-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Анастетики, передопераційні та седативні, опоіодні анальгетики, міорелаксанти: «Атракуріуму бесилат», «Суксаметонію йодид», «Кетаміну гідрохлорид», «Пропофол», «Тіопентал натрію», «Діазепам», «Фентаніл»
Торги відмінено
750 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.1% або 750.00 UAH
мін. крок: 0.1% або 750.00 UAH
Період оскарження:
17.01.2018 15:50 - 10.02.2018 00:00
Вимога
Залишено без розгляду
оскарження дискримінаційних вимог
Номер:
c9fecd4c1563459c96f5e913b9aed72c
Ідентифікатор запиту:
UA-2018-01-17-000286-b.c1
Назва:
оскарження дискримінаційних вимог
Вимога:
Детальніше у доданих файлах
Пов'язані документи:
Учасник
- Вимога Хмельницький обласний онкологічний диспансер.pdf 22.01.2018 10:46
- Позиція колегії АМКУ зі схожого питання.pdf 22.01.2018 10:46
Дата подачі:
22.01.2018 10:46
Вирішення:
Доброго дня.
Хмельницьким обласним онкологічним диспансером розглянуто Вашу вимогу UA-2018-01-17-000286-b.c1 щодо проведення процедури закупівлі «код ДК 021:2015 33600000-6 – «Фармацевтична продукція» (Анастетики, передопераційні та седативні, опоіодні анальгетики, міорелаксанти: «Атракуріуму бесилат», «Суксаметонію йодид», «Кетаміну гідрохлорид», «Пропофол», «Тіопентал натрію», «Діазепам», «Фентаніл»)». За результатами розгляду можемо повідомити наступне:
По-першому та по-другому питанні:
Порядок визначення предмету закупівлі під час проведення тендеру (відкритих торгів) у розумінні Закону України «Про публічні закупівлі» регламентовано Наказом Міністерства економічного розвитку та торгівлі України 17.03.2016 № 454 «Про затвердження Порядку визначення предмета закупівлі».
Відповідно до Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку та торгівлі України 17.03.2016 № 454 із змінами «Під час здійснення закупівлі лікарських засобів предмет закупівлі визначається за показником третьої цифри Єдиного закупівельного словника із зазначенням у дужках міжнародної непатентованої назви лікарського засобу (далі - МНН). У разі якщо предмет закупівлі лікарських засобів містить два та більше лікарських засобів, замовником у дужках зазначається МНН кожного
Замовник може визначити окремі частини предмета закупівлі (лоти) за МНН, за формою випуску, за дозуванням, за обсягом та/або за місцем поставки лікарських засобів.».
Отже, за нормами діючого законодавства Замовник має право (може) визначити окремі частини предмета закупівлі. Тобто, Закон не зобов’язує, а залишає за Замовником торгів альтернативу вибору визначати чи не визначати частини предмета закупівлі, а у разі поділу предмета закупівлі на частини (лоти) залишає право за замовником поділ предмета закупівлі на лоти відповідно до його потреб.
З метою проведення закупівлі наркотичних засобів, психотропних речовин та прекурсорів; наркозних засобів одномоментно та цілісною номенклатурою Замовником торгів не було проведено поділ закупівлі на частини (лоти).
На думку тендерного комітету Закупівля цілісним предметом позитивно вплине на виконання договору про закупівлю за бюджетні кошти, а також може зменшити ризики необґрунтованих оскаржень та відміни процедури в частині лотів.
Також, однією із підстав не лотової закупівлі, є доцільність придбання даної продукції у одного постачальника, оскільки це позитивно впливає на формування цінової політики на зазначену продукцію (витрати по транспортуванню, підхід до цінової політики, тощо), на ритмічність і своєчасність здійснення поставок Замовнику та зменшує ризики відміни торгів.
Одним з принципів здійснення державних закупівель відповідно до ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі» є максимальна економія та ефективність.
Згідно з ч. 2 ст. 20 Закону України «Про публічні закупівлі», під час проведення процедури відкритих торгів тендерні пропозиції мають право подавати всі зацікавлені особи.
Стаття 43 Господарського кодексу України передбачає свободу підприємництва, тобто можливість без обмежень самостійно здійснювати будь-яку підприємницьку діяльність, не заборонену законом.
Отже, діюче законодавство не містить обмежень щодо участі у відкритих торгах виробників, посередників, фізичних осіб-підприємців, торговців товарами, в той же час виробники товарів не обмежені в можливості здійснювати торгівлю іншими товарами.
Крім того, додатково повідомляємо, що замовник торгів визначає предмет закупівлі самостійно, а не за погодженням з усіма чи окремими учасниками процедури закупівлі, які взагалі не мають права впливати на тендерний комітет щодо вибору предмета закупівлі чи його обґрунтування. В нашому випадку, поділ предмета закупівлі не передбачений.
Всі потенційні учасники торгів, після оприлюднення відповідного оголошення, можуть надати свою пропозицію, яка буде прийнята і розглянута замовником відповідно до діючого законодавства, а якщо в них немає можливості надати свою пропозицію на торги згідно оприлюдненого оголошення та тендерної документації, то це не означає що замовник зобов’язаний змінити вид предмета закупівлі на їх запит чи запит будь-якого іншого суб’єкта.
При всебічному розгляді даного питання, також пропонуємо звернути увагу на Позицію ОКРУЖНОГО АДМІНІСТРАТИВНОГО СУДУ міста КИЄВА про визнання протиправним та скасування рішення постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері державних закупівель Антимонопольного комітету України в частині зобов’язання Замовника усунути порушення шляхом внесення мін до документації, зокрема розділити предмет закупівлі на лоти. (номер судової справи № 2а-19419/10/2670);
Згідно Додатку 2 тендерної документації передбачено «8». Учасник повинен підтвердити можливість поставки запропонованого ним товару у кількості та в терміни, визначені цією Документацією та пропозицією Учасника. На підтвердження Учасник повинен надати оригінал листа виробника (представництва, філії виробника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України), яким підтверджуються можливість поставки товару, який є предметом закупівлі цих торгів у кількості, зі строками придатності та в терміни поставки, визначені цією тендерною документацією та пропозицією учасника торгів»
Дана вимога формується Замовником на підставі принципів публічних закупівель (ст. 3 Закону) та з метою:
1. Забезпечення безперебійної та своєчасної поставки життєво необхідних препаратів учасником торгів. Надання гарантійного листа від виробника або його представника є гарантією, що учасник є надійним постачальником та займає стабільну та вагому позицію на фармацевтичному ринку України, що дозволяє йому звернутися до виробника, а він в свою чергу від імені учасника гарантує якість та своєчасну поставку лікарського засобу Замовнику.
Внесенням такої вимоги до документації є соціально обґрунтованим, адже неналежне виконання або розірвання договору поставки життєво необхідних лікарських засобів з вини постачальника призведе до загрози здоров’ю та життю окремих груп пацієнтів, численних скарг з боку населення та соціальної напруги в цілому.
2. Забезпечення високої якості препаратів, адже лише безпосередньо виробник продукції може гарантувати Замовнику належну якість та високі показники терміну придатності медикаментів (принцип ефективності та раціональності закупівлі), тому підтвердження дотримання термінів придатності та якості підтверджується гарантійним листом виданого відповідним виробником лікарських засобів.
3. Забезпеченні мінімальної націнки на лікарські засоби, а як наслідок нижчих цінових пропозицій, адже учасник, що співпрацює безпосередньо з виробником за рахунок власних дисконтів по контракту як правило має можливість запропонувати найдешевші ціни. (принцип максимальної економії )
4. Надання гарантійного листа учасником мінімізує ризик того, що лікарські засоби які постачатимуться учасником отримані ним злочинним шляхом, таким як: контрабанда, крадіжка, незаконний бартер тощо. (принцип законності). Адже лист від виробника підтверджує офіційне походження товару – його виробництво, відповідну сертифікацію, ввезення та територію України, розмитнення, реєстрацію на території України тощо.
5. В разі виникнення конфліктних ситуацій під час виконання договору учасником переможцем пов’язаних з виконанням договору, замовник на виконання гарантійного листа виданого виробником має право звернутися до нього з метою вжиття заходів щодо його повного та всебічного виконання.
Крім того, звертаємо Вашу увагу, що гарантійний лист може бути виданий не лише виробником лікарських засобів але й представником, філією виробника.
«Представництво» - це право відношення, відповідно до якого одна сторона (представник) на підставі набутих нею повноважень виступає і діє від імені іншої особи, яку представляє, створюючи, змінюючи чи припиняючи безпосередньо для неї цивільні права та обов’язки.
Отже, представником вважається юридична особа, яка діє в інтересах іншої особи, тобто комерційним представництвом вважають розповсюдженням, реалізацію та рекламування продукції на користь третьої особи. Тобто, в кожного з виробників є декілька представництв, дистриб’юторів та інших осіб,що здійснюють комерційну діяльність та діють в його інтересах.
На сьогодні Хмельницькому обласному онкологічному диспансеру не відомо жодного випадку відмови виробника або офіційного представника у наданні гарантійного листа учаснику торгів.
Одним з принципів здійснення державних закупівель відповідно до ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі» є максимальна економія та ефективність.
Згідно з ч. 2 ст. 20 Закону під час проведення процедури відкритих торгів тендерні пропозиції мають право подавати всі зацікавлені особи.
Крім того, відповідно до ч. 1 ст. 43 ГК України, підприємці мають право без обмежень самостійно здійснювати будь-яку підприємницьку діяльність, яку не заборонено законом.
Отже, діюче законодавство не містить обмежень щодо участі у відкритих торгах виробників, посередників, фізичних осіб підприємців, торговців товарами, в той же час виробники товарів не обмежені в можливості здійснювати торгівлю іншими товарами.
По-третьому питанні: відповідні зміни будуть внесені до тендерної документації найближчим часом. Дякуємо за розуміння.
Статус вимоги:
Не задоволено
Скарга
Розгляд припинено
Оскарження умов тендеру
Номер:
6e5fde9d713542b3acd553812cf1a22a
Ідентифікатор запиту:
UA-2018-01-17-000286-b.b2
Назва:
Оскарження умов тендеру
Скарга:
Технічне завдання, зазначене у додатку №2 до Тендерної документації, по-перше, містить вимогу:
“...
10. Учасник у складі пропозиції повинен надати порівняльну таблицю відповідності запропонованого ним товару медико – технічним вимогам Додатку №2 ТД.
Учасник повинен запропонувати товар (лікарський засіб), який у повній мірі відповідає вимогам Тендерної документації, зокрема Додатку №2 ТД. Запропонований учасником товар повинен відповідати медико – технічним вимогам Додатку №2, зокрема щодо якості, діючої речовини препарату (міжнародна назва), дозуванню, формі випуску, концентрації та іншим стандартним характеристикам товару, фармакологічним властивостям, способу та особливостям застосування, іншим медико – технічним вимогам Додатку №2 ТД.
У разі якщо Учасником запропоновано товар, який не відповідає медико – технічним вимогам Додатку №2 ТД, або відрізняється від таких вимог, то в тому випадку пропозиція Учасника буде відхилена як така, що не відповідає вимогам тендерної документації. ”
По друге, у Медико-технічних вимогах Додатку № 2 Тендерної документації міститься описання складу лікарського засобу, шляху його введення та навіть терміну зберігання, що є посиланням на конструкцію лікарського засобу.
Вищезазначене є порушенням п. 3 ч. 2 ст. 22 Закону України “Про публічні закупівлі” де зазначено, що Технічна специфікація не повинна містити посилання на конкретну конструкцію або тип предмета закупівлі, а тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
При цьому, Замовником зроблено примітку у Медико-технічних вимогах: “у разі, коли в описі предмета закупівлі містяться посилання на конкретні торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, то разом з цим враховувати вираз "або еквівалент”. Однак, в порушення п.3 ч.2 ст.22 Закону України “Про публічні закупівлі” необхідність посилання на конкретну конструкцію лікарського засобу у Медико-технічних вимогах не обґрунтовано.
ТОВ “Харківське фармацевтичне підприємство “Здоров'я народу” є вітчизняним виробником наркотичних засобів, серед номенклатури яких ми можемо запропонувати до закупівлі наступні препарати власного виробництва: Сибазон (Форма випуску: Розчин для ін'єкцій, 5 мг/мл по 2 мл в ампулі; Активні речовини:2 мл розчину (1 ампула) містить10 мг діазепаму; Допоміжні речовини:етанол 96 %, пропіленгліколь, поліетиленоксид, вода для ін’єкцій; Шлях введення препарату: внутрішньовенний, внутрішньом'язовий, Термін придатності 2 роки), Сибазон (Форма випуску: Таблетки по 5мг; Активні речовини: 1 таблетка містить 5 мг діазепаму; Допоміжні речовини: крохмаль кукурудзяний; лактоза, моногідрат; магнію стеарат; тальк; целюлоза мікрокристалічна; Шлях введення препарату: пероральний; Термін придатності 3 роки), Кетамін — ЗН (Форма випуску: Розчин для ін'єкцій, 50 мг/мл по 2 мл в ампулі; Активні речовини: 1 мл розчину містить кетаміну гідрохлориду у перерахуванні на кетамін 50 мг; Допоміжні речовини: бензетонію хлорид, натрію хлорид, вода для ін’єкцій; Шлях введення препарату: внутрішньовенний, внутрішньом'язовий; Термін придатності 2 роки), Фентаніл (Форма випуску: розчин для ін`єкцій, 0,05 мг/мл по 2 мл в ампулах; Активні речовини: 1 мл розчину містить фентанілу 0,05 мг; Допоміжні речовини: кислота лимонна, моногідрат; вода для ін’єкцій. Шлях введення препарату: внутрішньовенний, внутрішньом'язовий; Термін придатності 3 роки).
Однак, згідно даних Державного реєстру лікарських засобів України (http://www.drlz.com.ua) наведеним у Медико-технічних вимогах Тендерної документації вимогам щодо терміну придатності та відповідної діючої речовини відповідають лише лікарські засоби виробництва АТ “Гріндекс”, Латвія, та ПАТ “Фармак”, Україна, а саме: ДИАЗЕПЕКС® (Форма випуску: розчин для ін`єкцій, 5 мг/мл по 2 мл в ампулах;Активні речовини: 2 мл розчину (1 ампула) містить10 мг діазепаму; Допоміжні речовини:кислота бензойна (Е 210), натрію бензоат (Е 211), пропіленгліколь, спирт бензиловий, спирт етиловий 96%, вода для ін'єкцій; Шлях введення препарату: внутрішньовенний, внутрішньом'язовий, заявник - АТ “КАЛЦЕКС” Термін придатності 4 роки); ДИАЗЕПЕКС® (Форма випуску: Таблетки по 5мг (0,005 г) Активні речовини: 1 таблетка містить 5 мг діазепаму Допоміжні речовини: лактоза, моногідрат, гідроксипропілкрохмаль, целюлоза мікрокристалічна, кремнію діоксид, тальк, магнію стеарат, Шлях введення препарату: пероральний, заявник - АТ “КАЛЦЕКС”, Латвія, Термін придатності 5 років), ФЕНТАНІЛ КАЛЬЦЕКС (Форма випуску: розчин для ін`єкцій, 0,05 мг/мл по 2 мл в ампулах; Активні речовини: 2 мл розчину (1 ампула) містить 0,1 мг фентанілу (у вигляді фентанілу цитрату 0,157 мг); допоміжні речовини: кислота хлористоводнева розведена, вода для ін'єкцій; Шлях введення препарату: внутрішньовенний, внутрішньом'язовий; заявник - АТ “КАЛЦЕКС”, Термін придатності 4 роки), КЕТАМІН (Форма випуску: Розчин для ін'єкцій, 50 мг/мл по 2 мл в ампулі; Активні речовини: 1 мл розчину містить кетаміну гідрохлориду 57,6 мг (у перерахуванні на кетамін 50 мг); Допоміжні речовини: бензотонію хлорид, натрію хлорид, вода для ін’єкцій; Шлях введення препарату: внутрішньовенний, внутрішньом'язовий; заявник - ПАТ “ФАРМАК”, Термін придатності 3 роки).
Аналізуючи вищенаведену вимогу Замовника, можливо дійти висновку, що Тендерна документація на закупівлю Фармацевтичної продукції Анастетики, передопераційні та седативні, опоіодні анальгетики, міорелаксанти: «Атракуріуму бесилат», «Суксаметонію йодид», «Кетаміну гідрохлорид», «Пропофол», «Тіопентал натрію», «Діазепам», «Фентаніл» розроблена з метою придбання конкретних товарів, визначених виробників у заздалегідь визначених постачальників, оскільки Медико-технічні вимоги Тендерної документації містять необґрунтовані посилання на конкретну конструкцію лікарських засобів.
Загалом Тендерна документація складена Замовником з порушенням основних принципів Закону України “Про публічні закупівлі”, а її положення не сприяють відкритості та прозорості публічних закупівель, недискримінації учасників, запобігання проявам корупції, недопущення спотворення конкуренції.
З огляду на викладене, Тендерна документація Замовника складена з порушенням ст.ст. 3, 22 Закону України “Про публічні закупівлі”.
З метою захисту прав Учасників торгів, сприяння відкритості та прозорості публічних закупівель, недискримінації учасників, запобігання проявам корупції, недопущення спотворення конкуренції відповідно до ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі»,
ПРОСИМО:
1. Прийняти рішення про призупинення процедури закупівлі код ДК 021:2015: 33600000-6 Фармацевтична продукція Анастетики, передопераційні та седативні, опоіодні анальгетики, міорелаксанти: «Атракуріуму бесилат», «Суксаметонію йодид», «Кетаміну гідрохлорид», «Пропофол», «Тіопентал натрію», «Діазепам», «Фентаніл», ідентифікатор закупівлі UA-2018-01-17-000286-b, що проводиться ХМЕЛЬНИЦЬКИМ ОБЛАСНИМ ОНКОЛОГІЧНИМ ДИСПАНСЕРОМ на строк до винесення рішення за Скаргою.
2. Зобов’язати Замовника привести тендерну документацію у відповідність до вимог законодавства України, а саме: виключити дискримінаційні вимоги, що містять посилання на конкретну конструкцію або тип предмета закупівлі.
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга.pdf 02.02.2018 17:40
- Платежка.pdf 02.02.2018 17:40
- рішення від 07.02.2018 № 1085 + лист Замовнику.pdf 07.02.2018 21:15
- Інформація про резолютивну частину рішення від 21.02.2018 № 1575.pdf 22.02.2018 17:34
- рішення від 21.02.2018 № 1575.pdf 26.02.2018 20:21
Дата прийняття скарги до розгляду:
02.02.2018 17:40
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги:
26.02.2018 20:21
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги:
26.02.2018 20:21