• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Поточний ремонт КНП "Овідіопольський центр первинної медико-санітарної допомоги" (корпус гінекології, B) за адресою: Одеська обл., Одеський район, смт Овідіополь, вул. Т. Шевченка, 422

Категорія Замовника: пункт 3 частини 1 статті 2 Закону України «Про публічні закупівлі», мова (мови), якою (якими) повинні готуватися пропозиції: пропозиція та усі документи, що мають відношення до неї, складаються українською мовою. У разі надання Учасником будь - яких документів, складених іншою мовою, ніж українська мова, вони повинні бути перекладені на українську мову. Визначальним є текст, викладений українською мовою.Замовником вимагається надання Учасником забезпечення тендерної пропозиції у формі: банківської гарантії (детальна інформація відповідно до тендерної документації)

Торги не відбулися

1 500 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 7 500.00 UAH
Період оскарження: 04.04.2023 16:32 - 09.04.2023 00:00
Вимога
Відхилено

Щодо порушення законодавства в тендерній документації

Номер: 566b4a029f7047babf6edaa05f02210f
Ідентифікатор запиту: UA-2023-04-04-010137-a.b5
Назва: Щодо порушення законодавства в тендерній документації
Вимога:
Відповідно до інформації розміщенної в системі електронних закупівель Prozorro Замовником КНП "Овідіопольський центр первинної медико-санітарної допомоги" оголошено закупівлю №UA-2023-04-04-010137-a про предмету ДК 021:2015 45450000-6 – «Інші завершальні будівельні роботи» Поточний ремонт КНП "Овідіопольський центр первинної медико-санітарної допомоги" (корпус гінекології, B) за адресою: Одеська обл., Одеський район, смт Овідіополь, вул. Т. Шевченка, 422. Наше підприємство є активним учасником процедур в даному виді послуг і планує взяти участь у даній процедурі закупівлі. Закон України ‘Пpo публічні закупівлі” (далі - Закон) установлює правові та економічні засади здійснення з товарів. робіт i послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади. Проте, всупереч вимогам ч.4 ст.22 окремі положення Тендерної документації, затвердженої замовником містить низку порушень вимог Закону, які ускладняють нашу участь у процедурі закупівлі та дискримінаційних умов, очевидно, штучно сформульованих для обмеження конкуренції між учасниками, що перешкоджають нашим законим правам та інтересам щодо участі у вказаній процедурі, а саме: Статтею 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються за принципами добросовісної конкуренції серед учасників, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель та недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Згідно ч.4 ст.5 Закону Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Ч.4 ст. 22 Закону передбачено Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Пунктом 3 частини другої статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація повинна містити, зокрема інформацію інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі).При цьому технічна специфікація повинна містити: детальний опис товарів, робіт, послуг, що закуповуються, у тому чиcлі ïx технічні та якісні характеристики; вимоги щодо технічних функціональних характеристик предмета закупівлі у разі, якщо опис скласти неможливо a6o якщо доцільніше зазначити такі Показники; посилання на стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язану з товарами, роботами чи послугами , що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними aбo національними стандартами, нормами та правилами. Крім того, відповідно до Наказу Мінекономрозвитку від 15.04.2020 №708 “Про затвердження Порядку визначення предмета закупівлі”, визначення предмета закупівлі робіт здійснюється замовником згідно з пунктом 27 частини першої статті 1 Закону за об’єктами будівництва та з урахуванням ДСТУ Б. Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва», прийнятий наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 05 липня 2013 року № 293. При цьому Закон не містить вимоги щодо подання учасником у складі тендерної пропозиції розрахунку договірної ціни до проведення відкритих торгів. Таким чином, у разi якщо предметом закупівлі є роботи, замовник може встановити вимогу щодо надання учасниками у складі своєї тендерної пропозиції переліку та обсягів робіт відповідно до технічної специфікації, встановленої у тендерній документації, без зазначення вартості окремих складових робіт. У свою чергу, відповідно п 39. Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабміну від 12.10.2022 № 1178 (далі — Особливості) за результатами розгляду та оцінки тендерної пропозиції замовник визначає переможця процедури закупівлі та приймає рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до Закону з урахуванням цих особливостей. Відповідно п.46 Особливостей Замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 15 днів з дати прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі. Відповідно ст.41 Закону Договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом. Відповідно ст. 843 Цивільного кодексу України у договорі підряду визначається ціна роботи або способи її визначення. Відповідно ст. 844 Цивільного кодексу України ціна у договорі підряду може бути визначена у кошторисі. Якщо робота виконується відповідно до кошторису, складеного підрядником, кошторис набирає чинності та стає частиною договору підряду з моменту підтвердження його замовником. Виходячі з наведенного у випадку закупівлі робіт договірна ціна (кошторис) може погоджуватись сторонами саме під час укладення договору про закупівлі з дотриманням вимог Закону та Цивільного кодексу України. Зазначений порядок погодження договірної ціни (кошторису) переможця процедури закупівлі може бути застосований також при закупівлі послуг з поточного ремонту. Таку ж позицію викдено у листі Мінекономрозвитку «Щодо здійснення закупівлі робіт» віх№3302-06/24782-06 від 05.08.2016 року. Відповідно Додатку 2 ТД відповідно вимогам Замовника Учасниками по пропозиції надається розрахунок вартості у програмному комплексі АВК у версіях або в інших програмних комплексах, які розроблено на підставі державних і галузевих нормативів (норм) (ДСТУ). Учасник надає інформацію про наявність комплексу АВК-5 або іншого програмного комплексу, який взаємодіє з комплексом АВК-5 в частині передачі кошторисної документації та розрахунків договірних цін (із зазначенням відомостей про те, на якій правовій підставі він (вони) залучається Учасником до виконання робіт за договором про закупівлю. А також сканований друкований розрахунок ціни (електронний файл формату pdf) на запропоновану вартість виконання робіт, що відповідає сумі закупівлі з урахуванням технологій у діючій версії програмного комплексу АВК або іншої, сумісної з ним*, а саме: Договірна ціна Локальний кошторис Розрахунок загально-виробничих витрат Відомість ресурсів Розрахунок ціни пропозиції (договірна ціна) учасника повинен бути виконаний відповідно до наказу Мінрегіону від 01.11.2021 № 281. Дані вимоги на етапі подання пропозиції є такими що суперечать діючому законодавству. В п.6 Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі Розділу 3 Інструкція з підготовки тендерної пропозиції Тендерної документації, Вами зазначено що відповідно ст. 22 Закону України «Про охорону праці» і ст. 36 Закону України «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування» на виконання положень Постанови КМУ «Про затвердження Порядку розслідування та обліку нещасних випадків, професійних захворювань та аварій на виробництві» від 17.04.2019 р. № 337, Учасники у складі своїх тендерних пропозицій подають інформацію, що видана на ім’я такого Учасника не раніше 2023 року з Державної служби України з питань праці та/або її структурних підрозділів або Фонду соціального страхування про наявність або про відсутність нещасних випадків на підприємстві учасника. Наголошуємо що, відповідно п.3 ст.22 Закону України «Про державні закупівлі» Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством. В ст. 22 Закону України «Про охорону праці» і ст. 36 Закону України «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування» та положень Постанови КМУ «Про затвердження Порядку розслідування та обліку нещасних випадків, професійних захворювань та аварій на виробництві» від 17.04.2019 р. № 337, відсутні вимоги щодо подання учасниками закупівель даних щодо наявності чи відсутності нещасних випадків на підприємстві. Крім того, наявність чи відсутність нещасних випадків на підприємстві ніяк не впливає на право та спроможність Учасників брати участь у Закупівлях, та в подальшому надавати послуги згідно з предметом закупівлі. Дана вимога є дискримінаційною умовою, штучно сформульованою для ускладнення участі у закупівлі. В Додатку 1 тендерної документації Вами зазначено що учасник, в складі пропозиції повинен надати кваліфікаційний сертифікат окремого виду робіт (послуг), пов’язаним із створенням об’єкта архітектури, виданий інженеру-проектувальнику на інженерно-будівельне проектування в частині забезпечення механічного опору та стійкості, а також кваліфікаційний сертифікат окремого виду робіт (послуг), пов’язаним із створенням об’єкта архітектури, виданий інженеру-проектувальнику на інженерно-будівельне проектування в частині кошторисної документації. Статтею 16 Закону України «Про публічні закупівлі» зазначено, що Замовник установлює один або декілька кваліфікаційних критеріїв, зокрема наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід. Закон не містить інформацію щодо необхідності Замовниками встановлювати умову щодо надання особистих документів працівників. Крім того, виконання послуги з поточного ремонту не є робітами (послугами), пов’язаними із створенням об’єкта архітектури та не вимагають забезпечення механічного опору та стійкості, отже вимога надання кваліфікаційний сертифікату окремого виду робіт (послуг), пов’язаним із створенням об’єкта архітектури є умовою що звужує конкуренцію. ¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬ У зв’язку з вищезазначеним, з метою дотримання законодавства вимагаємо внести зміни до Тендерної документації та видалити вищезазначені вимоги, як такі які є дискримінаційними, обмежують конкуренції між учасниками, що перешкоджають Законим правам Учасників брати участь у Закупівлях на умовах визначених Законодавством, а саме згідно п. 28 Особливостей Тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Тендерна документація може містити один або кілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону з урахуванням положень цих особливостей та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників процедури закупівлі установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. У разі відмови внесення змін та залишення дискримінаційних вимог в Тендерній документації КП «МУЖКГ» буде вимушено звертатися до суду з позовом про захист своїх прав як Учасник закупівель, та наполягати на притягнення до відповідальності стосовно навмисного порушення законодавства з публічних закупівель з обтяжуючими обставинами збоку посадових осіб КНП "Овідіопольський центр первинної медико-санітарної допомоги".
Пов'язані документи: Учасник
Вирішення: Щодо надання документів відповідно до додатку №2 тендерної документації повідомляємо наступне: Відповідно до п.28 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабміну від 12.10.2022 № 1178тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Також ч.3 ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачає, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Встановлюючи дану вимогу ми, як Замовник, не обмежуємо коло учасників, які можуть прийняти участь в закупівлі, оскільки кожен Учасник має змогу надати відповідні документи. Додатково повідомляємо, що відповідно до п.3 Особливостей: під час здійснення закупівлі послуг з поточного ремонту предмет закупівлі визначається за кожним окремим будинком, будівлею, спорудою, лінійним об’єктом інженерно-транспортної інфраструктури згідно з термінологією державних будівельних норм ДБН А.2.2-3:2014 «Склад та зміст проектної документації на будівництво», затверджених наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 04 червня 2014 року № 163, та/або галузевих будівельних норм ГБН Г.1-218-182:2011 «Ремонт автомобільних доріг загального користування. Види ремонтів та переліки робіт», затверджених наказом Державної служби автомобільних доріг України від 23 серпня 2011 року № 301. Також зазначаємо, що відповідно до наказу Мінрегіону «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві» 02.11.202 року №281 наказ втратив чинність ДСТУ Б. Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва», прийнятий наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 05 липня 2013 року № 293. Встановлюючи вимогу про надання документів Замовник жодним чином не порушив вимоги чинного законодавства в частині надання у складі тендерної пропозиції наступних документів, оскільки: Договірна ціна визначає загальну суму, за яку підрядник зобов'язується виконати ремонтні роботи. Локальний кошторис містить розрахунок вартості матеріалів, робочої сили та інших витрат на конкретний вид робіт або елемент ремонту. Розрахунок загально-виробничих витрат включає в себе витрати, пов'язані з управлінням та організацією проекту, витрати на матеріали та обладнання, пов'язані з виробництвом, витрати на заробітну плату та інші витрати, не пов'язані з конкретним елементом ремонту або видом робіт. Відомість ресурсів містить повний перелік матеріалів, обладнання та інших ресурсів, які будуть використані під час ремонту, з вказанням їх вартості та посиланням на постачальників, які їх забезпечать. Розрахунок ціни пропозиції (договірна ціна) включає в себе вартість ремонтних робіт, витрат на матеріали, обладнання та інші ресурси, а також вартість виконання робіт, пов'язаних з управлінням та організацією проекту. Тобто, вище перелічені документи в будь-якому випадку готуються Учасником, адже дані документи допомагають зрозуміти вартість проекту та скласти бюджет для проведення закупівлі. Щодо надання інформації про наявність комплексу АВК-5 або іншого програмного комплексу повідомляємо, що дана вимога не суперечить принципам проведення закупівлі, оскільки дані програмні комплекси призначені для автоматизації визначення вартості робіт/послуг, які є предметом закупівлі. Отже, Замовник не порушено вимоги ст. 3 Закону в частині дискримінації Учасників та вимога щодо надання даних документів не суперечить вимогам чинного законодавства. Щодо надання інформації про наявність або про відсутність нещасних випадків на підприємстві учасника зазначаємо: Відповідно до п.28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Також ч.3 ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачає, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Встановлюючи дану вимогу ми, як Замовник, не обмежуємо коло учасників, які можуть прийняти участь в закупівлі, оскільки кожен Учасник має змогу надати відповідні документи. Статтею 2 Закону України "Про охорону праці" передбачено: "Дія цього Закону поширюється на всіх юридичних та фізичних осіб, які відповідно до законодавства використовують найману працю, та на всіх працюючих". Відповідно до статті 18 Закону України "Про охорону праці" працівники під час прийняття на роботу і в процесі роботи повинні проходити за рахунок роботодавця інструктаж, навчання з питань охорони праці, з надання першої медичної допомоги потерпілим від нещасних випадків і правил поведінки у разі виникнення аварії. Статтею 13 Закону України "Про охорону праці" задекларовано наступну вимогу: "Роботодавець зобов'язаний створити на робочому місці в кожному структурному підрозділі умови праці відповідно до нормативно-правових актів, а також забезпечити додержання вимог законодавства щодо прав працівників у галузі охорони праці. З цією метою роботодавець забезпечує функціонування системи управління охороною праці, а саме: створює відповідні служби і призначає посадових осіб, які забезпечують вирішення конкретних питань охорони праці, затверджує інструкції про їх обов'язки, права та відповідальність за виконання покладених на них функцій, а також контролює їх додержання …" Додатково стаття 22 Закону України «Про охорону праці» передбачає, що роботодавець повинен організовувати розслідування та вести облік нещасних випадків, професійних захворювань і аварій відповідно до положення, що затверджується Кабінетом Міністрів України за погодженням з всеукраїнськими об'єднаннями профспілок. Тому вимога щодо надання даної довідки зумовлена у відповідності до вищенаведеного та ст. 22 Закону України «Про охорону праці» і ст. 36 Закону України «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування» на виконання положень Постанови КМУ «Про затвердження Порядку розслідування та обліку нещасних випадків, професійних захворювань та аварій на виробництві» від 17.04.2019 р. № 337. Оскільки Замовником проводиться закупівля відповідно до предмету: Поточний ремонт КНП "Овідіопольський центр первинної медико-санітарної допомоги" (корпус гінекології, B) за адресою: Одеська обл., Одеський район, смт Овідіополь, вул. Т. Шевченка, 422 роботодавець повинен забезпечити належні умови праці працівникам. З метою підтвердження створення належних умов праці або спростування даної інформації Учасники повинні надати інформацію, що видана на ім’я такого Учасника не раніше 2023 року з Державної служби України з питань праці та/або її структурних підрозділів або Фонду соціального страхування про наявність або про відсутність нещасних випадків на підприємстві учасника.. Замовником проводиться закупівля за місцем надання послуг у закладі, де перебувають працівників. Тому Замовник повинен переконатись, що не буде створено небезпеки для працівників та в тому, що Учасник закупівлі є добросовісним виконавцем послуг та дбає про безпеку своїх працівників та дотримується чинних норм, які регулюють організацію праці на підприємстві. Більш цього, запитувана інформація свідчить про рівні можливості для всіх без винятку учасників закупівлі отримати запитуваний документи та прийняти участь в закупівлі. Наголошуємо, що вимога щодо надання інформації про відсутність або наявність нещасних випадків на підприємстві не суперечать принципам, встановленим у ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», - добросовісна конкуренція серед учасників; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; запобігання корупційним діям і зловживанням. Встановлюючи дані вимоги Замовник не обмежує коло учасників, які можуть прийняти участь в закупівлі, оскільки кожен Учасник має змогу надати відповідний документи, а отже Замовником створено конкурентне середовища для закупівлі даного виду послуг. Оскільки Замовник повинен переконатись, що Учасником будуть та були забезпечені належні умови праці своїм працівникам та не створювались нещасні випадки на підприємстві. Наголошуємо, що об’єкт, на якому будуть виконуватися відповідні послуги – об’єкт, де перебувають працівники та відвідувачі закладу, а тому безпека, якість та надійність наданих послуг/виконаних робіт для нас має надзвичайно вагоме значення. Для нас, як для Замовника, вкрай важливе збереження здоров'я наших працівників та відвідувачів. У зв’язку з чим у Замовника відсутні підстави для внесення змін до тендерної документації. Щодо надання документів відповідно до додатку №1 тендерної документації повідомляємо: Відповідно до п.28 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабміну від 12.10.2022 № 1178 тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Також ч.3 ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачає, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Встановлюючи дану вимогу ми, як Замовник, не обмежуємо коло учасників, які можуть прийняти участь в закупівлі, оскільки кожен Учасник має змогу надати відповідні документи. Вимога щодо надання кваліфікаційного сертифікату окремого виду робіт (послуг), пов’язаного із створенням об’єкта архітектура, виданий інженеру-проектувальнику на інженерно-будівельне проектування в частині забезпечення механічного опору та стійкості, а також кваліфікаційний сертифікат окремого виду робіт (послуг), пов’язаним із створенням об’єкта архітектура, виданий інженеру-проектувальнику на інженерно-будівельне проектування в частині кошторисної документації не є дискримінаційною. Під час складання тендерної документації Замовником було враховано те, що законодавством України у сфері публічних закупівель не визначено поняття “дискримінації” та її форм, однак, міжнародним правом в цій сфері закріплено чіткі засадничі рамки, якими Держави повинні керуватися на національному рівні. Європейський суд з прав людини дав роз'яснення визначенню “дискримінація”, - «Відмінність у поводженні є дискримінаційною, якщо вона «не має об'єктивного і розумного виправдання», тобто якщо вона не переслідує «законної мети» або відсутня «розумна відповідність використовуваних засобів і переслідуваної мети». Отже, дискримінацію можна охарактеризувати, як протилежність рівності, що являє собою різне ставлення одних осіб до інших через наявність або відсутність у них певних ознак. Разом з тим, не завжди різне ставлення являє собою дискримінацію. Якщо підставою для різного ставлення є об'єктивно виправдані ознаки або ті, які мають раціональне обґрунтування, то дискримінація відсутня. Виходячи з наведеного, можна зробити висновок, що для кваліфікації дискримінації необхідно встановити: чи мало місце різне ставлення до осіб (розрізнення), чи призвело воно до обмеження або позбавлення прав особи, за якою ознакою здійснювалось розрізнення, та чи була ознака об'єктивно виправданою або чи мала вона раціональне обґрунтування. Тобто “дискримінація” у застосуванні до процедур закупівель - це суб'єктивне ставлення замовника торгів до учасників, що має метою чи наслідком обмеження, позбавлення передбачених законом прав, надання переваг на підставі ознак, які не мають раціонального обґрунтування або не є об'єктивно виправданими. Частиною 3 статті 22 Закону України "Про публічні закупівлі" (далі - Закон), передбачено, що тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити та на виконання вимог п. 3 ч. 2 ст. 22 Закону, Замовником встановлено вимоги до технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі, у тому числі визначено умови тендерної документації та встановлено перелік документів для підтвердження учасником таких вимог. Отже, Замовник має право зазначити будь-яку інформацію чи встановити вимоги по тексту тендерної документації, яка не суперечить законодавству. Також специфіка надання послуг передбачає залучення відповідних спеціалістів. Для підтвердження можливості якісного та кваліфікованого виконання робіт (надання послуг) ми вбачаємо необхідність у наданні кваліфікаційного сертифікатів, оскільки саме ці документи, згідно вимог законодавства, в повній мірі можуть підтвердити кваліфікацію працівників. Встановлюючи дані вимоги Замовник не обмежує коло учасників, які можуть прийняти участь в закупівлі, оскільки кожен Учасник має змогу надати відповідні документи, а отже Замовником створено конкурентне середовища для закупівлі даного виду товару. Замовник жодним чином не обмежує потенційних Учасників в можливості брати участь в закупівлі, однак наше завдання - оптимально використати кошти. А для цього нам потрібно обрати надійного і досвідченого Виконавця постачальника. Встановлюючи відповідні вимоги, ми мали єдину мету - відібрати учасників потенційно спроможних виконати замовлення. Отже, Замовник не порушено вимоги ст. 3 Закону в частині дискримінації Учасників.
Статус вимоги: Відхилено
Скарга
Скасована

Щодо порушення законодавства

Номер: 6c043460c916451fb6cde20e6118289a
Ідентифікатор запиту: UA-2023-04-04-010137-a.b4
Назва: Щодо порушення законодавства
Скарга:
Відповідно до інформації розміщенної в системі електронних закупівель Prozorro Замовником КНП "Овідіопольський центр первинної медико-санітарної допомоги" оголошено закупівлю №UA-2023-04-04-010137-a про предмету ДК 021:2015 45450000-6 – «Інші завершальні будівельні роботи» Поточний ремонт КНП "Овідіопольський центр первинної медико-санітарної допомоги" (корпус гінекології, B) за адресою: Одеська обл., Одеський район, смт Овідіополь, вул. Т. Шевченка, 422. Наше підприємство є активним учасником процедур в даному виді послуг і планує взяти участь у даній процедурі закупівлі. Закон України ‘Пpo публічні закупівлі” (далі - Закон) установлює правові та економічні засади здійснення з товарів. робіт i послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади. Проте, всупереч вимогам ч.4 ст.22 окремі положення Тендерної документації, затвердженої замовником містить низку порушень вимог Закону, які ускладняють нашу участь у процедурі закупівлі та дискримінаційних умов, очевидно, штучно сформульованих для обмеження конкуренції між учасниками, що перешкоджають нашим законим правам та інтересам щодо участі у вказаній процедурі, а саме: Статтею 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються за принципами добросовісної конкуренції серед учасників, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель та недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Згідно ч.4 ст.5 Закону Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Ч.4 ст. 22 Закону передбачено Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Пунктом 3 частини другої статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація повинна містити, зокрема інформацію інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі).При цьому технічна специфікація повинна містити: детальний опис товарів, робіт, послуг, що закуповуються, у тому чиcлі ïx технічні та якісні характеристики; вимоги щодо технічних функціональних характеристик предмета закупівлі у разі, якщо опис скласти неможливо a6o якщо доцільніше зазначити такі Показники; посилання на стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язану з товарами, роботами чи послугами , що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними aбo національними стандартами, нормами та правилами. Крім того, відповідно до Наказу Мінекономрозвитку від 15.04.2020 №708 “Про затвердження Порядку визначення предмета закупівлі”, визначення предмета закупівлі робіт здійснюється замовником згідно з пунктом 27 частини першої статті 1 Закону за об’єктами будівництва та з урахуванням ДСТУ Б. Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва», прийнятий наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 05 липня 2013 року № 293. При цьому Закон не містить вимоги щодо подання учасником у складі тендерної пропозиції розрахунку договірної ціни до проведення відкритих торгів. Таким чином, у разi якщо предметом закупівлі є роботи, замовник може встановити вимогу щодо надання учасниками у складі своєї тендерної пропозиції переліку та обсягів робіт відповідно до технічної специфікації, встановленої у тендерній документації, без зазначення вартості окремих складових робіт. У свою чергу, відповідно п 39. Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабміну від 12.10.2022 № 1178 (далі — Особливості) за результатами розгляду та оцінки тендерної пропозиції замовник визначає переможця процедури закупівлі та приймає рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до Закону з урахуванням цих особливостей. Відповідно п.46 Особливостей Замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 15 днів з дати прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі. Відповідно ст.41 Закону Договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом. Відповідно ст. 843 Цивільного кодексу України у договорі підряду визначається ціна роботи або способи її визначення. Відповідно ст. 844 Цивільного кодексу України ціна у договорі підряду може бути визначена у кошторисі. Якщо робота виконується відповідно до кошторису, складеного підрядником, кошторис набирає чинності та стає частиною договору підряду з моменту підтвердження його замовником. Виходячі з наведенного у випадку закупівлі робіт договірна ціна (кошторис) може погоджуватись сторонами саме під час укладення договору про закупівлі з дотриманням вимог Закону та Цивільного кодексу України. Зазначений порядок погодження договірної ціни (кошторису) переможця процедури закупівлі може бути застосований також при закупівлі послуг з поточного ремонту. Таку ж позицію викдено у листі Мінекономрозвитку «Щодо здійснення закупівлі робіт» віх№3302-06/24782-06 від 05.08.2016 року. Відповідно Додатку 2 ТД відповідно вимогам Замовника Учасниками по пропозиції надається розрахунок вартості у програмному комплексі АВК у версіях або в інших програмних комплексах, які розроблено на підставі державних і галузевих нормативів (норм) (ДСТУ). Учасник надає інформацію про наявність комплексу АВК-5 або іншого програмного комплексу, який взаємодіє з комплексом АВК-5 в частині передачі кошторисної документації та розрахунків договірних цін (із зазначенням відомостей про те, на якій правовій підставі він (вони) залучається Учасником до виконання робіт за договором про закупівлю. А також сканований друкований розрахунок ціни (електронний файл формату pdf) на запропоновану вартість виконання робіт, що відповідає сумі закупівлі з урахуванням технологій у діючій версії програмного комплексу АВК або іншої, сумісної з ним*, а саме: Договірна ціна Локальний кошторис Розрахунок загально-виробничих витрат Відомість ресурсів Розрахунок ціни пропозиції (договірна ціна) учасника повинен бути виконаний відповідно до наказу Мінрегіону від 01.11.2021 № 281. Дані вимоги на етапі подання пропозиції є такими що суперечать діючому законодавству. В п.6 Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі Розділу 3 Інструкція з підготовки тендерної пропозиції Тендерної документації, Вами зазначено що відповідно ст. 22 Закону України «Про охорону праці» і ст. 36 Закону України «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування» на виконання положень Постанови КМУ «Про затвердження Порядку розслідування та обліку нещасних випадків, професійних захворювань та аварій на виробництві» від 17.04.2019 р. № 337, Учасники у складі своїх тендерних пропозицій подають інформацію, що видана на ім’я такого Учасника не раніше 2023 року з Державної служби України з питань праці та/або її структурних підрозділів або Фонду соціального страхування про наявність або про відсутність нещасних випадків на підприємстві учасника. Наголошуємо що, відповідно п.3 ст.22 Закону України «Про державні закупівлі» Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством. В ст. 22 Закону України «Про охорону праці» і ст. 36 Закону України «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування» та положень Постанови КМУ «Про затвердження Порядку розслідування та обліку нещасних випадків, професійних захворювань та аварій на виробництві» від 17.04.2019 р. № 337, відсутні вимоги щодо подання учасниками закупівель даних щодо наявності чи відсутності нещасних випадків на підприємстві. Крім того, наявність чи відсутність нещасних випадків на підприємстві ніяк не впливає на право та спроможність Учасників брати участь у Закупівлях, та в подальшому надавати послуги згідно з предметом закупівлі. Дана вимога є дискримінаційною умовою, штучно сформульованою для ускладнення участі у закупівлі. В Додатку 1 тендерної документації Вами зазначено що учасник, в складі пропозиції повинен надати кваліфікаційний сертифікат окремого виду робіт (послуг), пов’язаним із створенням об’єкта архітектури, виданий інженеру-проектувальнику на інженерно-будівельне проектування в частині забезпечення механічного опору та стійкості, а також кваліфікаційний сертифікат окремого виду робіт (послуг), пов’язаним із створенням об’єкта архітектури, виданий інженеру-проектувальнику на інженерно-будівельне проектування в частині кошторисної документації. Статтею 16 Закону України «Про публічні закупівлі» зазначено, що Замовник установлює один або декілька кваліфікаційних критеріїв, зокрема наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід. Закон не містить інформацію щодо необхідності Замовниками встановлювати умову щодо надання особистих документів працівників. Крім того, виконання послуги з поточного ремонту не є робітами (послугами), пов’язаними із створенням об’єкта архітектури та не вимагають забезпечення механічного опору та стійкості, отже вимога надання кваліфікаційний сертифікату окремого виду робіт (послуг), пов’язаним із створенням об’єкта архітектури є умовою що звужує конкуренцію. ¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬ У зв’язку з вищезазначеним, з метою дотримання законодавства вимагаємо внести зміни до Тендерної документації та видалити вищезазначені вимоги, як такі які є дискримінаційними, обмежують конкуренції між учасниками, що перешкоджають Законим правам Учасників брати участь у Закупівлях на умовах визначених Законодавством, а саме згідно п. 28 Особливостей Тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Тендерна документація може містити один або кілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону з урахуванням положень цих особливостей та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників процедури закупівлі установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. У разі відмови внесення змін та залишення дискримінаційних вимог в Тендерній документації КП «МУЖКГ» буде вимушено звертатися до суду з позовом про захист своїх прав як Учасник закупівель, та наполягати на притягнення до відповідальності стосовно навмисного порушення законодавства з публічних закупівель з обтяжуючими обставинами збоку посадових осіб КНП "Овідіопольський центр первинної медико-санітарної допомоги".
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Причина: Скарга скасована суб'єктом оскарження
Дата скасування: 07.04.2023 15:02
Автор: КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО "МІСЬКЕ УПРАВЛІННЯ ЖИТЛОВО-КОМУНАЛЬНОГО ГОСПОДАРСТВА" ЧОРНОМОРСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ОДЕСЬКОГО РАЙОНУ ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ, Малярчук Ігор Анатолійович 380486879205 kpmugkg@i.ua
Вимога
Відхилено

Щодо внесення змін

Номер: 05211dc66d6347ec8d969e68dddb80e5
Ідентифікатор запиту: UA-2023-04-04-010137-a.a3
Назва: Щодо внесення змін
Вимога:
Шановний Замовник, в п.6 Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі Розділу 3. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції Тендерної документації Вами зазначено що відповідно ст. 22 Закону України «Про охорону праці» і ст. 36 Закону України «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування» на виконання положень Постанови КМУ «Про затвердження Порядку розслідування та обліку нещасних випадків, професійних захворювань та аварій на виробництві» від 17.04.2019 р. № 337, Учасники у складі своїх тендерних пропозицій подають інформацію, що видана на ім’я такого Учасника не раніше 2023 року з Державної служби України з питань праці та/або її структурних підрозділів або Фонду соціального страхування про наявність або про відсутність нещасних випадків на підприємстві учасника. Наголошуємо що, відповідно п.3 ст.22 Закону України «Про державні закупівлі» Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством. В ст. 22 Закону України «Про охорону праці» і ст. 36 Закону України «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування» та положень Постанови КМУ «Про затвердження Порядку розслідування та обліку нещасних випадків, професійних захворювань та аварій на виробництві» від 17.04.2019 р. № 337, відсутні вимоги щодо подання учасниками закупівель даних щодо наявності чи відсутності нещасних випадків на підприємстві. Крім того, наявність чи відсутність нещасних випадків на підприємстві ніяк не впливає на право та спроможність Учасників брати участь у Закупівлях, та в подальшому надавати послуги згідно з предметом закупівлі. Відповідно п.4 ст.22 Закону Ст.22 Закону Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Вважаємо дану вимогу необґрунтованою та дискримінаційною, у зв’язку з чим просимо її виключити з вимог Тендерної документації.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Відповідно до п.28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Також ч.3 ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачає, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Встановлюючи дану вимогу ми, як Замовник, не обмежуємо коло учасників, які можуть прийняти участь в закупівлі, оскільки кожен Учасник має змогу надати відповідні документи. Статтею 2 Закону України "Про охорону праці" передбачено: "Дія цього Закону поширюється на всіх юридичних та фізичних осіб, які відповідно до законодавства використовують найману працю, та на всіх працюючих". Відповідно до статті 18 Закону України "Про охорону праці" працівники під час прийняття на роботу і в процесі роботи повинні проходити за рахунок роботодавця інструктаж, навчання з питань охорони праці, з надання першої медичної допомоги потерпілим від нещасних випадків і правил поведінки у разі виникнення аварії. Статтею 13 Закону України "Про охорону праці" задекларовано наступну вимогу: "Роботодавець зобов'язаний створити на робочому місці в кожному структурному підрозділі умови праці відповідно до нормативно-правових актів, а також забезпечити додержання вимог законодавства щодо прав працівників у галузі охорони праці. З цією метою роботодавець забезпечує функціонування системи управління охороною праці, а саме: створює відповідні служби і призначає посадових осіб, які забезпечують вирішення конкретних питань охорони праці, затверджує інструкції про їх обов'язки, права та відповідальність за виконання покладених на них функцій, а також контролює їх додержання …" Додатково стаття 22 Закону України «Про охорону праці» передбачає, що роботодавець повинен організовувати розслідування та вести облік нещасних випадків, професійних захворювань і аварій відповідно до положення, що затверджується Кабінетом Міністрів України за погодженням з всеукраїнськими об'єднаннями профспілок. Тому вимога щодо надання даної довідки зумовлена у відповідності до вищенаведеного та ст. 22 Закону України «Про охорону праці» і ст. 36 Закону України «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування» на виконання положень Постанови КМУ «Про затвердження Порядку розслідування та обліку нещасних випадків, професійних захворювань та аварій на виробництві» від 17.04.2019 р. № 337. Оскільки Замовником проводиться закупівля відповідно до предмету: Поточний ремонт КНП "Овідіопольський центр первинної медико-санітарної допомоги" (корпус гінекології, B) за адресою: Одеська обл., Одеський район, смт Овідіополь, вул. Т. Шевченка, 422 роботодавець повинен забезпечити належні умови праці працівникам. З метою підтвердження створення належних умов праці або спростування даної інформації Учасники повинні надати інформацію, що видана на ім’я такого Учасника не раніше 2023 року з Державної служби України з питань праці та/або її структурних підрозділів або Фонду соціального страхування про наявність або про відсутність нещасних випадків на підприємстві учасника.. Замовником проводиться закупівля за місцем надання послуг у закладі, де перебувають працівників. Тому Замовник повинен переконатись, що не буде створено небезпеки для працівників та в тому, що Учасник закупівлі є добросовісним виконавцем послуг та дбає про безпеку своїх працівників та дотримується чинних норм, які регулюють організацію праці на підприємстві.
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Відхилено

щодо усунення неправомірних вимог

Номер: 1d479f0a531f4111bd4b5abd3c91aa67
Ідентифікатор запиту: UA-2023-04-04-010137-a.a2
Назва: щодо усунення неправомірних вимог
Вимога:
В Додатку 1 тендерної документації Вами зазначено що учасник, в складі пропозиції повинен надати кваліфікаційний сертифікат окремого виду робіт (послуг), пов’язаним із створенням об’єкта архітектура, виданий інженеру-проектувальнику на інженерно-будівельне проектування в частині забезпечення механічного опору та стійкості, а також кваліфікаційний сертифікат окремого виду робіт (послуг), пов’язаним із створенням об’єкта архітектура, виданий інженеру-проектувальнику на інженерно-будівельне проектування в частині кошторисної документації. Статтею 16 Закону України «Про публічні закупівлі» зазначено, що Замовник установлює один або декілька кваліфікаційних критеріїв, зокрема наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід. Закон не містить інформацію щодо необхідності Замовниками встановлювати умову щодо надання особистих документів працівників. Відповідно п.3 ст.22 Закону Ст.22 Закону Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством. 4. Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, Крім того, виконання послуги з поточного ремонту не є робітами (послугами), пов’язаними із створенням об’єкта архітектури та не вимагають забезпечення механічного опору та стійкості, отже вимога надання кваліфікаційний сертифікату окремого виду робіт (послуг), пов’язаним із створенням об’єкта архітектури є вимогою що звужує конкуренцію. Відповідно п.4 Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. У зв’язку з вищезазначеним, з метою дотримання чинного законодавства просимо внести зміни до Тендерної документації та видалити вимогу надання зазначених документів у складі тендерної пропозиції.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Відповідно до п.28 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабміну від 12.10.2022 № 1178 тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Також ч.3 ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачає, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Встановлюючи дану вимогу ми, як Замовник, не обмежуємо коло учасників, які можуть прийняти участь в закупівлі, оскільки кожен Учасник має змогу надати відповідні документи. Вимога щодо надання кваліфікаційного сертифікату окремого виду робіт (послуг), пов’язаного із створенням об’єкта архітектура, виданий інженеру-проектувальнику на інженерно-будівельне проектування в частині забезпечення механічного опору та стійкості, а також кваліфікаційний сертифікат окремого виду робіт (послуг), пов’язаним із створенням об’єкта архітектура, виданий інженеру-проектувальнику на інженерно-будівельне проектування в частині кошторисної документації не є дискримінаційною. Під час складання тендерної документації Замовником було враховано те, що законодавством України у сфері публічних закупівель не визначено поняття “дискримінації” та її форм, однак, міжнародним правом в цій сфері закріплено чіткі засадничі рамки, якими Держави повинні керуватися на національному рівні. Європейський суд з прав людини дав роз'яснення визначенню “дискримінація”, - «Відмінність у поводженні є дискримінаційною, якщо вона «не має об'єктивного і розумного виправдання», тобто якщо вона не переслідує «законної мети» або відсутня «розумна відповідність використовуваних засобів і переслідуваної мети». Отже, дискримінацію можна охарактеризувати, як протилежність рівності, що являє собою різне ставлення одних осіб до інших через наявність або відсутність у них певних ознак. Разом з тим, не завжди різне ставлення являє собою дискримінацію. Якщо підставою для різного ставлення є об'єктивно виправдані ознаки або ті, які мають раціональне обґрунтування, то дискримінація відсутня. Виходячи з наведеного, можна зробити висновок, що для кваліфікації дискримінації необхідно встановити: чи мало місце різне ставлення до осіб (розрізнення), чи призвело воно до обмеження або позбавлення прав особи, за якою ознакою здійснювалось розрізнення, та чи була ознака об'єктивно виправданою або чи мала вона раціональне обґрунтування. Тобто “дискримінація” у застосуванні до процедур закупівель - це суб'єктивне ставлення замовника торгів до учасників, що має метою чи наслідком обмеження, позбавлення передбачених законом прав, надання переваг на підставі ознак, які не мають раціонального обґрунтування або не є об'єктивно виправданими. Частиною 3 статті 22 Закону України "Про публічні закупівлі" (далі - Закон), передбачено, що тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити та на виконання вимог п. 3 ч. 2 ст. 22 Закону, Замовником встановлено вимоги до технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі, у тому числі визначено умови тендерної документації та встановлено перелік документів для підтвердження учасником таких вимог. Отже, Замовник має право зазначити будь-яку інформацію чи встановити вимоги по тексту тендерної документації, яка не суперечить законодавству. Також специфіка надання послуг передбачає залучення відповідних спеціалістів. Для підтвердження можливості якісного та кваліфікованого виконання робіт (надання послуг) ми вбачаємо необхідність у наданні кваліфікаційного сертифікатів, оскільки саме ці документи, згідно вимог законодавства, в повній мірі можуть підтвердити кваліфікацію працівників. Встановлюючи дані вимоги Замовник не обмежує коло учасників, які можуть прийняти участь в закупівлі, оскільки кожен Учасник має змогу надати відповідні документи, а отже Замовником створено конкурентне середовища для закупівлі даного виду товару. Замовник жодним чином не обмежує потенційних Учасників в можливості брати участь в закупівлі, однак наше завдання - оптимально використати кошти. А для цього нам потрібно обрати надійного і досвідченого Виконавця постачальника. Встановлюючи відповідні вимоги, ми мали єдину мету - відібрати учасників потенційно спроможних виконати замовлення. Отже, Замовник не порушено вимоги ст. 3 Закону в частині дискримінації Учасників.
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Відхилено

щодо внесення змін до Тендерної документації

Номер: 1cf68326c12447d2b991a38eaf64194a
Ідентифікатор запиту: UA-2023-04-04-010137-a.a1
Назва: щодо внесення змін до Тендерної документації
Вимога:
Закон України ‘Пpo публічні закупівлі” (далі - Закон) установлює правові та економічні засади здійснення з товарів. робіт i послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади. Пунктом 3 частини другої статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація повинна містити, зокрема інформацію інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі).При цьому технічна специфікація повинна містити: детальний опис товарів, робіт, послуг, що закуповуються, у тому чиcлі ïx технічні та якісні характеристики; вимоги щодо технічних функціональних характеристик предмета закупівлі у разі, якщо опис скласти неможливо a6o якщо доцільніше зазначити такі Показники; посилання на стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язану з товарами, роботами чи послугами , що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними a6o національними стандартами, нормами та правилами. Крім того , відповідно до Наказу Мінекономрозвитку від 15.04.2020 №708 “Про затвердження Порядку визначення предмета закупівлі”,Визначення предмета закупівлі робіт здійснюється замовником згідно з пунктом 27 частини першої статті 1 Закону за об’єктами будівництва та з урахуванням ДСТУ Б. Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва», прийнятий наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 05 липня 2013 року № 293. При цьому Закон не містить вимоги щодо подання учасником у складі тендерної пропозиції розрахунку договірної ціни до проведення відкритих торгів Таким чином, у разi якщо предметом закупівлі є роботи, замовник може встановити вимогу щодо надання учасниками у складі своєї тендерної пропозиції переліку та обсягів робіт відповідно до технічної специфікації, встановленої у тендерній документації, без зазначення вартості окремих складових робіт. У свою чергу, відповідно п 39. Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабміну від 12.10.2022 № 1178 (далі — Особливості) за результатами розгляду та оцінки тендерної пропозиції замовник визначає переможця процедури закупівлі та приймає рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до Закону з урахуванням цих особливостей. Відповідно п.46 Особливостей Замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 15 днів з дати прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі. Відповідно ст.41 Закону Договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом. Відповідно ст. 843 Цивільного кодексу України у договорі підряду визначається ціна роботи або способи її визначення. Відповідно ст. 844 Цивільного кодексу України ціна у договорі підряду може бути визначена у кошторисі. Якщо робота виконується відповідно до кошторису, складеного підрядником, кошторис набирає чинності та стає частиною договору підряду з моменту підтвердження його замовником. Виходячі з наведенного у випадку закупівлі робіт договірна ціна (кошторис) може погоджуватись сторонами саме під час укладення договору про закупівлі з дотриманням вимог Закону та Цивільного кодексу України. Зазачений порядок погодження договірної ціни (кошторису) переможця процедури закупівлі може бути застосованний також при закупівлі послуг з поточного ремонту. Таку ж позицію викдено у листі Мінекономрозвитку «Щодо здійснення закупівлі робіт» віх№3302-06/24782-06 від 05.08.2016 року. Відповідно Додатку 2 ТД відповідно вимогам Замовника Учасниками по пропозиції надається розрахунок вартості у програмному комплексі АВК у версіях або в інших програмних комплексах, які розроблено на підставі державних і галузевих нормативів (норм) (ДСТУ). Учасник надає інформацію про наявність комплексу АВК-5 або іншого програмного комплексу, який взаємодіє з комплексом АВК-5 в частині передачі кошторисної документації та розрахунків договірних цін (із зазначенням відомостей про те, на якій правовій підставі він (вони) залучається Учасником до виконання робіт за договором про закупівлю. А також сканований друкований розрахунок ціни (електронний файл формату pdf) на запропоновану вартість виконання робіт, що відповідає сумі закупівлі з урахуванням технологій у діючій версії програмного комплексу АВК або іншої, сумісної з ним*, а саме: Договірна ціна Локальний кошторис Розрахунок загально-виробничих витрат Відомість ресурсів Розрахунок ціни пропозиції (договірна ціна) учасника повинен бути виконаний відповідно до наказу Мінрегіону від 01.11.2021 № 281. Дані вимоги на етапі подання пропозиції є такими що суперечать діючому законодавству, у зв’язку з чим просимо внести відповідні зміни до Тендерної документації в частині виключення вимоги подання даних документів у складі тендерних пропозиції Учасників.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Відповідно до п.28 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабміну від 12.10.2022 № 1178тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Також ч.3 ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачає, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Встановлюючи дану вимогу ми, як Замовник, не обмежуємо коло учасників, які можуть прийняти участь в закупівлі, оскільки кожен Учасник має змогу надати відповідні документи. Додатково повідомляємо, що відповідно до п.3 Особливостей: під час здійснення закупівлі послуг з поточного ремонту предмет закупівлі визначається за кожним окремим будинком, будівлею, спорудою, лінійним об’єктом інженерно-транспортної інфраструктури згідно з термінологією державних будівельних норм ДБН А.2.2-3:2014 «Склад та зміст проектної документації на будівництво», затверджених наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 04 червня 2014 року № 163, та/або галузевих будівельних норм ГБН Г.1-218-182:2011 «Ремонт автомобільних доріг загального користування. Види ремонтів та переліки робіт», затверджених наказом Державної служби автомобільних доріг України від 23 серпня 2011 року № 301. Також зазначаємо, що відповідно до наказу Мінрегіону «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві» 02.11.202 року №281 наказ втратив чинність ДСТУ Б. Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва», прийнятий наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 05 липня 2013 року № 293. Встановлюючи вимогу про надання документів Замовник жодним чином не порушив вимоги чинного законодавства в частині надання у складі тендерної пропозиції наступних документів, оскільки: Договірна ціна визначає загальну суму, за яку підрядник зобов'язується виконати ремонтні роботи. Локальний кошторис містить розрахунок вартості матеріалів, робочої сили та інших витрат на конкретний вид робіт або елемент ремонту. Розрахунок загально-виробничих витрат включає в себе витрати, пов'язані з управлінням та організацією проекту, витрати на матеріали та обладнання, пов'язані з виробництвом, витрати на заробітну плату та інші витрати, не пов'язані з конкретним елементом ремонту або видом робіт. Відомість ресурсів містить повний перелік матеріалів, обладнання та інших ресурсів, які будуть використані під час ремонту, з вказанням їх вартості та посиланням на постачальників, які їх забезпечать. Розрахунок ціни пропозиції (договірна ціна) включає в себе вартість ремонтних робіт, витрат на матеріали, обладнання та інші ресурси, а також вартість виконання робіт, пов'язаних з управлінням та організацією проекту. Тобто, вище перелічені документи в будь-якому випадку готуються Учасником, адже дані документи допомагають зрозуміти вартість проекту та скласти бюджет для проведення закупівлі. Щодо надання інформації про наявність комплексу АВК-5 або іншого програмного комплексу повідомляємо, що дана вимога не суперечить принципам проведення закупівлі, оскільки дані програмні комплекси призначені для автоматизації визначення вартості робіт/послуг, які є предметом закупівлі. Встановлюючи дані вимоги Замовник не обмежує коло учасників, які можуть прийняти участь в закупівлі, оскільки кожен Учасник має змогу надати відповідні документи, а отже Замовником створено конкурентне середовища для закупівлі даного виду товару. Замовник жодним чином не обмежує потенційних Учасників в можливості брати участь в закупівлі, однак наше завдання - оптимально використати кошти. А для цього нам потрібно обрати надійного і досвідченого Виконавця постачальника. Встановлюючи відповідні вимоги, ми мали єдину мету - відібрати учасників потенційно спроможних виконати замовлення. Отже, Замовник не порушено вимоги ст. 3 Закону в частині дискримінації Учасників.
Статус вимоги: Відхилено