-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Послуги з поводження з побутовими відходами
Завершена
528 086.61
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 640.43 UAH
мін. крок: 0.5% або 2 640.43 UAH
Період оскарження:
03.04.2023 11:21 - 08.04.2023 00:00
Скарга
Відхилено
СКАРГА на рішення уповноваженої особи Р.В. Луценко (протокольні рішення № 75 від 04 травня 2023 року, № 80 від 06 травня 2023 року, № 81 від 06 травня 2023 року), (в порядку, передбаченому частиною 8 статті 18 Закону України "Про публічні закупівлі").
Номер:
5f845ddcf26241b8b0fca72e6d898ec7
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-04-03-003237-a.c4
Назва:
СКАРГА на рішення уповноваженої особи Р.В. Луценко (протокольні рішення № 75 від 04 травня 2023 року, № 80 від 06 травня 2023 року, № 81 від 06 травня 2023 року), (в порядку, передбаченому частиною 8 статті 18 Закону України "Про публічні закупівлі").
Скарга:
Підставою подання цієї скарги є порушення норм чинного законодавства, а саме Закону України "Про публічні закупівлі", при прийнятті Замовником - Державним біотехнологічним університетом, (надалі за текстом – Університет, Замовник), в процедурі відкритих торгів з особливостями за предметом ДК 021:2015: 90510000-5: Утилізація/видалення сміття та поводження зі сміттям (Послуги з поводження з побутовими відходами) (унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель UA-2023-04-03-003237-a), рішення, оформленого:
протоколом № 75 від 04 травня 2023 року (надалі за текстом – Рішення № 75): щодо відхилення тендерної пропозиції учасника процедури відкритих торгів з особливостями UA-2023-04-03-003237-a – ТОВ "МЕГАТРАНС ІНВЕСТ",
наслідком чого стало передчасне та необґрунтоване прийняття інших рішень, оформлених:
протоколом № 80 від 06 травня 2023 року (надалі за текстом – Рішення № 80): щодо визначення переможцем процедури відкритих торгів з особливостями за предметом закупівлі ДК 021:2015: ДК 021:2015: 90510000-5: Утилізація/видалення сміття та поводження зі сміттям (Послуги з поводження з побутовими відходами) (унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель UA-2023-04-03-003237-a) КП "КОМПЛЕКС З ВИВОЗУ ПОБУТОВИХ ВІДХОДІВ" (далі – переможець), із прийняттям рішення про намір укласти договір про закупівлю з переможцем.
протоколом № 81 від 06 травня 2023 року (надалі за текстом – Рішення № 81): щодо прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю з переможцем процедури відкритих торгів UA-2023-04-03-003237-a – КП "КОМПЛЕКС З ВИВОЗУ ПОБУТОВИХ ВІДХОДІВ, код ЄДРПОУ 33290649.
Пов'язані документи:
Учасник
- №81_2023_05_06_Протокол про намір укл_дог КП КВБО.pdf 08.05.2023 16:48
- №75_2023_05_04_ПРОТОКОЛ УО_відхилення учасника ВТ з особливостями_Мегатранс.pdf 08.05.2023 16:48
- Скарга до АКМУ.docx.asice.zip 08.05.2023 16:48
- Заява_ участь у розгляді.pdf.asice.zip 08.05.2023 16:48
- №80_2023-05-06_Протокол про визнання переможця у ВТ_ КП КВБО.pdf 08.05.2023 16:48
- Скарга до АМКУ.pdf.asice.zip 08.05.2023 16:48
- Рішення № 248 від 22.04.2020.doc 08.05.2023 16:48
- Заява на участь у розгліді.docx.asice.zip 08.05.2023 16:48
- Додаткові пояснення до скарги АМКУ.pdf 13.05.2023 16:08
- рішення від 10.05.2023 № 6246.pdf 10.05.2023 18:10
- інформація про резолютивну частину рішення від 18.05.2023 № 6863.pdf 19.05.2023 11:45
- рішення від 18.05.2023 № 6863.pdf 23.05.2023 14:10
- №61_2023_04_14_протокол УО про роз'яснення учаснику ВТ (відхилити вимогу).docx.pdf 11.05.2023 11:27
- Довідка про захист персональних даних.pdf 11.05.2023 11:27
- Лист згода на обробку персональних даних.pdf 11.05.2023 11:27
- ДОДАТОК 3_Інфорамація по якісні та кількісні характеристики!.pdf 11.05.2023 11:27
- ПЕРЕЛІК ЗМІН.pdf 11.05.2023 11:27
- ДОДАТОК 4_Проект договору.pdf 11.05.2023 11:27
- ТД_Послуги з поводження з побут_відходами_ДБТУ.pdf 11.05.2023 11:27
- ПОЯСНЕННЯ щодо встановлення вимоги Виконавець послуг1.pdf 11.05.2023 11:27
- №81_2023_05_06_Протокол про намір укл_дог КП КВБО.pdf 11.05.2023 11:27
- ДОДАТОК 1_Кваліфікаційні критерії.pdf 11.05.2023 11:27
- ДОДАТОК 2_Цінова пропозиція.pdf 11.05.2023 11:27
- ДОДАТОК 6_Лист-згода.pdf 11.05.2023 11:27
- ДОДАТОК 3_Інфорамація по якісні та кількісні характеристики_нова редакція.pdf 11.05.2023 11:27
- №60_2023_04_13_Протокол про намір укл_дог КП КВБО.pdf 11.05.2023 11:27
- №75_2023_05_04_ПРОТОКОЛ УО_відхилення учасника ВТ з особливостями_Мегатранс.pdf 11.05.2023 11:27
- №59_2023-04-13_Протокол про визнання переможця у ВТ_ КП КВБО.pdf 11.05.2023 11:27
- №77_2023_05_04_ПРОТОКОЛ УО_усунення невідповідностей ТОВ КВБО (1).pdf 11.05.2023 11:27
- №55_2023_04_12_Протокол усунення невідповідностей_ТОВ Харків Екоресурс.pdf 11.05.2023 11:27
- №43_2023_04_05_Протокол внесення змін до ТД_Послуги з поводженням відходів.pdf 11.05.2023 11:27
- №76_2023_05_04_Протокол УО про відхилення тендерної пропозиції ТОВ Харків Екоресурс.pdf 11.05.2023 11:27
- №54_2023_04_12_Протокол відхилення учасника.pdf 11.05.2023 11:27
- №58_2023_04_13_Протокол УО про відхилення наступного учасника.pdf 11.05.2023 11:27
- №74_2023_05_04_протокол УО про скасування протоколу УО та на виконання рішення АМКУ.pdf 11.05.2023 11:27
- ПОЯСНЕННЯ по суті скарги.pdf 11.05.2023 11:27
- №80_2023-05-06_Протокол про визнання переможця у ВТ_ КП КВБО.pdf 11.05.2023 11:27
- ТД_Послуги з поводження з побут_відходами_ДБТУ_нова редакція.pdf 11.05.2023 11:27
- ДОДАТОК 5_Інформація про учасника.pdf 11.05.2023 11:27
- Комерційна пропозиція.pdf 11.05.2023 11:27
Дата прийняття скарги до розгляду:
08.05.2023 16:51
Дата розгляду скарги:
18.05.2023 13:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
10.05.2023 18:11
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
23.05.2023 14:10
Скарга
Виконана замовником
СКАРГА на рішення уповноваженої особи Р.В. Луценко (протокольне рішення № 59 від 13 квітня 2023 року), в порядку передбаченому ч.8 ст. 18 ЗУ «Про публічні закупівлі».
Номер:
f13a1bdd67d94bd5a12c76406a0fb458
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-04-03-003237-a.c3
Назва:
СКАРГА
на рішення уповноваженої особи Р.В. Луценко
(протокольне рішення № 59 від 13 квітня 2023 року),
в порядку передбаченому ч.8 ст. 18 ЗУ «Про публічні закупівлі».
Скарга:
СКАРГА
на рішення уповноваженої особи Р.В. Луценко
(протокольне рішення № 59 від 13 квітня 2023 року),
в порядку передбаченому ч.8 ст. 18 ЗУ «Про публічні закупівлі».
Підставою подання скарги є порушення норм чинного законодавства, а саме ЗУ «Про публічні закупівлі» при прийнятті Державним біотехнологічним університетом, (наділа за текстом – Університет) рішення (Протокол № 59 від 13 квітня 2023 року «Про розгляд тендерної пропозиції, яка визначена найбільш економічно вигідною, та визначення переможця процедури закупівлі») щодо визначення переможця процедури закупівлі.
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга до АМКУ.pdf.asice.zip 18.04.2023 17:15
- Заява_участь у розгляді.pdf.asice.zip 18.04.2023 17:15
- №59_2023-04-13_Протокол про визнання переможця у ВТ_ КП КВБО (1).pdf 18.04.2023 17:15
- Рішення № 248 від 22.04.2020.doc 18.04.2023 17:15
- №61_2023_04_14_протокол УО про роз'яснення учаснику ВТ (відхилити вимогу).docx (2).pdf 18.04.2023 17:15
- Скарга до АКМУ.docx.asice.zip 18.04.2023 17:15
- Заява_участь у розгляді.docx.asice.zip 18.04.2023 17:15
- Лист_надання послуг з вивезення побутових відходів.pdf 28.04.2023 16:15
- рішення від 20.04.2023 № 5122 (+ лист Скаржнику).pdf 20.04.2023 15:48
- інформація про резолютивну частину рішення від 01.05.2023 № 5647.pdf 02.05.2023 13:27
- рішення від 01.05.2023 № 5647.pdf 03.05.2023 18:44
- ДОДАТОК 4_Проект договору.pdf 27.04.2023 15:43
- №40 від 2023_04_03_протокол про затвердження ТД 90510000-5.pdf 27.04.2023 15:43
- ДОДАТОК 3_Інфорамація по якісні та кількісні характеристики.pdf 27.04.2023 15:43
- ДОДАТОК 5_Інформація про учасника.pdf 27.04.2023 15:43
- №43_2023_04_05_Протокол внесення змін до ТД_Послуги з поводженням відходів.pdf 27.04.2023 15:43
- ДОДАТОК 6_Лист-згода.pdf 27.04.2023 15:43
- ТД_90510000-5 Послуги з поводження з побутовими відходами.pdf 27.04.2023 15:43
- ДОДАТОК 3_Інфорамація по якісні та кількісні характеристики!.pdf 27.04.2023 15:43
- ПЕРЕЛІК ЗМІН.pdf 27.04.2023 15:43
- №59_2023-04-13_Протокол про визнання переможця у ВТ_ КП КВБО.pdf 27.04.2023 15:43
- ТД_Послуги з поводження з побут_відходами_ДБТУ_нова редакція.pdf 27.04.2023 15:43
- №58_2023_04_13_Протокол УО про відхилення наступного учасника.pdf 27.04.2023 15:43
- №60_2023_04_13_Протокол про намір укл_дог КП КВБО.pdf 27.04.2023 15:43
- ТД_Послуги з поводження з побут_відходами_ДБТУ.pdf 27.04.2023 15:43
- №55_2023_04_12_Протокол усунення невідповідностей_ТОВ Харків Екоресурс.pdf 27.04.2023 15:43
- ТД_Послуги з поводження з побут_відходами_ДБТУ_нова редакція.pdf 27.04.2023 15:43
- №39 від 2023_04_03_протокол про затвердження змін в річному плані.pdf 27.04.2023 15:43
- №61_2023_04_14_протокол УО про роз'яснення учаснику ВТ (відхилити вимогу).docx.pdf 27.04.2023 15:43
- ДОДАТОК 1_Кваліфікаційні критерії.pdf 27.04.2023 15:43
- ДОДАТОК 3_Інфорамація по якісні та кількісні характеристики_нова редакція.pdf 27.04.2023 15:43
- №54_2023_04_12_Протокол відхилення учасника.pdf 27.04.2023 15:43
- ДОДАТОК 2_Цінова пропозиція.pdf 27.04.2023 15:43
- №51_2023_04_10_протокол УО про роз'яснення учаснику ВТ (надання відповіді на вимогу_відхилення).docx 27.04.2023 15:59
- додаток 1 до протоколу № 61_2023_04_14_Відповідь на вимогу.docx 27.04.2023 15:59
- ДОДАТОК 6_Лист-згода.docx 27.04.2023 15:59
- ДОДАТОК 2_Цінова пропозиція.docx 27.04.2023 15:59
- ДОДАТОК 4_Проект договору.docx 27.04.2023 15:59
- ДОДАТОК 5_Інформація про учасника.docx 27.04.2023 15:59
- №59_2023-04-13_Протокол про визнання переможця у ВТ_ КП КВБО.docx 27.04.2023 15:59
- №43_2023_04_05_Протокол внесення змін до ТД_Послуги з поводженням відходів.docx 27.04.2023 15:59
- ДОДАТОК 3_Інфорамація по якісні та кількісні характеристики!.docx 27.04.2023 15:59
- ТД_Послуги з поводження з побут_відходами_ДБТУ.docx 27.04.2023 15:59
- ТД_Послуги з поводження з побут_відходами_ДБТУ_нова редакція.docx 27.04.2023 15:59
- ДОДАТОК 3_Інфорамація по якісні та кількісні характеристики_нова редакція.docx 27.04.2023 15:59
- №54_2023_04_12_ПРОТОКОЛ УО_відхилення учасника ВТ з особливостями_Мегатранс.docx 27.04.2023 15:59
- №60_2023_04_13_Протокол про намір укл_дог КП КВБО.docx 27.04.2023 15:59
- додаток 1 до протоколу №51_2023_04_10 Виконавця послуг.docx 27.04.2023 15:59
- №40_2023-04-03_Протокол УО прийняття рішення про проведення ВТ_послуги з поводженням відходів.rtf 27.04.2023 15:59
- ДОДАТОК 1_Кваліфікаційні критерії.docx 27.04.2023 15:59
- №58_2023_04_13_про відхилення тендерної пропозиції ТОВ Харків Екоресурс.docx 27.04.2023 15:59
- №55_2023_04_12_ПРОТОКОЛ УО_усунення невідповідностей ТОВ Харків Екоресурс.docx 27.04.2023 15:59
- №39_2023-04-03_ПРОТОКОЛ УО зміни річного плану_послуги з поводженням побут_відходами.docx 27.04.2023 15:59
- №61_2023_04_14_протокол УО про роз'яснення учаснику ВТ (відхилити вимогу).docx 27.04.2023 15:59
- ПЕРЕЛІК ЗМІН.docx 27.04.2023 15:59
- ПОЯСНЕННЯ щодо встановлення вимоги Виконавець послуг1.pdf 28.04.2023 12:08
- №74_2023_05_04_протокол УО про скасування протоколу УО та на виконання рішення АМКУ.pdf 04.05.2023 16:22
- №74_2023_05_04_протокол УО про скасування протоколу УО та на виконання рішення АМКУ.pdf 04.05.2023 16:28
Дата прийняття скарги до розгляду:
18.04.2023 17:21
Дата розгляду скарги:
01.05.2023 11:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
20.04.2023 15:49
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
03.05.2023 18:45
Дата виконання рішення Замовником:
04.05.2023 16:28
Коментар замовника щодо усунення порушень:
На виконання рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 5647-р/пк-пз від 01.05.2023, повідомляємо наступне.
З метою проведення закупівлі в межах закону, для дотримання прав усіх учасників, вважаємо за необхідне повернути всіх учасників до кваліфікації та відмінити переможцем процедури закупівлі КП «Комплекс з вивозу побутових відходів», оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2023-04-03-003237-а.
Просимо Колегію вважати рішення № 5647-р/пк-пз від 01.05.2023 виконаним в повному обсязі, а саме рішення про визначення учасника переможцем скасоване, рішення про відхилення учасника/скаржника скасоване. Протоколи УО на підтвердження додаємо до відповіді.
Вимога
Є відповідь
ВИМОГА щодо надання додаткової інформації про причини невідповідності пропозиції ТОВ «МЕГАТРАНС ІНВЕСТ» умовам тендерної документації.
Номер:
bdc2a2f9b3594f51925df1e08f41e2ce
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-04-03-003237-a.c2
Назва:
ВИМОГА
щодо надання додаткової інформації про причини невідповідності пропозиції
ТОВ «МЕГАТРАНС ІНВЕСТ» умовам тендерної документації.
Вимога:
ВИМОГА
щодо надання додаткової інформації про причини невідповідності пропозиції
ТОВ «МЕГАТРАНС ІНВЕСТ» умовам тендерної документації.
12 квітня 2023 року ТОВ «МЕГАТРАНС ІНВЕСТ» о 11:12 годині опубліковано Протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою Державного біотехнологічного університету № 54. Керуючись положеннями п.43 ПКМУ 1178 від 12 жовтня 2022 року, ПРОСИМО надати додаткову інформацію про причини визначення невідповідності нашої пропозиції умовам тендерної документації, зокрема технічній специфікації, та/або його невідповідності кваліфікаційним критеріям.
При наданні відповіді просимо додатково врахувати наступне:
1. Послугою, яка замовляється для придбанні, відповідно до Тендерної документації, визначено послугу з поводження з побутовими відходами, а не послугу з вивезення побутових відходів.
Зазначене підтверджується:
- ТЕНДЕРНОЮ ДОКУМЕНТАЦІЄЮ (затвердженою рішенням уповноваженої особи протокол № 40 від «03» квітня 2023 року), якою визначено предмет закупівлі: «Послуги з поводження з побутовими відходами» ДК 021:2015 код 90510000-5 «Утилізація сміття та поводження зі сміттям».
- додатком №3 до тендерної документації, в якому в Інформації про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі в ТЕХНІЧНІЙ СПЕЦИФІКАЦІЇ визначено також предмет закупівлі: код ДК 021:2015: 90510000-5 Утилізація/видалення сміття та поводження зі сміттям (Послуги з поводження з побутовими відходами).
Враховуючи наведене просимо:
надати пояснення, чому при відхиленні пропозиції застосовуються положення, в т.ч. цитується норма ЗУ «Про відходи» ст.35 з позначкою 1, які регламентують надання послуги з вивезення побутових відходів, а НЕ замовленої до надання послуги з поводження з побутовими відходами.
2. Станом на дату 05 квітня 2023 року Конкурс на надання послуг з поводження з побутовими відходами Харківською міською радою (ХМР) НЕ ПРОВОДИВСЯ, перелік УЧАСНИКІВ Виконавця послуг з поводження з побутовими відходами ХМР НЕ визначався.
Враховуючи наведене, просимо надати пояснення, якими нормативно-правовими актами Ви, як уповноважена особа, керувались відхиляючи пропозицію ТОВ «МЕГАТРАНС ІНВЕСТ».
3. ЗУ «Про відходи» не вимагає здійснення надання послуги з поводження з побутовими відходами особою, яка має статус УЧАСНИКА Виконавця послуг з поводження з побутовими відходами.
Просимо зробити посилання на конкретний закон, який визначає порядок та/або делегує повноваження КМУ на розробку порядку визначення Виконавця послуг з поводження з побутовими відходами, або визначає можливість надання зазначеної послуги особою, яка має статус учасника виконавця ІНШОЇ ПОСЛУГИ, а саме послуги з вивезення побутових відходів, або забороняє надання послуги з поводження з побутовими відходами особою, яка не має статусу учасника надавача послуг з вивезення побутових відходів.
4. Просимо визначити документ, яким передбачено надання послуг з поводження з побутовими відходами УЧАСНИКОМ Виконавця зазначених послуг за місцем надання послуг: 61000, Україна, Харківська область, м. Харків, об’єкти Споживача в м. Харкові та Харківської області.
ДИСЛОКАЦІЯ ОБ'ЄКТІВ
для надання послуг
№ з/п Об’єкти Адреси об’єктів Район Кількість контейнерів Графік вивозу Місткість контейнерів Загальний обсяг, м3
1 Навчальний корпус м. Харків, проспект Героїв Харкова, 45 Немишлянський 2 Згідно заявки 1,1 79,2
2 Навчальний корпус м. Харків, вул. Різдвяна, 19 Холодногірський 1 Згідно заявки 1,1 39,6
3 Навчальний корпус м. Харків,
вул. Мироносицька, 92 Київський 2 Згідно заявки 1,1 79,2
4 Навчальний корпус м. Харків, проспект Ювілейний, 65 г Московський 2 Згідно заявки 1,1 79,2
5 Гуртожиток м. Харків, проспект Ювілейний, 48/1 Московський 2 Згідно заявки 1,1 79,2
6 Гуртожиток м. Харків, вул. Гвардійців Широнінців, 43-Б Московський 4 Згідно заявки 1,1 158,4
7 Гуртожиток м. Харків,
вул. Цілиноградська, 52 Шевченківський 3 Згідно заявки 1,1 118,8
8 Гуртожиток м. Харків, вул. Алчевських, 44-А Київський 2 Згідно заявки 1,1 79,2
9 Гуртожиток м. Харків, вул. Коцарська, 9 Холодногірський 1 Згідно заявки 1,1 39,6
10 Гуртожиток м. Харків,
вул. Студентська, 19 Київський 1 Згідно заявки 1,1 39,6
11 Навчальний центр м. Харків,
вул. Чайковська, 19 Київський 1 Згідно заявки 1,1 39,6
12 Гуртожиток Харківська область, Дергачівський район,
смт. Мала Данилівка,
вул. Академічна, 1 Дергачівський район 3 Згідно заявки 1,1 118,8
13 Гуртожиток Харківська область, Харківський р-н, п/в Докучаєвське-2 учбове містечко Харківський
район 6 Згідно заявки 1,1 237,6
14 Гуртожиток Харківська область, Харківський район,
сел. Докучаєвське,
вул. Докучаєва, 12 Харківський район 3 Згідно заявки 0,75 81,0
15 Гуртожиток м. Харків,
проїзд Стадіонний, 14 Немишлянський 1 Згідно заявки 0,75 27,0
16 Гуртожиток м. Харків, вул. Цілиноградська, 50-Б Шевченківський 3 Згідно заявки 0,75 81,0
17 Гуртожиток м. Харків,
вул. Цілиноградська, 28 Шевченківський 3 Згідно заявки 0,75 81,0
18 Навчальний корпус м. Харків,
вул. Клочківська, 333 Шевченківський 1 Згідно заявки 0,75 81,0
Всього: 1539,00
Вивезення та захоронення великогабаритних відходів (згідно заявки) 1260,00
Пов'язані документи:
Учасник
- Вимога_13.04.2023.pdf 13.04.2023 17:40
Дата подачі:
13.04.2023 17:40
Вирішення:
Державний біотехнологічний університет, в особі уповноваженої особи, надає пояснення, якими нормативно-правовими актами уповноважена особа, керувалась відхиляючи пропозицію ТОВ «МЕГАТРАНС ІНВЕСТ».
Відповідно до вимог ст. 17 Закону України «Про відходи» суб'єкти господарської діяльності у сфері поводження з відходами укладають договори з юридичною особою, яка в установленому порядку визначена виконавцем послуг на вивезення побутових відходів на певній території, на якій знаходиться об'єкт утворення відходів.
Згідно з вимогами ст. 35-1 Закону України «Про відходи» щодо поводження з побутовими відходами, виконавця послуг з вивезення побутових відходів визначає орган місцевого самоврядування на конкурсних засадах у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України (таким порядком є Порядок проведення конкурсу на надання послуг з вивезення побутових відходів, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 16 листопада 2011 р. № 1173).
Порядок проведення конкурсу на надання послуг з вивезення побутових відходів затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 16.11.2011 № 1173 із змінами, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 27.03.2019 № 318 «Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України».
Пунктом 1 «Порядку проведення конкурсу на надання послуг з вивезення побутових відходів», затвердженого Постановою КМУ №1173 від 16.11.2011 року (зі змінами), ним визначено процедуру підготовки та проведення конкурсу з визначення виконавця послуг з вивезення побутових відходів на певній території населеного пункту.
Відповідно до пункту 8 зазначеного Порядку «Організатор конкурсу публікує в офіційних друкованих засобах масової інформації, оприлюднює на своєму веб-сайті оголошення про проведення конкурсу.
Таким чином, під час оголошення про проведення конкурсу у 2020 року на визначення виконавця послуг з вивезення побутових відходів у місті Харкові, учасники ринку послуг з вивезення побутових відходів мали рівні права та можливості.
За результатами проведеного конкурсу, керуючись протоколом від 07.04.2020 № 4 засідання конкурсної комісії щодо оцінки пропозицій учасників Конкурсу на надання послуг з вивезення побутових відходів (Послуги з поводження з побутовими відходами повинні надаватися на території міста Харкова) та Наказу Департаменту житлового господарства від 07.04.2020 № 1725 «Про визначення виконавця послуг з вивезення побутових відходів», виконавчим комітетом Харківської міської ради 22.04.2020 р. прийнято рішення № 248 «Про визначення виконавців послуг з вивезення побутових відходів у місті Харкові», якими є Комунальне підприємство «Комплекс з вивозу побутових відходів» та ТОВ «Харків Екоресурс».
Таким чином, на території Харківської міської територіальної громади надавачем послуг з вивезення побутових відходів є Комунальне підприємство «Комплекс з вивозу побутових відходів» та ТОВ «ХАРКІВ ЕКОРЕСУРС», яке укладає договори на вивезення твердих побутових відходів зі всіма споживачами, які розташовані на території Харківської міської територіальної громади, про що свідчить рішення виконавчого комітету Харківської міської ради від 22.14.2022 року № 248, прийняте за результатами проведеного конкурсу у відповідності до ст. 35-1 Закону України «Про відходи».
Перевезення побутових відходів здійснюється спеціально обладнаними транспортними засобами.
Орган місцевого самоврядування на конкурсних засадах визначає виконавця послуг з перевезення побутових відходів з певної території населеного пункту.
Послуги з поводження з побутовими відходами належать до житлово-комунальних послуг на підставі частини першої ст. 5 Закону України «Про житлово-комунальні послуги». Відповідно до підпункту 7 частини другої ст. 6 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» виконавцями комунальних послуг, зокрема послуг з поводження з побутовими відходами є - суб’єкт господарювання, визначений виконавцем послуг з вивезення побутових відходів у встановленому законодавством порядку.
Згідно ст. 12 Закону України «Про житлово-комунальні послуги», надання житлово-комунальних послуг здійснюється виключно на договірних засадах. Водночас ст. 10 вказаного Закону передбачено, що ціни (тарифи) на житлово-комунальні послуги встановлюються за домовленістю сторін, крім випадків, коли відповідно до закону ціни (тарифи) є регульованими.
У такому разі ціни (тарифи) встановлюються уповноваженими законом державними органами або органами місцевого самоврядування відповідно до закону.
Відповідно до статті 28 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», до повноважень органів місцевого самоврядування у сфері поводження з побутовими відходами належить, зокрема, встановлення в порядку і межах, визначених законодавством, тарифів на інші комунальні послуги, побутові, транспортні та інші послуги. Порядок формування тарифів на послуги з поводження з побутовими відходами затверджений постановою КМУ від 26 липня 2006 р. № 1010.
Тариф на послуги з поводження з побутовими відходами для всіх категорій споживачів, що надаються.
Відповідно до пункту 3 Правил надання послуг з поводження з побутовими відходами, які затверджені постановою КМУ від 10 грудня 2008 р. № 1070, послуги з поводження з побутовими відходами надаються суб’єктом господарювання, визначеним органом місцевого самоврядування на конкурсних засадах в установленому законодавством порядку виконавцем послуг з вивезення побутових відходів.
Замовник здійснює закупівлю послуг з поводження з побутовими відходами згідно предмета закупівлі в учасника (виконавця/надавача послуг), з урахуванням результатів конкурсу з визначення виконавця послуг з вивезення побутових відходів, як окремої комунальної послуги, право на яку виборюється на конкурсних засадах для підвищення якості надання послуг з вивезення побутових відходів на певній території Харківської міської територіальної громади межі якої були визначені умовами конкурсної документації та за умови затверджених тарифів для даного виконавця (надавача послуг).
Отже, з урахуванням наявних в Учасника, станом на дату прийняття замовником рішення про здійснення закупівлі, технічних причин, вказаних вище та затверджених тарифів на послуги з поводження з побутовими відходами, замовником прийнято рішення здійснити закупівлю шляхом проведення відкритих торгів відповідно пункту 10 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178.
Відповідно п. 5 Закону у тендерній документації не були встановлені надмірні вимоги, які мали змогу призводити до порушення основних принципів здійснення закупівель.
Документальне підтвердження:
1. Закон України «Про відходи».
2. Постанова Кабінету Міністрів України від 16 листопада 2011 р. № 1173.
3. Закон України «Про житлово-комунальні послуги».
4. Постанова Кабінету Міністрів України від 10 грудня 2008 р. № 1070.
5. Постанова Кабінету Міністрів України від 26 липня 2006 р. № 1010.
6. Рішення виконавчого комітету Харківської міської ради від 22.04.2020 № 248.
У стаття 35-1 ЗУ «Про відходи» зазначені «Вимоги щодо поводження з побутовими відходами», де чітко вказано, що Поводження з побутовими відходами здійснюється відповідно до державних норм, стандартів і правил. Власники або наймачі, користувачі, у тому числі орендарі, джерел утворення побутових відходів укладають договори з виконавцем послуг з вивезення побутових відходів, здійснюють оплату послуг з поводження з побутовими відходами та забезпечують роздільне збирання побутових відходів.
Виконавця послуг з вивезення побутових відходів визначає орган місцевого самоврядування на конкурсних засадах у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України. Виконавець послуг з вивезення побутових відходів укладає договори про надання послуг з поводження з побутовими відходами із споживачами.
Правилами надання послуг з поводження з побутовими відходами, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 10.12.2008 № 1070 (зі змінами), чітко визначено, що послуги з поводження з побутовими відходами надаються лише суб’єктом господарювання, визначеним органом місцевого самоврядування на конкурсних засадах в установленому законодавством порядку виконавцем послуг з вивезення побутових відходів.
Послугою, яка замовляється для придбанні, відповідно до Тендерної документації, визначено послугу з поводження з побутовими відходами, яка зазначена у тендерній документації, затвердженою рішенням уповноваженої особи протокол № 40 від «03» квітня 2023 року, якою визначено предмет закупівлі: «Послуги з поводження з побутовими відходами» ДК 021:2015 код 90510000-5 «Утилізація сміття та поводження зі сміттям», додатком №3 до тендерної документації, в якому в Інформації про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі в ТЕХНІЧНІЙ СПЕЦИФІКАЦІЇ визначено також предмет закупівлі: код ДК 021:2015: 90510000-5 Утилізація/видалення сміття та поводження зі сміттям (Послуги з поводження з побутовими відходами).
Посилаючи на запитання «Станом на дату 05 квітня 2023 року Конкурс на надання послуг з поводження з побутовими відходами Харківською міською радою (ХМР) НЕ ПРОВОДИВСЯ, перелік УЧАСНИКІВ Виконавця послуг з поводження з побутовими відходами ХМР НЕ визначався», повідомляємо, що:
У п. 30 Постанови КМУ №1173 від 16.11.2011 р. (зі змінами) зазначено, що «Організатор конкурсу протягом не більш як п’яти робочих днів з дня проведення конкурсу вводить у дію відповідним актом рішення конкурсної комісії щодо визначення переможця конкурсу на певній території населеного пункту, межі якої були визначені умовами конкурсу, та зазначає строк, протягом якого виконавець має право надавати такі послуги, але не менш як 5 (п’ять) років».
В зв’язку з вище викладеним, Харківська міська рада у 2023 р. не проводила Конкурс на надання послуг з поводження з побутовими відходами.
Відповідно до ст. 23 Закону України "Про публічні закупівлі" технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг).
Таким чином, в даному випадку встановлення конкретних технічних і функціональних характеристик послуг не є дискримінацією учасників, оскільки за результатами конкурсу визначенні більше одного учасника, що дозволяє дотримуватись принципів ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме: добросовісна конкуренція серед учасників, недискримінація, максимальна економія, ефективність та пропорційність.
Згідно листа № 3305-04/34286-06 від 01.06.2020 Антимонопольного комітету України (далі - АМКУ) «Щодо рекомендацій АМКУ» зазначено, що АМКУ звертає увагу, що вільне та досить широке трактування і застосування замовниками встановлених Законом та примірною тендерною документацією вимог та порядку підготовки тендерної документації щодо визначення кваліфікаційних критеріїв та способів підтвердження відповідності учасників встановленим критеріям, у тому числі виходячи зі специфіки закупівлі, створює обставини, за яких у замовників є можливість встановлювати дискримінаційні умови в тендерній документації під час проведення процедури закупівлі товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад, а саме для потреб Державного біотехнологічного університету.
На підставі викладено вам надаємо відповідь на поставлене запитання, щодо вимоги про виключення дискримінаційної умови тендерної документації, викладеної фактично в формі запитання, повідомляємо, що така вимога не підлягає задоволенню як безпідставна, бо встановлення такої вимоги в тендерній документації впливає на якість надання послуг.
Відповідно «пп. 5.3. «Відхилення тендерних пропозицій» розділу 5 «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації, яка була затверджена протоколом уповноваженої особи № 40 від 03.04.2023 р. (зі змінами) тендерна пропозиція ТОВ «МЕГАТРАНС ІНВЕСТ», не відповідала Технічній специфікації, викладеної у Додатку 3 до тендерної документації, тому була відхилена на підставі абзацу 1 підпункту 2 пункту 41 Постанови №1178 від 12.10.2022 р., як така, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Відхилено
Виключення з тендерної документації дискримінаційної вимоги
Номер:
679f2d8f2b0342edba99ac90b9afab4e
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-04-03-003237-a.b1
Назва:
Виключення з тендерної документації дискримінаційної вимоги
Вимога:
Шановний Замовнику! Змінами до цієї тендерної документації від 05.04.2023р. Вами була передбачена наявність додаткової вимоги щодо якості послуг, а саме: надання учасником у складі тендерної пропозиції підтверджуючих документів щодо визначення Учасника виконавцем послуг з вивезення побутових відходів у місті Харкові відповідно до вимог законодавства.
З приводу цього повідомляємо, що тендерну документацію повинно бути розроблено відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (зі змінами, далі – Закон), з урахуванням «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. №1178 (далі – Особливості) та інших нормативно-правових актів у сфері закупівель.
У відповідності до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації, але вона не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників процедури закупівлі. Метою цього Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
Наявність підтверджуючих документів щодо визначення Учасника виконавцем послуг з вивезення побутових відходів, не є єдиним та обов’язковим законодавчо встановленим критерієм можливості надання послуг з поводження з відходами (щодо їх вивезення). Послуги можуть надаватися Учасниками - суб’єктами господарювання, у відповідності до вимог діючого законодавства про відходи, на підставі установчих документів, в яких видами діяльності передбачено надання таких послуг, та за наявності відповідної матеріально-технічної бази, спецтранспорту, кваліфікованих та досвідчених працівників та досвіду надання аналогічних послуг, що документально підтверджується при поданні тендерної пропозиції.
Встановлення такої вимоги в тендерній документації ніяким чином не впливає на якість надання послуг. Навпаки, її наявність обмежує можливість учасників прийняти участь у закупівлі, призводять до їх дискримінації, а також до відсутності економії бюджетних коштів, та є порушенням Принципів здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників, визначенних статтєю 5 Закону, а саме:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
На підставі вищенаведеного звертаємося до Замовника-Державного біотехнологічного університету з вимогою виключити з Додатку 3 до тендерної документації «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» дискримінаційну вимогу щодо надання учасником у складі тендерної пропозиції підтверджуючих документів щодо визначення Учасника виконавцем послуг з вивезення побутових відходів у місті Харкові відповідно до вимог законодавства та надати можливість щодо участі у процедурі закупівлі більшої кількості учасників.
У разі її невиконання ми будемо вимушені звернутися з відповідною скаргою до АМКУ та інші державні органи, що здійснюють контроль у сфері державних закупівель.
Пов'язані документи:
Учасник
- Вимога.docx 07.04.2023 13:17
Дата подачі:
07.04.2023 13:17
Вирішення:
Поводження з побутовими відходами в Україні здійснюється відповідно до державних норм і стандартів.
Законодавство України про відходи регулює процес поводження з відходами на всіх стадіях – від їх утворення до знешкодження, захоронення і утилізації. Основними нормативно-правовими актами в даній галузі є: Закон України "Про охорону навколишнього природного середовища", Закон України "Про відходи", Закон України "Про поводження з радіоактивними відходами", Закон України "Про загальнодержавну програму поводження з токсичними відходами", Закон України "Про використання ядерної енергії та радіаційну безпеку", розпорядження Уряду України "Про схвалення Концепції Загальнодержавної цільової екологічної програми поводження з радіоактивними відходами", та ін.
Станом на теперішній час, Закон України «Про відходи» є базовим у регулюванні правовідносин щодо діяльності у сфері поводження з відходами. Ним визначаються правові, організаційні та економічні засади діяльності, пов'язаної із запобіганням або зменшенням обсягів утворення відходів, їх збиранням, перевезенням, зберіганням, обробленням, утилізацією та видаленням, знешкодженням та захороненням, а також з відверненням негативного впливу відходів на навколишнє природне середовище та здоров'я людини на території України.
У відповідності до ст.1 Закону України «Про відходи», послуги з вивезення побутових відходів – це збирання, зберігання та перевезення побутових відходів, що здійснюються у населеному пункті згідно з правилами благоустрою, затвердженими органом місцевого самоврядування.
Статтею 1 вищевказаного Закону визначено, що послуги з поводження з побутовими відходами включають в себе послуги з вивезення, перероблення та захоронення побутових відходів, що надаються в населеному пункті згідно з правилами благоустрою території населеного пункту, розробленими з урахуванням схеми санітарного очищення населеного пункту та затвердженими органом місцевого самоврядування.
Згідно ст. 5 Закону України «Про відходи» основними принципами державної політики у сфері поводження з відходами є пріоритетний захист навколишнього природного середовища та здоров'я людини від негативного впливу відходів, забезпечення ощадливого використання матеріально-сировинних та енергетичних ресурсів, науково обґрунтоване узгодження екологічних, економічних та соціальних інтересів суспільства щодо утворення та використання відходів з метою забезпечення його сталого розвитку.
Відповідно до статті 30 Закону України «Про місцеве самоврядування» до ведення виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належить вирішення питань поводження з побутовими відходами та організація благоустрою населених пунктів, залучення на договірних засадах з цією метою коштів, трудових і матеріально-технічних ресурсів підприємств, установ та організацій незалежно від форм власності.
Статтею 19 Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища» передбачено, що виконавчі органи сільських, селищних, міських рад у галузі охорони навколишнього природного середовища в межах своєї компетенції, зокрема організують збір, переробку, утилізацію і захоронення відходів на своїй території.
Згідно ст. 30 Закону України «Про місцеве самоврядування» до виключної компетенції виконавчих органів сільських, селищних, міських рад віднесено визначення на конкурсних засадах суб’єктів господарювання, що здійснюють у межах певної території надання послуг з вивезення побутових відходів спеціально обладнаними для цього транспортними засобами.
Статтею 351 Закону України «Про відходи» встановлено, що власники або наймачі, користувачі, у тому числі орендарі, джерел утворення побутових відходів укладають договори з виконавцем послуг з вивезення побутових відходів, здійснюють оплату послуг з поводження з побутовими відходами та забезпечують роздільне збирання побутових відходів.
Виконавця послуг з вивезення побутових відходів визначає орган місцевого самоврядування на конкурсних засадах у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України. Виконавець послуг з вивезення побутових відходів укладає договори про надання послуг з поводження з побутовими відходами із споживачами.
Порядок проведення конкурсу на надання послуг з вивезення побутових відходів затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 16.11.2011 № 1173 із змінами, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 27.03.2019 № 318 «Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України».
Пунктом 1 «Порядку проведення конкурсу на надання послуг з вивезення побутових відходів», затвердженого Постановою КМУ №1173 від 16.11.2011 року (зі змінами), ним визначено процедуру підготовки та проведення конкурсу з визначення виконавця послуг з вивезення побутових відходів на певній території населеного пункту.
Відповідно до пункту 8 зазначеного Порядку «Організатор конкурсу публікує в офіційних друкованих засобах масової інформації, оприлюднює на своєму веб-сайті оголошення про проведення конкурсу.
Таким чином, під час оголошення про проведення конкурсу у 2020 року на визначення виконавця послуг з вивезення побутових відходів у місті Харкові, учасники ринку послуг з вивезення побутових відходів мали рівні права та можливості.
За результатами проведеного конкурсу, керуючись протоколом від 07.04.2020 № 4 засідання конкурсної комісії щодо оцінки пропозицій учасників Конкурсу на надання послуг з вивезення побутових відходів (Послуги з поводження з побутовими відходами повинні надаватися на території міста Харкова) та Наказу Департаменту житлового господарства від 07.04.2020 № 1725 «Про визначення виконавця послуг з вивезення побутових відходів», виконавчим комітетом Харківської міської ради 22.04.2020 прийнято рішення № 248 «Про визначення виконавців послуг з вивезення побутових відходів у місті Харкові», якими є Комунальне підприємство «Комплекс з вивозу побутових відходів» та ТОВ «Харків Екоресурс».
Правилами надання послуг з поводження з побутовими відходами, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 10.12.2008 № 1070 (зі змінами), чітко визначено, що послуги з поводження з побутовими відходами надаються лише суб’єктом господарювання, визначеним органом місцевого самоврядування на конкурсних засадах в установленому законодавством порядку виконавцем послуг з вивезення побутових відходів.
Статтею 351 Закону України «Про відходи» передбачено, що Виконавець послуг з вивезення побутових відходів укладає договори про надання послуг з поводження з побутовими відходами із споживачами.
Відповідно до ст. 23 Закону України "Про публічні закупівлі" технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг).
Таким чином, в даному випадку встановлення конкретних технічних і функціональних характеристик послуг не є дискримінацією учасників, оскільки за результатами конкурсу визначенні більше одного учасника, що дозволяє дотримуватись принципів ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме: добросовісна конкуренція серед учасників, недискримінація, максимальна економія, ефективність та пропорційність.
На підставі викладено вам надаємо відповідь на поставлене запитання, щодо вимоги про виключення дискримінаційної умови тендерної документації, викладеної фактично в формі запитання, повідомляємо, що така вимога не підлягає задоволенню як безпідставна, бо встановлення такої вимоги в тендерній документації впливає на якість надання послуг.
Статус вимоги:
Відхилено