-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Послуги з розробки проекту землеустрою щодо встановлення (змін) меж Тетіївської міської територіальної громади
Послуги з розробки проекту землеустрою щодо встановлення (змін) меж Тетіївської міської територіальної громади
Завершена
800 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 4 000.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 4 000.00 UAH
Період оскарження:
30.03.2023 10:53 - 09.04.2023 00:00
Вимога
Вирішена
Аналогічний досвід
Номер:
d576dfa57c424880a23ebb014418cf94
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-03-30-001833-a.a4
Назва:
Аналогічний досвід
Вимога:
Шановний Замовник, тендерна документація в редакції від 06.04.2023 року містить антиконкурентну вимогу у п. 3 Додатку 1 до тендерної документації:
«3.1. Інформаційна довідка, складена в довільній формі, яка повинна містити інформацію про наявність в учасника досвіду виконання аналогічного (-их) договору (-ів)*. Для підтвердження рівня кваліфікації учасника довідка повинна містити інформацію про виконання не менше 1 (одного) аналогічного договору з Витягами** про внесення в базу ДЗК за період 2019-2023р, як підтвердження фінального позитивного досвіду виконання відповідного аналогічного об’єму робіт.
3.2. На підтвердження інформації, зазначеній у довідці, учаснику у складі тендерної пропозиції: - надати у складі тендерної пропозиції копії Витягів.
*Аналогічним вважається договір на розробку проекту землеустрою щодо встановлення (змін) меж територій».
З порушенням принципів здійснення публічних закупівель, встановлених статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі», визначена вимога щодо необхідності Учаснику на додаток до аналогічного договору надати у складі тендерної пропозиції Витяг про внесення в базу даних ДЗК.
Предметом закупівлі передбачено розроблення документації із землеустрою, яка встановлена у статті 46 Закону України «Про землеустрій».
Склад проекту землеустрою щодо встановлення (зміни) меж адміністративно-територіальної одиниці (ч.3 ст.46 ЗУ «Про землеустрій») включає:
«а) пояснювальну записку;
б) завдання на виконання робіт;
в) план існуючої (за наявності) та проектної межі адміністративно-територіальної одиниці;
г) площу земель в існуючих (за наявності) та проектних межах адміністративно-територіальної одиниці;
ґ) опис меж адміністративно-територіальної одиниці;
д) каталог координат поворотних точок меж адміністративно-територіальної одиниці».
Тобто витяг з Державного земельного кадастру не входить до складу відповідної документації із землеустрою, а отже, до договору на розроблення відповідного проекту землеустрою не обов’язково може бути включений етап (обов’язок) отримання даного витягу САМЕ Виконавцем. Відомості до ДЗК на підставі розробленого проекту землеустрою можуть бути внесені самим Замовником.
Тим паче, відповідно до ч.12 ст.46 ЗУ «Про землеустрій»: «Відомості про встановлені (змінені) межі адміністративно-територіальних одиниць зазначаються у витязі з Державного земельного кадастру, який БЕЗОПЛАТНО ВИДАЄТЬСЯ відповідній сільській, селищній, міській, районній, обласній раді».
Таким чином, не у кожного потенційного учасника, що має досвід виконання аналогічних робіт (послуг), наявний Витяг з ДЗК до аналогічного предмету закупівлі договору. Даний кваліфікаційний критерій, що встановлений до аналогічного договору, обмежує потенційних Учасників, що мають великий досвід у розробленні документацій із землеустрою, взяти участь у оголошеній закупівлі.
Просимо Вас внести зміни до Тендерної документації, а саме встановити, що Витяг про внесення в базу даних ДЗК надається за наявності, і викласти п.3 Додатку 1 до тендерної документації наступним чином:
«3.1. Інформаційна довідка, складена в довільній формі, яка повинна містити інформацію про наявність в учасника досвіду виконання аналогічного (-их) договору (-ів)*. Для підтвердження рівня кваліфікації учасника довідка повинна містити інформацію про виконання не менше 1 (одного) аналогічного договору з Витягами** про внесення в базу ДЗК (за їх наявності) за період 2019-2023р, як підтвердження фінального позитивного досвіду виконання відповідного аналогічного об’єму робіт.
3.2. На підтвердження інформації, зазначеній у довідці, учаснику у складі тендерної пропозиції: - надати у складі тендерної пропозиції копії Витягів (за наявності).
*Аналогічним вважається договір на розробку проекту землеустрою щодо встановлення (змін) меж».
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
07.04.2023 15:10
Вирішення:
Ваша вимога прийнята і буде викладена в змінах до тендерної документації.
Статус вимоги:
Задоволено
Вимога
Вирішена
Усунення дискримінаційних вимог
Номер:
d273e745ce3a4c03bb0ca1d416584918
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-03-30-001833-a.a3
Назва:
Усунення дискримінаційних вимог
Вимога:
Шановний Замовнику, у п. 3.1 Додатку 1 до тендерної документації Вами встановлено:
«Інформаційна довідка, складена в довільній формі, яка повинна містити інформацію про наявність в учасника досвіду виконання аналогічного (-их) договору (-ів)*. Для підтвердження рівня кваліфікації учасника довідка повинна містити інформацію про виконання не менше 1 (одного) аналогічного договору з Витягами** про внесення в базу ДЗК за період 2019-2023р У КІЛЬКОСТІ НЕ МЕНШЕ 10 (ДЕСЯТИ) НАСЕЛЕНИХ ПУНКТІВ, як підтвердження фінального позитивного досвіду виконання відповідного аналогічного об’єму робіт.
*Аналогічним вважається договір на розробку проекту землеустрою щодо встановлення (змін) меж НАСЕЛЕНИХ ПУНКТІВ».
Вважаємо вимогу щодо наявності в учасника досвіду виконання аналогічного договору, предметом якого є розробка проекту землеустрою щодо встановлення (змін) меж САМЕ населених пунктів необґрунтованою, дискримінаційною, встановленою з порушенням ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Відповідно до ст. 26 Закону України «Про землеустрій», якою встановлений вичерпний перелік видів документації із землеустрою, передбачено, що окремими видами документації із землеустрою є:
- проекти землеустрою щодо встановлення меж територій територіальних громад;
- проекти землеустрою щодо встановлення (зміни) меж адміністративно-територіальних одиниць.
Предмет даної закупівлі у пп. 4.1. п.4 Розділу І тендерної документації визначений як: «Послуги з розробки проекту землеустрою щодо встановлення (змін) меж Тетіївської міської територіальної громади (Код ДК 021:2015 71350000-6 - Науково-технічні послуги в галузі інженерії) (далі – Послуги)».
Додатково звертаємо увагу, що згідно Додатку 3 до тендерної документації (Технічне завдання) об’єктом надання послуг з розробки проекту землеустрою щодо встановлення (змін) меж є Тетіївська міська територіальна громада, а не окремо визначені населені пункти даної територіальної громади. За результатами надання послуг Виконавець повинен надати Замовнику «Проект землеустрою щодо встановлення (змін) меж у паперовій, електронній векторній формі та у формі електронного (цифрового) документа у вигляді файлу XML».
З огляду на зазначене, відсутнє підтвердження та обґрунтування необхідності надання учасниками аналогічних договорів щодо розробки проекту землеустрою щодо встановлення (зміни) меж ВИКЛЮЧНО населених пунктів.
Також положення Технічного завдання, викладеного у Додатку 3 до тендерної документації, не містять кількості об’єктів, щодо яких будуть надаватися послуги за предметом закупівлі, а містять тільки орієнтовну площу Тетіївської міської територіальної громади: 749,06 кв.км.
Тобто Замовник не обґрунтовує і вимогу щодо наявності в учасників досвіду надання послуг з розробки проекту землеустрою щодо встановлення (змін) меж САМЕ не менше десяти населених пунктів. Дана кількість не підтверджується жодними положеннями документації.
У першій редакції тендерної документації Вами було встановлено вимогу щодо наявності не менше 10 аналогічних договорів. Дана дискримінаційна вимога була спочатку усунута, а потім змінена Вами на таку ж за змістом дискримінаційну вимогу щодо наявності вже не менше 1 аналогічного договору, проте тепер щодо документації на не менше ніж 10 населених пунктів. Отже, жодних суттєвих змін щодо наявності аналогічного досвіду до тендерної документації не внесено, порушення ст.5 ЗУ «Про публічні закупівлі» не усунуто.
Існує чисельна позитивна практика оскарження до Антимонопольного комітету України подібних вимог щодо наявності в учасника досвіду виконання аналогічного договору з встановленою кількістю об’єктів, послуг, ділянок, товарів, об’ємом робіт тощо. Колегія АМКУ визнає такі деталізовані вимоги щодо конкретної кількості об’єктів/товарів/робіт/послуг тощо за аналогічним договором дискримінаційними та таким, що порушують конкуренцію, і зобов’язує Замовників внести зміни до тендерної документації та привести її у відповідність до чинного законодавства.
У зв’язку з вищезазначеним, просимо усунути дискримінаційні вимоги та викласти п. 3.1 Додатку 1 до тендерної документації у наступній редакції:
«Інформаційна довідка, складена в довільній формі, яка повинна містити інформацію про наявність в учасника досвіду виконання аналогічного (-их) договору (-ів)*. Для підтвердження рівня кваліфікації учасника довідка повинна містити інформацію про виконання не менше 1 (одного) аналогічного договору з Витягами** про внесення в базу ДЗК за період 2019-2023р, як підтвердження фінального позитивного досвіду виконання відповідного аналогічного об’єму робіт.
*Аналогічним вважається договір на розробку проекту землеустрою щодо встановлення (змін) меж територій».
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
05.04.2023 18:40
Вирішення:
Ваша вимога прийнята і буде викладена в змінах до тендерної документації.
Статус вимоги:
Задоволено
Вимога
Вирішена
Кваліфікаційні критерії
Номер:
62d820b6b4cc47bcbf0fb2f5e9908189
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-03-30-001833-a.a2
Назва:
Кваліфікаційні критерії
Вимога:
Шановний Замовнику.
Ознайомившись з вимогами Тендерної документації на закупівлю: «Послуги з розробки проекту землеустрою щодо встановлення (змін) меж Тетіївської міської територіальної громади (Код ДК 021:2015 71350000-6 (Науково-технічні послуги в галузі інженерії))», ми маємо до Вас наступну вимогу та запитання:
У п.2.2 Додаток 1 до тендерної документації "Кваліфікаційні критерії та перелік документів, які вимагаються для підтвердження відповідності учасника встановленим кваліфікаційним критеріям":
2.2. Учасник обов’язково повинен підтвердити наявність працівників, які мають наступну кваліфікацію:
- Інженера-землевпорядника за основним місцем роботи (із обов’язковим наданням копії сертифіката) - не менше двох осіб.
У свою чергу статтею 26 ЗУ «Про землеустрій» визначено, що розробниками документації із землеустрою є: юридичні особи, що володіють необхідним технічним і технологічним забезпеченням та у складі яких працює за основним місцем роботи сертифікований інженер-землевпорядник, який є відповідальним за якість робіт із землеустрою; фізичні особи - підприємці, які володіють необхідним технічним і технологічним забезпеченням та є сертифікованими інженерами-землевпорядниками, відповідальними за якість робіт із землеустрою. Тобто нормами Закону встановлено, що виконавці зобов’язані мати за основним місцем роботи ОДНОГО сертифікованого інженера-землевпорядника для виконання робіт з нормативної грошової оцінки земельних ділянок.
Хочемо зазначити, що Антимонопольним комітетом України неодноразово розглядалися і задовольнялися на користь Скаржника скарги щодо кількості сертифікованих інженерів-землевпорядників. Вимоги щодо наявності більше 1-го сертифікованого інженера-землевпорядника визнавались Колегією АМКУ дискримінаційними та такими, що суперечать чинному законодавству, Замовника було зобов’язано внести зміни до тендерної документації в цій частині. Одним із прикладів є рішення Антимонопольного комітету України № 5666-р/пк-пз від 02.09.2022.
Зважаючи на вищевикладене, просимо Вас внести зміни до Тендерної документації шляхом внесення змін до п.2.2 Додаток 1 до тендерної документації "Кваліфікаційні критерії та перелік документів, які вимагаються для підтвердження відповідності учасника встановленим кваліфікаційним критеріям" у наступній редакції:
2.2. Учасник обов’язково повинен підтвердити наявність працівників, які мають наступну кваліфікацію:
- Інженера-землевпорядника за основним місцем роботи (із обов’язковим наданням копії сертифіката) - не менше однієї особи.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
03.04.2023 13:09
Вирішення:
Ваша вимога прийнята і буде викладена в змінах до тендерної документації.
Статус вимоги:
Задоволено
Вимога
Вирішена
Усунення дискримінаційних вимог
Номер:
bbe26d18149f495985c375b85debfb99
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-03-30-001833-a.b1
Назва:
Усунення дискримінаційних вимог
Вимога:
Шановний Замовнику, після ознайомлення з вимогами тендерної документації маємо до Вас зазначені далі вимоги.
1. У п. 3.1 Додатку 1 до тендерної документації Замовником встановлено: «Інформаційна довідка, складена в довільній формі, яка повинна містити інформацію про наявність в учасника досвіду виконання аналогічних договорів*. Для підтвердження рівня кваліфікації довідка повинна містити інформацію про виконання НЕ МЕНШЕ 10 (ДЕСЯТЬ) аналогічних договорів з Витягами про внесення в базу ДЗК за період 2019-2021р, інформацію про замовника за договором (назва, код ЄДРПОУ, місцезнаходження), інформацію про предмет договору».
Вважаємо вимогу щодо кількості виконаних аналогічних договорів дискримінаційною та такою, що унеможливлює прийняття участі у закупівлі досвідчених учасників.
Наявності навіть одного аналогічного договору цілком достатньо для того, щоб підтвердити рівень кваліфікації учасника та наявності в нього аналогічного досвіду.
Згідно з ч. 1 ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі», замовник має право встановити кваліфікаційний критерій до учасників «наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору». Формулювання закону передбачає необхідність надання учасниками інформації та документів на підтвердження наявності досвіду виконання щонайменше ОДНОГО аналогічного договору.
Органом оскарження неодноразово задовольнялися на користь скаржника скарги щодо кількості аналогічних договорів на підтвердження наявності аналогічного досвіду. Колегією АМКУ визнавалося, що вимоги щодо надання більше 1-го аналогічного договору є необґрунтованими, дискримінаційними та таким, що порушують конкуренцію. Замовників було зобов’язано усунути порушення, викладені у скаргах, та привести тендерну документацію у відповідність до приписів Закону України «Про публічні закупівлі».
Звертаємо увагу, зокрема, на рішення Антимонопольного комітету України за результатами розгляду подібних скарг щодо кількості аналогічних договорів: рішення АМКУ від 14.03.2017 №1207-р/пк-пз, рішення АМКУ від 15.02.2022 №3140-р/пк-пз, рішення АМКУ від 02.09.2022 №5666-р/пк-пз (додаються до вимоги).
У зв’язку з вищезазначеним, просимо усунути дискримінаційні вимоги, внести зміни до п. 3.1 Додатку 1 до тендерної документації щодо кількісті виконаних аналогічних договорів з "не менше 10 (десять)" на "не менше 1 (один)".
2. У п. 3.1 Додатку 1 до тендерної документації Замовником встановлено: «Інформаційна довідка, складена в довільній формі, яка повинна містити інформацію про наявність в учасника досвіду виконання аналогічних договорів*. Для підтвердження рівня кваліфікації довідка повинна містити інформацію про виконання не менше 10 (десять) аналогічних договорів з Витягами про внесення в базу ДЗК ЗА ПЕРІОД 2019-2021р, інформацію про замовника за договором (назва, код ЄДРПОУ, місцезнаходження), інформацію про предмет договору».
Вважаємо дискримінаційною вимогу щодо періоду виконання аналогічних договорів, а саме за період 2019-2021 р..
Вищевказана вимога є антиконкурентною, необґрунтованою та викликає питання, чому учасники не можуть надати аналогічні предмету закупівлі договори, належно, якісно та у повному обсязі виконані після 2021 року та у відповідності до більш актуального законодавства, що регулює надання аналогічних послуг.
З огляду на зазначене, просимо усунути наведені дискримінаційні вимоги та внести зміни до п. 3.1 Додатку 1 до тендерної документації щодо періоду виконаних аналогічних договорів з "2019-2021 р." на "2019-2023 р. ".
3. У п. 2 Додатку 3 до тендерної документації «Технічні, якісні та інші характеристики предмета закупівлі» Замовником встановлено : «Документи і матеріали, що повинні бути представлені за результатами наданої послуги:
2. ПОЗИТИВНИЙ ВИСНОВОК ДЕРЖАВНОЇ ЕКСПЕРТИЗИ ЗЕМЛЕВПОРЯДНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ. Виконавець бере на себе обов’язок процедури погодження проекту землеустрою щодо встановлення (змін) меж, у тому числі погодження меж із суміжними землекористувачами, отримання погоджень та необхідних висновків компетентних органів та ОТРИМАННЯ ПОЗИТИВНОГО ВИСНОВКУ ДЕРЖАВНОЇ ЕКСПЕРТИЗИ ЗЕМЛЕВПОРЯДНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ».
Звертаємо увагу, що згідно із Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення системи управління та дерегуляції у сфері земельних відносин» № 1423-IX від 28.04.2021 року, Закон України «Про державну експертизу землевпорядної документації», відповідно до якого об’єктом державної експертизи була документація із землеустрою, втратив чинність.
Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення системи управління та дерегуляції у сфері земельних відносин» № 1423-IX від 28.04.2021 року, повністю скасовано проходження експертизи землевпорядної документації з внесенням відповідних змін до нормативно-правових актів України, в тому числі викладено в новій редакції статтю 186 Земельного кодексу України «Погодження і затвердження документації із землеустрою», де абзацом 4 частини 9 при погодженні та затвердженні документації із землеустрою встановлено заборону вимагати проведення експертиз.
Отже, закріплювати такий обов’язок за виконавцем та визначати необхідність отримання позитивного висновку державної експертизи землевпорядної документації є незаконним.
Враховуючи викладене, просимо усунути порушення та викласти п. 2 Додатку 3 до тендерної документації (Технічні, якісні та інші характеристики предмета закупівлі) в наступній редакції:
«Документи і матеріали, що повинні бути представлені за результатами наданої послуги:
1. Проект землеустрою щодо встановлення (змін) меж у паперовій, електронній векторній формі та у формі електронного (цифрового) документа у вигляді файлу XML.
2. Виконавець бере на себе обов’язок процедури погодження проекту землеустрою щодо встановлення (змін) меж, у тому числі погодження меж із суміжними землекористувачами, отримання погоджень та необхідних висновків компетентних органів.)».
Пов'язані документи:
Учасник
- Рішення АМКУ від 15.02.2022 №3140 30.03.2023 18:07
- Рішення АМКУ від 14.03.2017 № 1207 30.03.2023 18:07
- Рішення АМКУ від 02.09.2022 №5666 30.03.2023 18:07
Дата подачі:
30.03.2023 18:07
Вирішення:
Доброго дня. Ваші вимоги прийняті і будуть викладені в змінах до тендерної документації.
Статус вимоги:
Задоволено