликані якраз для швидкого редагування та вирішення питань за викликом Замовника. Також зазначаємо, що наявність офіційного представництва у Рівненській області вимагає безпосередньо наявності офісу в цій області, що в свою чергу зумовлює для Учасників виникнення додаткових витрат на його утримання, а отже і збільшення ціни на поставку товару, що є нераціональним використанням коштів зі сторони, як Замовника, так і Учасника. Тому вказана вимога суперечить, насамперед, принципу максимальної економії здійснення публічних закупівель (ч. 1 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» , далі – «Закон»).
Практика АМКУ: UA-2022-01-12-004550-a, UA-2021-02-15-004873-c, UA-2021-02-15-006620-c тощо.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
09.04.2023 21:44
Вирішення:
Шановний Учасник, на Вашу вимогу можу повідомити, що п. 3.6.13. розділу 6. тендерної документації передбачено, що Учасник надає Довідку в довільній формі, про наявність офіційного представництва у м. Рівне (не житлового приміщення) із зазначенням адреси його місцезнаходження та номеру телефону. В зв’язку з тим, що Замовник буде закуповувати товар (талони та/або скретч картки) поступово, при наявності бюджетного фінансування, а кожна закупівля має супроводжуватися, разом з відпуском товару, одночасним наданням (виписуванням) Замовнику оригіналу рахунка на оплату товару та накладної, можливого підписання додаткових угод до договору, Замовником в тендерній документації, передбачено, наявність офіційного представництва у Рівненській області з наявним приміщенням. В тендерній документації Замовник не зобов’язує Учасника мати окремий офіс, тому приміщення офіційного представництва може бути на території об’єкту відпуску пального, а саме АЗС у м. Рівне із зазначенням адреси його місцезнаходження, тому зазначена вимога не може бути дискримінаційною, чи такою що обмежує коло потенційних учасників. Це необхідно для правовідносин, відповідно до яких одна особа (представник) на підставі набутих нею повноважень виступає і діє від імені іншої особи, яку представляє, створюючи, змінюючи чи припиняючи безпосередньо для неї цивільні права та обов'язки.
Тому, Ваша вимога в цій частині залишається без задоволення.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Відхилено
Дискримінація № 2
Номер:
5a9b3975c254415a9c322585086ee8c0
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-04-05-001617-a.a2
Назва:
Дискримінація № 2
Вимога:
в п. 3.6.12. частини 6 розділу ІІІ тендерної документації Замовником встановлено дискримінаційну вимогу:
3.6.12. Гарантійний лист про наявність діючих ліцензій на право роздрібної торгівлі пальним на всі АЗС згідно переліку наданого Учасником. Для підтвердження вище вказаної інформації, Замовник має право вимагати від Учасника закупівлі копію ліцензій на будь яку заправку з наданого переліку. В разі ненадання зазначених документів Замовник має право відхилити пропозицію Учасника.
Вимога щодо наявності ліцензії на право власної роздрібної торгівлі пальним обмежує учасників-партнерів АЗС, які здійснюють продаж талонів на пальне та отримали ліцензію на право оптової торгівлі пальним за відсутності місць оптової торгівлі. Ліцензія на право роздрібної торгівлі пальним отримується на кожне місце торгівлі окремо.
Відповідно до ст.15 Закону № 418 суб’єкти господарювання отримують ліцензії на право оптової торгівлі та зберігання пального на кожне місце оптової торгівлі пальним або кожне місце зберігання пального відповідно, а за відсутності місць оптової торгівлі пальним – одну ліцензію на право оптової торгівлі пальним за місцезнаходженням суб’єкта господарювання або місцезнаходження постійного представництва.
Оптова торгівля – діяльність по придбанню і відповідному перетворенню товарів для наступної їх реалізації підприємствам роздрібної торгівлі, іншим суб’єктам господарювання.
Роздрібна торгівля – діяльність по продажу товарів безпосередньо громадянам та іншим кінцевим споживачам для їх ОСОБИСТОГО некомерційного використання незалежно від форм розрахунків.
У процесі торговельної діяльності роздрібна торгівля розв’язує двоєдине завдання: задовольняє мінливі та зростаючі потреби кінцевого споживача в товарах та послугах і забезпечує створення прибутку суб’єкту господарювання. На відміну від оптового продажу, тобто від закупівлі товарів для подальшого перепродажу або професійного використання, приводом для купівлі в роздрібній торгівлі є задоволення власних потреб покупця та його сім’ї у куплених товарах чи послугах.
Тобто наша компанія не має необхідності отримувати ліцензію на право роздрібної торгівлі, оскільки наша діяльність направлена на працю з юридичними особами, а не на роздрібний продаж у торгових точках.
Незрозумілим являється необхідність надання для закупки ліцензії на саме роздрібну торгівлю, оскільки закупка проводиться для службових автомобілів відділу житлово- комунального господарства, а не для задоволення власних потреб покупця (як фізичної особи).
Відповідно до Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального" здійснення господарської діяльності з роздрібної торгівлі пальним передбачає продаж або відпуск пального з автозаправної станції / автогазозаправної станції/газонаповнювальної станції / газонаповнювального пункту та інших місць роздрібної торгівлі через паливороздавальні колонки та/або оливороздавальні колонки.
Зазначена умова тендерної документації носить обмежувальний характер.
За результатами аналізу практики АМКУ з розгляду скарг за аналогічними питаннями нами було встановлено, що вимога документації про наявність у складі тендерної пропозиції ліцензію на гуртову та роздрібну торгівлю пальним на думку колегії є дискримінаційною.
Також, у ІНДИВІДУАЛЬНІЙ ПОДАТКОВІЙ КОНСУЛЬТАЦІЇ від 24.07.2019 р. N 3422/6/99-99-12-02-02-15/ІПК – податковий орган підтвердив, що діяльність з продажу талонів на пальне не потребує отримання ліцензії на роздрібну торгівлю пальним.
Практика АМКУ UA-2021-12-24-015209-c, UA-2021-10-29-010188-a , UA-2021-10-29-009968-a тощо.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
09.04.2023 21:38
Вирішення:
Шановний Учасник, на Вашу вимогу можу повідомити, що п. 3.6.12. розділу 6. тендерної документації передбачено, що Учасник повинен надати гарантійний лист про наявність діючих ліцензій на право роздрібної торгівлі пальним на всі АЗС згідно переліку наданого Учасником. Для підтвердження вище вказаної інформації, Замовник має право вимагати від Учасника закупівлі копію ліцензій на будь яку заправку з наданого переліку. В разі ненадання зазначених документів Замовник має право відхилити пропозицію Учасника. Ця умова була визначена Замовником на підставі ст.31 та ст. 41 Закону України «Про публічні закупівлі». Дана умова жодним чином не є дискримінаційною та такою, яка спрямована на встановлення нерівних умов для учасників у закупівлі. Згідно з пп.14.1.141-1 ст.14 ПКУ пальне - нафтопродукти, скраплений газ, паливо моторне альтернативне, паливо моторне сумішеве, речовини, що використовуються як компоненти моторних палив, інші товари, зазначені у підпункті 215.3.4 пункту 215.3 статті 215 цього Кодексу. Відповідно ст.1 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального» оптова торгівля пальним - діяльність із придбання та подальшої реалізації пального із зміною або без зміни його фізико-хімічних характеристик суб’єктам господарювання роздрібної та/або оптової торгівлі та/або іншим особам; роздрібна торгівля пальним - діяльність із придбання або отримання та подальшого продажу або відпуску пального із зміною або без зміни його фізико-хімічних характеристик з автозаправної станції/автогазозаправної станції/газонаповнювальної станції/газонаповнювального пункту та інших місць роздрібної торгівлі через паливороздавальні колонки та/або оливороздавальні колонки. Згідно Постанови КМУ «Про затвердження Правил роздрібної торгівлі нафтопродуктами» від 20.12.1997 № 1442 роздрібний продаж нафтопродуктів здійснюється через мережу автозаправних станцій, що призначені для відпуску споживачам нафтопродуктів. Тобто роздрібною торговлею визнаються всі продажі через АЗС, незважаючи на статус покупця. Такий висновок аргументується п.2 зазначених Правил та підтверджується судовою практикою (постанова ВС України від 28.11.2018 у справі № 803/1165/16). Відповідно до розділу 3 Інструкції №281/171/578/155 від 20.05.2008, талон на пальне — це спеціальний талон, придбаний за умовами та відпускною ціною обумовленого номіналу, що підтверджує право його власника на отримання на АЗС фіксованої кількості нафтопродукту певного найменування і марки, які позначені на ньому. Постановою КМУ № 1442 також зазначено, що термін "автозаправна станція" вживається у значенні, наведеному в ДБН Б.2.2-12:2019 "Планування і забудова територій", де вказано що Автозаправна станція - це комплекс будинків, споруд, технологічного обладнання, призначений для приймання, зберігання, моторного палива та заправлення ним автотранспорту (мототранспорту). Тобто, планування будь-якої автозаправної станції передбачає наявність ємностей (резервуарів) для зберігання та відпуску пального, відповідно до норм чинного законодавства. У таких ємностях паливо перебуває на зберіганні до моменту його відпуску в баки автомобілів. Технічні та кваліфікаційні критерії тендерної документації передбачають відпуск палива по талонам та/або скретч карткам саме через АЗС. Отже АЗС є місцем зберігання та відпуску пального, на яке, відповідно до Закону України від 19.12.1995 року № 481 «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального», суб’єкт господарювання зобов’язаний отримати ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним на кожну АЗС. В іншому випадку учасник не зможе виконати умови договору з Замовником, що призведе до зупинки діяльності Замовника. Тому, чинне законодавство щодо торгівлі пальним, зберігання пального, відпуску пального для автотранспорту, безпеки, вимог до оснащення АЗС, передбачає саме комплексний підхід до здійснення діяльності з постачання палива, який включає в себе всі вищеперелічені види діяльності та вимоги щодо їх здійснення. Відсутність або невідповідність законодавству хоча б одного такого виду діяльності забороняє експлуатувати АЗС та здійснювати будь-яку діяльність з відпуску палива. Отже чинне законодавство прямо передбачає обов’язок суб’єкта господарювання на отримання ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним на кожну АЗС, через яку здійснюється відпуск палива (господарська діяльність). Також, у ІНДИВІДУАЛЬНІЙ ПОДАТКОВІЙ КОНСУЛЬТАЦІЇ від 12.06.2019 р. N 2688/6/99-99-12-02-02-15/ІПК– податковий орган підтвердив, що у разі реалізації пального у розумінні Кодексу та Закону № 481, діяльність з продажу талонів на пальне потребує, у тому числі, отримання ліцензії на роздрібну торгівлю пальним.
Тому, Ваша вимога в цій частині залишається без задоволення.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Відхилено
Дискримінація
Номер:
22564a41751145c386e6f268e9c89bda
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-04-05-001617-a.a1
Назва:
Дискримінація
Вимога:
в п. 3.6.10. частини 6 розділу ІІІ тендерної документації Замовником встановлено дискримінаційну вимогу:
"3.6.10. Гарантійний лист про наявність дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та дозволів на експлуатацію устаткування підвищеної небезпеки на всі АЗС згідно переліку наданого Учасником. Для підтвердження вище вказаної інформації, Замовник має право вимагати від Учасника закупівлі копію дозволів на будь яку заправку з наданого переліку. В разі ненадання зазначених документів Замовник має право відхилити пропозицію Учасника. "
Відповідно до статті 13 ЗУ «Про охорону праці» Роботодавець зобов'язаний створити на робочому місці в кожному структурному підрозділі умови праці відповідно до нормативно-правових актів, а також забезпечити додержання вимог законодавства щодо прав працівників у галузі охорони праці та несе безпосередньо відповідальність за порушення вимог.
Відповідно до ст. 21 ЗУ «Про охорону праці» роботодавець повинен одержати дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки (далі - дозвіл).
Відповідно до Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки затвердженого Постановою Кабінетом міністрів України від 26.10.2011 року № 1107т декларація відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці видається безпосередньо власнику або орендарю АЗС (роботодавець).
Ми не займаємось діяльністю пов’язаною з виконанням робіт підвищеної небезпеки та експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, а отже не маємо законодавчих підстав на отримання відповідного дозволу (декларації). Ми займаємось трейдерською діяльністю та збираємось у випадку укладання договору – поставляти талони (бланки дозволи) на паливо.
Ми співпрацюємо з суб’єктами господарювання – емітентами талонів, які уповноважені власником АЗС на продаж талонів, за якими можливий відпуск палива в мережі АЗС власника. Тобто не маючи прямих відносин з власником АЗС, учасники, які не мають АЗС у власномті/оренді не мають можливості отримати зазначені документи .
У випадку якщо Замовником не буде усунена визначена дискримінаційна вимога – участь у закупівлі зможуть приймати лише власники або орендарі АЗС, що суперечить принципам недискримінації учасників закупівлі.
Практика АМКУ - UA-2021-12-24-015209-c, UA-2020-07-09-007120-c , тощо.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
09.04.2023 21:34
Вирішення:
Шановний Учасник, на Вашу вимогу можу повідомити, що п. 3.6.10. розділу 6. тендерної документації передбачено, що Учасник надає гарантійний лист про наявність дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та дозволів на експлуатацію устаткування підвищеної небезпеки на всі АЗС згідно переліку наданого Учасником. Для підтвердження вище вказаної інформації, Замовник має право вимагати від Учасника закупівлі копію дозволів на будь яку заправку з наданого переліку. В разі ненадання зазначених документів Замовник має право відхилити пропозицію Учасника. Дана вимога не обмежує конкуренцію та не призводить до дискримінації Учасників, бо у відповідності до вимог чинного законодавства, Закону України «Про охорону праці» всі АЗС повинні отримати вищевказані дозволи. Кінцевою метою закупівлі є безпечна заправка пальним техніки Замовника на АЗС, а не просто закупівля талонів. Крім власників чи орендарів АЗС можуть приймати участь партнерські АЗС, а також будь які суб’єкти господарювання, які офіційно співпрацюють з АЗС і несуть перед Замовником повну відповідальність за відпуск палива в мережі АЗС власника на умовах викладених в тендерній документації Замовника. Такі суб’єкти господарювання можуть звернутися до власників чи орендарів АЗС про надання необхідних копій.
Тому, Ваша вимога в цій частині залишається без задоволення.
Статус вимоги:
Відхилено