-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
ГБН Г.1-218-182:2011; 45230000-8 - Будівництво трубопроводів, ліній зв'язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь (Утримання вулично-шляхової мережі, а саме: поточний ремонт дорожнього покриття струменево-ін’єкційним методом магістральних, прибудинкових та внутріквартальних доріг Личаківського району м.Львова)
відкриті торги проводяться без застосування електронного аукціону. Категорія: Юридична особа, яка забезпечує потреби держави або територіальної громади - орган місцевого самоврядування Мова якою повинні готуватись тендерні пропозиції - українською мовою; Обсяг 1 послуга Додаток 5 до тендерної документації. КЕКВ 2240
Завершена
3 509 659.30
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 17 548.29 UAH
мін. крок: 0.5% або 17 548.29 UAH
Період оскарження:
29.03.2023 16:59 - 03.04.2023 00:00
Скарга
Виконана замовником
Скарга на рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції ТОВ "ДОРМАКС"
Номер:
aa2cb5d862a04225b637a1e367f5fe82
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-03-29-009735-a.c1
Назва:
Скарга на рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції ТОВ "ДОРМАКС"
Скарга:
СКАРГА
на дії Замовника
29.03.2023 року в системі публічних закупівель "PROZORRO" опубліковано оголошення про початок проведення відкритих торгів на надання послуг: «ГБН Г.1-218-182:2011; 45230000-8 - Будівництво трубопроводів, ліній зв'язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь (Утримання вулично-шляхової мережі, а саме: поточний ремонт дорожнього покриття струменево-ін’єкційним методом магістральних, прибудинкових та внутріквартальних доріг Личаківського району м.Львова)» (надалі – Процедура закупівлі).
Відповідно до інформації, розміщеної на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель, свої тендерні пропозиції (надалі - Пропозиції) для участі у процедурі закупівлі подали наступні учасники:
• Товариство з обмеженою відповідальністю "ДОРМАКС" (далі – Скаржник);
• Товариство з обмеженою відповідальністю "ШЛЯХОВИК-Т".
ТОВ «ДОРМАКС» за результатами торгів надав найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію, що є аномально низькою.
06.04.2023 року о 00:00:42 год. Тендерна пропозиція ТОВ «ДОРМАКС» була визначена, як аномально низька, оскільки «найбільш економічно вигідна пропозиція є меншою на 30 або більше відсотків від наступної ціни/приведеної ціни тендерної пропозиції за результатами проведеного електронного аукціону». Кінцевий строк надання обгрунтування аномально низької ціни: 08-04-23, 00:00:00.
07.04.2023 року ТОВ «ДОРМАКС» було завантажено обґрунтування аномально низької ціни, а саме лист про обґрунтування аномально низької ціни із вихідним №78 від 07 квітня 2023 року та відповідно кошторисні розрахунки.
Проте, 12.04.2023 року Личаківською районною адміністрацією Львівської міської ради (надалі – Замовник), було оприлюднено протокол про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ДОРМАКС». Згідно оприлюдненого протоколу №28/1 ВТО від 12.04.2023 року, надане обґрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції ТОВ «ДОРМАКС» на думку Замовника не може вважатися належним щодо ціни або вартості відповідних послуг тендерної пропозиції, що є аномально низькою, оскільки Додаток 2 до тендерної документації на закупівлю послуг передбачено обов’язковий перелік обладнання: навантажувач 1 од. автогудронатор 1 од., які не враховані при розрахунку ціни пропозиції та кошторисної документації, отже ціна тендерної пропозиції розрахована не у відповідності до вимог тендерної документації, оскільки відомість ресурсів до локального кошторису надана ТОВ «ДОРМАКС» не містить обов’язкового переліку обладнання.
ТОВ «ДОРМАКС» уважно вивчивши Протокол, не погоджується з рішеннями Замовника. Вважаємо, що Замовником при прийнятті рішення про відхилення тендерної пропозиції Скаржника порушено основні принципи здійснення публічних закупівель: максимальна економія, ефективність та пропорційність, недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі (частина 1 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі»), що є підставою для визнання дій Замовника неправомірним.
Наше твердження ґрунтується на наступному.
Відповідно до Додатку №2 до тендерної документації Замовник вимагав надання учасниками «Довідки про наявність обладнання та матеріально-технічної бази та технологій» із Обов’язковий перелік обладнання: - навантажувач: 1 од. - автогудронатор: 1 од.
ТОВ «ДОРМАКС» в складі тендерної пропозиції надав Довідку про наявність обладнання та матеріально-технічної бази та технологій із вихідним №58 від 05.04.2023 року та під №2 зазначив Навантажувач телескопічний JCB535-95, під №3 зазначив Автогудронатор Загальний вантажний бітумовоз – С, КАМАЗ 53213 та надав підтверджуючі документи, які вимагались тендерною документацією.
Тобто вимогу зазначену у Додатку №2 тендерної документації щодо підтвердження обладнання було виконано повністю.
Проте, Замовник відхилив подане нами обґрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції на підставі невідповідності наданих кошторисних розрахунків, положенням Додатку №2 тендерної документації, що не містила окремих вимог необхідності зазначення обладнання у кошторисних розрахунках чи відомості ресурсів, зокрема, для документального підтвердження кошторисних розрахунків у разі визнання тендерної пропозиції аномально низькою.
Відповідно пункту 1 Розділу 5 «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації, вказано наступне: «Учасник процедури закупівлі, який надав найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію, що є аномально низькою, повинен надати протягом одного робочого дня з дня визначення найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції обґрунтування в довільній формі щодо цін або вартості відповідних товарів, робіт чи послуг тендерної пропозиції.».
Окрім того, Закон не встановлює чітко визначених критеріїв обґрунтування аномально низької тендерної пропозиції, наводячи лише деякі можливі.
В наданому кошторисному розрахунку ТОВ «ДОРМАКС» на обґрунтування аномально низької ціни чітко наведено розрахунок вартості послуг та вказано її складові.
Слід зауважити, що документація не містить окремих вимог до порядку формування ціни Пропозиції учасника, а також до обґрунтування аномально низької тендерної пропозиції, зокрема щодо обов’язкового зазначення у кошторисних розрахунках переліку обладнання: - навантажувач: 1 од. - автогудронатор: 1 од.
Констатуючи вищевказане, обґрунтування аномально низької ціни ТОВ «ДОРМАКС» відповідає усім умовам тендерної документації та було неправомірно відхилено Замовником із зазначеної підстави про невідповідність Додатку №2 до тендерної документації.
Враховуючи вищевикладене, пропозиція Скаржника та його обґрунтування аномально низької ціни повністю відповідає вимогам законодавства та документації, а отже, Замовник упереджено оцінив пропозицію учасника, порушив процедуру закупівлі та неправомірно відхилив пропозицію.
Вважаємо, що Замовник при оцінці пропозиції Скаржника в цій частині порушив наступні принципи здійснення закупівель встановлених ч.1 ст.5 ЗУ «Про публічні закупівлі»: максимальна економія, ефективність та пропорційність, недискримінація учасників та рівне ставлення до них, об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі.
Всі вищенаведені незаконні дії Замовника призвели до неправомірного відхилення пропозиції Скаржника, що в свою чергу призвело до порушення його майнових прав, чия пропозиція повністю відповідає вимогам Тендерної документації та є найбільш економічно вигідною.
Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник є Учасником відповідної процедури та претендує на укладення договору з Замовником у майбутньому.
Виходячи з вищевикладеного та керуючись ст.18 ЗУ «Про публічні закупівлі», п.56 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування,
ПРОСИМО:
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Прийняти рішення про встановлення порушень процедури закупівлі.
3. Зобов’язати Замовника скасувати своє рішення про відхилення тендерної пропозиції Скаржника, яке викладене у Протоколі щодо прийняття рішення уповноваженою особою №28/1 ВТО від 12 квітня 2023 року.
Додатки:
- протокол 28 1 від 12.04.2023;
- Документи, що підтверджують кваліфікацію;
- Обгрунтування АНЦ;
- 28 ВТО. Додаток 2 Кваліфікація;
- ТД.
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга вих.№79 від 14.04.2023 р.на дії Замовника.PDF 14.04.2023 10:51
- Скарга вих.№79 від 14.04.2023 р.на дії Замовника.docx 14.04.2023 10:51
- протокол 28 1 від 12.04.2023.pdf 14.04.2023 10:51
- Документи, що підтверджують кваліфікацію.pdf 14.04.2023 10:53
- Обгрунтування АНЦ.pdf 14.04.2023 10:53
- 28 ВТО. Додаток 2 Кваліфікація.docx 14.04.2023 10:53
- ТД.docx 14.04.2023 10:53
- Рішення від 17.04.2023 № 4804.pdf 17.04.2023 14:46
- Інформація про резолютивну частину рішення від 25.04.2023 № 5366.pdf 26.04.2023 10:49
- Рішення від 25.04.2023 № 5366.pdf 28.04.2023 14:51
- Обгрунтування АНЦ.pdf 19.04.2023 17:13
- 28 ВТО. Додаток 2 Кваліфікація.docx 19.04.2023 17:14
- Постійно діючій адміністративній колегії.docx 19.04.2023 17:14
- Антимонопольний.pdf 19.04.2023 17:16
- протокол.pdf 02.05.2023 17:17
Дата прийняття скарги до розгляду:
14.04.2023 10:59
Дата розгляду скарги:
25.04.2023 11:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
17.04.2023 14:47
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
28.04.2023 14:52
Дата виконання рішення Замовником:
02.05.2023 17:18
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Коментар замовника щодо усунення порушення: На виконання рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №5366-р/пк-пз від 25.04.2023, повідомляємо, що Замовником скасоване протокольне рішення Уповноваженої особи №28/1 ВТО від 12.04.2023 про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Дормакс».
Просимо Колегію вважати рішення №5366-р/пк-пз від 25.04.2023 виконаним в повному обсязі, а саме рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Дормакс» скасоване. Протокол УО на підтвердження додаєм до відповіді.