-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Шини для транспортних засобів великої та малої тоннажності
Завершена
353 878.20
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 769.39 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 769.39 UAH
Період оскарження:
29.03.2023 10:20 - 03.04.2023 00:00
Скарга
Виконана замовником
Скарга на прийняті рішення уповноваженої особи щодо відхилення пропозиції
Номер:
8235342b1c924fb6a2be8f5f7d5d38e2
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-03-29-001423-a.a1
Назва:
Скарга на прийняті рішення уповноваженої особи щодо відхилення пропозиції
Скарга:
29.03.2023 року Установа комунальної власності «Автотранспортне господарство Одеського міськвиконкому» (далі - Замовник) на виконання вимог Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі по тексту - Закон) та «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 Жовтня 2022 р. № 1178 (далі по тексту - Особливості), оголосила процедуру закупівлі (відкриті торги з урахуванням Особливостей) за ДК 021:2015 34350000-5 Шини для транспортних засобів великої та малої тоннажності (далі - відкриті торги за Особливостями).
Розкриття тендерних пропозицій учасників відбулось 06.04.2023.
Згідно з реєстром отриманих тендерних пропозицій участь у закупівлі взяли учасники:
• ФІЗИЧНА ОСОБА-ПІДПРИЄМЕЦЬ МАХНИЦЬКА ОЛЕНА ОЛЕКСАНДРІВНА
• ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ТОРГОВО-ПРОМИСЛОВА КОМПАНІЯ «ОМЕГА-АВТОПОСТАВКА»
• ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «Е-ВЕНДОР»
Рішенням уповноваженої особи № 16 від 06.04.2023 року мою пропозицію відхилено на підставі статті 31 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням п. 41 Особливостей та умов тендерної документації, а саме:
1. Пункт 1 Додатку 2 не відповідає тексту в редакції Замовника;
2. Учасник не надав листа-підтвердження згоди щодо проекту договору, що в Додатку 4 тендерної документації.
Фізична особа-підприємець Махницька Олена Олександрівна (далі - Скаржник) вважає, що зазначені рішення, дії чи бездіяльність замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, призвели до порушення норм законодавства України у сфері публічних закупівель, зокрема , Закону та Особливостей, у зв’язку з чим, керуючись статтею 18 Закону та у строк, визначений абзацом 3 пункту 56 Особливостей, звертаюсь до Постійно діючої адміністративної колегії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі - Колегія) зі скаргою з огляду на таке:
1. В додатку 2 тендерної документації у вимогах до товару, зокрема, в п.1 зазначено, що товар повинен бути запакований відповідно до вимог виробника та мати гарантійний талон. У прикріпленому Скаржником в електронній системі файлі (Додаток 3. Технічна специфікація) міститься наступна інформація: Товар запакований відповідно до вимог виробника, тобто, не завершене речення, про що вказує відсутність крапки в кінці речення.
25.02.2023 року набула чинності Постанова Кабінету Міністрів України від 17.02.2023 №157, якою внесено зміни до Постанови №1178 (Постанова Кабінету Міністрів України від 12 Жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування»). З огляду на останні зміни під невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Надання Скаржнику 24 години на усунення невідповідностей в частині тексту речення одного пункту на виконання вимог технічної специфікації Додатку 2 тендерної документації не тільки не призведе до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо, але й дозволить замовнику купити товар за економічно вигідною ціною.
Крім того, всі технічні характеристики запропонованого товару відповідають вимогам, а також надані всі технічні документи, що вимагались Замовником в Додатку 2 тендерної документації. Замовнику потрібно було всього 24 години, щоб правомірно відхилити пропозицію у разі неусунення невідповідностей, або ж визнати переможцем Учасника з ціною, набагато нижчою ніж у ТОВ «Е-ВЕНДОР», якого визнано переможцем. Різниця в ціні між Скаржником та визначеним Замовником переможцем складає 73 704, 00 гривень.
2. В додатку 4 тендерної документації наявна форма листа-підтвердження згоди щодо проекту договору, який повинен бути наданий Учасниками в складі пропозиції. Скаржник не надав зазначеного вище листа у складі своєї пропозиції.
Проте, відповідно до п. 40 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Із положень Закону України «Про публічні закупівлі», Особливостей та сформованої практики розгляду скарг вбачається, що Замовник повинен надавати учаснику можливість усунути невідповідності. Це не право, а безпосередній обов’язок - уважно та ретельно перевіряти тендерну пропозицію і, у випадку виявлення невідповідностей, надавати учаснику час на їхнє усунення.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється, у тому числі, відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
У випадку допущення таких незначних невідповідностей і ненадання Замовником 24 години на їх усунення нівелює усю суть інструменту 24 години на усунення невідповідностей, запропонованих законодавцем. Більше того, відхилення пропозиції учасника через несуттєві помилки призводять до порушення принципів здійснення публічних закупівель, передбачених в ст. 5 Закону, зокрема, таких як максимальна економія, ефективність та пропорційність, недискримінація учасників та рівне ставлення до них, об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі, а також запобігання корупційним діям і зловживанням.
Враховуючи викладене, прийняте рішення замовника порушує права Скаржника на чесні та прозорі торги, які здійснюються з дотриманням законодавства у сфері публічних закупівель, зокрема, принципів здійснення закупівель. Замовник, не надавши учаснику можливості виправити наведені вище невідповідності, порушив вимоги пункту 40 Особливостей та частини дев'ятої статті 26 Закону
Керуючись пунктом 56 Особливостей та статтями 5 та 18 Закону,
ПРОШУ:
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Визнати рішення Замовника №16 від 06.04.2023 року неправомірним, тобто, прийнятим з порушенням законодавства у сфері публічних закупівель.
3. Зобов’язати Замовника скасувати рішення про відхилення пропозиції №16 від 06.04.2023 року.
4. Скасувати рішення про визнання переможцем ТОВ «Е-ВЕНДОР» та надати Скаржнику 24 години на усунення невідповідностей відповідно до п. 40 Особливостей.
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга на рішення.pdf 10.04.2023 13:24
- рішення від 12.04.2023 № 4603.pdf 12.04.2023 14:02
- Інформація про резолютивну частину рішення від 19.04.2023 № 5067.pdf 20.04.2023 14:04
- рішення від 19.04.2023 № 5067.pdf 21.04.2023 17:17
- Тендерна документація.docx 13.04.2023 11:32
- Тендерна документація.pdf 13.04.2023 11:32
- Протокол 16.docx 13.04.2023 11:33
- Протокол 17.docx 13.04.2023 11:33
- Протокол 18.docx 13.04.2023 11:34
- Протокол визначення переможця.pdf 13.04.2023 11:36
- Протокол відхилення (2).pdf 13.04.2023 11:36
- Протокол відхилення.pdf 13.04.2023 11:37
Дата прийняття скарги до розгляду:
10.04.2023 13:54
Дата розгляду скарги:
19.04.2023 11:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
12.04.2023 14:03
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
21.04.2023 17:17
Дата виконання рішення Замовником:
24.04.2023 09:55
Коментар замовника щодо усунення порушень:
19.04.2023 постійнодіючою адміністративною колегією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель прийнято рішення , згідно з яким , за результатами розгляду скарги. Колегія постановила скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції ФІЗИЧНОЇ ОСОБИ-ПІДПРИЄМЦЯ МАХНИЦЬКОЇ ОЛЕНИ ОЛЕКСАНДРІВНИ