-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Бензин та дизельне паливо
Завершена
93 265 000.00
UAH без ПДВ
мін. крок: 1% або 932 650.00 UAH
мін. крок: 1% або 932 650.00 UAH
Період оскарження:
30.03.2023 16:49 - 04.04.2023 00:00
Скарга
Виконана замовником
СКАРГА щодо неправомірного відхилення пропозиції ТОВ «КМ ЕНЕРДЖІ»
Номер:
433a3ff7d0d54641a5eea1dd9e792289
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-03-30-007894-a.b3
Назва:
СКАРГА щодо неправомірного відхилення пропозиції ТОВ «КМ ЕНЕРДЖІ»
Скарга:
СКАРГА
щодо неправомірного відхилення пропозиції ТОВ «КМ ЕНЕРДЖІ»
30.03.2023 року ВІДКРИТЕ АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО "ТЕРНОПІЛЬОБЛЕНЕРГО" (далі — Замовник) оголосило процедуру закупівлі за ДК 021:2015- 09130000-9 Нафта і дистиляти ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», код CPV 09130000-9 «Нафта і дистиляти» (Бензин та дизельне паливо) (далі — Процедура закупівлі).
Згідно з реєстром отриманих тендерних пропозицій участь у закупівлі взяли учасники:
1. ТОВ «КМ ЕНЕРДЖІ» (Скаржник)
2. ТОВ «МАГІСТР-Д»
3. ТОВ «СТАНДАРД ЕЛ ПІ ДЖИ»
Електронною системою закупівель автоматично було визначено ціну пропозиції Скаржника найбільш економічно вигідною.
11.04.2023 року Замовником було прийнято рішення, яке затверджене Протоколом № 11/2 уповноваженої особи ВАТ «Тернопільобленерго» від 11.04.2023 року, м. Тернопіль, щодо прийняття рішення Уповноваженою особою, згідно якого Замовник прийняв рішення відхилити пропозицію Скаржника.
У вищевказаному Протоколі № 11/2 уповноваженої особи ВАТ «Тернопільобленерго» від 11.04.2023 року Замовник зазначив:
… Згідно з умовами тендерної документації встановлено такі вимоги:
Надати лист в довільній формі, за підписом уповноваженої особи Учасника та завірений печаткою (в разі її використання), в якому зазначається інформація про наявність в Учасника власного або орендованого оптового складу для зберігання та відпуску нафтопродуктів (нафтобази), розташованого в м. Тернопіль.
На виконання зазначених вище вимог Учасник надав такі документи у складі тендерної пропозиції:
Файл «Лист про пересувні склади» (склади розташовані в м. Костопіль Рівненської області), а також файл «20-ОПП».
Виходячи зі змісту вищевказаних документів, вони не відповідають зазначеним вимогам.
Таким чином, тендерна пропозиція Учасника не відповідає встановленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону вимогам.
Відповідно до підпункту 2 пункту 41 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону.
Враховуючи викладене, тендерна пропозиція Учасника підлягає відхиленню на підставі зазначеної норми.
ТОВ «КМ ЕНЕРДЖІ» не погоджується із таким рішенням та вважає, що Замовник неправомірно відхилив його пропозицію порушивши норми Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостей, з огляду на наступне.
Відповідно до положень Закону, закупівлі здійснюються за принципами: добросовісної конкуренції серед учасників, максимальної економії та ефективності, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, недискримінації.
Відповідно до частини 40 Особливостей якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерній пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Відповідно до пункту 1 частини 41 Особливостей Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли, зокрема: не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей; не надав обґрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції протягом строку, визначеного абзацом п’ятим пункту 38 цих особливостей.
Відповідно до пункту 2 частини 41 Особливостей Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли: 2) тендерна пропозиція: не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації;
Вказана Замовником невідповідність у поданих Скаржником документах стосується документу, що підтверджує відповідність Учасника кваліфікаційному критерію та помилкою, виправлення якої не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Отже Замовник повинен був розмістити у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Не розмістивши повідомлення з вимогою Замовник порушив норми чинного законодавства та законні права Скаржника на виправлення таких невідповідностей.
Більше того, у період уточнень 03.04.2023 року, нами було розміщено вимогу Замовнику внести зміни у тендерну документацію, на яку Замовник 05.04.2023 року надав відповідь повідомивши, що у разі наявності в Учасника пересувного складу, що обладнаний витратомірами, а також безпечного місця для перекачування пального з бензовоза в бензовоз, Замовник розглядатиме його пропозицію.
Нами, у складі пропозиції, на виконання вимог п. 8 частини 4 Додатку 1 до тендерної документації Замовника та з огляду на надану Замовником відповідь на нашу вимогу, надано «Лист про пересувні склади», у якому ми зазначили про наявність власних пересувних складів та місця для перекачування пального у м. Тернопіль.
Ми не вказували, що пересувні склади розташовані в м. Костопіль Рівненської області. Адже пересувні склади можуть розміщуватись там, куди їх переміщують.
На виконання вимог п. 9 частини 4 Додатку 1 до тендерної документації Замовника та на підтвердження наявності пересувних складів у власності, нами надано свідоцтва про реєстрацію видані на ім’я ТОВ «КМ ЕНЕРДЖІ».
Отже, з огляду на вищевказане вважаємо, що Скаржник надав усі документи, що підтверджують відповідність встановленим Замовником критеріям. Відтак, підстав для відхилення нашої пропозиції Замовник не мав.
Враховуючи викладене, прийняті Замовником рішення порушують права ТОВ «КМ ЕНЕРДЖІ» на чесні та прозорі торги, які здійснюються з дотриманням законодавства у сфері публічних закупівель, у т. ч. принципів здійснення закупівель. ТОВ «КМ ЕНЕРДЖІ» вважає, що його права можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника скасувати рішення про неправомірне відхилення його пропозиції.
З метою захисту своїх прав та охоронюваних законом інтересів,
ПРОСИМО
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Визнати рішення Замовника ВАТ «Тернопільобленерго» неправомірним, тобто прийнятими з порушенням законодавства у сфері публічних закупівель.
3. Скасувати рішення Замовника про відхилення пропозиції ТОВ «КМ ЕНЕРДЖІ».
4. Скасувати рішення Замовника, яким було визначено ТОВ "МАГІСТР-Д" переможцем Закупівлі.
Пов'язані документи:
Учасник
- СКАРГА ТОВ КМ ЕНЕРДЖІ.docx 14.04.2023 07:40
- СКАРГА ТОВ КМ ЕНЕРДЖІ.pdf.p7s 14.04.2023 07:40
- СКАРГА ТОВ КМ ЕНЕРДЖІ.pdf 14.04.2023 07:40
- рішення від 18.04.2023 № 4903.pdf 18.04.2023 15:23
- інформація про резолютивну частину рішення від 26.04.2023 № 5475.pdf 27.04.2023 10:45
- рішення від 26.04.2023 № 5475.pdf 01.05.2023 14:20
- Інформація.doc 20.04.2023 16:10
- Інформація.pdf 20.04.2023 16:20
- Протокол про відміну прийнятого рішення щодо переможця _ відхилення учасника за результатом розгляду скарги АМКУ.docx 01.05.2023 16:48
Дата прийняття скарги до розгляду:
14.04.2023 14:59
Дата розгляду скарги:
26.04.2023 11:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
18.04.2023 15:24
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
01.05.2023 14:21
Дата виконання рішення Замовником:
01.05.2023 16:48
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Скасовано Рішення про відхилення пропозиції ТОВ "КМ ЕНЕРДЖІ" від 11.04.2023р. №11/2 та Рішення про визнання ТОВ "МАГІСТР-Д" переможцем від 11.04.2023р. №11/3.
Вимога
Відхилено
Вимоги, що обмежують конкуренцію та є дискримінаційними.
Номер:
309e7dc891794034af4496a638b80414
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-03-30-007894-a.b2
Назва:
Вимоги, що обмежують конкуренцію та є дискримінаційними.
Вимога:
Шановний Замовник!
Згідно п 8 ч. 4 Додатку 1 до тендерної документації учасники повинні надати:
п. 8 Лист в довільній формі, за підписом уповноваженої особи Учасника та завірений печаткою (в разі її використання), в якому зазначається інформація про наявність в Учасника власного або орендованого оптового складу для зберігання та відпуску нафтопродуктів (нафтобази), розташованого в м. Тернопіль.
п. 9 Завірена підписом уповноваженої особи Учасника та печаткою (в разі її використання) копія свідоцтва про право власності або договору купівлі-продажу вказаного в листі, поданому на виконання п.8, об’єкту, якщо він власний, або завірена підписом уповноваженої особи Учасника та печаткою (в разі її використання) копія діючого договору оренди або суборенди вказаного в листі, поданому на виконання п.8, об’єкту, якщо він орендований.
Вказані вимоги є такими, що обмежують коло потенційних учасників і є дискрискримінаційними, адже участь у даній закупівлі зможуть взяти тільки ті учасники, які МАЮТЬ У ВЛАСНОСТІ чи на використовують підставі договору саме ОРЕНДИ нафтобазу. В той же час при здійсненні господарської діяльності учасники можуть укласти договори суборенди чи користування нафтобазою або використовувати нафтобазу на підставі договору зберігання нафтопродуктів. Також учасники можуть здійснювати поставку палива через пересувні склади (автоцистерни) і здійснити завантаження палива в автомобілі-цистерни Замовника або інші сказані Вами резервуари (паливні склади) за вказаною Вами адресою (Вам не доведеться виїзджати за межі Вашої бази для завантаження палива).
Не зрозуміла доцільність вимоги щодо наявності бази, якщо поставка наливом може здійснюватись безпосередньо автоцистарнами (пересувними складами) Учасника до складу (адреси) вказаного Замовником.
Просимо Вас, внести зміни до тендерної документації і привести її у відповідність чинному законодавству.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
03.04.2023 14:38
Вирішення:
Детально розглянувши Ваше звернення, повідомляємо про таке.
Згідно пункту 8 Розділу 4 Додатку 1 до тендерної документації на закупівлю товару – ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», код CPV 09130000-9 «Нафта і дистиляти» (Бензин та дизельне паливо) від Учасника вимагається лист в довільній формі, за підписом уповноваженої особи Учасника та завірений печаткою (в разі її використання), в якому зазначається інформація про наявність в Учасника власного або орендованого оптового складу для зберігання та відпуску нафтопродуктів (нафтобази), розташованого в м. Тернопіль, тобто відповідного місця для зберігання та видачі пального, що обладнане витратомірами (лічильниками пального). Ця вимога обумовлена тим, що на території Замовника немає належних умов для безпечного завантаження палива в автомобілі-цистерни Замовника, а через постійні обстріли енергетичних об’єктів ворогом, накопичувати пальне в значних об’ємах небезпечно для товариства.
Згідно пункту 9 Розділу 4 Додатку 1 до тендерної документації від Учасника вимагається завірена підписом уповноваженої особи Учасника та печаткою (в разі її використання) копія свідоцтва про право власності або договору купівлі-продажу вказаного в листі, поданому на виконання п.8, об’єкту, якщо він власний, або завірена підписом уповноваженої особи Учасника та печаткою (в разі її використання) копія діючого договору оренди або суборенди вказаного в листі, поданому на виконання п.8, об’єкту, якщо він орендований, тобто підтвердження законного права користуватися таким об’єктом, в тому числі на правах суборенди та/або інших законних підставах.
Такі вимоги не є дискримінаційними, і встановлені лише з метою забезпечення надійності та безперебійності (при необхідності цілодобового) постачання нафтопродуктів. Замовник знаходиться в м. Тернопіль та володіє автомобілями, об’єм яких забезпечує добові потреби підприємства. Учаснику необхідно завантажувати ці автомобілі протягом дії договору в належних, а головне, безпечних умовах з дотриманням правил техніки безпеки.
В разі наявності в Учасника пересувного складу, що обладнаний витратомірами, а також безпечного місця для перекачування пального з бензовоза в бензовоз, Замовник розглядатиме його пропозицію.
В разі наявності в Учасника місця для зберігання та видачі пального, що обладнане витратомірами (лічильниками пального), Замовник розглядатиме його пропозицію.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Відхилено
Вимоги, що порушують норми чинного законодавства.
Номер:
02b2cdd9ca2f4aeabde7208d81b49751
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-03-30-007894-a.a1
Назва:
Вимоги, що порушують норми чинного законодавства.
Вимога:
Шановний Замовник!
Відповідно до пункту 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабміну від 12.10.2022 № 1178 (далі — Особливості), у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, БЕНЗИНУ, ДИЗЕЛЬНОГО ПАЛЬНОГО, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону ЗАМОВНИКОМ НЕ ЗАСТОСОВУЮТЬСЯ.
пункт 1 частини другої статті 16 Закону:
наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій
В той же час, Ваша тендерна документація містить ДОДАТОК 1, в якому вказано у ч. 4 містяться пп. 8 та 9 (щодо підтвердження наявності нафтобази), які вимагають надання документів, що підтверджують наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази.
Отже наявність вищевказаних вимог тендерної документації суперечать вимогам чинного законодавста України щодо проведення процедур закупівлі.
Просимо Вас, внести зміни до тендерної документації і привести її у відповідність чинному законодавству.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
03.04.2023 14:19
Вирішення:
Детально розглянувши Ваше звернення, повідомляємо про таке.
В тендерній документації на закупівлю товару – ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», код CPV 09130000-9 «Нафта і дистиляти» (Бензин та дизельне паливо) Замовником не встановлено кваліфікаційні критерії та не визначено перелік документів та інформації для підтвердження відповідності Учасника кваліфікаційним критеріям, визначеним у статті 16 Закону. Про це чітко зазначено в додатку 1 до тендерної документації, а саме в частині 1.
В той же час, тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Документи, вказані в пункті 7 та пункті 8 розділу 4 додатку 1 до тендерної документації, вимагаються для підтвердження можливості учасника виконувати умови договору про закупівлю. Відповідно до умов договору, учасник завантажує товар в автомобілі-цистерни Замовника за адресою, узгодженою сторонами Договору. Такі умови встановлено в зв’язку з тим, що для забезпечення оперативного реагування, ліквідації пошкоджень мереж та їх профілактики, транспорт товариства повинен бути безперервно забезпечений пальним відповідної марки та якості в повному обсязі. Наявність в Учасника власного або орендованого оптового складу для зберігання та відпуску нафтопродуктів (нафтобази), розташованого в м. Тернопіль, дозволить нашому товариству без затримок вивозити пальне партіями потрібної величини власними автомобілями.
Такі умови встановлено також в зв’язку з тим, що на території Замовника немає належних умов для безпечного завантаження палива в автомобілі-цистерни Замовника, а через постійні обстріли енергетичних об’єктів ворогом, накопичувати пальне в значних об’ємах небезпечно для товариства.
Статус вимоги:
Відхилено