-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Діагностичні набори (НК 024:2019 коди 58735 - Гель контактний, стерильний; 44069 - Одноразовий набір для ЛОР хірургічних процедур, що не містить лікарських засобів; 44059 - Одноразовий акушерсько-гінекологічний хірургічний набір, що не містить лікарських засобів; 36281 - Жіночий презерватив; 33395 - Воронка вушна, багаторазового використання; 35350 Носове дзеркало, багаторазового застосування; 60709 - Пелюшка вбирає) згідно ДК 021:2015 код 33140000-3 Медичні матеріали
Торги відмінено
499 907.94
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 4 999.08 UAH
мін. крок: 1% або 4 999.08 UAH
Період оскарження:
31.03.2023 14:00 - 22.04.2023 00:00
Скарга
Виконана замовником
СКАРГА на дискримінаційні вимоги тендерної документації
Номер:
4adc2869518d48239f716464617435e3
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-03-31-005172-a.c2
Назва:
СКАРГА
на дискримінаційні вимоги тендерної документації
Скарга:
Згідно оголошення про проведення відкритих торгів UA-2023-03-31-005172-a Комунальним некомерційним підприємством «Міська клінічна лікарня №6» Дніпровської міської ради (далі за текстом – Замовник) було розпочато процедуру публічної закупівлі за предметом закупівлі – Код ДК 021:2015- 33140000-3 «Медичні матеріали» (Діагностичні набори (НК 024:2019 коди 58735 - Гель контактний, стерильний; 44069 - Одноразовий набір для ЛОР хірургічних процедур, що не містить лікарських засобів; 44059 - Одноразовий акушерсько-гінекологічний хірургічний набір, що не містить лікарських засобів; 36281 - Жіночий презерватив; 33395 - Воронка вушна, багаторазового використання; 35350 Носове дзеркало, багаторазового застосування; 60709 - Пелюшка вбирає) (далі за текстом – Процедура закупівлі).
Суб’єкт оскарження – Фізична особа – підприємець Пехотін Андрій Сергійович (далі за текстом – Скаржник) як потенційний учасник Процедури закупівлі вважає, що тендерна документація по зазначеній Процедурі закупівлі (далі за текстом – Тендерна документація) складена Замовником з порушеннями основних принципів публічних закупівель, передбачених ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 "Про затвердження Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" зокрема, добросовісна конкуренція серед учасників, максимальна економія та ефективність та недискримінація учасників.
Таким чином, свої доводи Скаржник обґрунтовує наступним:
Згідно Розділу 2 Інформація про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі Додатку 2 до тендерної документації Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі «Діагностичні набори (НК 024:2019 коди 58735 - Гель контактний, стерильний; 44069 - Одноразовий набір для ЛОР хірургічних процедур, що не містить лікарських засобів; 44059 - Одноразовий акушерсько-гінекологічний хірургічний набір, що не містить лікарських засобів; 36281 - Жіночий презерватив; 33395 - Воронка вушна, багаторазового використання; 35350 Носове дзеркало, багаторазового застосування; 60709 - Пелюшка вбирає) згідно ДК 021:2015 код 33140000-3 Медичні матеріали» з метою запобігання закупівлі фальсифікатів та дотримання гарантій на своєчасне постачання товару у кількості, якості та необхідні терміни Учасник повинен підтвердити можливість поставки запропонованого ним товару, у кількості та в терміни, визначені цією тендерною документацією та пропозицією Учасника, а саме: «Учасник повинен надати листа виробника (представництва, філії виробника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України), або представника, дилера, дистриб'ютора, офіційно уповноваженого на це виробником, яким підтверджується можливість поставки Учасником товару, який є предметом закупівлі цих торгів, у кількості, та в терміни, визначені цією Документацією та пропозицією Учасника. Якщо гарантійний лист видається не виробником, у складі тендерної пропозиції Учасник повинен надати документи, що підтверджують повноваження представника, представництва, філії виробника. Лист повинен включати в себе: назву Учасника, номер оголошення, що оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу, назву предмета закупівлі відповідно до оголошення про проведення процедури закупівлі.»
Частиною 4 статті 22 Закону встановлено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації Учасників.
Зокрема, але не виключно, Замовником в Тендерній документації медико-технічні вимоги до предмету закупівлі по позиції № 7 в технічній специфікації виписані таким чином, що повністю відповідати ним має змогу товар лише одного виробника – ТОВ «ІГАР» (у Додатку надаємо копії декларації відповідності та сертифікату якості щодо зазначеного товару виробника ТОВ «ІГАР»).
Тобто отримання відповідного листа виробника та документу, що підтверджують повноваження представника, представництва, філії виробника у потенційного учасника безпосередньо пов’язане з волею тільки одного виробника або представника тільки одного виробника товару, що зазначений Скаржником в цій скарзі.
Отже, Замовником в Тендерній документації створене підґрунтя для штучного обмеження кола потенційних учасників тільки тими особами, які отримають відповідне підтвердження від одного виробника або представника такого виробника, тобто – виробник особисто або через своїх уповноважених представників отримає одноосібне право впливати на коло потенційних учасників зазначеної Процедури закупівлі.
Виходячи з наведеного, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть суб’єкти господарювання, які запропонують продукцію конкретного виробника, що є дискримінаційним по відношенню до суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону.
Скаржник звертає увагу, що наявність гарантійного листа жодним чином не гарантує належної поставки у разі підписання договору про закупівлю між учасником та замовником, оскільки виробник (офіційний представник) не несе жодної відповідальності за договірними відносинами між учасником і замовником. Так само наявність гарантійного листа не гарантує в подальшому належну якість товару, оскільки лист виробника і якість товару жодним чином не пов’язані між собою, адже підтвердженням відповідності пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним вимогам можуть бути лише сертифікати відповідності, декларація про відповідність, інструкція про застосування. Крім того, гарантійний лист жодним чином не гарантує і те, що товар, який буде постачатися, не буде фальсифікованим, що б не вкладалося в дане поняття.
Крім того, Скаржник звернувся до виробника ТОВ «ІГАР» з проханням надати авторизаційного листа на зазначену закупівлі (звернення додається), проте у відповідь отримали ВІДМОВУ обґрунтовуючи це тим, що зазначені торги заброньовані за іншим учасником.
А також підтвердили, що виробником Пелюшків з визначеними у Тендерній документації технічними умовами є лише ТОВ «ІГАР»
Таким чином, Тендерна документація в частині технічних вимог до предмету закупівлі, містить вимоги, що обмежують конкуренцію, звужує коло потенційних учасників та призводить до дискримінації потенційних учасників, оскільки жодна особа, яка не буде уповноважена виробником та/або уповноваженим представником виробника зазначеного товару на участь в Процедурі закупівлі не зможе взяти в ній участь.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, 5 якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону.
Усунення порушення положень законодавства про публічні закупівлі в Тендерній процедурі, на думку Скаржника, можливе шляхом:
- виключення з Тендерної документації по всіх позиціях вимоги щодо надання: листа виробника (представництва, філії виробника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України), або представника, дилера, дистриб'ютора, офіційно уповноваженого на це виробником, яким підтверджується можливість поставки Учасником товару, який є предметом закупівлі цих торгів, у кількості, та в терміни, визначені цією Документацією та пропозицією Учасника. Якщо гарантійний лист видається не виробником, у складі тендерної пропозиції Учасник повинен надати документи, що підтверджують повноваження представника, представництва, філії виробника;
- або здійснення закупівлі товару окремими лотами.
Задоволення вимог, викладених у Скарзі призведе до відновлення наших прав і законних інтересів, як потенційного учасника цієї закупівлі та дозволить нам взяти участь у цій закупівлі на рівних умовах.
Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі, у випадку:
1. Лист – звернення до ТОВ «ІГАР» щодо надання авторизаційного листа та отримані відповіді.
2. Декларація про відповідність №26-12/2017- IGAR від 05.12.2022 на Пелюшки гігієнічні поглинаючі торгової марки IGAR
3. Сертифікат якості ТОВ «ІГАР» на Пелюшки гігієнічні поглинаючі з ручками торгової марки IGAR
Тому, відповідно до ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі», ст. 7 Закону України «Про антимонопольний комітет України», п. 53-64 Постанови КАБІНЕТУ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» -
Враховуючи вищевикладене, ФОП "ПЕХОТІН АНДРІЙ СЕРГІЙОВИЧ" просить:
1. Прийняти цю скаргу до розгляду
2. Встановити органом оскарження порушення законодавства з боку Замовника під час здійснення процедури закупівлі: Код ДК 021:2015 - 33140000-3 «Медичні матеріали» (Діагностичні набори (НК 024:2019 коди 58735 - Гель контактний, стерильний; 44069 - Одноразовий набір для ЛОР хірургічних процедур, що не містить лікарських засобів; 44059 - Одноразовий акушерсько-гінекологічний хірургічний набір, що не містить лікарських засобів; 36281 - Жіночий презерватив; 33395 - Воронка вушна, багаторазового використання; 35350 Носове дзеркало, багаторазового застосування; 60709 - Пелюшка вбирає) UA-2023-03-31-005172-a
3. Зобов’язати Замовника Комунальне некомерційне підприємство «Міська клінічна лікарня №6» Дніпровської міської ради виключити з тендерної документації дискримінаційні вимоги.
Додатки:
4. Лист – звернення до ТОВ «ІГАР» щодо надання авторизаційного листа та отримані відповіді.
5. Декларація про відповідність №26-12/2017- IGAR від 05.12.2022 на Пелюшки гігієнічні поглинаючі торгової марки IGAR
6. Сертифікат якості ТОВ «ІГАР» на Пелюшки гігієнічні поглинаючі з ручками торгової марки IGAR
Обґрунтуванням вищевказаних вимог є все, зазначене вище, у тому числі, обґрунтування наявності порушених прав та охоронюваних законом інтересів суб'єкта оскарження, зокрема, на його право отримання вигоди, пов'язаної з перемогою у Процедурі закупівлі, тощо.
Всі документи, що підтверджують все викладене в скарзі, вся необхідна інформація знаходиться у вільному публічному доступі, у тому числі, на сайті prozorro.gov.ua
Пов'язані документи:
Учасник
- ЗАПИТ НА ОТРИМАННЯ гарантійного листа.pdf 06.04.2023 21:53
- СКАРГА до АМКУ.pdf 06.04.2023 21:53
- ДЕКЛАРАЦІЯ про відповідність.pdf 06.04.2023 21:53
- СКАРГА для копіювання.docx 06.04.2023 21:53
- СЕРТИФІКАТ ЯКОСТІ пелюшки.pdf 06.04.2023 21:53
- рішення від 07.04.2023 № 4388.pdf 07.04.2023 15:46
- Інформація про резолютивну частину рішення від 17.04.2023 №4863.pdf 17.04.2023 18:24
- рішення від 17.04.2023 № 4863.pdf 19.04.2023 15:06
- рішення №17650.pdf 11.04.2023 16:45
- Витяг з реєстру.pdf 11.04.2023 16:45
- Пояснення щодо скарги від 06 квітня 2023 № UA-2023-03-31-005172-a.c2.pdf 11.04.2023 16:45
- Пояснення щодо скарги від 06 квітня 2023 № UA-2023-03-31-005172-a.c2.docx 11.04.2023 16:45
- рішення №9404.pdf 11.04.2023 16:45
- ПЕРЕЛІК ЗМІН до ТД.pdf 20.04.2023 17:38
- Протокол про внесення змін до тендерної документації.pdf 20.04.2023 17:38
Дата прийняття скарги до розгляду:
06.04.2023 21:54
Дата розгляду скарги:
17.04.2023 11:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
07.04.2023 15:46
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
19.04.2023 15:06
Дата виконання рішення Замовником:
20.04.2023 17:38
Коментар замовника щодо усунення порушень:
На виконання рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг на порушення законодавства у сфері публічних закупівель №4863-р/пк-пз від 17.04.2023, внесено зміни до тендерної документації протоколом уповноваженої особи Замовника №224 від 20.04.2023. Відповідні зміни внесено шляхом затвердження тендерної документації у новій редакції.
Вимога
Є відповідь
СКАРГА на дискримінаційні вимоги тендерної документації
Номер:
3187b40d9ef048bb9e0690630105610d
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-03-31-005172-a.c1
Назва:
СКАРГА
на дискримінаційні вимоги тендерної документації
Вимога:
Суб’єкт оскарження – Фізична особа – підприємець Пехотін Андрій Сергійович (далі за текстом – Скаржник) як потенційний учасник Процедури закупівлі вважає, що тендерна документація по зазначеній Процедурі закупівлі (далі за текстом – Тендерна документація) складена Замовником з порушеннями основних принципів публічних закупівель, передбачених ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 "Про затвердження Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" зокрема, добросовісна конкуренція серед учасників, максимальна економія та ефективність та недискримінація учасників.
Таким чином, свої доводи Скаржник обґрунтовує наступним:
Додаток 2
до тендерної документації
ІНФОРМАЦІЯ ПРО НЕОБХІДНІ ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ
«Діагностичні набори (НК 024:2019 коди 58735 - Гель контактний, стерильний; 44069 - Одноразовий набір для ЛОР хірургічних процедур, що не містить лікарських засобів; 44059 - Одноразовий акушерсько-гінекологічний хірургічний набір, що не містить лікарських засобів; 36281 - Жіночий презерватив; 33395 - Воронка вушна, багаторазового використання; 35350 Носове дзеркало, багаторазового застосування; 60709 - Пелюшка вбирає) згідно ДК 021:2015 код 33140000-3 Медичні матеріали», позиція 7 зазначається так:
"Пелюшки гігієнічні поглинаючі з ручками, розмір 75 х 210 см 1) Розмір 75 (±2) х 210 (±2)
Чиста, гладенька поверхня, без забруднень
Відсутність запаху
Колір рівномірний без явної пігментації
Герметично запакована упаковка
Вага 420 г±3 г
Поглинаюча здатність ≥2800
Вага суперабсорбенту 25.0 г
Кількість шарів – 6
1-й шар - нетканий матеріал
2-й, 5-й шар - паперовий матеріал
3-й шар - целюлозна вата
4-й шар – суперабсорбент
6-й шар - поліетиленова мембрана
Пелюшки мають спеціальні міцні ручки (отвори по бокам). Зручні та міцні ручки, розташовані по довгій стороні пелюшки, забезпечують її надійний захват.
Вага пацієнта для переміщення вказана на упаковці (до 150 кг). На підтвердження Учасник повинен надати документ(и) відповідності на всі характеристики номенклатурної позиції предмета закупівлі (декларації (сертифікати) відповідності, та/або сертифікати (паспорти) якості та/або інструкції з використання тощо чинні на момент подання))
2) З метою запобігання закупівлі фальсифікатів та дотримання гарантій на своєчасне постачання товару у кількості, якості та необхідні терміни Учасник повинен підтвердити можливість поставки запропонованого ним товару, у кількості та в терміни, визначені цією тендерною документацією та пропозицією Учасника. На підтвердження Учасник повинен надати листа виробника (представництва, філії виробника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України), або представника, дилера, дистриб'ютора, офіційно уповноваженого на це виробником, яким підтверджується можливість поставки Учасником товару, який є предметом закупівлі цих торгів, у кількості, та в терміни, визначені цією Документацією та пропозицією Учасника. Якщо гарантійний лист видається не виробником, у складі тендерної пропозиції Учасник повинен надати документи, що підтверджують повноваження представника, представництва, філії виробника. Лист повинен включати в себе: назву Учасника, номер оголошення, що оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу, назву предмета закупівлі відповідно до оголошення про проведення процедури закупівлі."
Частиною 4 статті 22 Закону встановлено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації Учасників.
Так, Замовником в Тендерній документації медико-технічні вимоги до предмету закупівлі по по позиції № 7 в технічній специфікації виписані таким чином, що повністю відповідати ним має змогу товар лише одного виробника – ТОВ «ИГАР».
(До скарги в АМКУ ми звичайно додамо декларацію від виробника на цю ексклюзивну позицію).
Крім того, згідно вимог МТВ до Тендерної документації «Технічна специфікація інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі -технічні вимоги до предмета закупівлі за ДК 021:2015- 33140000-3 «Медичні матеріали» від потенційних учасників Процедури закупівлі вимагається - "На підтвердження Учасник повинен надати листа виробника (представництва, філії виробника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України), або представника, дилера, дистриб'ютора, офіційно уповноваженого на це виробником, яким підтверджується можливість поставки Учасником товару, який є предметом закупівлі цих торгів, у кількості, та в терміни, визначені цією Документацією та пропозицією Учасника. Якщо гарантійний лист видається не виробником, у складі тендерної пропозиції Учасник повинен надати документи, що підтверджують повноваження представника, представництва, філії виробника. Лист повинен включати в себе: назву Учасника, номер оголошення, що оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу, назву предмета закупівлі відповідно до оголошення про проведення процедури закупівлі."
Тобто отримання відповідного підтвердження у потенційного учасника безпосередньо пов’язане з волею тільки одного виробника або представника тільки одного виробника товару, що зазначений Скаржником в цій скарзі.
Отже, Замовником в Тендерній документації створене підґрунтя для штучного обмеження кола потенційних учасників тільки тими особами, які отримають відповідне підтвердження від одного виробника або представника такого виробника, тобто – виробник особисто або через своїх уповноважених представників отримає одноосібне право впливати на коло потенційних учасників зазначеної Процедури закупівлі.
Виходячи з наведеного, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть суб’єкти господарювання, які запропонують продукцію конкретного виробника, що є дискримінаційним по відношенню до суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону.
Скаржник звертає увагу, що наявність гарантійного листа жодним чином не гарантує належної поставки у разі підписання договору про закупівлю між учасником та замовником, оскільки виробник (офіційний представник) не несе жодної відповідальності за договірними відносинами між учасником і замовником. Так само наявність гарантійного листа не гарантує в подальшому належну якість товару, оскільки лист виробника і якість товару жодним чином не пов’язані між собою, адже підтвердженням відповідності пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним вимогам можуть бути лише сертифікати відповідності, декларація про відповідність, інструкція про застосування. Крім того, гарантійний лист жодним чином не гарантує і те, що товар, який буде постачатися, не буде фальсифікованим, що б не вкладалося в дане поняття.
Таким чином, Тендерна документація в частині технічних вимог до предмету закупівлі, містить вимоги, що обмежують конкуренцію, звужує коло потенційних учасників та призводить до дискримінації потенційних учасників, оскільки жодна особа, яка не буде уповноважена виробником та/або уповноваженим представником виробника зазначеного товару на участь в Процедурі закупівлі не зможе взяти в ній участь.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, 5 якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону.
Усунення порушення положень законодавства про публічні закупівлі в Тендерній процедурі, на думку Скаржника, можливе шляхом:
- виключення з Тендерної документації позиції № 7
- виключення з Тендерної документації вимоги щодо надання авторизаційних листів виробників (представництва, філії виробника, якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України) або представника, дилера, дистриб’ютора уповноваженого на це виробником, якими підтверджується можливість поставки товару, який є предметом даної процедури закупівлі та пропонується учасником, у кількості, зі строками придатності та в терміни, визначені цією документацією та пропозицією учасника.
- або здійснення закупівлі зазначеного товару окремим лотом.
Враховуючи вищевикладене вимагаємо виключити з тендерної документації дискримінаційні вимоги. В іншому випадку ми вимушені будемо звернутись до органу оскарження АМКУ та ДАСУ з скаргами на неправомірні дії Замовника.
Подібні рішення щодо дискримінаційних вимог у тендерній документаціі вже були винесені органом оскарження на користь учасника, наприклад - № 3749-р/пк-пз від 27.03.2023.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
04.04.2023 14:05
Вирішення:
Шановний Учаснику! Вивчивши Вашу вимогу щодо усунення порушення під час проведення процедури закупівлі, зокрема, внесення змін до тендерної документації процедури закупівлі «Діагностичні набори (НК 024:2019 коди 58735 - Гель контактний, стерильний; 44069 - Одноразовий набір для ЛОР хірургічних процедур, що не містить лікарських засобів; 44059 - Одноразовий акушерсько-гінекологічний хірургічний набір, що не містить лікарських засобів; 36281 - Жіночий презерватив; 33395 - Воронка вушна, багаторазового використання; 35350 Носове дзеркало, багаторазового застосування; 60709 - Пелюшка вбирає) згідно ДК 021:2015 код 33140000-3 Медичні матеріали» (далі – Тендерна документація), повідомляємо наступне.
І. Щодо видалення позиції № 7 «Пелюшки гігієнічні поглинаючі з ручками, розмір 75 х 210 см», повідомляємо наступне.
Відповідно до п. 3 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), замовник здійснює публічні закупівлі відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням цих Особливостей.
Тендерна документація може містити іншу інформацію, яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Відповідно до ч. 3 ст. 22 Закону тендерна документація може містить іншу інформацію, яку замовник визначив виходячи зі специфіки предмета закупівлі та власних господарських потреб. Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону.
Ваше твердження, що технічним вимогам до предмету закупівлі повністю відповідає лише один виробник, не має належного обґрунтування, є абсолютно безпідставним та таким що не підтверджено жодними доказами.
Замовником оголошено закупівлю із зазначенням необхідних технічних, якісних та кількісних характеристик, які замовник відобразив у Додатку 2 Тендерної документації. В свою чергу, на виконання вимог статті 23 Закону, замовником у Додатку 2 Тендерної документації у примітці 2 зазначено, що в місцях де технічна специфікація містить посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва, вважати вираз "або еквівалент". Якщо учасником пропонується еквівалент товару до того, що вимагається замовником, додатково у складі тендерної пропозиції учасник надає таблицю, складену в довільні формі, яка у порівняльному вигляді містить відомості щодо основних технічних та якісних характеристик товару, що вимагається замовником до основних технічних та якісних характеристик еквівалентного товару, що пропонується учасником. При цьому якість запропонованого еквіваленту товару має відповідати якості, що заявлена у технічній специфікації замовника. Таблиця повинна містити точну назву товару, яка пропонується учасником. У випадку якщо учасником буде зазначено назву товару, яка буде містити словосполучення «або еквівалент» (наприклад, автомобіль Renault Duster або еквівалент), пропозицію такого учасника буде відхилено як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Таким чином замовник не порушує Закон в даній частині та вважає Вашу позицію неаргументованою.
У відповідності до п.1 ст. 3 Закону, закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об'єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій; запобігання корупційним діям і зловживанням. Керуючись принципом максимальної економії та ефективності здійснення державних закупівель відповідно до ст. 3 Закону, Замовник не вважає доцільним розподіл предмету закупівлі на частини (лоти), адже такий розподіл призведе до додаткових ризиків, що аукціон по окремим лотам (позиціям) не відбудеться у зв’язку із оскарженням, відсутністю учасників, не підписанням договорів з переможцями, тощо. Відсутність одного з найменувань медичних виробів призведе до неможливості надання своєчасного та якісного медичного обслуговування, що в свою чергу ставить під загрозу здоров’я пацієнтів. Обґрунтуванням цілісного предмету закупівлі є доцільність придбання даної продукції у одного постачальника, оскільки це позитивно впливає на формування цінової політики на зазначену продукцію (витрати по транспортуванню, підхід до цінової політики, тощо), на ритмічність і своєчасність здійснення поставок замовнику.
ІІ. Щодо вимоги видалити з тендерної документації вимогу надати лист виробника (представництва, філії виробника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України), або представника, дилера, дистриб'ютора, офіційно уповноваженого на це виробником, яким підтверджується можливість поставки Учасником товару, який є предметом закупівлі цих торгів, у кількості, та в терміни, визначені цією Документацією та пропозицією Учасника. Якщо гарантійний лист видається не виробником, у складі тендерної пропозиції Учасник повинен надати документи, що підтверджують повноваження представника, представництва, філії виробника. Лист повинен включати в себе: назву Учасника, номер оголошення, що оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу, назву предмета закупівлі відповідно до оголошення про проведення процедури закупівлі.
Така вимога тендерної документації убезпечує від можливої поставки неякісних та неоригінальних виробів медичного призначення, постачання не в повному обсязі, та є гарантією вчасної поставки продукції. Також наголошуємо, що у зв’язку з непростою ситуацією в країні є вірогідність постачання медичних виробів, які є неоригінальними, неякісними, а також, які можуть потрапити на територію України незаконними шляхами, тим самим призвести до незворотних наслідків під час лікувального процесу.
Дана вимога формується замовником на підставі принципів публічних закупівель (ст. 5 Закону) та з метою:
1. Забезпечення безперебійної та своєчасної поставки життєво необхідних медичних виробів учасником торгів. Надання гарантійного листа від виробника або представника, дилера, дистриб'ютора, офіційно уповноваженого на це виробником є гарантією, що учасник є надійним постачальником та займає стабільну та вагому позицію на фармацевтичному ринку України, що дозволяє йому звернутися до виробника, а він в свою чергу від імені учасника гарантує якість та своєчасну поставку медичних матеріалів замовнику. Внесенням такої вимоги до документації є соціально обґрунтованим, адже неналежне виконання або розірвання договору поставки життєво необхідних медичних матеріалів з вини постачальника призведе до загрози здоров’ю та життю окремих груп пацієнтів, численних скарг з боку населення та соціальної напруги в цілому.
2. Забезпечення високої якості препаратів, адже лише безпосередньо виробник продукції може гарантувати Замовнику належну якість та високі показники терміну придатності медичних матеріалів (принцип ефективності та раціональності закупівлі), тому підтвердження якості підтверджується гарантійним листом виданого відповідним виробника (представника, дилера, дистриб'ютора, офіційно уповноваженого на це виробником.
3. Забезпеченні мінімальної націнки на медичні матеріали, а як наслідок нижчих цінових пропозицій, адже учасник, що співпрацює безпосередньо з виробником за рахунок власних дисконтів по контракту як правило має можливість запропонувати найдешевші ціни (принцип максимальної економії).
4. Надання гарантійного листа учасником мінімізує ризик того, що медичні вироби які постачатимуться учасником отримані ним злочинним шляхом, таким як: контрабанда, крадіжка, незаконний бартер тощо. (принцип законності). Адже лист від виробника (представника, дилера, дистриб'ютора, офіційно уповноваженого на це виробником підтверджує офіційне походження товару – його виробництво, відповідну сертифікацію, ввезення та територію України, розмитнення, реєстрацію на території України тощо.
5. В разі виникнення конфліктних ситуацій під час виконання договору учасником переможцем пов’язаних з виконанням договору, замовник на виконання гарантійного листа виданого від виробника (представника, дилера, дистриб'ютора, офіційно уповноваженого на це виробником має право звернутися до нього з метою вжиття заходів щодо його повного та всебічного виконання.
Крім того, звертаємо Вашу увагу, що гарантійний лист може бути виданий не лише виробником медичних матеріалів, але й представником, філією виробника, дилером, дистриб’ютором.
Згідно ч.1 ст. 237 ЦК України, представництво - це право відношення, відповідно до якого одна сторона (представник) на підставі набутих нею повноважень виступає і діє від імені іншої особи, яку представляє, створюючи, змінюючи чи припиняючи безпосередньо для неї цивільні права та обов’язки.
Тобто, представником вважається юридична особа, яка діє в інтересах іншої особи, тобто комерційним представництвом вважають розповсюдженням, реалізацію та рекламування продукції на користь третьої особи. Тобто, в кожного з виробників є декілька представництв, дистриб’юторів та інших осіб, що здійснюють комерційну діяльність та діють в його інтересах.
В свою чергу, Ви не довели неможливість виконати наведену вище умову тендерної документації, а також не надали підтвердження, яким чином наведена вище умова тендерної документації порушує Ваші права та законні інтереси, пов'язані з участю у процедурі закупівлі, у зв’язку з чим відсутні підстави для задоволення вимоги в цій частині.
Більш того, звертаємо Вашу увагу, що вказана позиція повністю співпадає з позицією Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, зокрема в рішенні № 9404-р/пк-пз від 12.07.2019 року (посилання https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-06-11-001890-b) Колегія повністю підтвердила обґрунтованість, законність та відповідність вказаної вимоги принципам публічних закупівель.
Викладене вище свідчить про повне дотримання комунальним некомерційним підприємством «Міська клінічна лікарня №6» Дніпровської міської ради норм та принципів Закону.
Враховуючи вищезазначене, замовник не вбачає підстав для внесення змін до Тендерної документації, що були Вами запропоновані.
Статус вимоги:
Відхилено