-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Послуги з покосу газонів у місті Перечин Ужгородського району
Завершена
600 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 000.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 3 000.00 UAH
Період оскарження:
30.03.2023 17:19 - 04.04.2023 00:00
Скарга
Відхилено
СКАРГА щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель (у порядку статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі»)
Номер:
fad4dd5b89ab427b8832bdf488d35e50
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-03-30-008137-a.c1
Назва:
СКАРГА щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель (у порядку статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі»)
Скарга:
30.03.2023 Перечинська міська рада Закарпатської області (далі по тексту — Замовник) оголосила процедуру закупівлі за ДК 021: 021:2015:77310000-6: Послуги з озеленення територій та утримання зелених насаджень щодо закупівлі послуг з покосу газонів у місті Перечин Ужгородського району (далі по тексту — Процедура закупівлі).
Розкриття тендерних пропозицій учасників відбулось 07.04.2023.
Згідно з реєстром отриманих тендерних пропозицій участь у закупівлі взяли учасники:
- ТОВ «АВЕ Ужгород» (найнижча цінова пропозиція);
- ТОВ «УЖ МЕНЕДЖЕР»;
- ФОП КАРПЕНКО АНДРІЙ АНАТОЛІЙОВИЧ;
- ТОВ «ІНВАЙТ СИСТЕМС».
Згідно з протокольним рішенням (протоколом) № 85 уповноваженої особи (Перечинської міської ради) від 11.04.2023 вирішено відхилити тендерну пропозицію учасника процедури відкритих торгів з особливостями (ідентифікатор закупівлі - UA-2023-03-30-008137-a) – ТОВ «АВЕ Ужгород» [резолютивна частина протокольного рішення містить описку в частині зазначення найменування учасника] з тих підстав, що «один раз покосу не відповідає умовам Інформації про необхідні технічні та кількісні характеристики предмета закупівлі (підпункт 2 пункту 41 Особливостей)».
Мотивація оскаржуваного рішення Замовника зводиться до того, що (цитата) «надання послуг у межах одного разу території з площею 119251.58 м2 не відповідає технічному завданню, оскільки замовником було зазначено, що:
- строк надання послуг: з квітня по жовтень 2023 року;
- перелік об’єктів косіння, періодичність косіння та обсяги косіння вказуються Замовником в заявці по кожному випадку окремо (оскільки не можливо передбачити погодні умови, Замовник не зазначив вимоги щодо кількості разів покосів та обсягів покосів);
- пункт щодо обсягу надання послуг: 119251 м2 стосується загальної площі об’єктів, а не загального обсягу надання послуг».
У зв’язку із відхиленням тендерної пропозиції ТОВ «АВЕ Ужгород» Замовник розглянув наступну тендерну пропозицію та протокольним рішенням (протоколом) № 86 уповноваженої особи (Перечинська міська рада) від 12.04.2023 визначив переможцем відкритих торгів по предмету закупівлі: Послуги з покосу газонів у місті Перечин Ужгородського району - ДК 021: 021:2015:77310000-6 (Послуги з озеленення територій та утримання зелених насаджень) (ідентифікатор закупівлі - UA-2023-03-30-008137-a) учасника торгів – Товариство з обмеженою відповідальністю «УЖ МЕНЕДЖЕР» з ціновою пропозицією 425 000,00 грн без ПДВ.
ТОВ «АВЕ Ужгород» вважає, що зазначені рішення прийняті з порушенням норм законодавства України у сфері публічних закупівель, у т. ч. Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон), з огляду на наступне.
І. Щодо незаконності відхилення тендерної пропозиції ТОВ «АВЕ Ужгород».
(1) Згідно з п. 3 та 6 ч. 2 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі», у тендерній документації зазначається:
- інформація про необхідні технічні, якісні та КІЛЬКІСНІ характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби — плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі);
- місце, де повинні бути виконані роботи чи надані послуги, ЇХ ОБСЯГИ.
Відповідно до п. 1.4. Порядку визначення вартості робіт з утримання зелених насаджень в населених пунктах (наказ від 10.08.2005 № 121), економічно обґрунтовані плановані витрати - витрати, планування яких здійснюється з дотриманням вимог стандартів, нормативів, норм технологічних регламентів, а також вимог щодо надання відповідних послуг ВИЗНАЧЕНОЇ КІЛЬКОСТІ та якості з урахуванням економічних і природно-кліматичних особливостей регіону.
Додаток 2 до тендерної документації Замовника «Технічне завдання до предмету закупівлі» ЧІТКО передбачає, що обсяг надання послуг з покосу газонів у місті Перечин Ужгородського району становить 119 251.58 м2.
Вказане положення тендерної документації дозволило ТОВ «АВЕ Ужгород» як учаснику процедури закупівлі, чітко та однозначно визначитись із розміром власної цінової пропозиції з розрахунку на зазначений у тендерній документації обсяг надання послуг з покосу газонів у місті Перечин Ужгородського району.
Інших положень, які б дозволяли ТОВ «АВЕ Ужгород» визначити об’єктивну цінову пропозицію та уникнути можливих проявів корупції під час виконання договору (як одного із завдань публічних закупівель), тендерна документація Замовника не містить.
З огляду на вказане, також у ТОВ «АВЕ Ужгород» були відсутні мотиви та підстави для звернення до Замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації у порядку п. 51 постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 та ст. 24 Закону України «Про публічні закупівлі».
З урахуванням наведених норм, трактування замовником положення Технічного завдання до предмета спірної публічної закупівлі (додаток 2 до тендерної документації) про те, що (цитата) «Обсяг надання послуг: 119251.58 м²» є загальною площею обслуговування зелених насаджень у межах міста Перечин є необґрунтованим.
Щобільше, метою Закону України «Про публічні закупівлі» є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері.
Разом з тим, вищевказаний підхід Замовника до трактування положень власної ж тендерної документації очевидно створює корупційні ризики та не забезпечує ефективне та прозоре здійснення закупівель, оскільки визначення вартості надання послуг від умовного (не закріпленого у договорі) обсягу надання послуг та залежного від заявок Замовника, створює невизначеність щодо обов’язків та відповідальності виконавця за відповідним договором.
Тобто наслідком такого підходу може бути ситуація за якої виконавець за укладеним договором через малу кількість заявок Замовника (з тих чи інших причин) за весь період надання послуг здійснить один покіс газонів у місті Перечин Ужгородського району у загальному обсязі 119251.58 м² (і це буде вважатися належним виконанням договору), а отримає оплату у розмірі, що значно перевищує розумну вартість фактично наданих послуг (зокрема ту, що визначена іншими учасниками спірної закупівлі).
(2) Крім того, посилання Замовника в оскаржуваному рішенні на те, що строк надання послуг становить з квітня по жовтень 2023 року, а також те, що перелік об’єктів косіння, періодичність косіння та обсяги косіння вказуються Замовником в заявці по кожному випадку окремо, аж ніяк не вказують на те, що загальний обсяг надання послуг з покосу газонів у місті Перечин Ужгородського району, який закуповується за спірною закупівлею може становити більш як 119 251.58 м2, оскільки відповідні заявки можуть стосуватися окремих об’єктів для покосу трави на території міста Перечин Ужгородського району, які визначені у технічному завданні (додаток 2 до тендерної документації), але все одно у межах загального обсягу, що визначений у технічному завданні - 119 251.58 м2.
(3) Також є безпідставними та необґрунтованими посилання Замовника на те, що він не зазначив у тендерній документації вимоги щодо кількості та обсягів покосів у зв’язку з тим, що неможливо передбачити погодні умови.
Водночас у 2021 році Перечинська міська рада Закарпатської області оголосила публічну закупівлю аналогічних послуг з практично аналогічною площею покосу (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-04-19-004990-a).
Технічне завдання до вказаної публічної закупівлі вже було належним чином конкретизовано шляхом визначення періодичності покосу щодо кожного із об’єктів.
При цьому, у закупівлі за 2021 рік як очікувану вартість Замовник визначив 199 000,00 грн, що у три рази менше, ніж очікувана вартість спірної закупівлі у 2023.
ІІ. Щодо незаконності визначення ТОВ «УЖ МЕНЕДЖЕР» переможцем публічних торгів.
Вважаємо, що незаконність визначення ТОВ «УЖ МЕНЕДЖЕР» переможцем спірної публічної закупівлі обумовлена незаконністю відхилення найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції ТОВ «АВЕ Ужгород».
Так, Верховний Суд у постанові від 08.06.2022 у справі № 904/5433/21 наголошує тому, що незаконність відхилення пропозиції одного учасника є самодостатньою підставою для скасування рішення про визнання переможцем іншого учасника (навіть якщо пропозиція іншого учасника відповідала умовам тендерної документації).
Враховуючи викладене, прийняті Замовником протокольні рішення (протоколи) уповноваженої особи (Перечинської міської ради) № 85 від 11.04.2023 та № 86 від 12.04.2023 порушують права ТОВ «АВЕ Ужгород» як учасника процедури закупівлі, який здійснив найнижчу цінову пропозицію, на чесні та прозорі торги, які здійснюються з дотриманням законодавства у сфері публічних закупівель, у т. ч. принципів здійснення закупівель.
Відповідно до ч. 18 ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі», за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення:
1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом);
2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
ТОВ «АВЕ Ужгород» вважає, що його права можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника повністю скасувати протокольні рішення (протоколи) уповноваженої особи (Перечинської міської ради) № 85 від 11.04.2023 про відхилення тендерної пропозиції учасника процедури відкритих торгів з особливостями (ідентифікатор закупівлі - UA-2023-03-30-008137-a) – ТОВ «АВЕ Ужгород» та № 86 від 12.04.2023 про визначення ТОВ «УЖ МЕНЕДЖЕР» переможцем спірної публічної закупівлі як такі, що порушують процедури закупівлі, що визначені Законом України «Про публічні закупівлі» та постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування».
Керуючись статтями 5, 18 Закону України «Про публічні закупівлі», -
ПРОСИМО:
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Встановити, що протокольне рішення (протокол) № 85 уповноваженої особи (Перечинської міської ради) від 11.04.2023 про відхилення тендерної пропозиції учасника процедури відкритих торгів з особливостями (ідентифікатор закупівлі - UA-2023-03-30-008137-a) – ТОВ «АВЕ Ужгород», порушує процедури закупівлі, що визначені Законом України «Про публічні закупівлі» та постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування».
3. Зобов’язати Замовника – Перечинську міську раду Закарпатської області повністю скасувати протокольне рішення (протокол) № 85 уповноваженої особи (Перечинської міської ради) від 11.04.2023 про відхилення тендерної пропозиції учасника процедури відкритих торгів з особливостями (ідентифікатор закупівлі - UA-2023-03-30-008137-a) – ТОВ «АВЕ Ужгород» як таке, що порушує процедури закупівлі.
4. Встановити, що протокольне рішення (протокол) № 86 уповноваженої особи (Перечинська міська рада) від 12.04.2023 про визначення переможцем відкритих торгів (ідентифікатор закупівлі - UA-2023-03-30-008137-a) учасника торгів – Товариство з обмеженою відповідальністю «УЖ МЕНЕДЖЕР», порушує процедури закупівлі, що визначені Законом України «Про публічні закупівлі» та постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування».
5. Зобов’язати Замовника – Перечинську міську раду Закарпатської області повністю скасувати протокольне рішення (протокол) № 86 уповноваженої особи (Перечинська міська рада) від 12.04.2023 про визначення переможцем відкритих торгів (ідентифікатор закупівлі - UA-2023-03-30-008137-a) учасника торгів – Товариство з обмеженою відповідальністю «УЖ МЕНЕДЖЕР» як таке, що порушує процедури закупівлі.
13.04.2023
Директор ТОВ «АВЕ Ужгород» Наталія ЯКУБИК
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга до АМКУ (Перечин) 13.04.2023 11:28
- рішення від 14.04.2023 № 4763.pdf 14.04.2023 12:43
- інформація про резолютивну частину рішення від 24.04.2023 № 5265.pdf 25.04.2023 16:49
- рішення від 24.04.2023 № 5265.pdf 27.04.2023 17:03
- Пояснення до Скарги 18.04.2023 10:33
- Пояснення до Скарги 18.04.2023 11:15
Дата прийняття скарги до розгляду:
13.04.2023 12:21
Дата розгляду скарги:
24.04.2023 11:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
14.04.2023 12:43
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
27.04.2023 17:03