-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
ДК 021:2015: 15880000-0 Спеціальні продукти харчування, збагачені поживними речовинами (спеціальні харчові суміші для дієтичного харчування хворих на фенілкетонурію)
Торги відмінено
800 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 4 000.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 4 000.00 UAH
Період оскарження:
31.03.2023 14:54 - 05.04.2023 00:00
Вимога
Відхилено
Дискримінаційна вимога
Номер:
c485232f70904029b228df35b8cf2f6d
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-03-31-006122-a.a1
Назва:
Дискримінаційна вимога
Вимога:
Замовник у складі своєї документації у Додатку 2 визначає вимогу: «Надання листа авторизації від виробника (представника виробника або філії виробника, якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України, або їх офіційного представника/дистриб’ютора/дилера), яким підтверджується можливість поставки предмету закупівлі цих торгів із строками придатності та якісними характеристиками, визначеними цією документацією, а також пропозицією учасника торгів. Авторизаційний лист повинен містити: повну назву учасника, назву предмету закупівлі, а також повинен адресуватися замовнику торгів. У разі надання учасником гарантійного листа не від виробника, необхідно надати у складі пропозиції підтвердження статусу представника виробника або філії виробника, якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України, або їх офіційного представника/дистриб’ютора/дилера. Такий гарантійний лист надається на позиції, кількість товару якого перевищує 55 банок.»
Предметом закупівлі є товари двох виробників:
1. РКU Nutri 3 Concentrated 500 грам банка (або еквівалент) – 57 банок
2. РКU Nutri 3 Energy 454 грам (або еквівалент) – 78 банок
3. Comida PKU C або еквівалент – 55 банок.
По першій та другій позиції виробник – Компанія Нутріція, по третій позиції виробник - Вітафло Комідамед ГмбХ, Німеччина.
Висуваючи вимогу про гарантійний лист виробника, замовник завідома застосовує нерівний підхід до учасників. Адже у такому вигляді вимога враховує можливість конкретного учасника надати гарантійний лист одного виробника і не можливість цього учасника отримати такий лист у іншого виробника. Тобто у поведінці замовника відстежується зацікавленість не у прозорості закупівлі, а у виграшу конкретного учасника, що прямо порушує основні принципи законодавства про публічні закупівлі.
Вимога щодо надання гарантійного листа виробником на конкретні торги будь-якому учаснику дійсно підтверджує гарантію поставки необхідних товарів. Але така вимога повинна висуватися на усі позиції закупівлі, або не висуватися взагалі. Більш того, маючи інформацію про не можливість потенційного учасника надати гарантійні листи від різних виробників, щоб уникнути обмеження конкуренції, замовник міг би поділити закупівлю на лоти.
Таким чином Замовник повинен внести зміни до тендерної документації одним із трьох наведених нижче способів:
1. Прибрати із документації вимогу про надання листів виробника.
2. Виправити вимогу про надання листів виробника із наявністю такої вимоги по всім продуктам закупівлі.
3. Поділити предмет закупівлі на лоти із наявністю вимоги про надання листів від виробника продукту.
Пов'язані документи:
Замовник
- протокол 05.04.2023 16:06
Дата подачі:
04.04.2023 17:22
Вирішення:
Шановний потенційний Учаснику, на підставі пункту 3 Постанови КМУ №1178 від 12.10.2022 року «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» надалі- Особливості:
« Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до ЗУ « Про публічні закупівлі» - надалі Закон, проводять закупівлі відповідно до Закону з урахуванням цих особливостей».
Згідно пункту 28 Особливостей:
«Тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей».
Відповідно до статті 22 пункту 2 частини 3 Закону:
«У тендерній документації зазначається інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію.
Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону, а саме - Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників».
Тобто, виходячи з затвердженої тендерної документації Замовника рішенням УО № 40 від 31.03.2023 року, Додатку 5 Замовником не встановлено жодних дискримінаційних вимог до Учасників, оскільки на товари, що зазначені в Додатку 2 Учасники можуть запропонувати еквіваленти, які будуть відповідати медико-технічним характеристикам , що простежуються по тексту Додатку 2:
«1.РКU Nutri 3 Concentrated 500 грам банка (або еквівалент)
2.РКU Nutri 3 Energy 454 грам (або еквівалент)
3.Comida PKU C або еквівалент
Увага!!! Еквівалентом у межах даної закупівлі вважається товар, який повністю відповідає медико-технічними характеристикам зазначеним у стовпці 5».
Відповідно до Статті 22 пункту 3 Закону:
«Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації».
Замовник на свій розсуд визначає інформацію, яку вважає за необхідне включити до своєї тендерної документації.
Додатком 2 Тендерної документації Замовникам встановлено вимогу:
«Надання листа авторизації від виробника (представника виробника або філії виробника, якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України, або їх офіційного представника/дистриб’ютора/дилера), яким підтверджується можливість поставки предмету закупівлі цих торгів із строками придатності та якісними характеристиками, визначеними цією документацією, а також пропозицією учасника торгів. Авторизаційний лист повинен містити: повну назву учасника, назву предмету закупівлі, а також повинен адресуватися замовнику торгів. У разі надання учасником гарантійного листа не від виробника, необхідно надати у складі пропозиції підтвердження статусу представника виробника або філії виробника, якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України, або їх офіційного представника/дистриб’ютора/дилера. Такий гарантійний лист надається на позиції, кількість товару якого перевищує 55 банок».
Оскільки, Замовник є комунальним некомерційним підприємством, він повинен, запобігти, аби не відбулась фальсифікація товарів Учасником торгів. Для цього Замовник висуває вимогу про надання Гарантійного листа, на ті товари, що на його думку можуть бути сфальсифіковані та підроблені.
Кожен Учасник має право в складі своєї тендерної пропозиції подати еквіваленти на Товари, визначені Додаток 2 тендерної документації Замовника, при цьому надати такий гарантійний лист від виробника. Замовник, ні в якому разі не порушує вимоги Закону щодо проведення публічних закупівель, оскільки в тендерний документації не визначено конкретного виробника товару та/або конкретний товар, щодо якого проводяться торги. В вимогах до медико-технічних характеристик до предмета закупівлі в Додатку 2 встановлено назва товару та технічні та якісні вимоги. Будь –який Учасник може надати еквівалент на такий товар.
Кожен Учасник має право взяти гарантійні листи НЕ ТІЛЬКИ ВІД виробників/представників/філії виробника А ЩЕ Й ВІД їх офіційних представників/дистриб’юторів/дилерів.
Тобто, Учасник на власний розсуд вибирає від кого йому отримати такі гарантійні листи: це можуть бути гарантійні листи безпосередньо від виробників чи їх офіційних представників або це можуть бути дистриб’ютори/дилери таких виробників.
На підставі пункту 3 Розділу 1 Порядку визначення предмета закупівлі затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 року № 708 «Про затвердження Порядку визначення предмета закупівлі»:
«Предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника».
Згідно вищезазначеного наказу, предмет закупівлі Замовником визначений за четвертою цифрою ЄЗС, а саме: ДК 021:2015: 15880000-0 Спеціальні продукти харчування, збагачені поживними речовинами (спеціальні харчові суміші для дієтичного харчування хворих на фенілкетонурію).
Також, зауважимо, що поділ предмета закупівлі на лоти - це право Замовника, а не його обов'язок. Замовник вправі самостійно обирати найменування та кількість, що буде входити за даним предметом закупівлі.
Вимога Скаржника, щодо поділу закупівлі на лоти НЕ ЗАКОННА, Замовник ніяким чином не обмежує конкурентність серед Учасників, оскільки прописує альтернативні вимоги до предмета закупівлі, про що зазначено вище.
Згідно пункту 30 Особливостей:
«Під час проведення відкритих торгів, тендерні пропозиції мають право подавати всі заінтересовані особи».
Тобто, в разі якщо Учасник заінтересований в даних торгах, він може підготувати документи, що встановлені тендерної документації Замовником, надати аналог товару та отримати гарантійний лист від виробників/офіційних представників або їх дистриб’юторів/дилерів такого товару.
Виходячи з наявної вимоги/скарги ідентифікатор закупівлі UA-2023-03-31-006122-a, виникає думка, що Учасник своєю вимогою/скаргою навмисно хоче зірвати торги, аби вони не відбулись чи затягнути торги, чим спричинить неукладання договору по предмету закупівлі : ДК 021:2015: 15880000-0 Спеціальні продукти харчування, збагачені поживними речовинами (спеціальні харчові суміші для дієтичного харчування хворих на фенілкетонурію).
Статус вимоги:
Відхилено