-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Дитячий майданчик в комплекті (код ДК 021:2015: 37530000-2 Вироби для парків розваг, настільних або кімнатних ігор)
Завершена
600 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 6 000.00 UAH
мін. крок: 1% або 6 000.00 UAH
Період оскарження:
31.03.2023 14:54 - 06.04.2023 00:00
Вимога
Є відповідь
Вимога щодо неправомірного визначення переможця
Номер:
5d2f6828adf34af28416e90d2bbbf727
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-03-31-006115-a.b3
Назва:
Вимога щодо неправомірного визначення переможця
Вимога:
Відповідно до інформації розміщеної в системі електронних закупівель ProZorro, Замовником (Гончарівська селищна рада Чернігівського району Чернігівської області) було проведено закупівлю ID UA-2023-03-31-006115-a за ДК 021:2015: 37530000-2 Вироби для парків розваг, настільних або кімнатних ігор.
Відповідно до протоколу розкриття у закупівлі взяли участь чотири учасники:
1. ТОВ "Світ розваг Хмельницький"
2. ФОП "НАГУЛА ОЛЕКСАНДР ВАСИЛЬОВИЧ"
3. Приватне підприємство "ВКВ-Сервіс"
4. ТОВ МІРОС
В рамках строку, встановленого для подання тендерних пропозицій – 14:07 7 квітня 2023 року, Товариство з обмеженою відповідальністю «МІРОС» подали свою тендерну пропозицію та документи для участі в зазначеній вище процедурі закупівлі.
За результатами розгляду тендерних пропозицій, Замовник розмістив у системі Протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою № 23 від 12 квітня 2023 року, відповідно до якого було визнано переможцем закупівлі – ТОВ «Світ розваг Хмельницький». Товариство з обмеженою відповідальністю «МІРОС» не погоджується з рішенням Замовника, вважає дії Гончарівської селищної ради Чернігівського району Чернігівської області такими, що порушують права та інтереси ТОВ «МІРОС», а також положення Закону України «Про публічні закупівлі».
Детально ознайомившись з пропозицією ТОВ «Світ розваг Хмельницький», зазначаємо, що Учасником не виконано всіх вимог Замовника, та законодавства України в цілому, виходячи з наступного:
1. Учасник ТОВ «Світ розваг Хмельницький» 12 квітня 2023 року о 12:05 розмістив документ «усунення невідповідностей», де зазначив, що усунув невідповідності за вимогою Замовника, а саме:
Невідповідність даних в порівняльній таблиці технічних вимог з паспортами елементів ігрових комплектів, та реальні фото ДКА 005 та СГ 003.
Обґрунтовуючи це тим, що усунення даних невідповідностей не призвели до зміни предмета закупівлі.
В розділі 5. Оцінка тендерної пропозиції Тендерної документації по процедурі Відкриті торги з особливостями на закупівлю Дитячого майданчика в комплекті (код ДК 021:2015: 37530000-2 Вироби для парків розваг, настільних або кімнатних ігор) в підпункті 1. Перелік критеріїв та методика оцінки тендерної пропозиції із зазначенням питомої ваги критерію, викладеної Замовником, зазначається:
«Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією(крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції).
Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.»
Також в розділі 5. Оцінка тендерної пропозиції Тендерної документації по процедурі Відкриті торги з особливостями на закупівлю Дитячого майданчика в комплекті (код ДК 021:2015: 37530000-2 Вироби для парків розваг, настільних або кімнатних ігор)в підпункті 3. Відхилення тендерних пропозицій, викладеної Замовником, зазначається:
«Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли:
1) учасник процедури закупівлі:
— зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів відкритих торгів, яку замовником виявлено згідно з абзацом другим частини п’ятнадцятої статті 29 Закону;
— не надав забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником;
— не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей;»
Згідно вищевикладеної інформації, зазначаємо, що зміна Технічних паспортів запропонованих виробів є безпосередньою зміною предмета закупівлі, а саме розмірів запропонованого товару.
Більш того Замовник в Додатку 2 до тендерної документації на закупівлю товару Замовник зазначає вимогу щодо товару Качалка на пружині «Равлик», а саме:
«Качалка має бути виготовлена з наступними технічними характеристиками: Кріплення пружини, в яке входять пружина з товщиною прута 22мм і кріплення для сидіння, бокових накладок та закладної. Бокові накладки виготовлені з пластику, товщиною 15 мм, у формі равликів, сидіння виготовлене також з пластику, товщиною 15 мм.»
Учасник ТОВ «Світ розваг Хмельницький» в документі «12 Порівняльна таблиця» запропоновув виріб Качалка на пружині «Автомобіль», бокові накладки якого виготовлені з фанери, що не відповідає вимогам Замовника та не надав роз’яснення, чому виконання цього товару з фанери є кращим чи не гіршим за виконання з пластику.
2. Учасник ТОВ «Світ розваг Хмельницький» 12 квітня 2023 року о 12:40 розмістив документ «Сертифікат», до Додатку 1 якого було додано в список «Дитячий комплекс серії «Хуторок» ДКХ 001, що не призвело до зміни дати видачі Додатку до сертифікату.
У зв’язку з цим просимо перевірити на достовірність Сертифікат відповідності виданий Органом з оцінки відповідності «ОС «ЄВРОСТАНДАРТ».
Звертаємо увагу, що підроблення документів, печаток, штампів та бланків, збут чи використання підроблених документів, печаток, штампів являються кримінальним злочином, за який в Кримінальному кодексі України передбачене відповідне покарання (ст.358 ККУ).
Відповідно до ч.1, ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі», закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Відповідно до статті 14 Закону України “Про публічні закупівлі” Замовник був зобов’язаний відхилити пропозицію ТОВ «Світ розваг Хмельницький».
Дії Замовника щодо акцептування учасника без необхідних документів прямо суперечать одному з основних принципів здійснення публічних закупівель – об’єктивної та неупередженої оцінки пропозицій, а також дискредитують систему електронних закупівель в цілому.
Замовник є бюджетною організацією та повинен використовувати бюджетні кошти відповідно до цільового призначення. Звертаю увагу на те, що Замовник не ставить перед собою за мету об’єктивно та неупереджено перевірити пропозицію ТОВ «Світ розваг Хмельницький» на відповідність вимогам закупівлі та чинного законодавства. Така поведінка Замовника ставить під сумнів мету використання бюджетних коштів та може спричинити шкоду державному бюджету.
На підставі вищевикладеного та керуючись Законом України «Про публічні закупівлі»
ВИМАГАЄМО:
1. Розглянути це звернення та надати відповідь у встановлені законом строки.
2. Надати інформацію про пропозицію ТОВ «Світ розваг Хмельницький», а саме, з якої причини, Замовник не ставить перед собою за мету об’єктивно та неупереджено перевірити документацію ТОВ «Світ розваг Хмельницький» на відповідність вимогам закупівлі та чинного законодавства.
3. Скасувати Протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою № 23 від 12 квітня 2023 року, відповідно до якого було визнано переможцем закупівлі – ТОВ «Світ розваг Хмельницький» та під час здійснення публічних закупівель діяти виключно у рамках Закону.
У випадку відхилення цієї Вимоги ТОВ «МІРОС» буде вимушена звернутися до Державної аудиторської служби та правоохоронних органів.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
17.04.2023 12:59
Вирішення:
На Вашу вимогу щодо неправомірного визначення переможця повідомляємо наступне:
Оцінка тендерних пропозицій проводиться електронною системою закупівель автоматично на осонові критеріїв та методик, визначених у тендерній документації, шляхом визначення тендерної пропозиції найбільш економічно вигідною.
Оскільки основним критерієм оцінки є ціна, електронна система закупівель автоматично визначила найбільш економічно вигідною тендерну пропозицію ТОВ «Світ розваг Хмельницький» з найменшою ціновою пропозицією.
Під час розгляду тендерної пропозиції ТОВ «Світ розваг Хмельницький» було виявлено невідповідності в документах, які подані учасником ТОВ «Світ розваг Хмельницький» у тендерній пропозиції, а саме: невідповідність даних в порівняльній таблиці технічних вимог з паспортами елементів ігрових комплектів та реальні фото ДКА 005 та СГ 003. Тому було подано повідомлення з вимогою усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Зміна Технічних паспортів в даному випадку не призвела до зміни предмета закупівлі, адже учасником ТОВ «Світ розваг Хмельницький» надано наступні документи:
- Лист-згода з умовами та вимогами, які визначені у Додатку 2 №07/11 від 07.04.2023р.,
- Порівняльна таблиця технічних вимог та характеристик №07/12 від 07.04.2023р.
- Довідка з описом №07/13 від 07.04.2023р.
Тобто у цих документах вказані всі необхідні технічні характеристики, тому слід вважати що невідповідність даних в порівняльній таблиці технічних вимог з паспортами елементів ігрових комплектів це були помилки, які не призвели до зміни предмета закупівлі.
Замовник самостійно визначає необхідні технічні характеристики предмета закупівлі виходячи зі специфіки предмета закупівлі, керуючись принципами здійснення закупівель та з дотриманням законодавства.
Фактом подання тендерної пропозиції учасник ТОВ «Світ розваг Хмельницький» підтверджує відповідність своєї пропозиції технічним, якісним, кількісним, функціональним характеристикам до предмета закупівлі, у тому числі технічній специфікації (у разі потреби – планам, кресленням, малюнкам чи опису предмета закупівлі) та іншим вимогам до предмету закупівлі, що містяться в тендерній документації та цьому додатку, а також підтверджує можливість виконання послуг, у відповідності до вимог, визначених згідно з умовами тендерної документації.
В місцях де технічна специфікація містить посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва, вважати вираз "або еквівалент".
В місцях де технічна специфікація містить посилання на стандартні характеристики, технічні регламенти та умови, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язані з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними, європейськими стандартами, іншими спільними технічними європейськими нормами, іншими технічними еталонними системами, визнаними європейськими органами зі стандартизації або національними стандартами, нормами та правилами, біля кожного такого посилання вважати вираз «або еквівалент». Таким чином вважається, що до кожного посилання додається вираз «або еквівалент».
Виходячи з вищевказаного, учасником ТОВ «Світ розваг Хмельницький» була запропонована Качалка на пружині «Автомобіль» СГ 018, яка вважається еквівалентною продукцією Качалка на пружині «Равлик», якість підтверджується Сертифікатом відповідності UA.PN.191.0433-23, висновком санітарно-епідеміологічної експертизи №12.2-18-1/22266 ст. 2 додатку, тому підстави для відмови відсутні. Учасника ТОВ «Світ розваг Хмельницький» було обрано переможцем закупівлі згідно чинного законодавства.
Один із основних принципів здійснення публічних закупівель є максимальна економія та ефективність (відповідно до статті 3 Закону України «Про публічні закупівлі»). тому було обрано найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію, яка відповідає технічним, якісним та іншим вимогам до предмету закупівлі.
Учасник ТОВ «Світ розваг Хмельницький» 12 квітня 2023 року о 12:40 розмістив документ «Сертифікат», в зв’язку з тим що була виправлена формальна помилка (технічні помилки, описки) у назвах продукції Дитячий комплекс серії «Хуторок» ДКХ 001 та Дитячий комплекс серії «Хуторок» ДКХ 004. на підтвердження була додано Пояснення щодо усунення невідповідностей №12 від 12.04.2023р.
Сертифікат відповідності виданий Органом з оцінки відповідності «ОС «ЄВРОСТАНДАРТ» було перевірено на достовірність.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Відхилено
Дискримінаційна вимога
Номер:
1d8d7ab2750f4c11ad6080c21174ccf9
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-03-31-006115-a.c2
Назва:
Дискримінаційна вимога
Вимога:
Замовником встановлено наступні вимоги:
7. Учасник на підтвердження відповідності запропонованого Товару технічним та якісним вимогам Замовника надає наступні документи:
7.1. Паспорт із кресленням габаритних розмірів, кресленням комплектації виробу та порядком гарантійних зобов’язань.
7.2. Чинний на дату проведення аукціону висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи.
7.3. Гарантійний лист учасника про надання гарантії на все обладнання строком не менше 12 місяців з дати поставки товару.
7.4. Сертифікат відповідності з додатками з обов’язковим зазначенням продукції в ньому.
7.5. Сертифікат на систему управління якістю ДСТУ ISO 9001:2015 "Системи управління якістю. Вимоги".
7.6. Сертифікат на систему екологічного управління ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) "Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування".
7.7. Надати рисунки кожного виробу, що пропонується Учасником.
7.8. Надати реальні фото не менше восьми виробів, що пропонуються Учасником.
Замовник під час проведення закупівлі порушує основні принципи закупівель, що визначені в cт.3 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме: недискримінація учасника та запобігання корупційним діям і зловживанням, адже сертифікація відповідності вимогам ДСТУ ISO 14001:2015 "Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування" не є обов'язковою для предмету закупівлі, так як призначеність цього стандарту — надати організаціям загальну схему діяльності задля охорони довкілля та реагування на зміни умов довкілля в рівноважному поєднанні з соціально-економічними потребами. Він установлює вимоги, виконання яких дає змогу організації досягти запланованих результатів, що їх вона визначила для своєї системи екологічного управління. Даний стандарт не має жодного відношення до якісних показників предмету закупівлі.
Так як розроблення системи та її сертифікація на підприємстві є недоцільною для поставки даного виду товару, вважаємо цю вимогу дискримінаційною та такою що звужує коло учасників які можуть взяти участь у даній закупівлі, тому вимагаємо внести зміни та усунути її.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
03.04.2023 20:23
Вирішення:
Шановний Учаснику, дякуємо за Ваше звернення та відповідно до положень пункту 51 Постанова Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» № 1178 від 12.10.2022 встановлює порядок та умови здійснення публічних закупівель (далі – Особливості). Замовник надає роз’яснення. Відповідно до вимог п. 28 Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» № 1178 від 12.10.2022 (далі – Постанова) тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цієї Постанови та інформаційних листів МЕРІТУ, та своєчасно розміщена у відповідності до вимог пункту 24 Постанови. Одним з принципів здійснення державних закупівель відповідно до статті 5 Закону є максимальна економія та ефективність. Стаття 43 Господарського кодексу України передбачає свободу підприємництва, тобто можливість без обмежень самостійно здійснювати будь-яку підприємницьку діяльність, не заборонену законом. Отже, діюче законодавство не містить обмежень щодо участі у відкритих торгах виробників, посередників, фізичних осіб-підприємців, торговців товарами, в той же час виробники товарів не обмежені в можливості здійснювати торгівлю іншими товарами.
Тендерна документація може містити вимоги щодо наявності певних сертифікаційних документів в якості кваліфікаційного критерію. Однак відсутність таких документів у складів тендерної пропозиції з тих підстав, що отримання їх не є обов`язковим для певної продукції, не може мати наслідком відхилення її замовником. Якщо в Учасника немає зазначеного сертифікату та немає можливості його зробити, просимо надати довідку в довільній формі про дотримання вимог чинного законодавства із захисту довкілля при виконанні послуг, що є предметом закупівлі.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Відкликано скаржником
Дискримінаційні вимоги
Номер:
9fb619f5c3e84275a8a7ca7670b0854f
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-03-31-006115-a.c1
Назва:
Дискримінаційні вимоги
Вимога:
Замовником встановлено, що Учасник в тендерній пропозиції надає документи, що підтверджують відповідність запропонованого товару технічним вимогам (Технічний паспорт, Сертифікат відповідності з додатками з обов’язковим зазначенням продукції в ньому: «Обладнання та устаткування для дитячих майданчиків та занять спортом, код ДКПП 28.99.32-00.00; 32.30.15-90.00», висновки санітарно-епідеміологічної експертизи на запропонований товар, ISO 9001:2015 на систему управління якістю, Технічні умови)
Замовник під час проведення закупівлі порушує основні принципи закупівель, що визначені в cт.3 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме: недискримінація учасника та запобігання корупційним діям і зловживанням, адже сертифікація відповідності вимогам ДСТУ ISO 14001:2015 "Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування" не є обов'язковою для предмету закупівлі, так як призначеність цього стандарту — надати організаціям загальну схему діяльності задля охорони довкілля та реагування на зміни умов довкілля в рівноважному поєднанні з соціально-економічними потребами. Він установлює вимоги, виконання яких дає змогу організації досягти запланованих результатів, що їх вона визначила для своєї системи екологічного управління. Даний стандарт не має жодного відношення до якісних показників предмету закупівлі.
Так як розроблення системи та її сертифікація на підприємстві є недоцільною для поставки даного виду товару, вважаємо цю вимогу дискримінаційною та такою що звужує коло учасників які можуть взяти участь у даній закупівлі, та вимагаємо внести зміни та усунути її.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
03.04.2023 18:05
Опис причини скасування:
помилка в тексті
Дата скасування:
03.04.2023 20:17