Послуги з технічного обслуговування устаткування системи відеоспостереження на території села Проців Бориспільського району Київської області за кодом ДК 021:2015-50340000-0 Послуги з ремонту і технічного обслуговування аудіовізуального та оптичного обладнання
Відповідно до пункту 10 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року №1178 зі змінами та доповненнями (далі – Особливості) замовники, у тому числі централізовані закупівельні організації, здійснюють закупівлі товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту, предмет закупівлі яких визначається відповідно до пункту 3 розділу II Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 15 квітня 2020 року №708), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн гривень, шляхом застосування відкритих торгів у порядку, визначеному цими особливостями, та/або шляхом використання електронного каталогу для закупівлі товару відповідно до порядку, встановленого постановою Кабінету Міністрів України від 14 вересня 2020 р. № 822 “Про затвердження Порядку формування та використання електронного каталогу”, з урахуванням положень, визначених особливостями. Відповідно до п.14 Особливостей закупівля відповідно до цих особливостей здійснюється замовником на підставі наявної потреби або у разі планової потреби наступного року (планових потреб наступних періодів). Запланована закупівля, незалежно від її вартості, включається до річного плану закупівель замовника відповідно до статті 4 Закону. Таким чином, враховуючи наявну потребу замовника та очікувану вартість закупівлі за предметом: «Послуги з технічного обслуговування устаткування системи відеоспостереження на території села Проців Бориспільського району Київської області за кодом ДК 021:2015-50340000-0 Послуги з ремонту і технічного обслуговування аудіовізуального та оптичного обладнання» є необхідність у прийнятті рішення щодо здійснення Закупівлі за процедурою відкритих торгів з особливостями.
Завершена
194 400.00UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 1 944.00 UAH
Період оскарження:29.03.2023 14:57 - 04.04.2023 00:00
Вимога
Залишено без розгляду
Дискримінаційні вимоги у п.10 "Інші вимоги" Додатку 3 ТД
Номер:128c931028fd477db030c578b540a549
Пов'язаний елемент:Закупівля
Ідентифікатор запиту:UA-2023-03-29-007124-a.b1
Назва:Дискримінаційні вимоги у п.10 "Інші вимоги" Додатку 3 ТД
Вимога:
Шановний замовнику торгів, ознайомившись з вимогами п.10 "Інші вимоги" Додатку 3 тендерної документації нами було виявлено порушення статтей 5 та 23 ЗУ "Про публічні закупівлі" (далі-Закон), а саме: Замовник вимагає, що Виконавець зобов'язаний надати гарантійний лист про співпрацю від провайдера за допомогою якого організовано зв'язок відеокамер з регістратором. Шановний Замовнику це потрібно організовувати Вам як Замовнику торгів, оскільки з Вами укладено такий договір з таким провайдером для надання послуг Інтернету. Також Вам як Замовнику торгів були виділені кошти на оплату таких послуг провайдера, навіщо Учаснику додатково отримувати якійсь там лист, якщо це відповідальність самого Замовника торгів щодо підготування усіх заходів для виконання послуг Виконавцем. Навіщо ви вказуєте завідомо дискримінаційні вимоги, які не мають здорового глузду..
Вам потрібно ознайомитись з статтею 23 Закону в якій чітко зазначено, що саме повинно вимагатися у технічних вимогах тендерної документації, а саме:
1. Технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг).
У технічних специфікаціях може зазначатися інформація про передачу прав інтелектуальної власності на предмет закупівлі.
2. У разі якщо предмет закупівлі в подальшому буде використовуватися фізичними особами, технічні специфікації повинні складатися з урахуванням потреб осіб з інвалідністю або проектувальних вимог для врахування потреб усіх категорій користувачів.
3. Технічні специфікації можуть бути у формі переліку експлуатаційних або функціональних вимог, у тому числі екологічних характеристик, за умови, що такі вимоги є достатньо точними, щоб предмет закупівлі однозначно розумівся замовником і учасниками.
У разі якщо вичерпний опис характеристик скласти неможливо, технічні специфікації можуть містити посилання на стандартні характеристики, технічні регламенти та умови, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язані з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними, європейськими стандартами, іншими спільними технічними європейськими нормами, іншими технічними еталонними системами, визнаними європейськими органами зі стандартизації або національними стандартами, нормами та правилами. До кожного посилання повинен додаватися вираз "або еквівалент".
4. Технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент".
5. Замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань, декларація або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам.
Маркування, протоколи випробувань та сертифікати повинні бути видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством.
6. Якщо учасник не має відповідних маркувань, протоколів випробувань чи сертифікатів і не має можливості отримати їх до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій із причин, від нього не залежних, він може подати технічний паспорт на підтвердження відповідності тим же об’єктивним критеріям. Замовник зобов’язаний розглянути технічний паспорт і визначити, чи справді він підтверджує відповідність установленим вимогам, із обґрунтуванням свого рішення.
Якщо замовник посилається в тендерній документації на конкретні маркування, протокол випробувань чи сертифікат, він зобов’язаний прийняти маркування, протоколи випробувань чи сертифікати, що підтверджують відповідність еквівалентним вимогам та видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством.
Отже, у статі 23 Закону не передбачено вимоги щодо підтвердження можливості виконання послуг за допомогою якогось там листа від якогось там провайдера.
Також слід звернути Увагу на статтю 5.Закону "Принципи здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників", в якій зазначено:
1. Закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
2. Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах.
3. Замовники забезпечують вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом.
4. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Враховуючи вищевикладене,керуючись статтями 5, 23 Закону, пунктом 51 Постанови КМУ №1178 від 12.10.2022 року, Вимагаємо прибрати п.10 "Інші вимоги" з Додатку 3 тендерної документації, як такий, що не відповідає статті 23 Закону та передбачає дисримінаційні вимоги чим звужує коло осіб та є некоректною вимогою з точки зору статті 23 Закону.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:30.03.2023 10:29
Вирішення:Доброго дня, Шановний Учаснику!
Відповідно до Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року №1178 зі змінами та доповненнями (далі – Особливості) фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за три дні до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру. Усі звернення за роз’ясненнями та звернення щодо усунення порушення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника. Замовник повинен протягом трьох днів з дати їх оприлюднення надати роз’яснення на звернення шляхом оприлюднення його в електронній системі закупівель.
Детально проаналізувавши Ваше звернення, повідомляємо наступне:
Тендерна документація формується відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням Особливостей. Частиною 2 статті 22 Закону визначено перелік складових, які повинна містити тендерна документація.
Згідно з частиною 3 статті 22 Закону тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити.
Відповідно до пункту 1 статті 23 Закону технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг).
Таким чином, вимоги тендерної документації та перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність таким вимогам та відповідність пропозиції технічним і якісним характеристикам визначається замовником самостійно, виходячи зі специфіки предмета закупівлі.
Шановний Учаснику, вимога про гарантійний лист про співпрацю від провайдера встановлена для ефективного виконання технічних вимог у Додатку 3, оскільки мережа системи відеоспостереження в с. Проців побудована на мережі провайдера. Звертаємо Вашу увагу, Шановний Учаснику, що в Замовника немає укладеного договору з провайдерами на надання послуг Інтернету по даних об’єктах, і ваше ствердження про виділені кошти на оплату таких послуг ґрунтується на Ваших особистих переконаннях, а не документально підтверджених фактах. Також звертаємо Вашу увагу, що провайдер не застосовує обмежень у співпраці з іншими надавачами послуг. Дана вимога є необхідною гарантією якісного, коректного та своєчасного надання послуг, і не являється дискримінаційною. Також, Шанований Учаснику, ніхто не забороняє Вам особисто ознайомитись з місцем виконання та надання послуг, фактичного оцінити фронт роботи, що свідчить про те, що ми, як Замовник, ніяким чином не обмежуємо конкуренцію.
Статус вимоги:Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:07.04.2023 00:04