-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
ДК 021:2015- 33600000-6 - Фармацевтична продукція (Діазепам (Diazepam), Клонідин (Clonidine), Морфіну гідрохлорид (Morphine), Натрія оксибутират (Sodium oxybate), Фенобарбітал (Phenobarbital), Фентаніл (Fentanyl)
Торги не відбулися
750 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 750.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 3 750.00 UAH
Період оскарження:
04.04.2023 14:32 - 09.04.2023 00:00
Вимога
Відхилено
Усунення дискримінаційних вимог тендерної документації
Номер:
2c74af18df7142a589f2d2ea6cbb390c
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-04-04-007570-a.c1
Назва:
Усунення дискримінаційних вимог тендерної документації
Вимога:
детально у вкладенні
Пов'язані документи:
Учасник
- Вимога UA-2023-04-04-007570-a.docx 06.04.2023 16:01
- Лист МОЗ та МЕРТ (2).pdf 06.04.2023 16:01
Дата подачі:
06.04.2023 16:01
Вирішення:
Замовником була отримана Вимога з проханням внести зміни до тендерної документації для усунення порушення законодавства в сфері здійснення публічних закупівель, а саме:
1) Або виокремити унікальний лікарський засіб за позицією №4 а саме: Натрія оксибутират р-н д/ін’єкцій 200 мг/мл амп. 10 мл №10 (Sodium oxybate), що закуповується в окремий Лот;
2) Або виключити з Тендерної документації дискримінаційну вимогу Замовника щодо надання у складі пропозиції листа авторизації від виробника (у п. 4 Додатку 2 до Тендерної документації.
Замовником – КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ «БАЗА СПЕЦІАЛЬНОГО МЕДИЧНОГО ПОСТАЧАННЯ» (далі – Замовник) було оголошено закупівлю ДК 021:2015- 33600000-6 - Фармацевтична продукція (оголошення № UA-2023-04-04-007570-a).:
1. 55 упаковка
Діазепам р-н д/ін’єкцій 5 мг/мл 2 мл №10
Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг: 0, Україна, 2, Відповідно до документації, 4
Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг: 31 грудня 2023
ДК 021:2015: 33600000-6 — Фармацевтична продукція
МНН: Diazepam
2. 30 упаковка
Клонідин р-н д/ін’єкцій 0,1 мг/мл амп. 1 мл №10
Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг: 0, Україна, 2, Відповідно до документації, 4
Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг: 31 грудня 2023
ДК 021:2015: 33600000-6 — Фармацевтична продукція
МНН: Clonidine
3. 140 упаковка
Морфіну гідрохлорид р-н д/ін’єкцій 10 мг/мл амп. 1 мл №5
Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг: 0, Україна, 2, Відповідно до документації, 4
Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг: 31 грудня 2023
ДК 021:2015: 33600000-6 — Фармацевтична продукція
МНН: Morphine
4. 103 упаковка
Натрія оксибутират р-н д/ін’єкцій 200 мг/мл амп. 10 мл №10
Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг: 0, Україна, 2, Відповідно до документації, 4
Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг: 31 грудня 2023
ДК 021:2015: 33600000-6 — Фармацевтична продукція
МНН: Sodium oxybate
5. 50 упаковка
Фенобарбітал табл. 5 мг №50
Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг: 0, Україна, 2, Відповідно до документації, 4
Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг: 31 грудня 2023
ДК 021:2015: 33600000-6 — Фармацевтична продукція
МНН: Phenobarbital
6. 856 упаковка
Фентаніл р-н д/ін’єкцій 0,05 мг/мл амп. 2 мл №5
Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг: 0, Україна, 2, Відповідно до документації, 4
Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг: 31 грудня 2023
ДК 021:2015: 33600000-6 — Фармацевтична продукція
МНН: Fentanyl
Заявник мотивує свою вимогу сприянням відкритості та прозорості публічних закупівель, недискримінації учасників, запобігання проявам корупції, недопущення спотворення конкуренції, без будь-якого посилання на норми чинного законодавства які б забороняли Замовникам закупівель, об’єднувати в одну частину закупівель лікарські засоби.
Більше того слід звернути увагу, що посилання Заявника на Лист Мінекономрозвитку та МОЗ України № 01.7/33810 від 19.12.2018 року є не обгрунтованими та такими що не знайшли свого підтвердження з огляду на наступне.
ЩОДО ВИКЛЮЧЕННЯ З ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ ДИСКРИМІНАЦІЙНУ ВИМОГУ ЗАМОВНИКА ЩОДО НАДАННЯ У СКЛАДІ ПРОПОЗИЦІЇ ЛИСТА АВТОРИЗАЦІЇ ВІД ВИРОБНИКА (У П. 4 ДОДАТКУ 2 ДО ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ)
Відповідно до п. 4 Додатку 2 Тендерної документації, з метою запобігання закупівлі фальсифікатів та підтвердження своєчасного постачання товару у кількості, якості та зі строками придатності, учасник надає оригінал гарантійного листа виробника, яким підтверджується можливість поставки товару, який є предметом закупівлі цих торгів та пропонується учасником, у кількості, зі строками придатності та в терміни, визначені тендерною документацією. Гарантійний лист повинен включати дату оголошення про проведення відкритих торгів, оприлюдненого на веб-порталі Уповноваженого органу, а також назву предмету закупівлі згідно оголошення та назву Замовника.
Як вбачається з Листа Мінекономрозвитку та МОЗ України № 01.7/33810 від 19.12.2018 року, останній підготовлений Міністерством економічного розвитку і торгівлі України та Міністерством охорони здоров’я України за результатами проведених зустрічей з Антимонопольним комітетом України, ще 2018 року, тобто більше чотирьох років тому.
Відповідно до абзацу 9 сторінки 2 Листа Мінекономрозвитку та МОЗ України № 01.7/33810 від 19.12.2018 року, з метою дотримання зазначених принципів при закупівлі лікарських засобів замовникам рекомендується дотримуватись наступних дій.
Тобто фактично Лист № 01.7/33810 від 19.12.2018 року носить рекомендаційний характер та не є обов’язковим до виконання.
Також доводимо до вашого відома, що Замовник у своїй діяльності керується Конституцією України, Господарським та Цивільним кодексами України, законами України, Постановами Верховної ради України, актами Президента України та Кабінету Міністрів України, загальнообов’язковими для всіх закладів охорони здоров’я наказами та інструкціями Міністерства охорони здоров’я загальнообов’язковими нормативними актами інших центральних органів виконавчої влади, відповідними рішеннями, а також Статутом.
Нормативно-правові акти міністерств поширюються, як правило, на сферу діяльності міністерства або на всіх громадян та юридичних осіб. На відміну від правових актів індивідуального значення (вирок суду, наказ директора тощо) нормативно-правові акти мають найбільш загальний характер та спрямовані на врегулювання певного виду суспільних відносин і застосовуються неодноразово.
Статтею 117 Конституції України закріплено, що нормативно - правові акти міністерств підлягають державній реєстрації в порядку, установленому законом.
Як вбачається з Листа Мінекономрозвитку та МОЗ України № 01.7/33810 від 19.12.2018 року, останній в розуміння статті 117 конституції України не є нормативно-правовим актом міністерств (міністерства) який підлягає обов’язковому застосуванню на певний ви правовідносин, оскільки не був зареєстрований в порядку встановленому законом, а тому не може встановлювати правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт, послуг.
Згідно пункту 22, частини 1 статті ЗУ «Про публічні закупівлі», предмет закупівлі - товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі або в межах проведення спрощеної закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції/пропозиції або пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом, із застосуванням Єдиного закупівельного словника, затвердженого у встановленому законодавством порядку.
Замовник, формуючи технічну специфікацію предмета закупівлі, в цілях максимальної ефективності та економії майбутньої поставки від одного учасника (постачальника) предмета закупівлі, характеристики якого визначені виходячи з функціональних потреб підприємства, керуючись принципами здійснення закупівлі, закріплених у ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», не вважає критерії, викладені в тендерній документації, дискримінаційними.
Слід зазначити, що надання гарантійних листів як цього вимагає п. 4 Додатку 2 Тендерної документації, підтвердить факт добросовісної та партнерської співпраці Учасника закупівлі та Виробника лікарського засобу – що буде додатковою гарантією успішного виконання Договору для Замовника.
Одночасно, виключення з тендерної документації як вважає Заявник, дискримінаційної вимоги замовника щодо надання у складі пропозиції листа авторизації від виробника (у п. 4 додатку 2 до тендерної документації), не несе жодних правових наслідків, адже у випадку визначення учасника переможцем закупівлі, останній буде зобов’язаний поставити лікарський засіб саме того виробника, від якого вимагається надання гарантійного листа.
Таким чином, вимога щодо виключення з тендерної документації дискримінаційної вимоги замовника щодо надання у складі пропозиції листа авторизації від виробника (у п. 4 додатку 2 до тендерної документації) є необгрунтованою.
ЩОДО ПОДІЛУ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ НА ДВА ОКРЕМІ ЛОТИ
При плануванні предмету закупівлі та детальному вивченні ринку даного товару, Замовником прийнято рішення, що проведення закупівлі лікарських засобів єдиною закупівлею є доцільним та не призведе до зниження конкуренції (виходячи з кількості комерційних пропозицій).
Крім цього, станом на сьогодні є чинним Порядок визначення предмета закупівлі затверджений Наказом Міністерства економіки, торгівлі та сільського господарства України № 708 від 15.04.2020 року (зареєстровано в Міністерстві юстиції України за № 500/34783 від 09.06.2020 року, який в силу положень статті 117 Конституції України є нормативно-правовим актом міністерства).
Пунктом 6 розділу II Порядку визначення предмета закупівлі запроваджено особливості визначення предмета закупівлі лікарських засобів, а саме: під час здійснення закупівлі лікарських засобів предмет закупівлі визначається за показником третьої цифри Єдиного закупівельного словника із зазначенням у дужках міжнародної непатентованої назви лікарського засобу (далі — МНН). У разі якщо предмет закупівлі лікарських засобів містить два та більше лікарських засобів, замовником у дужках зазначається МНН кожного лікарського засобу. Замовник може визначити окремі частини предмета закупівлі (лоти) за МНН, за формою випуску, за дозуванням, за обсягом та/або за місцем поставки лікарських засобів.
Тобто, розподіляти предмет закупівлі на лоти є правом, а не обов’язком Замовника.
Разом із цим, Порядком визначення предмета закупівлі не передбачено переліку випадків, коли саме Замовник може та має визначати окремі частини предмета закупівлі (лоти) у процедурі закупівлі, лікарських засобів та критерії такого поділу.
З огляду на зазначене вбачається, що згідно з Порядком визначення предмета закупівлі, Замовник закупівлі лікарських засобів самостійно формує предмет закупівлі в межах групи «Фармацевтична продукція», яка може включати в себе необмежену кількість видів лікарських засобів у межах визначених класів та категорій.
Отже, оскільки жодним нормативно-правовим актом не передбачено переліку випадків, коли Замовник може та має визначати окремі частини предмета закупівлі (лоти) в процедурі закупівлі лікарських засобів та критерії такого поділу, -вимога автора звернення розділити предмет закупівлі (специфікацію) на окремі лоти є, по суті, його власним (суб’єктивним) бажанням та ніяким чином не порушує принципи здійснення публічних закупівель, оскільки згідно з вимогами тендерної документації та Закону учасником закупівлі може бути як і виробник, так і постачальник товару.
Таким чином, вимога щодо розподілу предмета закупівлі даної Процедури закупівлі на два окремі лоти є необгрунтованою
Статус вимоги:
Відхилено