• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

ДК 021:2015 03220000-9 Овочі, фрукти та горіхи (Капуста б/к , цибуля , буряк , морква)

рішенням уповноваженої особи

Торги відмінено

77 505.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 390.00 UAH
Період оскарження: 31.03.2023 07:57 - 05.04.2023 00:00
Вимога
Є відповідь

Вимога про порушення законодавства у сфері публічних закупівель на дії (рішення) Замовника

Номер: 8bc4818728da435590c1ac65f1f7f621
Ідентифікатор запиту: UA-2023-03-31-000070-a.c1
Назва: Вимога про порушення законодавства у сфері публічних закупівель на дії (рішення) Замовника
Вимога:
Комунальним некомерційним підприємством «Запорізька обласна клінічна дитяча лікарня» Запорізької обласної ради (далі – Замовник) було оголошено відкриті торги з особливостями (далі – відкриті торги) щодо предмету закупівлі «Капуста б/к, цибуля, буряк, морква» згідно ДК 021:2015 03220000-9 Овочі, фрукти та горіхи, ідентифікатор закупівлі UA-2023-03-31-000070-a на очікувану вартість 77 505,00 гривень з ПДВ. Протокольним рішенням уповноваженої особи №105 від 14.04.2023р.було прийняте рішення відхилити тендерну пропозицію Фізичної особи-підприємця Варяник Олексій Вікторович (далі – Учасник). У відповідності до частини 4 статті 33 Закону України «Про публічні закупівлі» учасник, якого не визнано переможцем процедури закупівлі/спрощеної закупівлі за результатами оцінки та розгляду його тендерної пропозиції/пропозиції, може звернутися через електронну систему закупівель до замовника з вимогою щодо надання інформації про тендерну пропозицію/пропозицію переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі, у тому числі щодо зазначення її переваг порівняно з тендерною пропозицією/пропозицією учасника, який надіслав звернення, а замовник зобов’язаний надати йому відповідь не пізніше ніж через п’ять днів з дня надходження такого звернення. Замовником було розглянуто та оцінено тендерну пропозицію Учасника відповідно до пунктів 37 і 38 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 (далі – Особливості). Замовник відхилив тендерну пропозицію Учасника по причині: Відповідно до п.п.6, п.3.1. Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції Розділу ІІІ. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції тендерної документації, було встановлено вимоги щодо надання Учасником в складі тендерної пропозиції документи, що підтверджують повноваження посадової особи або представника учасника процедури закупівлі щодо підпису документів тендерної пропозиції: - для посадових (службових) осіб учасника, які уповноважені підписувати документи пропозиції та вчиняти інші юридично значущі дії від імені учасника на підставі положень установчих документів – розпорядчий документ про призначення (обрання) на посаду відповідної особи (наказ про призначення та/ або протокол зборів засновників, тощо). Проте, Учасник в складі тендерної пропозиції не надано Витяг або Виписку з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань. Учасником надано лише довідку про повноваження на підписання, де зазначено на підставі чого фізична особа-підприємць Варяник О.В. здійснює свою діяльність. Також, учасником в складі тендерної пропозиції не було надано Витяг з реєстру платників єдиного податку або платників ПДВ. На зазначене вище повідомляємо: - п.п.6, п.3.1. Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції Розділу ІІІ. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції тендерної документації, на який посилається Замовник передбачає надання розпорядчих документів про призначення (обрання) на посаду відповідної особи (наказ про призначення та/ або протокол зборів засновників, тощо) для посадових (службових) осіб учасника. Фізична особа-підприємць Варяник О.В. не є посадовою (службових) особою учасника, тобто не надає документи, які зазначені у п.п.6, п.3.1. Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції Розділу ІІІ. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції тендерної документації. - Тендерна пропозиція Замовника не вимагає надання документів: Витяг або Виписка з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, Витяг з реєстру платників єдиного податку або платників ПДВ. Більш того, відповідно до пункту 40 Особливостей: «Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерній пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.» Невідповідність пропозиції учасника – «Учасник в складі тендерної пропозиції не надано Витяг або Виписку з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань… Також, учасником в складі тендерної пропозиції не було надано Витяг з реєстру платників єдиного податку або платників ПДВ.» не є помилкою, яка б могла призвести до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. Тобто, якщо Замовник, користуючись своїм правом запросити від Учасника закупівлі інші документи, які можуть бути необхідними для уточнення/підтвердження вимог до Учасника та/або укладання договору, повинен був розмістити у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель, як того вимагають Особливості та чого Замовник не зробив. Стосовно другої причини відхилення пропозиції Учасника: Учасником в складі тендерної пропозиції надано Декларацію виробника № 102 від 06 січня 2023 року, проте в зазначеної декларації є посилання на Експертний висновок № 000821 м/21 від 08.11.2022р. Відповідно до п.3.11 Положення про державну лабораторію ветеринарно-санітарної експертизи на ринку, затвердженого наказом Міністерства аграрної політики України та Державного департаменту ветеринарної медицини № 16 від 15.04.2002, обов’язком спеціалістів лабораторії є видача експертних висновків установленої форми, які свідчать про якість та безпеку кожної партії продукції тваринного та рослинного походження. Згідно ст. 1 Закону України «Про безпечність та якість харчових продуктів», державна ветеринарно-санітарна експертиза - комплекс необхідних лабораторних та спеціальних досліджень, які проводяться спеціалістами ветеринарної медицини державних установ ветеринарної медицини, стосовно визначення безпечності та якості харчових продуктів, підконтрольних ветеринарній службі, подальшої переробки або іншого використання, аналізу виробничої технології та технологічного обладнання, яких повинен дотримуватися виробник і постачальник для забезпечення безпечності харчового продукту. Відповідно до вимог ст. 21 ЗУ «Про внесення змін до Закону України "Про якість та безпеку харчових продуктів та продовольчої сировини", виробник, що видає декларацію виробника, повинен мати документальні докази дійсності його декларації. Такими документальними доказами визнаються, зокрема, протоколи вимірювань, досліджень, проведених акредитованою лабораторією, документи про впровадження на виробництві систем HACCP або аналогічних систем забезпечення безпечності та якості вироблених товарів, експлуатаційні дозволи і документи про результати державного контролю та державного нагляду санітарної та/або ветеринарної служби відповідно. Експертний висновок, форму якого затверджено Наказом Департаменту ветеринарної медицини Міністерства аграрної політики України від 15.04.2002 № 16 «Про затвердження Положення про державну лабораторію ветеринарно-санітарної експертизи на ринку», є одним із документів, що підтверджують дійсність декларації виробника. На підставі вищевикладеного Експертний висновок не може бути датований раніше Декорації виробника. На зазначене вище повідомляємо: У складі тендерної пропозиції Учасником надано Декларацію виробника ФГ «Баргузін» № 102 від 06 січня 2023 року на сільськогосподарську продукцію врожаю 2022 року. В зазначеній декларації є посилання на Експертний висновок № 000821 м/21 від 08.11.2022р. Як зазначив Замовник, аргументуючи причину відхилення пропозиції Учасника, відповідно до п.3.11 Положення про державну лабораторію ветеринарно-санітарної експертизи на ринку, затвердженого наказом Міністерства аграрної політики України та Державного департаменту ветеринарної медицини № 16 від 15.04.2002, обов’язком спеціалістів лабораторії є видача експертних висновків установленої форми, які свідчать про якість та безпеку кожної партії продукції тваринного та рослинного походження. Згідно ст. 1 Закону України «Про безпечність та якість харчових продуктів», державна ветеринарно-санітарна експертиза - комплекс необхідних лабораторних та спеціальних досліджень, які проводяться спеціалістами ветеринарної медицини державних установ ветеринарної медицини, стосовно визначення безпечності та якості харчових продуктів, підконтрольних ветеринарній службі, подальшої переробки або іншого використання, аналізу виробничої технології та технологічного обладнання, яких повинен дотримуватися виробник і постачальник для забезпечення безпечності харчового продукту. Відповідно до вимог ст. 21 ЗУ «Про внесення змін до Закону України "Про якість та безпеку харчових продуктів та продовольчої сировини", виробник, що видає декларацію виробника, повинен мати документальні докази дійсності його декларації. Такими документальними доказами визнаються, зокрема, протоколи вимірювань, досліджень, проведених акредитованою лабораторією, документи про впровадження на виробництві систем HACCP або аналогічних систем забезпечення безпечності та якості вироблених товарів, експлуатаційні дозволи і документи про результати державного контролю та державного нагляду санітарної та/або ветеринарної служби відповідно. Експертний висновок, форму якого затверджено Наказом Департаменту ветеринарної медицини Міністерства аграрної політики України від 15.04.2002 № 16 «Про затвердження Положення про державну лабораторію ветеринарно-санітарної експертизи на ринку» є одним із документів, що підтверджують дійсність декларації виробника. Замовник навмисно маніпулює вирваними з контексту фразами із Законів, Положень та інших процедур закупівель для підкріплення хибних висновків, викладених у Протоколі відхилення. По перше, немає нормативно-закріпленої форми Декларації виробника та вона може містити будь-яку додаткову інформацію (окрім обов’язкової згідно Листа Державної Ветеринарної та Фітосанітарної Служби України від 29.05.2014 за № 15-9-3-13/16594) на розсуд Виробника. Виробник продукції провів експертизу зразків своєї продукції, отримав Експертний висновок та зробив посилання на нього в своєї декларації виробника, на що мав повне право. Посилання на Експертні висновки є звичайною практикою для виробників овочів, молочної продукції та інших. По друге, у декларація виробника, яку надав переможець даної процедури закупівлі, зовсім відсутні так звані «документальні докази» дійсності декларації виробника, якими на думку Замовника «визнаються, зокрема, протоколи вимірювань, досліджень, проведених акредитованою лабораторією, документи про впровадження на виробництві систем HACCP або аналогічних систем забезпечення безпечності та якості вироблених товарів», але це не призвело до відхилення менш економічно привабливої пропозиції. Враховуюче викладене, вважаємо, що своїм рішенням Замовник порушив права Учасника на об’єктивне та неупереджене визначання переможця процедури закупівлі. Навмисне та упереджене відхилення більш економічно привабливої пропозиції завдає шкоди інтересам держави, про що будуть повідомлені правоохоронні органи. Вимагаємо: 1. Скасувати рішення уповноваженої особи №105 від 14.04.2023р. про відхилення тендерної пропозиції ФОП Варяник О.В. 2. Скасувати рішення уповноваженої особи №106 від 14.04.2023р. про визнання переможцем ФОП Усатенко І.Ф. 3. Прийняти рішення про визнання ФОП Варяник О.В. переможцем процедури закупівлі.
Пов'язані документи: Учасник Замовник
Вирішення: Фізичній особі підприємцю ВАРЯНИКУ ОЛЕКСІЮ ВІКТОРОВИЧУ ВІДПОВІДЬ В.О. УПОВНОВАЖЕНОЇ ОСОБИ на вимогу UA-2023-03-31-000070-a.c1 у процедурі відкритих торгів (з особливостями) UA-2023-03-31-000070-a (В порядку ч.4 ст.33 ЗУ “Про публічні закупівлі”) “20” квітня 2023 р. № 107 м. Запоріжжя ШАНОВНИЙ УЧАСНИК процедури відкритих торгів (з особливостями) UA-2023-03-31-000070-a В.О. Уповноваженої особи при розгляді Ваших вимог про порушення законодавства у сфері публічних закупівель на дії (рішення) Замовника прийшла до висновку : Всі зауваження у Ваших Вимогах обґрунтовані і правомірні На підставі вищеозначеного В.О. уповноваженої особи Вирішила : 1 Скасувати рішення про дискваліфікацію учасника закупівлі за кодом ДК 021:2015: 03220000-9 Овочі, фрукти та горіхи (Капуста б/к , цибуля , буряк , морква) фізичної особи підприємця ВАРЯНИКА ОЛЕКСІЯ ВІКТОРОВИЧА 2. Скасувати рішення про визначення переможцем закупівлі за кодом ДК 021:2015: 03220000-9 Овочі, фрукти та горіхи (Капуста б/к , цибуля , буряк , морква) фізичну особу підприємця Усатенко Інну Федорівну В.О. Уповноваженої особи Добриця Неоліна Матвіївна
Статус вимоги: Задоволено