Закупівля для потреби закладу та відповідно до Закону України "Про публічні закупівлі",з урахуваням Постанови КМУ від 12 жовтня 2022 року №1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель,робіт і послуг для замовників,передбаченихЗаконом України "Про публічні закупівлі",на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування".Під час проведення процедур закупівель усі документи,що готуються замовником,викладаються українською мовою.Під час проведення процедури закупівлі усі документи,що мають відношення до тендерної пропозиції та складаються безпосередньо учасником,викладаються українською мовою.У разі надання інших документів складених мовою іншою ніж українська мова,такі документи повинні супроводжуватися перекладом українською мовою,переклад (або справжність підпису перекладача)- засвідчений нотаріально або легалізований у встановленому законодавством України порядку або засвідчений уповноваженою особою учасника.Тексти повинні бути автентичними,визнавальним є текст,викладений українською мовою.
Завершена
297 000.00UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 485.00 UAH
Період оскарження:31.03.2023 17:11 - 05.04.2023 00:00
Скарга
Відхилено
СКАРГА ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ
Номер:e7d667e6caf04501b8ffaf4094f7d445
Пов'язана кваліфікація:Фізична особа підприємець Склянчук Сергій Олександрович, UA-EDR 2941208630
Ідентифікатор запиту:UA-2023-03-31-007780-a.c1
Назва:СКАРГА ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ
Скарга:
СКАРГА ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ
31 березня 2023 року Заклад дошкільної освіти(ясла-садок)№11 інтелектуального напрямку Рівненської міської ради (далі - Замовник) було оголошено про проведення відкритих торгів з особливостями по предмету «ДК 021:2015:15110000-2: М’ясо (М'ясо)», очікувана вартість - 297 000,00 грн., ідентифікатор закупівлі - UA-2023-03-31-007780-a.
Найбільш економічно вигідною пропозицією було визначено пропозицію ФОП Склянчук Сергій Олександрович (Скаржник).
Відповідно до п.38 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування (далі – Особливості):
38. Замовник розглядає тендерну пропозицію, яка визначена найбільш економічно вигідною відповідно до цих особливостей (далі - найбільш економічно вигідна тендерна пропозиція), щодо її відповідності вимогам тендерної документації.
За результатами розгляду Замовником тендерної пропозиції Скаржника, яку було визначено найбільш економічно вигідною, 12 квітня 2023 року Замовником було опубліковано Протокольне рішення Уповноваженої особи (протокол) б/н, відповідно до якого ТП Скаржника відхилено відповідно до підпункту 2 пункту 41 Особливостей: тендерна пропозиція: не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, що є незаконним.
Рішення Замовника, оформлене Протоколом б/н від 12.04.2023р., в частині відхилення пропозиції Скаржника прийнято з порушенням Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостей, всупереч і без урахування вимог Тендерної документації по закупівлі, чим порушено права Скаржника на об'єктивне, рівне і недискримінаційне ставлення до всіх учасників закупівлі (що є підставою подання скарги), внаслідок чого дане рішення повинно бути скасоване як незаконне.
Обґрунтування наявності у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право та законні інтереси такої особи
І. НЕЗАКОННЕ ВІДХИЛЕННЯ ТП ФОП Склянчук С. О. (Скаржник)
Відповідно до Протоколу щодо прийняття рішення Уповноваженою особою б/н від 12.04.2023р., тендерну пропозицію Скаржника відхилено з наступних підстав:
Відтак, підставою відхилення стало надання Скаржником сертифікату на систему екологічного управління Скаржника відповідно до ДСТУ ISO 14001:2015 без зазначення у ньому «предмету закупівлі» - ДК 021:2015: 15113000-2 М’ясо, що на думку Замовника мало бути визначено у сертифікату, та відсутність зазначення чого розцінено Замовником як не відповідність ТП Скаржника вимогам технічної специфікації.
Рішення Замовника про відхилення пропозиції Скаржника, оформлене протоколом б/н від 12.04.2023р., прийнято з порушенням Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостей, всупереч і без урахування вимог Тендерної документації по закупівлі, чим порушено права Скаржника на об'єктивне, рівне і недискримінаційне ставлення до всіх учасників закупівлі (що є підставою подання скарги), внаслідок чого дане рішення повинно бути скасоване як незаконне, з огляду на наступне.
Відповідно до п.12 Додатку 2 до ТД:
12. На виконання вимог статті 20, 21 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» від 23.12.1997 №771/97-ВР зі змінами; наказу Мінагрополітики України «Про затвердження Вимог щодо розробки, впровадження та застосування постійно діючих процедур, заснованих на принципах Системи управління безпечністю харчових продуктів (НАССР)» від 01.10.2012 № 590 зі змінами, надати в складі тендерної пропозиції копії:
Скан-копія оригіналу сертифікату на систему екологічного управління відповідно до ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT), виданого на ім’я Учасника.
З цього приводу наголошуємо, що у ТД вимоги до сертифікату відповідно до ДСТУ ISO 14001:2015 встановлені наступні:
- На систему екологічного менеджменту;
- Виданий на ім’я учасника.
Умови ТД не містять вимог щодо надання сертифікату на систему екологічного управління відповідно до ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) саме на ПРЕДМЕТ закупівлі, або безпосередньо на «М’ясо» за ДК 021:2015: 15113000-2, та не містять вимог щодо сфери діяльності, на який поширюється сертифікат.
На виконання вищезазначених вимог ТД, Скаржником у складів пропозиції було надано:
- сертифікат на систему екологічного управління відповідно до ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) № ЕМS.8О057.147-2021, виданий на ім’я Учасника ФОП Склянчук С. О. (файл 07 квітня 2023 21:083Сертифікат сист екологічного упр ДСТУ ISO 14001_2015.PDF).
Таким чином, вимоги ТД було виконано Скаржником у повному обсязі.
Посилання Замовника на невідповідність наданого Скаржником сертифікату є необґрунтованими та безпідставними, оскільки:
- сертифікат за ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) видається НА СИСТЕМУ ЕКОЛОГІЧНОГО МЕНЕДЖМЕНТУ, а не на окремий ПРЕДМЕТ закупівлі (м’ясо, риба тощо);
- ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) має назву «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосовування», відтак відповідно до цього стандарту сертифікується саме система екологічного управління, а не певний товар;
- У сертифікаті на систему екологічного управління відповідно до ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) зазначається сфера/ вид діяльності суб’єкта господарювання за ДКПП/КВЕД, а не окремий предмет закупівлі, оскільки сертифікат не підтверджує відповідність предмету закупівлі (м’яса) екологічним чи іншим вимогам, а підтверджує, що в учасника впроваджена та діє система екологічного управління, яка відповідає вимогам ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT);
- Умови ТД не містили умов щодо необхідності надання сертифікату на систему екологічного управління відповідно до ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) на предмет закупівлі, «М’ясо» за ДК 021:2015: 15113000-2.
Таким чином, Замовник не довів та не підтвердив документально невідповідність наданого Скаржником сертифікату на систему екологічного управління відповідно до ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) вимогам ТД.
Крім того, сертифікат на систему екологічного управління відповідно до ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) не впливає на відповідність умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі, відтак відхилення з підстав підпункту 2 пункту 41 Особливостей є незаконним.
Звертаємо увагу, що 11 квітня 2023 року Замовником у електронній систем закупівель було розміщено до Скаржника вимогу про усунення невідповідностей, яка не містила жодних вимог щодо сертифікату на систему екологічного управління відповідно до ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT).
Тобто, Замовник, вважаючи, що наданий Скаржником сертифікат не відповідає вимогам ТД, не зазначив про це у розміщеній вимозі та не надав 24 години на усунення невідповідності (на думку Замовника).
Відповідно до п. 40 Особливостей:
Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерній пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Згідно з частиною дев'ятою статті 26 Закону учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Сертифікат на систему екологічного управління відповідно до ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) не містить інформації про технічні чи якісні характеристики предмету закупівлі та не підтверджує відповідність запропонованого учасником предмету закупівлі вимогам технічної специфікації замовника, оскільки він містить інформацію про впровадження та дію в Учасника системи екологічного управління, яка відповідає вимогам ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT).
Відтак, усунення невідповідностей (які наявні на думку Замовника) щодо Сертифікату на систему екологічного управління відповідно до ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) НЕ ПРИЗВОДЯТЬ до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Однак, Замовником не було висвітлено наявність невідповідності (на його думку) у Сертифікаті на систему екологічного управління відповідно до ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT), наданому Скаржником, та не було оприлюднено вимогу про усунення невідповідності.
Отже, Замовником у порушення п. 40 Особливостей, не було розміщено відповідної вимоги про усунення невідповідностей Скаржнику, внаслідок чого відхилення з підстав, вказаних у Протоколі №б/н від 12.04.2023р, є незаконним, безпідставним та необґрунтованим.
Не надавши 24 години Скаржнику на усунення невідповідностей, Замовником порушив вимоги п.40 Особливостей, ч.9 ст. 26, ч.16 ст. 29 ЗУ «Про публічні закупівлі» та права Скаржника на належний об’єктивний безсторонній розгляд його ТП, а також на виправлення невідповідностей.
Необхідність надання Замовником вимоги про усунення невідповідностей в частині сертифікатів серії ISO неодноразово зазначалася Органом оскарження в його рішеннях, зокрема, № 3397-р/пк-пз від 20.03.2023р.
З огляду на порушення, допущені Замовником, незаконний Протокол №б/н від 12.04.2023р. про відхилення ТП Скаржника підлягає скасуванню.
Відповідно до положень ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі»:
1. Закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
2. Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах.
Відтак, рішення Замовника про відхилення ТП Скаржника є незаконним, ухваленим з порушенням вимог ТД, ЗУ «Про публічні закупівлі» та Особливостей, порушує права та законні інтереси Скаржника та підлягає скасуванню.
Неправомірно відхиливши пропозицію Скаржника з наведених вище підстав, Замовник порушив вимоги статей 5, 26, 29, 31 Закону та п. 39, 40, 41 Особливостей.
Застосувавши дискримінаційний підхід під час розгляду Пропозиції Скаржника, а саме – неправомірно відхиливши пропозицію Скаржника, Замовник порушив право Скаржника на об'єктивний і неупереджений розгляд та відношення, що є порушенням вимог статті 5 Закону.
Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення:
1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом);
2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов'язання Замовника скасувати рішення про відхилення пропозиції Скаржника, оформлене Протоколом б/н від 12.04.2023р.
У зв’язку з вищевикладеним, просимо:
1.Прийняти Скаргу до розгляду.
2.Встановити наявність порушення Замовником процедури закупівлі UA-2023-03-31-007780-a.
3. Встановити незаконність рішення Замовника про відхилення ТП Скаржника (ФОП Склянчук С. О.), оформлене Протоколом б/н від 12.04.2023р. та зобов’язати Замовника скасувати рішення, опубліковане на електронному майданчику 12.04.2023р. Протокол б/н від 12.04.2023р.) про відхилення ТП Скаржника (ФОП Склянчук С. О.).
Додатки:
Рішення АМКУ № 3397-р/пк-пз від 20.03.2023
Дата прийняття скарги до розгляду:14.04.2023 16:54
Дата розгляду скарги:26.04.2023 11:00
Місце розгляду скарги:Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:18.04.2023 15:23
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:01.05.2023 16:07
Автор:Фізична особа підприємець Склянчук Сергій Олександрович, Склянчук Сергій 380506803452 super-silmag@ukr.net http://internet-magazin-silmag.prom.ua